تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

پاسخ به سوالتی که نمیتوانید مطرح کنید

یکشنبه 20 آبان 1386

پاسخ به سوالتی که نمیتوانید مطرح کنید

پاسخ به سوالتی که نمیتوانید مطرح کنید

سوالات شما از دکتر مجد www.tanzimekhanevadeh.ir

آموزش مسائل جنسی را به فرزندان باید از چه سنی و به چه شکلی باید شروع کرد؟

آموزش مسایل جنسی مثل آموزش مسایل پزشکی دیگر است، همینطور که به بچه یاد می دهیم که دستهاشون را قبل از غذا بشورن و یا واکسن بهشون میزنیم ، آموزش مسائل جنسی هم باید به همین سادگیه و هیچ چیزعجیبی هم نیست. منتهی مسئله اینه که برحسب فرهنگ حاکم بر جامعه ما که بعضی از اوقات این واقعیت را انکار می کنیم که دانستن بعضی از اطلاعات مفید هست.

مثلا یکی از اولین سوالاتی که دخترها در سنین پایین می پرسند در مورد چگونگی زایش است. مادران می توانند به یک زبان بسیار ساده این موضوع را توضیح بدهند. من به یک موردی برخورد کردم که یک مادر به دختر بچه اش گفته بود که بچه از همون جایی بیرون می آید که معده کار میکنه و این باعث شده بود که دختر بچه از ترس تا سه ماه معدش کار نکنه!

به تفکیک سنی میشه گفت که سوالات معنی دار بچه ها در مورد مسایل جنسی از پنج سال به بالا شروع میشه، والدین باید در این سن واقعیتها به زبان خیلی ساده به بچه ها بگن و اگر صلاح دیدن جواب ندهند. بد ترین نوع جواب ، جواب غیر واقعی دادن به سوالاته.

نزدیکهای سن بلوغ ، پدر مادرها باید در مورد بلوغ و تغییرات فیزیکی که در بدن بچه ها ایجاد میشه ، شروع کنند به صحبت کردن و بچه ها را از بابت فکری آماده بکننن. خیلی خوبه که با مشاهده کردن اولین نشانه ها ی بلوغ براشون یک جشن کوچک بگیرم. زمانی که والدین بچه ها را از بابت ذهنی آماده کرده باشن و اطلاعات را بهشون داده باشن، با بالغ شدن بچه ها دیگه هیچ ترس و وحشتی ندارن.

در سنین بزرگسالی، اطلاعات در مورد ازدواج را میشه با خواندن کتاب یا مراجعه به مشاور کسب کرد ولی در صورتی که هیچکدوم از این روشها ممکن نباشه ، پدر و مادرها باید دانش و تجربه خودشون را در اختیار بچه های خودشون قرار بدهند، مثلا مادرها به دخترهاشون بگن که چه وظیفه ای برای عروس شدن دارن و به همین ترتیب برای پسرها توسط پدرهاشون. در بعضی از خانوادها اگر فرزندان با سایر افراد فامیل (مثل عمو، عمه، خاله یا دایی) احساس نزدیکی بیشتری می کنن، اونها می تونن این نقش را در آموزش اونها به عهده بگیرن.

یک نکته مهم دیگر در آموزش کودکان در سنس پایین مربوط میشه به علاقه شدید دختر بچه ها به پدرهاشون و پسر بچه ها به مادرهاشون. گاهی این علاقه به حدی زیاده که مثلا پسر بچه ها آرزو می کنن که پدرهاشون بمیرن تا اینها بتونن با مادرهاشون باشن. در این سنین خیلی مهمه که پدرها بیشتر پسرهاشون را به طرف خودشون جلب کنن تا پسرها رفتار مردانه یاد بگیرن و مادرهاشون هم به همچنین.

مشکل تمایل جنسی پایین را چگونه میشه حل کرد؟

تمایلات جنسی مثل تمایل به غذاست، همینطور که آدم باید اشتهاش به غذا خوب باشه باید تمایلات جنسیش هم خوب باشه. بعضی از وقتها اتفاقاتی می افته که باعث میشه که تمایلات جنسی کم بشه. این اتفاقات دو نوع هست یکی مربوط به ذهن میشه، مثلا پدر مادرها بچه هاشون را در سنین پایین ار ارتباطات جنسی ترسوندن، مثلا گفتن که گناه داره یا بد هست و یا بدلیل فرهنگ حاکم مرد سالاری در جامعه بعضی از دختران ما با جنسیت زنانه خودشون مشکل دارن

بعضی از اوقات مشکلات روانی دیگه مثل افسردگی باعث پایین آمدن شدید تمایلات جنسی می شود و از همه مهمتر دوست نداشتن همسر هست، اگر میزان علاقه پایین باشه تاثیر مستقیمی بر روی رغبت زوج در تماس جنسی خواهد داشت. هرگونه مشکلی که برای زوج مشغله ذهنی ایجاد کنه مانند مشکلات اجتماعی، اقتصادی و یا دعواهای خانوادگی باعث بروز مشکل در تمایلات جنسی خواهد شد. داشتن روابط صلح آمیز راه حل خیلی از مشکلات خواهد بود.

عاملی دیگه باعث پایین آمدن شدید تمایلات جنسی میشه مشکلات فیزیکی است مانند بیماریهای دیابت، سل و هر چیزی که جسم را به خودش مشغول بکنه و یا درمانهایی که تاثیر بگزاره بروی سیتمهای هرمونی بدن.

نقش یک زن در یک رابطه طبیعی چیست؟

هیچ فرقی با نقش مرد نداره، زن باید فعالانه وارد یک رابطه بشه، متاسفانه بعضی از خانومها در ایران فکر می کنند که باید مفعولانه وارد یک رابطه بشوند و هیچ کاری نکنند و بدین ترتیب زن نمیتونه به ارضای جنسی برسه. زن باید هم به صورت ذهنی و هم جسمی، همزمان و هماهنگ با حرکات مرد در فعالیت جنسی شرکت بکنه.

یک رابطه جنسی معمولی به این ترتیب است که زن و مرد با هم شروع می کنند، مرد زن را آماده میکنه و بعدش هر دو قدم به قدم با هم جلو برن تا به نهایت ارضای جنسی برسند.

مشکل انزال زود رس را در آقایان چگونه می شود حل کرد؟

در ابتدا باید به دنبال علت بود و سپس با توجه به علت به دنبال درمان بود. یکی از دلایل انزال زود رس اینه که آقایان تشریفات آغازین یک رابطه را برای خانومها به جا نمیارن مانند معاشقه و بوسیدن. اگر این تشریفات انجام بگیره آقایان به مشکل زود انزالی برخورد نمی کنن، این هم به این دلیله که زمان انزال در خانومها طولانیتر از آقایان هست و بدین ترتیب زمانی بیشتری طول میکشه که آقایان به انزال برسند و زمان انزال آقایان به زمان انزال در خانومها نزدیکتر می شود و بنا به تعریف زود انزالی اتفاق نمی افته.

بعضی وقتها زمان انزال جنسی در خانومها بسیار طولانی هست و در این صورت باید تشریفات مفصل تری انجام بگیره. بعضی از اوقات خانومها در حین یک رابطه جنسی حواسشون به جاهای دیگه هست ولی مردها همیشه حواسشون کاملا متمرکزه و این باعث میشه که مردها زودتر از خانومها به انزال برسند.

برای درمان انزال هم روشهای تکنیکی وهم دارویی وجود داره که با توجه به نوع مشکل باید با مراجعه به یک روانپزشک این مشکل حل بشه.

اندازه آلت تناسل مردانه تا چه اندازه در یک رابطه جنسی مهم است؟

به هیچ وجه مهم نیست. از دستگاه تناسلی زن بچه بیرون می آید، بعضی وقتها دوقلو و بیشتر، پس می تونه به مقدار زیادی انبساط پیدا می کنه و اندازه دستگاه تناسلی مردانه بطور متوسط 14 سانتیمتر است. بعضی وقتها مردها فکر می کنند که اندازه آلت تناسلیشون کوچکه و این خودش یک بیماری هست. برای داشتن یک رابطه خوب ، اندازه زیاد مهم نیست بلکه این احساس و عشق هست که حرف اول را میزنه.

نیروی جنسی جوانان که امکان ازدواج ندارن، چجوری باید مهار بشه؟

احساست جنسی چیزی نیست که مهار بشه، مانند گرسنگی که تنها با غذا خوردن مهار میشه، نیاز جنسی هم باید از راه درست خودش برطرف بشه. ورزش کردن، کتاب خوندن و از این قبیل پیشنهادات زیاد تاثیر گذار نیست. باید هم این را هم گفت که هر چه احساس جنسی زیادتر باشه، نشانه سلامتی بیشتره.

تمایل جنسی نسبت به هم جنس آیا طبیعی هست؟

در سالهای اخیر احساس به هم نوع یک جور احساس طبیعی در نظر گرفته میشه. اگر تعریف یک رابطه جنسی طبیعی را بین دو جنس مخالف بدانیم، در این صورت احساس به هم جنس غیر طبیعی میشه ولی در کشورهای غربی این رابطه بعنوان یک رابطه عادی تلقی میشه.

آیا داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج میتونه مشکل سازبشه؟

نداشتنش به نظر من میتونه مشکل ساز بشه، من منظورم فقط مقاربت نیست، بلکه داشتن اطلاعات و یا یک رابطه عادی. نداشتن هیچ رابطه ای باعث بوجود آمدن مشکل در ازدواج میشه. از اون طرف داشتن ارتباطهای غیرعادی مخصوصا توسط آقایان میتونه در مشکل آفرین بشه.

منبع : پایگاه آموزشی تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر