تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

نيم قرن از آموزش هاي دوران بارداري در دنيا مي گذرد ما در اين زمينه دير اقدام کرده ايم

نيم قرن از آموزش هاي دوران بارداري در دنيا مي گذرد ما در اين زمينه دير اقدام کرده ايم

به گفته دبير انجمن مامايي ايران، علي رغم آنکه نيم قرن از ارائه آموزش هاي دوران بارداري به مادران باردار در دنيا مي گذرد و نتايج نيز نشان داده اين آموزش ها در کاهش صدمات جسمي، رواني و مرگ و مير مادران و نوزادان موثر است اما در کشور ما دراين زمينه اقدامات موثري انجام نشده است.

«ناهيد خداکرمي» دبير انجمن مامايي ايران ضمن بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، گفت: پس از رايزني هاي بسيار متخصصان و کارشناسان مامايي عضو انجمن مامايي ايران و اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها ،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي پروتکلي را تهيه کرد تا در راستاي افزايش آگاهي زنان در رابطه با مراقبت هاي دوران بارد اري برنامه هايي را به اجرا برساند.
وي با اشاره به اينکه در حالي که بيش از نيم قرن از آموزش هاي دوران بارداري در دنيا مي گذرد، اقدامات در اين زمينه در کشور دير شروع شده است، تصريح کرد: به اين ترتيب پيگيري سريع مسئولين بهداشتي کشور مبني بر ارائه آموزش هاي دوران بارداري به عموم زنان و اجراي سريع برنامه هاي پيش بيني شده در اين زمينه امري ضروري است.
خداکرمي به آموزش هاي استانداردي که توسط سازمان بهداشت جهاني براي زنان تعيين شده اشاره کرد و گفت: اين آموزش ها بايد ضمن آشنا کردن زنان با مفاهيم کلي بهداشت باروري و بارداري، مادران را با تغذيه صحيح، تغذيه با شيرمادر، چگونگي مراقبت از خود و نوزاد در دوران بارداري و پس از زايمان و نحوه استفاده از داروهاي کم عارضه آشنا کند.
وي در ادامه اظهار داشت: همچنين اين برنامه ها بايد خانواده ها را نيز با راه هاي آرام سازي و نيازهاي مادران باردار آشنا کند.
دبير انجمن مامايي اير ان در پايان خاطر نشان کرد: مطالعات و تجربه کشورهاي پيشگام در اين زمينه نشان داده است؛ توجه به سلامت مادران و نوزادان در دوران بارداري بسيار مقرون به صرفه است چرا که از اقدامات وهزينه هاي درماني ناشي از زايمان که به جامعه و خانواده ها تحميل مي شود مي کاهد

http://medisna.ir/viewNewsDetail.asp?id=5097

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر