تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

رازداری

یکشنبه 10 تیر 1386

رازداری

رازداری

مقاله از : سرکار خانم نسرین ابراهیم زاده

رازداری یکی ا ز صفات پسندیده ای ا ست که در روابط اجتماعی باعث ایجاد اعتماد و اطمینان و حسن نیت دیگران نسبت به شخص رازدار می شود.

رازداری درروابط زناشویی باعث ا یجاد اعتماد ودرنتیجه آرامش ودلگرمی برای هریک ازطرفین می گردد.

بعضی ازمسائل اعتقادی و روحی و معنوی و خانوادگی و یا شخصی و جسمی و یا مالی و شغلی وجود دارند که درهرخانواده ای نوع خاص خودش را دارد ولی ممکن ا ست بعضی افراد ما یل نبا شند دیگران ازآنها مطلع شوند باید به همسرخود اطمینان دهید که مسا ئل و مشکلا ت از محدوده دو نفره زن و مرد به خارج از محیط خانواده درز پیدا نخواهد کرد.

گاهی می بینیم شخصی مسئله ای را برای پدر یا مادرش بیان کرده ا ست و وقتی از طرف همسربازخواست می شود می گوید:

پدرو مادرم یا خواهر و برادرم که غریبه نیستند بد من را نمی خواهند یا من به غیر ا ز آنها کسی را ندارم و آنها که به کسی چیزی نمی گویند و ا ز این قبیل حرفها... که در پاسخ می توان گفت شاید وا لد ین شما برایتا ن عزیز و گرانقدر باشند ولی برای همسر شما ا ینطور نباشد. و همین امر موجب می شود اعتماد و اطمینان همسر خود را از دست دهید که ا ین نیز می تواند پیامد های منفی زیادی در زندگی داشته باشد .

ا لبته با کمی درایت و دوراندیشی می توان ا ز هر گونه پیامد منفی جلوگیری نمود. به این نکته نیز باید توجه داشت بعضی مسائل ا ز نظر عده ای بی اهمیت و ا ز نظر عده ای دیگر مهم ا ست پس باید برای عقاید دیگران ارزش قا ئل بود وآنچه را شخص ما یل نیست دیگرا ن بدا نند حتی به نزدیکترین عزیزان و دوستان خود فاش نکنید.

یقین دا شته با شید بهترین دوست و یاور و رازدار شما در زندگی باید همسرتان باشد ودر بعضی مواقع که لازم است برای رفع مشکلا ت مسائلی آ شکار گردد بهترا ست با مشاوران خانواده درمیان گذاشته شود زیرا دیده شده دربسیاری ا زموارد ، خانواده ها به دلیل تعصبات خا ص وبی مورد خود نه تنها مشکلا ت جوانان را رفع نکرده اند بلکه به آنها دامن هم زده اند. پس سعی کنید همیشه مسائل خود را با درا یت و همفکری یکد یگر حل کنید و در موارد خا ص هم از متخصصین آگاه یاری بخواهید.

مقاله از : سرکار خانم نسرین ابراهیم زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر