تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

آلت جنسي زنانه

آلت جنسي زنانه كه مهبل (Vagina) ناميده مي‌شود، از منفذ مهبلي آغاز مي‌شود، حدود سيزده سانتي متر به داخل بدن ادامه مي‌يابد و به دهانه رحم ( Cervix ) ختم مي‌شود. مهبل از سه لايه بافتي تشكيل شده است. لايه سطحي آن مخاط نام دارد. لايه بعدي از بافت ماهيچه‌اي تشكسل شده است و بيشتر در يك سوم خارجي مهبل منقبض مي‌شود. لايه سوم از بافت پيوندي تشكيل شده است و مهبل را به ساختارهاي داخلي بدن متصل مي كند.

مهبل در زماني كه فرد از لحاظ جنسي تحريك نشده است به لوله پهني مي ماند كه ديواره هاي آن روي هم جمع شده است و برخلاف تصور اغلب زنان و مردان، پيوسته به صورت "سوراخ" باز نيست. در واقع فضاي بالقوه دارد. مهبل به خاطر بافت ماهيچه اي خود مي تواند منبسط و منقبض شود و هنگام زايماان امكان خروج نوزاد را فراهم سازد يا با هر آلت مردانه اي سازش پيدا كند. ديواره داخلي مهبل پايانه عصبي چنداني ندارد. حدود 90 درصد پايانه هاي عصبي نزديك منفذ مهبل جمع شده اند. بنابراين، اين بخش مهبل از دو سوم انتهايي مهبل حساس تر است.

لغزنده كننده مهبل

در حين تهييج جنسي، ديواره مهبلي با مايع مهبلي پوشيده مي‌شود. ديواره مهبل غده ترشحي ندارد اما رگ هاي خوني موجود در آن در نتيجه تحريك جنسي از خون پر مي‌شوند و با فشاري كه به بافت ديواره مهبل وارد مي كنند، باعث خروج مايع ميان بافتي (مايعي كه فضاي بين سلول ها را پر كرد) به سطح ديواره مهبل مي‌شوند. اين مايع باعث لغزنده شدن سطح مهبل و راحت تر شدن دخول آلت مردانه در آن مي‌شود. بدون اين لغزنده كننده طبيعي، عمل جنسي دردناك خواهد بود. گاهي به علت جسمي يا احساسي اين مايع به مقدار كافي آزاد نمي‌شود. كمبود هورمون يا عفونت مهبل مي‌تواند به اين مشكل بينجامد. گاهي زناني كه از قرص هاي ضد بارداري استفاده مي كنند به اين مشكل دچار مي‌شوند؛ اين قرص ها مقدار زيادي هورمون پروژسترون دارند. زن و مردي كه رابطه احساسي خوبي با هم ندارند، ممكن است با اين مشكل روبرو شوند. البته ميزان مايع مهبلي با افزايش سن كاهش مي‌يابد و نبايد عوامل جسمي يا روحي را در آن موثر دانست.

بدن پس از يائسگي به ميزان هورمون استروژن توليد مي كند. اين امر باعث نازك شدن قابل ملاحظه ديواره مهبل مي‌شود. به علاوه، مهبل كوچك تر و كم عمق تر مي شود و زمان بيشتري طول مي‌كشد تا مايع مهبلي به اندازه كافي توليد شود يا توليد آن كاهش مي يابد. با مشورت با پزشك كه ممكن است به تجويز هورمون بينجامد، مي‌توان اين مشكلات را تا حدودي كاهش داد.

ورزش هاي پس از زايمان

گاهي مهبل پس از زايمان بخشي از قوام ماهيچه اي خود را از دست مي دهد و احساس مي‌شود كه شل تر و بزرگتر شده است. اين وضعيت باعث مي‌شود برخي زن ها هنگام عمل جنسي احساس لذت كم تري مي كنند. مرد نيز ممكن است احساس كند ديوراه مهبل به خوبي آلت تناسلي اش را احاطه نمي‌كند. با انجام ورزش هاي ويژه اي مي‌توان ماهيچه هاي ديواره مهبل را تقويت كرد. زن بايد ماهيچه هايي را كه براي توقف جريان ادرار استفاده مي‌شوند، چند بار و به مدت 3 تا 5 ثانيه به حالت منقبض نگه دارد. اين ورزش بايد در طول روز چند بار تكرار شود و مي‌توان آن را هنگام عمل جنسي تكرار كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر