تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

برخوردها و رفتارها در 6 ماه آغاز زندگی

دوشنبه 19 شهریور 1386

برخوردها و رفتارها در 6 ماه آغاز زندگی

برخوردها و رفتارها در 6 ماه آغاز زندگی

مقاله از علی سلطانی مجد

امروز میخوام راجع به وقایع احتمالی در ابتدای زندگی مشترک بنویسم

افت روحی و دلتنگی :

کاملا طبیعی هستش که بعد از ازدواج یک افسردگی نهان بخصوص در طرف زن شکل میگیره حس دلتنگی برای محیط و اعضای خانواده و اما اینجا آقاین باید هوشیار باشند این حالت بوجود آمده موقتیست پس جای نگرانی نیست اما وضایفی دارید که در این مدت باید انجام دهید اول اینکه در طول روز از محل کارتون تماس بگیرید و جویای احوال همسرتان بشوید ، نگذارید در محیط خانه تنها باشند در یکی دو هفته آغازین چند مرتبه با همسر خود به پدر و مادر همسر خود سر بزنید اگر همسر شما خواهری یا برادری دارند بذارید لحظاتی با آنها تنها باشند گردش بروید خلاصه تا زمانی که همسر شما به محیط منزل شما و زندگی جدید عادت نکرده اند این رفتارها رو ادامه بدید . البته همچین حالتی با دوز پایین تر در آقایان هم شکل میگیره اما چون بیشتر در اجتماع هستند درصدش خیلی پایینه .

اشتباهات سطحی و غیر عمدی :

اگر شما از شریک زندگی خود انتظار دارید که مرتکب هچ خطائی نشوند این انتظار شما غیر منطقیست چرا که دوران یکساله اول زندگی دوران تجربه آموختن و شناخت رفتارهایی میباشد که قبل از ازدواج قادر به شناسائی اون رفتارها نبودید اگر آمدید منزل بوی سوخته شده غذا می آمد جای ناراحتی نیست اصلا نباید به روی خودتون بیارید با ملایمت دست همسر خودتون بگیرید و برید به یک رستوران یا اینکه اونروز غذای حاضری میل کنید امکان داره غذا شور بشه شرین بشه تلخ بشه بدونید اینا طبیعیه چون تجربه ای در کار نبوده پس عصبانی نشید خودتونو کنترل کنید . و سوختن عذا البته یک مثال بود شاید اشتباهات دیگری هم روی دهد .

به خاطر داشته باشید شما و همسرتان بر روی یک ارابه نشسته اید سعی نکنید چوب لای چرخ ارابه کنید چون خودتونم آسیب میبینید .

کنترل بر روابط جنسی :

در هفته های اول زندگی معمولا رابطه جنسی با تعداد دفعات خیلی زیاد بین زوجین انجام می شود این یک عمل اشتباست تعداد دفعات رابطه جنسی باید تحت کنترل باشد از دفعات انجام این رابطه بکاهید و بر کیفیت آن بیافزایید چون خیلی زود خسته میشید و این رابطه تکراری و خالی از لذت می شود ابراز احساسات معاشقه نوازش درک بالا همه اینا نکاتی مهم و کلیدی در یک رابطه زناشوئیی میباشد اینو به خاطر داشته باشید اگر گرسنگی شما تامین شد و شما سیر شدید اگر بهترین و خوشمزه ترین غذای روی زمینم بریا شما مهیا باشد شما میلی به آن نخواهید داشت . رابطه جنسی هم تقریبا همینطوره اگر تعدا دفعات انجام آن بیش از حد در ابتدای زندگی زیاد باشد حالا هر چقدرم که کیفیت آن بیشتر باشد جذابیت خود را از دست می دهد . و متاسفانه تاثیرات منفی در بر دارد.

بحث ، دعوا و مشاجره :

شما میگید محاله که با همسر خود دعوا کنید ؟ مگه میشه همچین چیزی مطمئن باشید دعوا و بحث در بین زن و شوهر بارها اتفاق می افتد و اصلا غیر طبیعی نیست اما امکان داره به خاطر ناشناخته بودن برخی رفتراها در ابتدای زندگی این بحثا زیاد بوجود بیاید خوب اینم طبیعیه چون شما تازه دراید در کنار عشقتون زندگی مشترک را تجربه میکنید تا به اخلاق هم عادت کنید زمان نیاز است پس فکر نکنید تا دعواتون شد دیگه همه چیز تمومه نه اصلا این خبرا نیست . هر چند متاسفانه برخی پرونده های دادگاه خانواده بر سر بحثای خیلی ساده بوجود میاد . اما دو نفر برای ادامه زندگی باید آب بندی بشوند یعنی چی ؟ یعنی اینکه از این بحثا تجربه بیاموزند بریا شناخت رفتارهای هم تا در بروز مشکلات اصلی در زندگی بتوانند با همین تجربیات و شناخت رفتراها مشکلات رو حل کنند . به هر حال زندگی یه موقع هایی بالا میره یه موقع هایی هم پایین میاد وشما باید جاده رو بریا خود وشریکتون مسطح کنید .

ظرفیت :

فاکتور بسیار مهم در برخوردها ظرفیت افراده ، سعی کنید ظرفیتتون و افزایش بدید تا گفتند بالای چشمتون ابروه بهتون بر نخوره نرید چمدونتون ببنیدی راهی منزل پدر بشوید زد میدان و خالی نکنید اجازه دخالتم به کسی ندید مشورت کنید اما اجازه دخالت ندید .

مقایسه نکنید :

بعضی خانمها تا مدتها هر چی پیش میاد فورا میان و حرف از خواستگارهای قبلیشون میزنند این خیلی رای یک مرد شکننده میباشد مطمئنا هر دختری کلی خواستگار داره خب مسلما اگر خواستگارهای قبلی شما مورد پسندتون بودند که الان همسرتون این آقا نبود پس لابد شوهر شما خصوصیاتی داشتند که اونای دیگه نداشتند بماند که هیچوقت شخصی رو پیدا نمیکنید که همه معیارهای شما رو یکجا داشته باشه پس همسر شما نقاط صعفی هم دارد همه دارند خوده شما هم دارید هیچ انسانی کامل نیست همه ما ه در ازای داشتن برخی رفتراها و شرایط خوب ، رفتار بد و نقاط ضعفی هم داریم پس نباید دیگری را به رخ هم بکشیم . اصلا چینی رفتاری مناسب نیست چون واقعا غرور مردان را جریحه دار میکند.

مقاله از علی سلطانی مجد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر