تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

افسردگی پس از وضع حمل باید جدی گرفته شود

چهارشنبه 3 بهمن 1386

افسردگی پس از وضع حمل باید جدی گرفته شود

افسردگی پس از وضع حمل باید جدی گرفته شود

www.tanzimekhanevadeh.ir

افسردگی پس از وضع حمل، وضعیت ناراحت کننده ای است که متاسفانه چندان جدی گرفته نمی شود.
دکتر صمد دربندی، متخصص اعصاب و روان، گفت: این عارضه، نوعی از افسردگی است که پس از تولد نوزاد رخ می دهد. این افسردگی ممکن است در طول دوره حاملگی شروع شود، ولی اگر بعد از زایمان هم ادامه یابد به آن افسردگی پس از وضع حمل می گویند.
به گفته وی، افسردگی پس از وضع حمل بسیار معمول است و چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ زن از هر ۱۰۰ زنی که وضع حمل می کنند این وضعیت را تجربه می کنند.
این متخصص اعصاب و روان تاکید کرد: البته رقم واقعی ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که اعلام می شود. زیرا، زنان زیادی از این وضعیت رنج می برند اما نه تقاضای کمک می کنند و نه اینکه درباره احساسات خود با کسی صحبت می کنند.
وی افزود: اغلب، افسردگی پس از وضع حمل را به رسمیت نمی شناسند. همینطور بسیاری از زنانی که افسردگی پس از وضع حمل را تجربه می کنند، احساس شرمندگی یا خجالت می کنند و از این رو سعی می کنند عوارض آن را مخفی نگه دارند.
دربندی، سابقه افسردگی، وضع حمل دشوار و آسیب زا، بروز مشکلات در برقراری رابطه با همسر، عدم برخورداری از حمایت خانواده و دوستان و همچنین عدم دسترسی به مادر برای کمک را، از عواملی دانست که می تواند منجر به بروز افسردگی پس از وضع حمل شود.
این متخصص اعصاب و روان در عین حال تصریح کرد: البته این به این معنا نیست که هر مادری که این مشکلات را تجربه می کنند لزوما به افسردگی پس از وضع حمل مبتلا می شود.

www.tanzimekhanevadeh.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر