تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

افزايش بيش از حد مايع در كيسه آب جنيني منجر به زايمان زودرس مي‌شود

افزايش بيش از حد مايع در كيسه آب جنيني منجر به زايمان زودرس مي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

جنين در داخل رحم در مايعي به نام مايع آمينوتيك قرار دارد. مقدار اين مايع در حالت طبيعي، در اواخر دوران بارداري به حدود يك ليتر مي‌رسد.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، اگر مقدار مايع بيشتر از 2 ليتر باشد غير طبيعي است و باعث ايجاد عوارضي در مادر و جنين مي‌شود.

علل:

اگر جنين دچار ناهنجاريهاي مادرزادي باشد (مثل بسته بودن لوله گوارش) احتمال دارد مايع در كيسه آب جنيني از حد طبيعي بيشتر شود.

در حاملگي چندقلويي و همين طور بيماري قند در مادر (ديابت) نيز مايع داخل كيسه آب جنيني از حد طبيعي بيشتر مي‌شود.

علايم:

در افزايش بيش از حد مايع آمينوتيك در كيسه آب جنيني چون رحم خيلي بزرگ مي‌شود بر دستگاه تنفس فشار آورده و باعث تنگي نفس مي‌شود، در ضمن پاها و ديواره شكم ورم كرده و حجم ادرار نيز كم مي‌شود.

عوارض:

در افزايش بيش از حد مايع آمينوتيك در كيسه آب جنيني چون رحم بيش از حد متسع مي‌شود، ممكن است كيسه آب زودتر از موعد پاره شود و زايمان زودرس رخ دهد.

وقتي كيسه آب زود پاره مي‌شود احتمال دارد بر روي بند ناف فشار آمده و جفت زودتر از موعد كنده شود كه در نهايت هر دو موجب افزايش مرگ و مير جنين و مادر مي‌شوند.

خونريزي شديد بعد از زايمان شايع است. چون به طور ناگهاني مقدار زيادي مايع از رحم خارج شده و رحم فرصت جمع شدن تدريجي را ندارد و عروق رحمي هنوز خوب منقبض نشده‌اند در نتيجه خونريزي شديد اتفاق مي‌افتد.

انتهاي پيام

کد خبر: 8410-07925

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر