تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۵, یکشنبه

آیا روابط زن وشوهر بعد از ازدواج فرق می کند؟

آیا روابط زن وشوهر بعد از ازدواج فرق می کند؟


امروزه دیگر کسی نیست که از آمار بالای طلاق در میان خانواده ها بی اطلاع باشدو این صرفا به کشور ما مربوط نمیشود بلکهتقریبا اکثر کشورهای دنیا درگیر آن هستند . قطعا عوامل پنهان و آشکار زیادی در این مسئله دخیل هستند اما آنچه که موضوع بحث این مقاله قرار میگیردنقش رابطه ج.ن.س.ی در رابطه زناشوئی وتغییرات آن قبل و بعد از ازدواج است . چرا که عامل محرک بسیاری از مردم برای ازدواج، نیاز مسلم آنها به داشتن روابط با جنس مخالف می باشد که در صو رت نبود دیدگاه صحیح نسبت به آن قطعا فرد را با مشکلات عدیده روبرو خواهد کردکه احساس سرخوردگی و بیزاری از سکس تنها بخشی از آن می باشد و گسترش این مشکلات سبب فروپاشی خانواده های بسیاری گردیده است.در جواب به این سوال که آیا رابطه ج.ن.س.ی پس از ازدواج تغییر میکند، باید بگویم بله . قطعا تغییرمیکند .

امروزه دیگر کسی نیست که از آمار بالای طلاق در میان خانواده ها بی اطلاع باشدو این صرفا به کشور ما مربوط نمیشود بلکهتقریبا اکثر کشورهای دنیا درگیر آن هستند . قطعا عوامل پنهان و آشکار زیادی در این مسئله دخیل هستند اما آنچه که موضوع بحث این مقاله قرار میگیردنقش رابطه ج.ن.س.ی در رابطه زناشوئی وتغییرات آن قبل و بعد از ازدواج است . چرا که عامل محرک بسیاری از مردم برای ازدواج، نیاز مسلم آنها به داشتن روابط با جنس مخالف می باشد که در صو رت نبود دیدگاه صحیح نسبت به آن قطعا فرد را با مشکلات عدیده روبرو خواهد کردکه احساس سرخوردگی و بیزاری از سکس تنها بخشی از آن می باشد و گسترش این مشکلات سبب فروپاشی خانواده های بسیاری گردیده است.در جواب به این سوال که آیا رابطه ج.ن.س.ی پس از ازدواج تغییر میکند، باید بگویم بله . قطعا تغییرمیکند

مخصوصا اگر قبل از ازدواج هرگز با همسرتان زندگی نکرده باشید . حال برای اینکه بدانیدچرا رابطه ج.ن.س.ی پس از ازدواج دچاردگرگونی میشود توجه شما را به دلایل زیر جلب میکنم:اولا واقعیت این است که چون شما در حال حاضر با فرد مورد نظرتان زندگی میکنید، خوداین مسئله تمایل شما را به

رابطه مکرر تغییر میدهد (البته بسته به خود شما ممکن است کمتر یابیشتر شود).و اگرچه برخی مردم بر این باورند که رابطه ج.ن.س.ی بعد از ازدواج باید باشکوهتر و لذت بخش ترباشد، با توجه به آنچه که از مردان و زنان متاهل شنیده ام، معمولا آن رابطه بعد از ازدواج اولویت خودرا از دست میدهد.با این وجود در این قسمت چند دلیل عمومی که چرا رابطه ج.ن.س.ی بعد از ازدواج و در طول زندگی مشترک جایگاه خود را از دست میدهد را عنوان میکنم:

خرید خانه جدید

بهر حال یک زوج جوان بعد از اینکه ازدواج کردند باید یک جائی با هم زندگی کنند .و بااینکه زیرزمین خانه پدری عروس جای خوبی بنظر میرسد چون اجاره نمی خواهد، چنین جائی نمیتواند خانه ای ایده ال باشد . و خرید یک خانه جدید، مستلزم شغلی جدید و تعهدات مالی جدیداست.

بچه

وقتی خانم حامله میشود، ممکن است زیاد سر حال نباشد یا مثل همیشه تمایلی به رابطه نداشته باشد . بعد از اینکه بچهمتولد میشود، باز هم او حوصله زیادی برای این رابطه را ندارد .مطمئنا، باوجود غذا دادن، گریه های نیمه شب وسر و صداهای همیشگی بچه، هر دوی شما دیگر حال وحوصله و احساسی برای رابطه ج.ن.س.ی نخواهید داشت.

صورتحسابها

حالا که بچه و خانه ج دید اضافه شدند، صورتحسابهای وحشتناک که همه را بایدپرداخت کنید نیز از راه میرسند . خیلی عالیه . اینطور نیست؟خوب وقتی شب و روز کار میکنید تاخرج زندگی را در بیاورید قطعا امور داخل تختخواب در بالای لیست فعالیتهای شما قرار نخواهد داشت.

خانه داری

یکی تمیز میکند، یکی پخت و پز . آقا باید خواروباربخرد، خانم لباسها را میشوید .خانم ملافه ها را عوض میکند، آقا سطل آشغال را بیرون میبرد و هزار تا کار جور و واجور دیگر . همه این کارهای طاقت فرسا را وقتی مجبور باشیدهر روز انجام دهید، دیگر حسی برای رمانتیک بودن برای شماباقی نمی ماند.

عادات جسمی

بله، با عرض معذرت باید بگویم هر کسی، حتی خانمها، ممکن است عاداتی مثل آروغ زدن یا... داشته باشند و آنچه که در طی این عادات از بدن ما خارج میشودمطمئنا بوی گل رزنخواهد داشت . به محض اینکه یکی از شما با چنین چیزهائی از جانب همسرتا ن روبرو شوید ناگهان صفت “جذابیت” را در

مورد او فراموش خواهید کرد . همچنین برای یک مرد زیاد آسان نیست که به دیدن زنش با صورت پوشیده از ماسک سبز رنگ یا دستگاه فر زنی روی موهایش عادت کند.امانکته ای که وجود دارد این است که هیچیک از شما نمیتوانید برای همیشه چنین عاداتی را ازیکدیگر پنهان کنید.

بی تفاوتی نسبت به سر و وضع خود

خیلی از مردم تا صحبت از راحت بودن در یک رابطه به میان می آید، یک کمی بیش از حداحساس راحتی میکنند و طوری لباس می پوشند که عین ولگردهای خیابان بنظر میرسند ودرنتیجه جذابیت ج.ن.س.ی خود را از دست میدهند . البته این طبیعی است که در رابطه ای مثل زناشوئی باید احساس راحتی با یکدیگر داشت ولی این به معنی ول کردن خود نیست چون هیچ کس از یک آدم شلخته و کثیف خوشش نمی آید.

همیشه در دسترس بودن

اگر مثلا شما عاشق شکلات باشید و خانه شمامملو از بسته های شکلات خوشمزه باشد، فکرنمیکنم احساس خاصی نسبت به داشتن یا خوردن آن داشته باشید .اما اگر عاشق شکلات باشید وفقط یک تکه کوچک از آن داشته باشید، این تکه خوشمزه ترین شکلات دنیا خواهد بود . همین قضیه در مورد

روابط زناشویی هم صادق است . وقتی قبل از ازدواج با هزار زحمت و دردسر به این رابط دسترسی پیدا میکردید، این برای شما خیلی با ارزش بود، اما حالا که میدانیدکه همسرتان همیشه در اختیارتان است دیگر رغبت زیادی به آن ندارید، درست مثل شیر آبی که همیشه چکه میکند.

ایجاد تنوع

بنابراین باید راهی وجود داشته باشد تا بتوانید روابط زناشویی بعد از ازدوا ج را به همان شیرینی وحرارت قبل از ازدواج داشته باشید. نظر شما در اینباره چیست؟

قبل از اینکه وارد این بحث شوم یک خواهش مصرانه از آنهائی دارم که نمیخواهندقبل از ازدواج باشریکشان رابطه ج.ن.س.ی داشته باشند و آن اینکه حتما بصورت باز و خیلی رک با او در

مورد آن وعلایقتان در این مورد بحث کنید تا مطمئن شویدهمسر بالقوه شما همان فردی است که مد نظرشماست وگرنه این را بدانیدآنهائی که در زندگی مشترک، روابط زناشویی بدون لذت را تجربه میکننداحتمال تیره بختی یا انحراف در زندگی آنها بیشتر است.حال بپردازیم به اینکه چگونه با وجود داشتن آ ن حلقۀ زیبا دور انگشتتان میتوانید آتش روابط زناشویی را در خانه روشن نگهدارید.

قرارهای دوره ای

خیلی خوب است که با وجود تمام مشغله هائی که ذکر آن شد هر از گاهی قراری با هم بگذارید که در آن هر دوی شما اجباری هم که شده شیک و پیک کنید و ساعاتی را به همان رمانتیکی قبل از ازدواج با هم بگذرانید . اگر از رستوران، سینما یا حتی هتل خوشتان نمی آید یاوقتش را ندارید هیچ مشکلی نیست .میتوانید فقط با هم قراربگذارید که کمی به سر و وضعتان برسید و لحظاتی را باهم و در کنار هم بخوشی و ابراز علاقه بگذرانید.

گفتگو

در مورد چیزهای مورد علاقه تان، آرزوهایتان و روشهای تنوع درروابط زناشویی یا آنچه که در این مورد دوست دارید با هم صحبت کنید . حتی اگر از گفتن آنها شرم میکنید میتوانید بنویسید وبدهید مسرتان بخواند . بهر حال هر کسی محرکهای ج.ن.س.ی متفاوتی دارد که شما باید آنها را درمورد خود و همسرتان بخوبی بدانید.

فوری بودن

درست است که در هر زمانی نمیتوانیدفوراروابط داشته باشید اما صمیمانه بوسیدن یکدیگرآنهم بدون هیچ دلیل خاصی میتواندهر دوی شما را برای آن سر حال کند .یکدیگر را در آغوش بگیرید، ببوسید، نوازش کنید و بالاتر از همه اینها به یکدیگر عشق بورزید.

امکانات کمکی

مثلا استفاده از فیلمها در این زمینه میتواند به هر دوی شما ایده های جدید بدهد و روابط شما را متحول نماید . در نظر بگیریدوقتی که در حال انجام روابط ج.ن.س.ی با همسرتان هستید صدای آه وناله زن و مرد دیگری از تلویزیون به گوش برسد .امتحانش ضرری ندارد . علاوه بر آن استفاده ازلوازم مخصوص آن (مثل روان کننده ها ) در حد امکان بسیار مؤثر است . بهر حال تا چیزهای مختلف را امتحان نکنید از کجا میخواهید بفهمید از کدامیک خوشتان می آید.

تغییر محل

بهتر است هر چند وقت روابط ج.ن.س.ی را جائی غیر از اتاق خواب همیشگی انجام دهید . مثلا یک مسافرخانه دور افتاده چطوره؟ یا زیر یک چادر بزرگ تفریحی در یک گردشگاه خلوت با صدای آوازجیرجیرکها چطور؟ در هر صورت تنوع در چشم انداز محل انجام آن، خود عاملی برای جذابیت بیشتر آن خواهد بود.

امتحان وضعیتهای مختلف

استفاده از وضعیتها و حالات مختلف انج ام رابطه هیجان و جذابیت معاشقه را صدچندان خواهد کرد . با امتحان کردن وضعیتهای مختلف بمرورمتوجه خواهید شد که کدام وضعیت برای شما مناسبتر است یا بیشتر از آن لذت میبرید.البته شکی در این نیست که وقتی ازدواج کنید زندگی شما متحول خواهد

شد،امااین لزوما بمعنی عدم رابطه ج.ن.س.ی یا مشکل شدن آن نیست . ازواج بنوبه خود به هیچ وجه ساده نیست ومانند تمام عوامل آن، اگر میخواهید رابطه ای سرزنده و با نشاط داشته باشید باید برای آن تلاش کنید وگرنه کسی آنرا دو دستی تقدیم شما نخواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر