تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

اعتراف کردن و حفظ حریم یکی از رموز زندگی زناشوئی

پنجشنبه 12 مهر 1386

اعتراف کردن و حفظ حریم یکی از رموز زندگی زناشوئی

اعتراف کردن و حفظ حریم یکی از رموز زندگی زناشوئی

مقاله از علی سلطانی مجد

امروز راجع به اعتراف کردن و حفظ حریم براتون مینویسم

اعتراف کردن خودش یک نوع رهایی میباشد بهتره با خودتون رک باشید اعتراف کنید که چه نقاط منفی دارید و آنها رو قبل از ازدواج به طرف مقابلتون یادآوری کنید به نظر من اکثر مواقع یکی از دلایل بارز بوجود آمدن اختلافات پنهان کردن روی دیگر سکه میباشد اگر قصد پنهان کردن عیوب اخلاقی خود را دارید باید به خاطر بسپارید که تا آخر عمر باید پنهانش کنید اینکه یه نفر بیاد ادعا کنه که همه حرفهاش راسته آیا ادعای درستیه ؟ یعنی آیا تا به حال دروغی نگفته ؟ asheghi4u

من از خودم شروع میکنم اعتراف میکنم که همیشه راست سخن نگفته ام اما دروغهام نه به ضرر خودم بوده نه به ضرر کس دیگری اعتراف میکنم بد اخلاق هستم و زود عصبانی می شم فکر میکنم خیلی زودرنج هستم و زود به هم بر میخوره همیشه منافع خودم رو اول نگاه میکنم مادی گرا هستم و ... چه اشکالی داره هیچ انسانی نمیتونه ادعای معصومیت از خطا و اشتباه بکنه اصلا مگه میشه ؟ و البته در ازای نداشتن برخی خصوصیات مسلما خصوصیات دیگری دارد به هر حال همین داشته ها و نداشته هاست که شخصیت ما آدما رو میسازه و وجه تمایز ما به حساب میاد .

اجازه بدید همانگونه که هستید انتخاب بشید نه اینکه آنگونه که میخواهید باشید . علی سلطانی مجد

به جای اینکه یک عمر نقش بازی کنیم همان ابتدای کار نقاط منفی خودمونو بریزیم رو دایره و البته از طرفمون بخواهیم که در جهت رفع این مشکلات ما رو یاری کنه به جای اینکه بشینید و مدام حرفهای عاشقانه تکراری بگید یه مقدار راجع به شخصیت خودتون و نکات منفی خودتون بگید . اگه یه نفر شما رو دوست داشته باشه باید با دانستن نکات منفی شما باشه در غیر اینصورت فقط زمانی که اخلاقتون خوبه و خوش اخلاقید شما رو دوست داره خب به نظر شما این میشه دوست داشتن ؟ تو زندگی مشترک یعنی همیشه همه چیز خوبه ؟ هیچ موقع شما عصبانی نمیشید ؟ چرا میشید عصبانی میشید دعوا میکنید بحث میکنید قهر میکنید و اگر هم رو دوست داشته باشید زودم آشتی میکنید اینا طبیعی این رفتارها در نهاد انسان قرار داده شده و کاملا طبیعیه ولی آشکار شدن و بروز دادن اینگونه رفتارها بستگی به ظرفیت شخص داره یکی زود رنجه یکی زود عصبی میشه یکی هم صبرش زیاده و دیر تر عصابانیت یا کلا رفتراهای منفی خودش رو بروز میده .

بزرگترین خطای آدما اینه که ادعا کنند هیچ خطایی انجام نداده و نخواهند داد

اگر با خودتون رو راست نباشید مطمئنا با دیگران نمیتوانید رو راست باشید راجع به شناخت اخلاق خود بهتره از افرادی که با شما رابطه نزدیکی دارند کمک بگیرید ما آدما حتی در زمان ارتکاب جرم فکر میکنیم داریم بهترین کارو تو اون موقعیت انجام میدیم اما بعدش میبینیم که اشتباه میکردیم مثالی میزنم مسلما هیچ دزدی به فرزند خودش نمیگه دزدی کار خوبیه و فرزندش رو از اینکار منع میکنه حال آنکه خود طرف دزده . http://asheghi4u.blogsky.com

پس در حین ارتکاب عمل نا صحیح فکر میکنه بهترین کاره اگر این فکرو نمیکرد مطمئنا اون کار خطا رو انجام نمیداد در اینگونه مواقع هزاران دلیل برای اشتباههات خودمون میاوریم اما بعد از چند وقت زمانی که به اشتباه خود پی میبریم میبینیم که دلایل ما غیر منطقی بوده .

حفظ حریم بین زن و شوهر www.asheghi4u.net

در دعوا و مشاجره زناشویی هم دقیقا هیمنطوره مثلا میگیم چون فلان کارو کرد باید منم جوابشو بدم که فکر نکنه چیزی حالیم نیست خب پس یعنی اگر کسی خطایی کرد با خطایی به مراتب بزرگتر باید جوابشو بدیم ؟ این درسته که باید از حریم شخصی خودمون دفاع کنیم هر انسانی دورتا دور خودش یه مرزی داره که با رفتراها و عملش شعاع این دایره رو برای افراد مختلف کم یا زیاد میکنه مثلا شما شاید به نزدیکترین دوستتون اجازه شوخی کردن رو بدید و اصلا هم ناراحت نمیشید اما آیا همه اجازه شوخی کردن با شما رو دارند ؟ مسلما جواب منفی است در زندگی زناشویی هم هر چند که زن و شوهر به هم نزدیک هستند اما نباید اجازه تجاوز بیش از حد به حریم خودمون رو بدیم چرا که امکان داره اون حریم کاملا از بین بره . اگر شوهر شما مثلا فردیست بددهن ( از دشنام و واژه های ناپسند استفاده میکنه ) اگر باره اول بهش اجازه دادید که به شما فحاشی کنه مطمئنا دیگه در مراتب بعدی به سختی متوانید جلوی این رفتار او را بگیرید کما اینکه امکان داره فاز فحاشی اون در مرتبه بعدی بیشترم بشه تا جاییکه اون حریم شکسته شده و حتی برای خوده شما هم عادی میشه و این اصلا صحیح نیست .asheghi4u

سخن نویسنده

بارها این نکته رو عرض کردم فراموش نکنید زن و شوهر هر دو سوار بر یک ارابه هستند اگر شما چوب لای چرخان این ارابه کنید خودتونم از آسیب در امان نیستید اگر طرفتون رفتار نا مناسبی انجام داد شما جواب اونو با بد رفتاری ندهید در زندگی بحث رویه کسی و کم کردن اصلا زیبا نیست لجاجت معنایی نداره .این زندگی مشترکه 50 به 50 . asheghi4u

برای همه شما آرزوی موفقیت دارم

با تشکر از شما علی سلطانی مجد

مقاله از علی سلطانی مجد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر