تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

شیرینی خامه دار و بارداری

شیرینی خامه دار و بارداری

خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

مصرف زياد شيريني‌هاي كاراملي و شكلات، گرچه كاكائوي محتواي آنها بسيار مفيد است اما به دليل دارا بودن مواد افزودني و شيريني توصيه نمي‌شود.


دكترانصاري متخصص تغذيه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: به طور كلي مصرف مواد غذايي لوكس‌ در ميان وعده پيش ازظهر و عصرانه بايد به نحوي باشد كه همواره افراد تمايل به خوردن غذا در وعده‌هاي اصلي را از دست ندهند، اين نكته به ويژه براي كودكان در حال رشد از اهميت خاصي برخوردار است.


وي افزود: بسياري از كودكان در حال رشد ممكن است پراشتها بوده و با مصرف اين گونه مواد غذايي، تمايلي به خوردن غذاي خانگي نداشته باشند كه اين امر در درازمدت براي رشد اطفال مفيد نيست.

انصاري يادآور شد: دسته ديگر از اطفال ممكن است كه تمايل به مصرف انواع شيريني‌ها و شكلات و مغزيات را داشته و غذاي منزل را هم كاملا مصرف كنند كه اين امر مناسب نيست چرا كه زمينه پرخوري، افزايش وزن و نهايتا چاقي را براي كودكان به ارمغان خواهد آورد.

اين متخصص تغذيه تصريح كرد: بهترين مواد غذايي توصيه شده براي پذيرايي، ميوه‌هاي تازه است و در صورتي كه با مقدار متعادل شيريني و مغزها مورد استفاده قرار گيرند نه تنها مضر نيست بلكه مفيد هم خواهد بود.

وي تاكيد كرد: بهتر است، شيريني‌هاي خامه‌دار و كرم‌دار به ويژه براي كودكان در حال رشد، زنان باردار، مادران شيرده، افراد چاق و سالمندان كه براي نگهداري آنها نياز به يخچال بوده و در حرارت محيط فساد پذيرند، كمتر مصرف شود.

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-903412&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر