تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

مسائل جنسی زنان

سه شنبه 15 شهریور 1384

مسائل جنسی زنان

صحبت کردن از مسائل جنسی بویژه مسائل جنسی زنان، حقوق جسمی، روحی و قانونی ایشان در این مورد ، بهداشت روانی و جسمی و... همیشه نه فقط جزء خط قرمزهای رسانه ای که حتا جزء خط قرمزها در آموزش های رسمی و غیر رسمی و حتا مکالمات جدی در جامعه ما بوده است.
تنها جایی که ما سراغی از این سوژه می بینیم و می شنویم گفتو گوهای غیر رسمی غیر جدی است که یا در قالب جک و لطیفه دهان به دهان می چرخد و طبیعتا نمی شود از آن انتظار آگاهی دهی یا آموزش داشت و یا در شکل مشاوره های بسیار خصوصی است که باز جنبه اطلاع رسانی عمومی پیدا نمی کند و دایره بسیار بسته ای را شامل می شود.
برآنیم تا در سایت زنان ایران بحثی را در این باب بگشاییم و ناگفته هایی را که در برگیرنده مسائل بسیاری از زنان از اقشار مختلف می شود، مطرح کنیم.
در این راه دست همکاری همه روانشناسان، پزشکان، مترجمان و گزارشگرانی که در این زمینه می توانند ما را یاری کنند، می فشاریم.

در حال حاضر در مقایسه با گذشته، زنان، در حیطه مسائل جنسی، دارای آزادی بیشتر و درک بهتری از حقوقشان هستند. اما باز هم در این زمینه در رده های سنی مختلف، دانش و آگاهی کافی وجود ندارد، زیرا منابعی بر مبنای تحقیقات واقعی در دسترس نیست که به زنان کمک کند تا بدانند چگونه ارتباطات جنسی و جسم و روحشان را سالم و شاد نگه دارند.
نویسندگان کتاب مسائل جنسی برای زنان (سه درمانگر جنسی) توضیح می دهند: اطلاعات مربوط به این مسائل کم نیست اما اطلاعات جنسی در رابطه با زنان کم است. این نویسندگان معتقدند باید یکسری اطلاعات علمی به روز، برای زنان تهیه شود که به حذف باورهای موهوم جنسی، شناخت نقش بازدارنده های جنسی، مهار تصویر ذهنی جسم از ریخت افتاده وکنار آمدن با مشکلات خاص بدنشان کمک کند.
اما زنان چگونه آگاهی جنسی مربوط به زندگیشان را به دست بیاورند؟ نویسندگان سه قدم اصلی را به آنها پیشنهاد می کنند:
گام نخست: نسبت به پیشینه فعالیت جنسی خود شناخت پیدا کنید. یعنی رشد جنسی تان را از اوایل کودکی مرور کنید. همچنین شرح حال فعالیت جنسی تان ، شامل چیزی که از خود ارضائی و اولین ارتباط جنسی تان کشف کرده اید، پیامهای فرهنگی که در رابطه با مسائل جنسی دریافت کرده و انتقال داده اید را نیز بررسی کنید.
گام دوم: بدنتان را بشناسید. پژوهشها مرتبا نشان می دهند که زنها در مورد بدن و رفتارها و تمایلات جنسی شان شناخت کمی دارند. زنها وقتی راجع به هورمونها و عملکرد جنسی خود بیشتر بدانند و نسبت به بدن خود بیشتر آشنا شوند به هویت جنسی مثیت و اعتماد به نفس جنسی دست می یابند.
گام سوم: با بدنتان در صلح باشید. پیامهای فرهنگی در مورد اهمیت جوانی، خوش اندامی، لاغری یا روشنی پوست می تواند مانع احساس جذابیت جنسی و ابراز علایق جنسی زن شود. فائق آمدن بر این پیامها بر کسب هویت جنسی سالم تاثیر دارد، اما کار راحتی نیست.
در این مقاله سعی شده است با استفاده از راهکارهای پیشنهادی خانم آن هوپر چگونگی آرام سازی جسم و پذیرش آن بررسی شود.
تمرینات آرام سازی می تواند به رفع اضطرابی که مانع موفقیت در ارتباط جنسی می شود و همچنین رفع خستگی و تنش کمک کند. این تمرینان شامل نفس عمیق، آرامش ذهنی، و تمرینهایی برای رها کردن انقباضات عضلانی بدنتان است.
1.در ابتدا برای رفع خستگی یک حمام گرم طولانی بروید. سپس اطمینان حاصل کنید که اضطراب و نگرانی خاصی ندارید و اتاق نیز گرم و راحت است.
2.روی یک سطح هموار به پشت دراز بکشید، سعی کنید ذهنتان را پاک کنید.
3.در حالیکه با پاشنه پا روی زمین فشار می آورید، باسنتان را از سطح زمین جدا کرده و تا 10 بشمارید. در حین این کار از احساس تماس با زمین از طریق پاشنه پا لذت ببرید. بعد از 10 شماره فشار به زمین را متوقف کرده و به حالت اول برگردید، به پشت دراز بکشید، سعی کنید همان احساس خوب اتصال به زمین را حفظ کنید. سپس به تنفستان توجه کرده، ریتم آهسته تنفس به صورت دم از طریق بینی و بازدم از دهان را یاد بگیرید.
4.در آغاز احتمالا نفستان سطحی و از قفسه سینه است. سعی کنید نفستان را به گونه ای هدایت کنید که تحت کنترل دیافراگم قرار گیرد. به محض اینکه ریتم آرامی پیدا کردید توجه را به تمرکز فکر برگردانید.
5.چشمها را بسته، سعی کنید روی چیزی تمرکز کنید. مثلا روی نقطه کوچک نورانی خیالی به اندازه یک سر سوزن در تاریکی. اجازه دهید بدنتان در بهترین حالتی که می تواند آسوده باشد، آرام بگیرد. سپس ذهنتان را از افکار مزاحم پاک کنید(این کار بعد از چند جلسه که برنامه آرام سازی برایتان عادی می شود، آسانتر خواهد شد.)
6.اگر به دست و پایتان توجه کنید خواهید دید که احتمالا همچنان منقبض باقی مانده اند. برای رهایی از این حالت، انقباضات عمدی را در عضلاتتان آغاز کنید. ابتدا ساق پای چپ را منقبض کنید و تا 5 بشمارید، سپس رهایش کنید. این کار یعنی منقبض و سپس شل کردن را در مورد ران پای چپ تکرار کنید. پس از آن ساق و ران پای راست و بعد باسن - ابتدا یک طرف، سپس طرف دیگر، بعد هر دو طرف با هم – همین عمل را در مورد شکم، سرشانه، دست چپ، بازوی چپ، دست راست، بازوی راست انجام دهید و در آخر، عضلات صورت را کاملا جمع کنید و تا 5 شمرده و سپس رها کنید. در طول تمام این انقباضات و همچنین در حین رها کردن عضلات، شمارش تا 5 فراموش نشود.
7.عضلات بدن را کاملا شل کرده و رها کنید، 5 تا 10 دقیقه وقت بگذارید تا بدنتان به حالت آرامش بازگردد.
8.بعد از انجام تمرینات به ماساژ خود بپردازید. به آرامی دستتان را در تمام سطح بدن حرکت دهید، شکم، پستان ها، صورت، دستهاو پاها. احساس شرم نکنید. این عمل، بازشناسی اندامتان و پذیرش آنهاست و عشق ورزیدن به آنچه هستید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر