تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

جنين نسبت به اثرات مخرب آلودگي بسيار حساس است

جنين نسبت به اثرات مخرب آلودگي بسيار حساس است

كودكان، اشخاص سالخورده و مبتلايان به ناراحتي قلبي -عروقي جزء تاثيرپذيرترين اقشار جامعه در مقابل آلودگي هوا محسوب مي‌شوند.

دكتر احمد عامري رييس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» ايسنا واحد علوم پزشكي ايران، اظهار كرد: اثرات سوء آلودگي هوا بر افراد،‌ تا حد زيادي بستگي به نوع ماده آلوده كننده (‌مونواكسيدكربن،‌ ذرات معلق و اكسيدهاي ازت و گوگرد) دارد.

وي ادامه داد: مهمترين و خطرناك‌ترين عامل آلوده كننده هوا،‌ گاز بي رنگ و بي بوي مونواكسيد كربن است كه با ممانعت از جذب اكسيژن به گلبول‌هاي قرمز، كيفيت اكسيژن رساني به بدن، خصوصا ريه‌ها را كاهش داده و باعث خفگي فرد مي‌شود.

دكتر عامري با اشاره به اكسيدهاي ازت و گوگرد،‌ همچنين ذرات معلق به عنوان ساير عوامل پراهميت آلودگي هوا، آنها را عامل بروز نارسايي قلبي، اختلال خون، اختلال ريه و از بين رفتن اعمال حياتي بيولوژيك بدن عنوان كرده و يادآور شد: گاهي غلظت ذرات معلق موجود در هوا كه با نام علمي SS شناخته مي‌شوند، به حدي مي‌رسد كه با چشم غير مسلح نيز به سادگي قابل رويت و لمس هستند.

رييس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران در پايان ضمن اشاره به اقشار آسيب پذير در مقابل آلودگي هوا، جنين درحال شكل گيري را نسبت به اثرات مخرب آلودگي بسيار حساس دانست و اظهاركرد: بعضا ديده شده علاوه بر كليه آثار ذكر شده آلودگي هوا روي افراد، اين مواد روي جنين، خاصيت سرطانزايي و ناقص‌الخلقه زايي نيز اعمال مي‌كند كه بسيار قابل توجه است و بايد براي آن راه حلي انديشيده شود.

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-680345&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر