تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

ندازه آلت و نگرانی های جنسی ما مردان



اندازه آلت

شاید بتوان مردان نگران درمورد اندازه و ظاهر آلت را به دو دسته تقسیم كرد. یك دسته مردانی با آلت های ”كوتاه و تپل“ با قابلیت كشیدگی زیاد در حالت خوابیده هستند كه آلتشان هنگام نعوظ كاملاً بزرگ میشود. دسته دوم دارای آلت كشیده و بلندی در حالت خوابیده هستند كه هنگام نعوظ بدون تغییر قابل توجه اندازه فقط سفت میشود. هر دو این گروه ها ممكن است فكر كنند كه اندازه آلت طبیعی ندارند كه چنین حدسی پایه و اساس حقیقی ندارد.

گاهی چاقی و حضور موهای ضخیم تناسلی ممكن است باعث كوچك بنظر رسیدن آلت شود. در افراد چاق بعلت حضور یك لایه ضخیم چربی در ناحیه عانه، آلت در حالت معمول داخل آن فرو رفته و به اصطلاح ”پنهان“ میشود. طبعاً آب كردن چربی این قسمت و تراشیدن موهای زائد باعث تقویت ظاهر آن خواهد شد. افراد بسیار چاق ممكن است بخاطر شكم بزرگ و برجسته خود اصلاً قادر به دیدن آلت خود نباشند.

از طرف دیگر اغلب شما شاید متوجه شده باشید وقتی بطور طبیعی از بالا به پایین به آلت خود نگاه میكنید نسبت به وقتی كه (به كمك یك آینه) از پایین به بالا به آن نگاه كنید آلت كوچكتر بنظر میرسد. بعضی افراد وقتی برحسب اتفاق (مثلاً در حمام های عمومی یا جمع های خصوصی دوستانه) نگاهشان به آلت دیگری میاُفتد ممكن است فكر كنند آلت او بسیار از آلت خودشان بزرگتر است كه البته میتوان گفت اغلب اوقات، این چیزی جز یك خطای بینایی نیست.

اندازه گیری آلت

اندازه گیری ابعاد آلت عموماً ممكن است در سه وضع 1. خوابیده 2. خوابیده و كشیده و 3. نعوظ كرده انجام شود. بعضی مردان ممكن است در مورد اندازه آلت (درحالت) خوابیده نگران شوند و فكر كنند اگر همسرشان (و یا همسالانشان) آلت آنها را به این شكل ببیند به آنها می خندد. اندازه آلت در حالت خوابیده متغیّر و چیزی بین 10-5 سانتی متر است. این اندازه ارتباط مستقیمی به اندازه آلت درحالت نعوظ كرده ندارد. از طرفی شرایط محیطی مثل سردی وگرمی هوا نیز در اندازه ظاهری آلت تأثیرگذار است (در هوای سرد آلت جمع و جور و كوچك میشود).

كم پیش می آید كه مردی بخاطر نگرانی از اندازه آلت خود به پزشك مراجعه كند. زوج مسترز و جانسون در مشاهدات خود طی بررسی كه در حدود سال 1966 در كلینیك خود (در آمریكا) انجام دادند گزارش كردند كه اندازه آلت نعوظ كرده مردان بین 17.5-12.5 سانتی متر متغیر بوده است. همچنین مردانی كه بظاهر در حالت معمول اندازه آلت كوچك تری داشتند، به نسبت دچار نعوظ قابل توجه تری میشدند. میانگین اندازه آلت نعوظ كرده در اندازه گیری های آنها چیزی در حدود 12.9cm بود.

اندازه گیری استاندارد طول آلت نعوظ كرده از محل اتصال آلت با پوست بدن (ناحیه عانه) تا نوك آلت صورت میگیرد. بر اساس مطالعه انجام شده توسط دانشگاه كالیفرنیا در سانفرانسیسكو (UCSF) كه در سال 1996 منتشر شد اندازه ”عمومی“ آلت راست شده بین 10-16cm (4-6.25inches) با میانگین 13 سانتیمتر بوده است. متوسط اندازه آلت در حالت خوابیده حدود 8.8cm و حین كشیدگی كامل (بدون نعوظ) 12.4cm بوده است. البته باید توجه داشت كه این آمار فقط نماینده اندازه عمومی آلت افراد بوده است و به این معنی نیست كه آلت های خارج از این اندازه غیرطبیعی است. در واقع در مورد حدود اندازه یك ”آلت كوچك“ Small Penis اتفاق نظر قاطعی وجود ندارد، اما معیار انتخاب افراد برای انجام عمل افزایش طول و حجم آلت برای جراحان طول كمتر از 7.5cm هنگام نعوظ و یا 4cm در حالت خوابیده است. آنچه مسلم است این است كه همانطور كه پیش از این در چند جا اشاره كردیم موارد بسیاری از افراد بوده اند كه با وجود آلت نسبتاً كوچك روابط جذاب و ارضاء كننده ای با همسران خود داشته اند و برخلاف تصور مردان حضور آلت بسیار بزرگ در نظر زنان نقش اساسی در رضایت از روابط جنسی نداشته است. حتی همسران مردانی با آلتی به كوچكی 5 سانتی متر با داشتن رابطه عاطفی خوب و مهارت های جنسی كافی، از رابطه جنسی لذتبخشی بهره مند میشوند. اغلب بررسی سكسولوژیست ها نشان داده است كه اكثر افرادی كه فكر میكنند دچار ”كوچكی آلت“ اند در واقع دارای اندازه آلت طبیعی اند و (احتمالاً) نگرانی از كوچكی آلت ناشی از عدم اعتماد به نفس و تشویش و اضطراباتی است كه از مشكلات دیگری سرچشمه گرفته اند.

در بسیاری از ملیت ها شایعاتی وجود دارد مبنی بر این كه اندازه آلت یكی از اقلیت ها بیش از متوسط عامه مردم است. در ایالات متحده آمریكا این اقلیت، آمریكایی های آفریقایی تبار بوده اند (اولین بار در كتاب "سگ سفید" رومن گاری بود كه به چنین چیزی برخوردم. اگر اشتباه نكرده باشم فانون در كتاب ”پوست سیاه، صورتك های سفید" هم به این مسئله اشاره كرده است. در ایران هم این شایعه در مورد آذری زبانهای ایران وجود داشته است). در هیچ یك از دو بررسی معتبر ”كینزی“ و ”دانشگاه كالیفرنیا“ هم اندازه آلت در نژادهای مختلف مقایسه نشده است. بعضی اندازه گیری های غیر رسمی تفاوت جدی بین آلت سفیدپوستان و آمریكایی های آفریقایی تبار را نشان نمیدهد اما متوسط اندازه آسیایی تبارها (ی جنوب شرقی آسیا) حداقل 2.5cm كمتر از متوسط اندازه آلت آمریكائیان بوده است (چیزی حدود 10 تا 11 سانتی متر) كه البته در مقایسه با جثه كوتاه تر آسیایی تبارها چندان هم غیرطبیعی بنظر نمیرسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر