تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

آموزش همسرداری


2- قاعده طلایی دوم: وقتی ازدواج می‌كنید با همسر خود چون یك روح در دو جسم باشید. پس از ازدواج به والدین خود متكی نباشید، بلكه باید با زن خود روح جدیدی را به وجود آورید. به پدر و مادر خود احترام بگذارید. خانواده‌ای جدا بسازید و شانس موفقیت زیادی در زندگی به وجود آورید.
3- قاعده طلایی سوم: فن عشق‌ورزی را بیاموزید. هماهنگی سبب ایجاد علاقه زناشویی می‌شود. در روابط خود احساسات و عواطف را توام سازید. هر چه روابط شما هماهنگ‌تر باشد شانس موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود.
4- قاعده طلایی چهارم: خود را برای پدر و مادر شدن آماده كنید. درباره حقایق مربوط به پدر شدن اطلاعات كسب كنید، سلامتی روحی و جسمی اطفال شما بستگی به دقت‌های اولیه شما دارد. هر چه توجه و دقت شما بیشتر باشد سلامتی آنها بهتر تامین می‌شود برای آنها زمینه مستعدی تهیه كرده و مقدمه خوبی برای زندگی آنها به وجود آورید.
محیط خانواده، بهترین مكان برای تربیت كودك است. كودكانی كه عضو خانواده‌های مهربان و فداكار هستند از نظر روحی بهتر تربیت می‌شوند. بهترین آمادگی جهت پدر و مادر شدن، ازدواج حقیقی است.
5- قاعده طلایی پنجم: در زندگی
زناشویی بردبار و صبور باشید! هرگاه بخواهید به تنهایی حركت كنید هر كجا بخواهید قدم می‌گذارید ولی هنگامی كه با یك نفر دیگر هستید قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد. در ابتدای كار ممكن است پای یكدیگر را لگد كنید ولی سپس تجربه‌ كسب می‌كنید كه چگونه خود را با یكدیگر هماهنگ سازید. در ازدواج نیز برای ایجاد هماهنگی جسمی و روحی گذشت زمان لازم است، برای موفق شدن باید صبور و بردبار باشید.
خویشاوندان زن و شوهر نیز باید صبور باشند و برای ایجاد چنین صبر و شكیبایی گذشت زمان لازم است، وقتی كه دختری عاشق پسری می‌شود نمی‌تواند الزاما مادر او را یا پدرش را دوست بدارد.
عروس و داماد نمی‌توانند خیلی سریع با زندگی داخلی همسرشان پیوستگی ایجاد كنند! برای حل و فصل این موضوع زمان برای درك، فهم و شعور لازم است.
6- قاعده طلایی ششم: ریشه ازدواج خود را محكم سازید! به زندگی زناشویی مانند گیاه باید توجه كرد، به خصوص زمانی كه هنوز تازه و نورس است ریشه آن را باید با اندیشه مشترك، دقت و توجه، مهر و محبت و بالاخره حس‌ تفاهم كه به منزله خورشید و باران هستند سیرآب و تقویت كرد. به یكدیگر ابراز علاقه كنید، به هر شكلی كه می‌توانید احساسات خود را به یكدیگر نشان دهید.
ممكن است عشق از گفتار
عمیق‌تر باشد ولی گاهی با محبت نمایان می‌گردد. روابط زناشویی را پرورش داده و آن را برویانید. برای توجه به گیاه باید علف‌های هرز را چید.
هرگاه علف‌های هرز رشد و نمو كنند، گیاه مزبور پرورش نیافته و خشك می‌شود!
چنانچه علف‌های هرز را سریعا از بین ببریم، گیاه رشد كامل خود را به دست می‌آورد. در ازدواج نیز علف‌های هرز را به محض پیدایش از بین ببرید. بگذارید گیاه ازدواجتان آن طوری كه شایسته است، رشد و نمو نماید.
7- قاعده طلایی هفتم: در صورت لزوم با افراد مطلع مشورت كنید. مشورت درباره ازدواج به منزله هنر و علم اجتماعی ظهور كرده است.
پزشكان، صاحب‌نظران علوم اجتماعی، متخصصین تعلیم و تربیت و مشاوران ازدواج خود را برای چنین وظیفه اجتماعی آماده می‌سازند و مشاور مطلع به شما بصیرت و ادراك كافی داده و شما را از بیماری‌های زناشویی و اختلالات روانی كه ممكن است هیچ كدام از شما آگاهی و بینش بر منابع كشمكش‌های خود نداشته باشید آگاه می‌سازد زیرا علت بعضی از
نارضایتی‌ها واضح و آشكار نمی‌باشد. ممكن است یك بحث جزئی مربوط و منوط به حسن عدم امنیت، آرزوی قدرت و محرومیت جنسی باشد.
اگر شما قادر به حل موضوع نباشید، مشاور شما آن را حل خواهد كرد. از دیگران راهنمایی بخواهید و بر شانس موفقیت خود در زندگی زناشویی‌تان بیفزایید.
8- قاعده طلایی هشتم: از قوانین هشتگانه طلایی پیروی كنید!
با همسر خود همان طور رفتار كنید كه میل دارید او با شما رفتار كند. از احساسات یكدیگر مطلع بوده و به احتیاجات دیگری توجه داشته باشید. ببخشید، همان طور كه میل دارید بخشیده شوید. از جسارت، اهانت و بی‌‌وفایی بپرهیزید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر