تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

انتظارات بی مورد دختران از پسران در دوران پیش از ازدواج

چهارشنبه 5 دی 1386

انتظارات بی مورد دختران از پسران در دوران پیش از ازدواج

انتظارات بی مورد دختران از پسران در دوران پیش از ازدواج

مقاله از علی سلطانی مجد

قبلا یه جور دیگه بودی ، دیگه درکم نمیکنی ، به نیازهای عاطفیم پاسخ نمیدی ، دیگه برات مهم نیست که ... ، چرا دیگه بهم نمیگی ... ، چرا دیگه نمیپرسی ... ، چرا به انتظاراتم پاسخ نمیدی ، تو سرد شدی ، احساس میکنم دیگه دوستم نداری و هزار و یک چرا و حرف دیگه .

مطالب مذکور در اکثر روابط دوستی ، نامزدی و حتی در دوران عقد از طرف جنس مونث در مورد طرف مذکر مطرح میشه و جالب اینه که عموما در این حرفا ادعا می شود که طرف مذکر کمتر درک می کند و از این حرفا ، در این پست قصد دارم افکار فمینیستی خودم رو کنار بذارم و ثابت کنم اکثر مواقع هنگام ردو بدل شدن این حرفها این جنس مونث است که شرایط طرف مذکر خودش رو درک نمی کنه و بدون توجه به حرفهای خودش ادامه میدهد .

مسئولیت چیست ؟

مسئولیت هم قبل از ازدواج وجود دارد و هم بعد از ازدواج که طبیعتا بعد از ازدواج چندین برابر شده و شکل حقیقی تر به خودش میگیره به گونه ای که باعث رشد و پیشرفت می شود .

بررسی مسئولیت دختران قبل از ازدواج ( سنین 18 تا 25 سال )

این مطالب در همه افراد صادق نیست اما در اکثریت محسوس است . برخی از دغدغه های فکری دختران در قبل از ازدواج که البته مربوط به اکثر دختر خانمهاست نه همه آنها رو به اختصار شرح میدهم :

خرید لباس : بابام پول کم میده واسه خرید لباس ، خانوادم با آرایش کردن من مشکل دارن ، بابام میگه هر جا هستی باید هوا که تاریک میشه بیایی خونه ، وای خدا قبض موبایلم زیاد شده باز بابام گیر میده ، وای این رنگ مو بهم نمیاد کاشکی از این رنگ استفاده نمی کردم ، وای چقدر برق ناخنه گرون بود ، بابا شهریه دانشگام دیر شده آبروم میره ها ، خدایا چرا بهم اجازه نمیدن با دوستام برم مهمونی ، امروز با دوست پسرم دعوام شده ، وای این گوشیم دیگه دموده شده باید عوضش کنم ، چرا مامان نمیذاره اون لباسم و بپوشم ، بابا شما چرا از فلان دوستم بدت میاد میگی باش بیرون نرم ، چرا امروز فلان دوستم بهم محل نذاشت ، فلانی دیدی ابروهای فلانی چه ضایع بود اصلا بهش نیمی اومد ، وای چقدر این درسا سختند بازم امروز با فلان استاد کلاس داریم کیشه تموم شه و ... ( البته موارد یاد شده در مورد همه صادق نیست ) جالبه نه ؟ مسئولیت چیه ؟ حتما اگه از یه دختر خانم بیستو چند ساله یا کمتر یا بیشتر بپرسید چه مارک رژ لب خوبه یا قیمت فلان لاک ناخن چقدر یا هزینه عمل کردن بینی چقدر میشه 80 درصد دقیق ترین نرخ روزو بهتون میگن اما اگر از همین دختر خانم بپرسی قیمت یک کیلو گوشت ، مرغ ، تخم مرغ یا نه یک کیلو سیب زمینی چنده رو بپرسی شاید به زور 2 یا 3 درصد از اونا بدونند که فلان روز که با باباشون رفته بودن بیرون باباشون مثلا 20 هزار تومان پول واسه خرید چند قلم انگشت شمار جنس هزینه کرده اصلا براش مهم نیست چرا ؟ چون تا وقتی منزل پدر تشریف دارن آقای پدر باید فراهم کنند و وقتی منزل شوهر تشریف بردن آقای شوهر ، پسره کافی اعتراض کنه چه جوابی میشنوه ؟ تو که نداشتی بیخود کردی زن گرفتی شما آقا پسر چی میخواهید جواب این سوال رو بدید ؟

البته نا گفته نماند برخی دختران نیز در همین سنین مشغول به کار هستند یا مسئولیت خاصی در خانواده دارند و برخی دیگر حتی مسئولیتشون از پسر خانواده هم زیاد تره اما درصد کمی از دختران جامعه را تشکیل داده اند .

بررسی دغدغه های پسران قبل از ازدواج :

یک پسر عاقل پسریست که از همان دوره نوجوانی و جوانی به فکر آینده خود باشد به فکر شغلی مناسب ، حس مسئولیت پذیری و ... دغدغه های ذهنی پسرا ن از اولین سالهای جوانی آغاز میشه تحصیلات در دانشگاه به امید یافتن شغلی مناسب برای گذران امور زندگی آینده 4 سال خدمت سربازی و دوری از محیط خانواده در دورانی که شاید به لحاظ عاطفی وابسته به خانواده باشد به مدت 2 سال ( که البته به جز 3 ماه اولش الباقیش خاطره ساز میشود ) چون پسر شده که نمیشه دستش تو جیبه باباش باشه پس باید کنار درس خوندن فکر فراهم کردن کارم باشه ، اساس مسئولیت پذیری به منظور رسیدن به آرامشو امنیت فردی و خانوادگیست پس باید به فکر یافتن شغلی مناسب هم باشه بالاخره اگر قرار باشه ازدواج کنه باید یه سرپناهم داشته باشه پس به فکر تهیه مسکن هم باید باشه تازه برای رسیدن به این مراحل کلی وام و بدهی داره که باید دو شیفت کار کنه تا پسشون بده مگر اینکه از نعمت پدر پولدلر برخوردار باشه اگر یه پسر به فکر تامین این نیازها برای ساختن آینده خود و همسر خودش باشه آیا توان این هم داره که بیاد شب تاصبح ، صبح تا شب برای شما حرف عاشقانه بزنه ؟ اگر بخواد همه نیروی خودش رو صرف شما و احاساست شما کنه پس به برنامه هاش نمیرسه بعدا تو زندگیش که کم میاره خوده شما اولین نفری هستید که بهش میگین تو که نداشتی بیخود کردی زن گرفتی اگرم به فکر برنامه هاش باشه و سرکار نتونه جواب یکی از اس ام اس های شمارو بده که فورا میگید فلانی تو منو درک نمیکنیو ، سردی و احساس نداریو از اینجور حرفا من نمیگم نباید به احساسات پاسخ نداد اما هر کاری در حد تعادل خودش به وقتش تفریح ، به وقتش کارو تلاش ، به وقتشم ابراز احساسات و عشق بازی و ... امروزه در علم روانشناسی تقسیم انرژیهای رفتاری نقش مهمی رو برای موفقیت در زندگی ایفا میکنه که متاسفانه ما ها فقط در هر کاری بلدیم یا افراط کنیم یا تفریط و هیچ وقت حد تعادل را در نظر نمیگیریم و این یک عامل عدم موفقیت در امور زندگی به شمار میرود موارد مذکور طبیعتا استثنا هم دارد هم در مورد دختران و هم در مورد پسران آنچه مسلم است رابطه دوستی ، نامزدی ، عقد و حتی زندگی زناشوئی یک رابطه دو طرفست اگر دوست داشتن و علاقه در میان است گذشت نیز باید وجود داشته باشد همدیگر و درک کنید سعی کنید خودتون رو جای یکدیگر بذارید تا بهتر همدیگرو درک کنید تا بتوانید به نیازهای هم پاسخ دهید فراموش نکنید در ابتدای هر رابطه همه چیز زیباست اگر زیبا نبود ازدواجی صورت نمیگرفت برای نیزاهای هم ارزش قائل شوید و هر دو برای حفظ رابطه تلاش کنید .

موفق باشید

با تشکر علی سلطانی مجد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر