تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

جنين نمي‌تواند درد را احساس كند

جنين نمي‌تواند درد را احساس كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

در گزارشي در مجله انگليسي مريكال آمده است كه جنين نمي‌تواند درد را احساس كند و علت آن اين است كه رشد رواني كه براي ايجاد احساس درد مورد نياز است، تنها در خارج از رحم صورت مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر استورات درباي شاير، از دانشگاه بيرمنگهام در اين باره مي‌گويد: اعمال و ارتباطات نوزاد با مراقبان و اطرافيانش وي را نسبت به حس درد هوشيار مي‌كند.

اين درحالي است كه ايالات متحده در نظر دارد قانوني را وضع كند تا براساس آن پزشكان مجبور باشند به زناني كه تمايل به سقط جنين دارند بگويند كه اين كار موجب درد كشيدن جنين مي‌شود.

محققان آمريكايي از سوي ديگر در اين باره اظهار كردند: ما اطمينان داريم كه تا هفته بيستم بارداري جنين مي‌تواند نسبت به محرك‌هاي شنيداري خارجي مانند موسيقي و گفت‌وگو واكنش نشان دهد حتي برخي از محققان توصيه مي‌كنند كه اگر بارداري به بالاي 22 هفته برسد براي جنين بايد داروهاي بهبود درد تجويز شود.

اما دكتر درباي شاير در اين باره خاطرنشان كرده است كه درد واكنشي است كه از تجربيات ما ناشي مي‌شود و با انگيزش و تعاملات انسان رشد پيدا مي‌كند.

وي همچنين يادآور شد كه دادن داروهاي مسكن به جنين كه بايد از طريق جفت صورت گيرد شامل پروسه‌هايي است كه ممكن است مادران را در معرض خطرها و فشارهاي رواني غير ضروري قرار دهد. http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-696814&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر