تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

در حال بارکردن…

ه‍.ش. ۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

هشدار جدید برای مصرف ‌کنندگان ویاگرا

دوشنبه 24 تیر 1387

هشدار جدید برای مصرف ‌کنندگان ویاگرا

هشدار جدید برای مصرف ‌کنندگان ویاگرا

قرار است ویاگرا و سایر داروهای هم‌گروه آن که برای رفع ناتوانی جنسی به کار می‌روند، حاوی هشدارهای جدیدی درباره احتمال بروز ناشنوایی ناگهانی در مصرف‌کنندگان شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس گرچه روشن نیست که این گروه داروها حقیقتا باعث ناشنوایی شوند، اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) پنج‌شنبه 18 اکتبر (26 مهر) تصمیم گرفت با توجه 26 گزارش در مورد بروز این مشکل در میان مصرف‌کنندگان این داروها از سال 1996 تا به حال این هشدار جدید به بروشور این داروها افزوده شود.

در داروهای رفع‌کننده ناتوانی جنسی "ویاگرا"، "سیالیس" و "لویترا" این هشدار جدید درج خواهد شد. همچنین داروی"رواتیو"، که بر درمان پرفشاری خون ریوی به کار می‌رود، و همان ماده موثره ویاگرا را دارا است، نیز این هشدار را خواهد داشت.

در بروشور داروی ویاگرا قبلا ناشنوایی به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی ذکر شده بود، زیرا در هنگام آزمایش‌های اولیه بر روی آن موارد معدودی از بروز این عارضه گزارش شده بود.

اما با توجه به اینکه افزایش سن و برخی از بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری قلبی که ممکن است که ناتوانی جنسی ایجاد می‌کنند، ممکن است به ناشنوایی هم منجر شوند، هنوز مشخص نیست که آیا رابطه بین مصرف قرص‌های رفع ناتوانی جنسی و ناشنوایی واقعی است یا به بیماری زمینه‌ای آنها مربوط می‌شود.

FDA به بیماران توصیه می‌کند که در صورتی که دچار مشکلات شنوایی شدند- کم‌شنوایی یا زنگ‌زدن در گوش- فورا به دکترشان اطلاع دهند و مصرف دارو را قطع کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر