تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

آموزش مسائل مرتبط با بلوغ

آموزش مسائل مرتبط با بلوغ


خبرگزاري دانشجويان ايران - واحد علوم پزشکي ايران

سرويس : مصاحبه ها/بهداشت و سلامت

آگاهی ، نگرش و عملکرد دختران دوره راهنمایی نسبت به بلوغ با آموزش مربی تغییر معناداری را نشان داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران ؛ نسرین محمد بخش پژوهشگر و کارشناس ارشد مدیریت پژوهشی در تحقیقی تغییر آگاهی ، نگرش و عملکرد دختران دوره راهنمایی را مورد بررسی قرار داد.
وی که از پژوهشگران جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران است ، در این پژوهش 6 مدرسه راهنمایی دولتی را مورد مطالعه قرار داد و به وسیله پرسشنامه در دو مرحله آگاهی ، نگرش و عملکرد دختران و مادران را نسبت به بلوغ بررسی کرد.
در این پژوهش که در میان 180 دانش آموز مدارس دولتی از مناطق 3 و 16 تهران انجام شد ، نشان داده شده است . آموزش بلوغ به وسیله مربی می تواند تغییرات معناداری در آگاهی ، نگرش و عملکرد دختران 12 تا 14 ساله دوره راهنمایی ایجاد کند.
محمد بخش براساس نتایج به دست آمده این تحقیق پیشنهاد کرده است: با توجه به اینکه مربیان بهداشت اشراف کاملی بر مسائل بلوغ نداشته و فرصت کافی آموزش در اختیار آنها نیست ، فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های وابسته به پزشکی با گذراندن دوره آموزش بلوغ به دختران دوره راهنمایی آموزش دهند.
محمد بخش که این پژوهش را در دو گروه آزمون و شاهد انجام داده خود به عنوان مربی به دختران آموزش داده و پاسخگوی سئوالات ایشان نیز بوده است.
وی افزود : بیشترین منبع آموزش دختران در حال حاضر ماهواره و اینترنت است و لازم است مربیان در مورد آموزش های غلط این دو منبع اطلاعات کافی داشته باشند.

http://iums.isna.ir/mainnews.php?ID=News-17402

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر