تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

وقتی همسرم به خانه بر میگردد چه کار کنم

دوشنبه 25 شهریور 1387

وقتی همسرم به خانه بر میگردد چه کار کنم

وقتی همسرم به خانه بر میگردد چه کار کنم

زنیب شاهدی

منبع سایت آفتاب

www.asheghi4u.net

تا به حال فکر کردهاید که در ۳۶۵ روز سال شما یا همسرتان چند بار از سرکار به خانه بر میگردد؟ آیا هرگز برای اینکه این اتفاق به اتفاقی خوشایند تبدیل شود کاری کردهاید؟ اگر این کار را نکردهاید، بد نیست از این به بعد فکری بکنید:


وقتی به خانه برمیگردم چه کار کنم؟
شما ساعتهای طولانی را دور از خانه گذراندهاید. وقتی به خانه برمیگردید افراد خانواده نیاز دارند با شما ارتباط برقرار کنند، ساعتهاست که آنها شما را ندیدهاند! بنابراین بیاموزید که هر چه سریعتر خود را با محیط خانه تطبیق دهید.
۱)
وقتی از محل کار خارج شدید، سطل زبالهای پیدا کنید، در کنار آن مکثی کنید و همه افکار و مشکلات مربوط به کارتان را درون آن بیندازید! حالا وقت آن است که ذهن پاکسازی شدهتان را به سمت خانه سوق دهید. برای خانه خرید کنید، سعی کنید مناسبتهای امشب را به خاطر بیاورید (تولد، سالگرد ازدواج، یا قرار میهمانی) میتوانید موقع انتظار پشت چراغ قرمز قوه تخیلتان را به کار بیندازید و سری به خانه بزنید، به تکتک اتاقها سرک بکشید و افراد خانواده را در حالیکه هر یک به کاری مشغول هستند، تجسم کنید. خلاصه هر کاری را که فکر میکنید ذهنتان را به سمت خانه میکشاند انجام دهید، نگران نباشید: فردا صبح به اندازه کافی وقت برای پرداختن به مسائل کاری خواهید داشت!
۲)
انتظار نداشته باشید هنگام ورود به خانه، همسرتان با یک دسته گل منتظرتان ایستاده باشد. او نمیتواند همه کارهایش را کنار بگذارد و مدتها چشمبه در بدوزد تا شما وارد شوید.
۳)
هرگز، هرگز و هرگز کارهای عقب افتاده را به خانه نبرید. شاید این را بارها شنیده باشید، اما مطمئن شوید که به آن عمل میکنید. فرصت کوتاه حضورتان در خانه را از افراد خانواده و بهخصوص همسرتان دریغ نکنید.
۴)
از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه. به حرفهایش توجه کنید، اما در مورد کارهایش قضاوت نکنید. با او همدردی کنید، بگذارید هر چه میخواهد گله و شکایت کند. از اظهار نظر بپرهیزید؛ مگر اینکه خودش از شما بخواهد.
۵)
از همسرتان تشکر کنید، این کار جادو میکند.
۶)
برای اینکه شب خوبی در پیش داشته باشید طرحهای خلاقانه به کار ببرید. هر شب برای خوشحالی همسرتان کاری هر چند کوچک انجام دهید.
۷)
اصلاً خوب نیست که به محض ورود به خانه، به تلویزیون بچسبید و یا پشت روزنامه کیهان شوید!
۸)
و مهمتر از همه: حتماً هنگام ورود به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر همه کشتیهایتان غرق شده باشد.


وقتی همسرم به خانه برمیگردد چه کار کنم؟
این که موقع بازگشت همسرتان به خانه چه کاری انجام دهیداهمیت زیادی دارد. این مسئله تعیین میکند که آیا شب خوبی را در کنار هم خواهید داشت یا نه و تقریباً همه زن و شوهرها فقط همین چند ساعت شبانه را برای صحبت کردن و با هم بودن فرصت دارند. پس بهتر است برای هر چه دلپذیرتر کردن آن دست به کار شوید.
۱)
همسرتان ساعتهای طولانی را در محیط کار سپری کرده است. او برای انطباق با محیط جدید، یعنی خانه نیاز به فرصت دارد. انتظار نداشته باشید به محض ورود، بنشیند و درباره مسائل خانه با شما به بحث و گفتوگو بپردازد. معمولاً یک فرصت ۲۰ تا ۳۰ دقیقهای کفایت میکند.
۲)
به حضور همسرتان در خانه اهمیت بدهید. هنگام بازگشت او را تحویل بگیرید. از شما انتظار نمیرود هر شب با یک دستهگل منتظر ورود همسرتان باشید، گاهی یک سلام و احوالپرسی گرم مؤثرتر است. به هر شیوهای که میتوانید یا بهتر است بگویم به بهترین شیوه به او نشان بدهید که متوجه حضورش در خانه شدهاید. به سریال مورد علاقهتان خیره نمانید. برای چند دقیقه از آشپزخانه یا اتاق بیرون بیائید.
۳)
برای بازگشت همسرتان از قبل برنامهریزی کنید. کارهای مهم و نیازمند توجه و دقت زیاد را پیش از این به اتمام برسانید. به خود فرصتی بدهید تا با همسرتان بنشینید و یک فنجان چای بنوشید. زمان شام را طوری تنظیم کنید که همه افراد خانواده دور هم باشید.
۴)
از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه؛ اما از او بازجوئی نکنید و از کنجکاویهای بیمورد و سئوالات بیش از حد بپرهیزید. در مورد کارهایش قضاوت نکنید فقط گوش کنید؛ مگر اینکه خودش از شما اظهار نظر بخواهد.
۵)
اول اخبار خوب را به او بگوئید. تا حد ممکن بدها را سانسور کنید. نگذارید رویدادهای ناخوشایند و یا گله و شکایتها لحظات زیبائی با هم بودنتان را تحت تأثیر قرار دهد.
۶)
برای اینکه شب خوبی داشته باشید، طرحهای خلاقانه به کار ببرید. هر شب فکر تازهای بکنید تا زندگیتان تکراری و ملالتآور نشود.
۷)
اصلاً خوب نیست که موقع ورود همسرتان به تلویزیون چسبیده باشید و یا در آشپزخانه پنهان شده باشید!
۸)
و مهمتر از همه: حتماً هنگام ورود همسرتان به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر کوهی از مشکلات بر دوشتان سنگینی میکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر