تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

بررسی رفتارهای فیتیش در دو جنس مرد و زن ( ویژه متاهلین)

بررسی رفتارهای فیتیش در دو جنس مرد و زن ( ویژه متاهلین)

بررسی رفتارهای فیتیش در دو جنس مرد و زن ( ویژه متاهلین)

منبع:سایت بهداشت تن و روح

به هر تقدیر فیتیش که از اون بعنوان تابو و یا بت یاد شده چیزی در جنس مقابل هست که باعث میشه تا یک فرد چه مذکر و چه مونث بشدت تحریک بشوند .

برای همین هم از فیتیش میشود بعنوان محرک عاطفی و خصوصاً محرک جنسی شدید نام برد.

خوب میدانید که بعضی از اعضا و قسمتهای بدن بعنوان یک فیتیش یا محرک میتوانند جنس مقابل را به تحریک وادارند و گاهی هم چیزهای دیگری مانند رفتار و یا نوع لباس محرک شدیدی خواهند بود که میگوییم به اون موضوع فیتیش داریم.

بیترین انواع فیتیش که شناخته شده هستند انواع فیتیش مردان به اعضای بدن زنها است البته تمامی اعضای بدن زنها میتوانند که دارای قدرت تحریک کنندگی باشند که در افراد متعدد فرق دارد و بستگی تمام و کمالی به تجربه هر فرد دارد. برخی از مردها حتی به ناخنهاو یا شصت پا رنگ مو حالت چهره و جزئیات خاص غیر قابل درکی در وجود یک زن دارای فیتیش هستند که ممکن است سابقه ای ذهنی این فیتیش رو در اونها ایجاد کرده باشد. مثلا در روزگار نوجوانی که آمپر جنسی همینطوری و بدون دلیل هم از صد بالاتر هست و گفته شده برای ارکت یا نعوظ کامل تنها به 1ثانیه زمان نیاز داریم یک نگاه کوچک به عضوی از بدن یک زن در مرد فیتیشی را ایجاد میکند (یا بعبارت دقیقتر اورا تا حدی شرطی میکند) که در تمام عمر بار فیتیش را به دوش خواهد کشید. از همین جاست که خط وسط سینه در یک نفر و برجستگی سینه ها بدون توجه به خط وسط آن در دیگری محرک است. بنابر این اصل اول این است گه افراد متعدد فیتیشهای متعددی را در خود ایجاد نموده اند. خصوصاً در فرهنگای پوشیده ای مانند ایران ساق پا در برخی افراد محرکی قوی استاما در فرهنگی دیگر کمتر . زیرا در ایران همه جوانان مذکر به ندرت در خیابان ساق پایی را مشاهده می کنند اما در اروپا وضع به دیگر گونه است. به همین دلیل است که عموما افرادی که مورد تجاوز قرار میگریند از طرز پوشش مناسبی برخوردار نیستند و یکی از دلایل توصیه مسئولین و نیروی انتظامی مبنی بر حفظ پوشش میتواند همین فاکتور باشد.

البته گاهی هم رابطه ای بین واقعیت و فیتیشهای معروف (دلایل منطقی) وجود دارند که باعث عمومیت یافتن آن فیتیش شده است مثلاً زنها به موهای فراوان سینه فیتیشی عجیب دارند که میتوان گفت اینگونه مردان در سینه خود ابزاری برای ملاعبه و سرگرمی زن در زمان هم آغوشی دارند زیرا موهای سینه لقمه دندان گیری است برای ایشان و از سوی دیگر هم مردان پر مو گرمی مزاج بیشتری دارند از مردانی که موی زیادی در سر اما موی کمی در بدن خود دارند.

و یا گفته شده است که زنهای دارای ساق پای کلفت از آلت بزرگ و پرگوشتی بهره مند هستند (حتی در روایات متعددی هم نقل شده که پیامبر اکرم(ص) به این موضوع اشاره کرده اند)

یکی دیگر از نکات مهم در فیتیش این است که گاهی یک پوشش و یا حتی قسمتی از بدن جنس مقابل که تا دیروز محرک و فیتیش انگیز مهمی نبوده است تبدیل به محرکی قوی می گردد که باید ریشه آن را در تصاویر ذهنی جمع قالب مردم جستجو نمود. شاید هنر پیشه ای و یا رقاصه معروفی که از آن قسمت به صورت بارزی برخوردار بوده و نمایش مناسبی لز آن عضو را ارائه نموده است و یا حتی داستان و رمانی که خواننده زیادی یافته است در ذهنهای مردم نقش بسته است سبب عمومیت یافتن آن فیتیش گردد.برای شاهد مثال به انتخاب رنگ سال اشاره میکنم که آن موضوع هم تنها یک قرارداد نیست

اما از همه این مقدمات که بگذریم

فیتیش را میتوانیم در سه دسته ذیل طبقه بندی کنیم:

1 1) فیتیش بدنی:

طبیعی است که اعضای بدن دارای تاثیرات بسزایی بر روی جنس مقابل هستند و تاثیر پذیری هریک از ما انسانها از عضو خاصی از بدن جنس مقابل ما را در مقابل آن آسیب پذیر می نماید . ریشه این تاثیر پذیری هم در تفاوتهای جنسی و روانی و نیز تجربیات ما و یا حتی محدودیتهای ما دارد که در این مقاله قصد بازشکافی و بازشناسی آن نیست. اما این فیتیش در مرد و زن تفاوتهای فاحشی دارد که به آنها میپردازیم

مردان به قسمتهای زیادی از بدن زنها فیتیش دارند که از نوک سر تا نوک انگشتان پا را شامل میشوند و در راس همه خود آلت تناسلی است و از این جزء مهم که بگذریم سایر قسمتهای بدن به ترتیب ازمهمترین قسمت تا قسمتهای دارای اهمیت کمتر عبارتند از سینه باسن و مچ پا . کمر باریک در مواجهه با سینه و باسن است که نمود پیدا میکند زیرا کمر باریک تر باسن را چاق و چله تر و سینه را فراخ تر و زیباتر نمایان میکند برای همین دختر کمرباریک در فرهنگ های مختلف تا این اندازه معروف گردیده است. اما برخورداری ازقد و قواره و هیکل مناسب برای اغلب مردان تاثیر گذار است و از فیتیش که بگذریم بهره مندی از قد و بالای بلند جذابیت عمومی جنسی را هم در حد بسیار بالایی نگاه می دارد.

زنان نیز به قسمتهای زیادی از بدن آقایان فیتیش دارند که شاید در راس آن اندام و عضلات نسبتاً قوی و یا قد بلند می باشد .برخی به عضلات ورزیده پاها و برخی هم به عضلات سینه یا بازو و یا گردن بها میدهند. بدن پر مو نیز از فیتیشهای بسیار مهم و عمومی خانمها می باشد. اشارات زیادی به این موضوع شده است که زنها هم بستری با مردی کم مو مانند یک زن را برنمی تابند

۲) فیتیش در پوشش

البسه و پوشش ها . البسه < هم از آنجایی که همان اعضا و جوارح فوق الاشاره را می پوشانند مهم هستند> و <هم به این دلیل که اعضا و جوارح فوق را به صورت مناسبی می نمایانند اهمیت می یابند . بطور مثال در همین فرهنگ مانتویی ایران که نمایش سینه و یا شکاف میان آنها بدون پرداخت هزینه های اجتماعی و پلیسی شدنی نیست گاهی برخی خانمها با استفاده از برگه یقه های خاصی که در مانتوهای خود تعبیه می کنند برجستگی و زیبایی سینه را بدون آنکه عریانشان کنند دوچندان می کنند. (اشاره کنیم که برخی آقایان هم هستند که زیبایی سینه را در خیابان (و هنگامی که دارای لفافه و پوشش مناسبی باشد) محرک قلمداد می کنند وگرنه خود این عضو را بصورت عریان زیبا نمیدانند)

مردان در راس همه پوششها و بر خلاف آنجا که راجع به اعضای بدن گفته شد (گفتیم که مردان به سینه حساسیت خاصی دارند) در قسمت پوشش بیشترین آسیب پذیری را از چکمه ها و بعبارت دیگر بوتهای ساق بلند ورنی دارند. از همین روی است که نیروی انتظامی هم در سال گذشته پوشیدن چکمه را ممنوع نمود. دیگر موارد نیز کفشهای خاص دارای پاشنه باریک وبلند و یا لباسهای دارای براقی خاص هستند که بدن و پستی بلندی های آن را نمایان می کنند. همچنین برخی جواهرات و عینکهایی که بسته به مد روز میتوانند بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ (حتی بزرگتر از پهنای صورت) باشند

زنان اما به نظر می رسد به لباسهای زیادی از مردان فیتیش نداشته باشند با اینحال لباسهای اسپرت و یا چسبان در راس لباسهای محرکی هستند که برخی آقایان برای تاثیرگذاری استفاده می کنند. و چیزی که نباید فراموش شود آن است (بسیاری از مردان هم اشاره میکنند) که هرگونه لباسی در بدن یک مرد به شرطی نمود پیدا میکند که مرد با پرداختن به ورزشهای مناسب و رژیم غذایی سالم بدن زیبایی را ساخته باشد(بادی بیلدینگ) لذا فخر یک لباس را در استفاده کننده آن می دانند و گرنه بهترین لباسها هم در بدن نازیبا هیچ ارزشی را ندارد.

3 3) فیتیش دررفتار و افکار

در این قسمتها روانشناسی حرف اول و اخر را میزند ممکن است زنی و حتی مردی پیدا شود که دارای افکار مازوخیستی بوده و از آزار دیدن در ابعاد کوچک (وگاه بزرگ مانند کتک خرد و درد کشیدن) لذت ببرد لذا نسبت به فحاشی و یا برخورد خشن جنس مقابل لذت وافری ببرد در حالی که همین برخورد خشن نه تنها سبب لذت دیگری نخواهد شد بلکه اسباب رنجش وی را فراهم میکند.

....

مردان: یک مرد درصورت برخورداری یک خانم از ویژگیهای بارز زنانه (مانند خنده های باصدای زیر که سبب دلنشین شدن رفتار زن میگردد و در راس همه اینها برخوردار بودن از صدای ملایم به شدت تحریک میشوند) به شدت در مقابل وی آسیب پذیر میگردد. برای همین است که برخی شرکتهای خصوصی در زمان استخدام کارمند داشتن صدای زیبا برای منشی و علی الخصوص بازاریابهای تلفنی را از داشتن هوش و ذکاوت بالا هم مهمتر می دانند

زنان: بعنوان جنس مسلط و به ظاهر قوی از آنجایی که در همه فرهنگها نقش حامی و بانی خانواده را بازی می کنند در صورت برخورداری از منش مقتدرانه تاثیر بسیار زیادی را بر روی زنهایی می گذارد که قصد دارند تا تمام زندگی خود را به مردی تکیه دهند.

در آخر این مطلب لازم است اشاره کنم که برخی موارد هم هستند که ظاهراً هیچ ارتباطی به شریک جنسی شخص ندارند اما سبب تحریک وافری میشوند که ریشه در عوامل روانشانسی و یا تجربیات شخصی افراد دارند. بطور مثال دوستی دارم مدتهاست دارای پژویی به رنگ بژ می باشد. این دوست بنده تا همین اواخر شریک جنسی بسیار مناسبی برای خودش داشت که هردو از در کنار یکدیگر بودن لذت وافری را برده اند و طرف خانم نه تنها با دیدن شریک مذکر به سرعت و به مقدار بسیار زیاد در خیابان انزال میگردیده است حتی یکبار هم به شریک خود اذعان نموده بود که به محض دیدن هر اتومبیل پژویی که دارای رنگ بژ باشد انزال میگردد.

سخنی بادوستان و عزیزان خواننده :

نباید ناامید باشیم از این که قد بلندی را نداریم و یا اعضای بدنی برجسته ای نداریم و با داشتن شناخت نسبت به این موضوع و اندکی کاستن از درجه حسادت و یا خواهشهای نفسانی ما هم میتوانیم به خود شکوفایی برسیم. شاید انسانهایی که با داشتن این اعضا در شهوت و فساد جنسی دست و پا می زنند کمتر بتوانند به کمالاتی برسند که برخی دیگر انسانها رسیده اند. لذا اگرچه داشتن شاخصه ها یا بعبارتی وجود بتهای محرک در وجود یک انسان مهم هستند اما گاهی هم درسر آفرین می باشند. به هر تقدیر کاری نمیتوان کرد. داشتن اینها در تحریک کنندگی جنس مقابل تاثیر بسزایی خواهد داشت. زیرا عواطف جنسی و نیازهای نوازشی هم پله هایی هستند برای تکامل انسان که نباید کتمان گردند.

منابع : سایت بهداشت روح و تن - سایت ویدا وجدانی با کمی تغییر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر