تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

داروهای ضد افسردگی در بارداری

داروهای ضد افسردگی در بارداری

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

تغييرات هورموني ايجاد شده در طي بارداري، تاثيري در بهبودي افسردگي ندارد، به همين جهت متخصصان به زنان باردار که پيش از حاملگي از داروهاي ضد افسردگي استفاده مي‌کردند، توصيه مي‌کنند مصرف داروها را قطع نکنند.

به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» ايسنا واحد علوم پزشکي ايران، به نقل از رويترز، پزشکان بيمارستان عمومي ماساچوست، براساس تحقيقي به اين نتيجه رسيده‌اند که زناني که در طي بارداري مصرف داروهاي ضد افسردگي را قطع مي‌کنند، 5 برابر بيشتر از سايرين دچار عود بيماري و علايم شديد آن مي‌شوند.

پزشکان اين مرکز تحقيقي معتقدند نبايد تنها به علت آسيب رسيدن به جنين، از مصرف اين داروها خودداري کرد، زيرا فرمول شيميايي آنها طوري طراحي شده که به ندرت خطري متوجه جنين مي‌شود و در حقيقت تاثير سوء چشمگيري ندارد.

دکتر «کوهن» سرپرست اين تحقيقات مي‌گويد: بارداري، زنان را برعليه افسردگي ايمن نمي‌کند، بلکه حتي تغييرات ايجاد شده در بدن، فرد را تا حدي در معرض ابتلا به اين اختلال رواني نيز قرار مي‌دهد.

وي ادامه مي‌دهد: تا کنون گزارشي مبني بر ايجاد ناهنجاري در جنين، متعاقب مصرف داروي ضد افسردگي ديده نشده، پس نگراني در اين زمينه وجود ندارد. اما بهترست مصرف دارو با مشاوره يک فرد متخصص صورت گيرد تا هيچ خطري کودک را تهديد نکند.

انتهاي پيام

کد خبر: 8411-09365

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر