تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

آموزش روش لاماد

آموزش روش لاماد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

رييس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت از آموزش روش لاماد (تكنيك‌هاي تنفسي، ورزش و ريلكسيشن براي كنترل درد زايمان) به 30 ماماي كشور از اعضاي هيات علمي و كارشناسان ستادي دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت توسط مشاوري بين‌المللي در امر آموزش و تربيت مربي از استراليا خبر داد.

دكتر آرش عازمي‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به برگزاري كلاسهاي تئوري و عملي در نيمه دوم بارداري با يك همراه با هدف حمايت روحي - رواني و مراقبت از سلامت مادر در دوران بارداري و پس از زايمان‏ گفت: در اين كلاسها يك مربي آموزشهاي لازم را در خصوص علايم خطر، تغذيه، بهداشت دوران بارداري،‌ مسافرت، ‌تنظيم خانواده، شيردهي و روابط جنسي به مادران باردار ارايه مي‌كند.

وي افزود: لذا در اين راستا و در قالب برگزاري كارگاه‌هايي ماماهاي كشور آموزش‌هاي لازم را در اين خصوص مي‌بينند كه پس از ارزشيابي به عنوان مربي ارشد كشوري شناخته مي‌شوند.

رييس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تصريح كرد: در نهايت مجوزهايي براي مربيان ارشد آموزش ديده جهت راه‌اندازي كلاسهاي آموزشي براي مادران باردار صادر مي‌شود.

به گفته وي، طبق يك برنامه زمان بندي شده طي يك تا پنج سال آينده مربيان ارشد ماماهاي كشور را آموزش مي‌دهند.

دكتر عازمي خواه در خاتمه يادآور شد: نخستين كارگاه آموزشي با حضور 30 ماما در 21 فروردين ماه 85 در بيمارستان آرش واقع در تهرانپارس برگزار مي‌شود.

http://www.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-690485&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر