تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

در حال بارکردن…

ه‍.ش. ۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

انحرافات جنسى ، احکام اسلام و راه درمان انحرافات جنسی

جمعه 29 تیر 1386

انحرافات جنسى ، احکام اسلام و راه درمان انحرافات جنسی

انحرافات جنسى ، احکام اسلام و راه درمان انحرافات جنسی

ارسال مقاله از آقای رحمان عطائی

حاکم بر نظام آفرینش , انحراف نام دارد.غریزه جنسى که مبدا آفرینش , آن را جهت خیر وکمال و بقاى نسل بشر در وجود انسان به ودیعت نهاده است , ممکن است مورد سؤ استفاده وتجاوز قرار گیرد..خود ارضایى و کام گرفتن از خود, یک نوع انحراف جنسى است که جسم و روان را ضعیف کرده و این نوع شهوترانى با طبیعت آدمى مغایراست .

پـیـدایـش ایـن عـادت شـوم در جـوان , بـیش از هر چیز دیگر, قدرت اراده اش را ضعیف کرده و شخصیتش را تباه خواهد ساخت .جوان منحرف با این کار, موجبات تضعیف قواى ادراکى و عقلى و زمینه پیدایش پیرى زودرس را براى خود فراهم خواهد ساخت .

زمینه ها:

زمینه هاى انحراف جنسى در شرایطى که انسان رشد مى یابد وپابه مرحله بلوغ مى گذارد, فراوان بـوده و ممکن است در دوران زندگى بسیارى ازجوانان پیش آید و شهوت جنسى آنان را تحریک نماید و درنهایت موجبات آلودگى و انحراف آنها را فراهم سازد.

تـخـیـلات تـحریک آمیز جنسى و عوامل محرک محیطى به عنوان زمینه هاى انحرافند, اما عامل سـومـى کـه مـوجب دعوت انسان به سوى انحراف جنسى مى گردد, همان وسوسه هاى شیطانى اسـت کـه درایـن صورت باید از شر وسوسه هاى شیطانى به خداوند پناه برد.

عشق و جوانى :

احـسـاسـات مـحـبت آمیزى که دردوران جوانى رخ مى دهد و تحت عنوان عشق خوانده مى شود, ممکن است مورد سؤ استفاده قرار گرفته و جوان رااز جاده مستقیم کمال , منحرف سازد.

عـشق نوعى کشش وجاذبه اى نیرومند است که بین انسان و یک موجود خارجى , براى رسیدن به یک هدف , ایجاد مى گردد.اگـر مـنـشـا آگـاهـانـه و انـگـیزه الهى داشته باشد, یکى از عالیترین تجلیات روحى انسان و از پرشکوه ترین جلوه هاى آفرینش به شمار مى رود, اما اگرهمین جاذبه عشق تنها ریشه اى غریزى و شـهـوانى داشته باشد و انگیزه شیطانى پیدا کند,ازمظاهر نفس اماره بوده و در این حالت , عقل و ایـمان رادروجود آدمى تضعیف مى کند, بطورى که فرد عاشق , دیوانه وار براى رسیدن به معشوق خـود بـه هـر کـار نـامـشـروعـى دسـت مـى زند تا به کام خودبرسد, حتى اگر در نظر مردم هم رسواییهایى به بار آورد.

پـسـران و دخـتـران جوان باید مراقب این دامهاى خطرناک وگوناگون باشند که با نام دروغین عـشق پاک بر سر راه آنان قرارمى گیرد, دامهایى که پس ازافتادن در آن غالبا رهایى از آن , بسیار دشـوار اسـت و کـفاره لحظه اى غفلت و خوش بینى بیجا و تسلیم شدن در برابر الفاظ ریاکارانه و تـوخـالـى را,گـاهـى در یـک عـمـر هـم نـمى توان پرداخت , بخصوص کسانى که از نظر محبت کـمبودهایى دارند و در محرومیت به سر برده اند, خیلى زود تسلیم این اظهار عشقها و محبتهاى ظاهرى و دروغین شده و به دام افراد منحرف و حرفه اى مى افتند.

اقدام شتاب زده در این باره در ابتداى جوانى , موجبات سرگردانى و رسوایى و بد عاقبتى را براى آنان به بار خواهد آورد.بنابراین , محبت و عشقى مطلوب است که در سایه ایمان به خدا با درنظر گرفتن شرایط مناسب و آمادگى روحى , اقتصادى و شغلى حاصل شود.چـنـیـن انـتـخـابـى براى جوان , قابل اطمینان بوده و مى تواند مقدمه یک زندگى آرام بخش و سعادتمندانه باشد.

در غـیر این صورت , دوستیها و دلبستگیهاى غیرعاقلانه , که تفکرى منطقى به دنبال آن نباشد, با کـمـال تـاسـف مـوجـب ارتباطهاى نامشروع ـبه صورت نامه , تلفن و ملاقات در کوچه و خیابان ـ مـى شود که عشقهاى دروغین و هوسهاى زودگذرى بیش نخواهند بود و نقطه پایانى آن ارضاى کامجوییهاى گناه آلود و بى قید و شرط است و پس از آن با فرونشستن آتش هوس و شهوت از هم جدا شده و بعد از اندکى همه چیز فراموش مى گردد و عشق سوزان مبدل به حالت پشیمانى و غم و انـدوه و بـى آبـرویـى و رسـوایى و سردرگمى در آغاز زندگى خواهد شد و این خود اختلالها و ناسازگاریهاى مراحل بعدى زندگى را به دنبال خواهد داشت .

مـیـدان نـدادن بـه عقل و بازگذاردن عرصه شهوت , چشم و گوش انسان را کور و کر مى کند, بـطـورى کـه عـواقب وخیم و خطرناک آن را تنها پس ازارتکاب عمل مى فهمد, زیرا قبل از عمل , رسوایى کار ناپیدا و پوشیده است .

علل پیدایش انحراف جنسى :

معمولا پیدایش روابط نامشروع و انحراف جنسى در جوان بر اثر علتهاى زیر به وجود مى آید:.

1 ـ مساعد نبودن شرایط خانوادگى و محیط زندگى .

2 ـ رعایت نکردن حریم بین زن و مرد.

3 ـ عدم توجه والدین به احکام دینى زناشویى در ارتباط با یکدیگر.

4 ـ بى توجهى در مجالستها و همنشینى با افراد بى بند و بار و لاابالى و منحرف خانواده هاى فامیل .

5 ـ برنامه نداشتن دراوقات فراغت و بیکار بودن .

6 ـ رفت و آمد در محیطهاى آلوده و چشم چرانى .

7 ـ گـوش دادن بـه گـفـتـگـوهـاى افراد منحرف و آلوده درباره مسائل جنسى و کسب اطلاع نادرست و نامناسب و نداشتن آگاهى صحیح از مسائل بلوغ .

8 ـ نارساییهاى ذهنى و عدم کسب موفقیتهاى تحصیلى و درسى .

9 ـ خیال پردازیهاى انحراف آمیز در هنگام تنهایى .

10 ـ تحریکات جنسى از طریق عکسها و تصویرها.

11 ـ ضعف ایمان و نداشتن تربیت صحیح دینى .

12 ـ همنشینى با دوست و رفیق منحرف .

همه اینها مى تواند زمینه هاى بروز انحرافات جنسى را در جوان فراهم سازد.

اگـر در ریشه هاى پیدایش انحرافات جنسى ـاز قبیل روابط نامشروع بین دختر و پسر, همجنس گـرایـى , اسـتـمنا ـ تحقیق نماییم مى بینیم که هرخانواده اى که دستورهاى اسلامى ـبخصوص حـریـم بـیـن زن و مـرد و دخـتـر و پـسـر ـرا رعایت نکرده باشد به نوعى از انواع انحراف جنسى مبتلاگردیده است

هشدار:

اگـر جـوان در هـنـگام پیدایش حالت خود ارضایى , استمنا و روابط نامشروع به انحرافى بودن و خـطـرنـاک بـودن عمل خود توجه نکند و آن را ترک ننماید بزودى این رفتار شکل عادت به خود مـى گـیـرد, عـادتـى ریـشـه دار وکشنده که جوان پاک را آلوده ساخته و نیروى شاداب جوانى و خـلاقـیـت واسـتـعـدادهاى او را به نابودى مى کشاند, بطورى که ادامه آن , موجب عواقب شوم و ناگوارى خواهد شد

باید دانست که خطرناکتر از این براى جوان ـ پس از آگاهى به پیامدهاى شوم آن ـ یاس و ناامیدى اسـت کـه در راه مـبـارزه با این عادت به خود راه مى دهد, زیرا نومیدى بزرگترین سد راه نجات مبتلایان به این بیمارى خواهد بود.

پـس جـوان بـه مـحـض آگـاهـى به زیانها و خطرهاى این کار به جاى هرگونه سستى و یاس و اضـطراب بى فایده , باید با اعتماد کامل به نصرت الهى , اقدام به ترک آن کند و بداند که اگر واقعا قصد ترک آن را داشته باشد, قطعا موفق خواهد شد

بازگشت:

جـوان مبتلا به انحراف جنسى و روابط نامشروع , باید بداندکه او قادر خواهد بود و مى تواند از این عـمـل زشت , دست بردارد و تصمیم جدى وحقیقى به توبه بگیرد, بخصوص که سن چندانى از او نمى گذرد و این کار هنوز به صورت عادت در عمق وجودش رخنه نکرده است .

با قدرى همت و یارى خواستن از خدا, بزودى مى تواند از این رفتار نابهنجار ـکه ویرانگر سلامتى و سـرمـایه جوانى اوست ـ دست بردارد و خود رااز چنگال این عادت شوم نجات بخشد و به زندگى عـادى و پـاک خـویـش بـازگـردد, در هـر حـال , بـایـد بـداند که اگر اسلام , این اعمال را نهى کرده ,حکمتى جز مصلحت فرد و جامعه را منظور نداشته است .

آنچه علم پزشکی امروز در باره خودارضائی می گوید با احکام اسلام مطابقت دارد :

بارها به عواقب اعتیاد به عمل خود ارضایی اشاره کرده ایم در اینجا به چند سرفصل آن اشاره خواهیم کرد تا یاداوری باشد.

1) ضعف بینائی

2) عدم قدرت تمرکز و تسلط بر قسمت منطقی مغز

3) ضعف در حافظه کوتاه مدت مغز

4) اختلالات جنسی ( انزال زودرس ، عدم لذت در برقراری رابطه جنسی حقیقی ، عدم رشد جنسی ، کم شدن قدرت باروری ، نازایی در زنان ، عدم تکامل کامل جنین در رحم ، پایین آمدت قدرت شیردهی در زنان ، عدم رشد آلت تناسلی نردانه ، کمبود میزان اسپرم در مردان و...)

5) ضعف دستگاه عصبی و کنترل اعصاب

6) ضعف قوای جسمانی و لاغری مفرط

7)اختلالات خواب

8) اختلالات روانی

و چندین مشکل دیگر برگرفته از مجله پزشکی sex in world شماره 141 ماه سپتامبر سال 2005 صفحات 13 تا 16 .

احکام انحراف جنسى از نظر اسلام :

1 ـ استمنا یا خود ارضایى : از گناهان کبیره بوده و موجب کیفراست .

2 ـ هـمـجـنـس گـرایى یا لواط: براى این عمل شنیع پس از اعتراف یا اقرار یکى از آن دو فرد و یا شهادت گواه معتبر, احکام زیر جارى مى شود:

الف)از دو نفر, چنان که یکى کودک و دیگرى بالغ باشد, کودک تادیب و بر بالغ , حد جارى مى گردد.

ب ) اگر آمیزش دو فرد به تجاوز نینجامد, صد ضربه تازیانه , حدآن است .

ج ) اگر آمیزش دو فرد به تجاوز بینجامد و هر دو بالغ باشند, حکمشان اعدام است .

د) نحوه اعدام براى هر دو را حاکم شرع مى تواند یکى از چند نوع زیر تعیین کند:

ـ زدن گردن .

ـ پرتاب کردن از بلندى , مانند کوه در حالى که دست وپایش بسته باشد.

ـ سوزانیدن با آتش .

ـ سنگسار کردن .

ـ دیوار را بر سرش خراب کردن .

3 ـ حـد شـرعـى و کـیفر زنا در مورد مرد مجرد, صد ضربه تازیانه است , چنانچه سه بار حد بر هر کدام , جارى شود, در مرتبه چهارم باید اعدام شوند.

4 ـ حد و کیفر زنا در مورد زن و مرد همسردار, اعدام و سنگساراست .

ایـن کیفرهاى سخت در مورد انحرافات و مفاسد جنسى , نشانگراهمیتى است که اسلام براى پاک بودن جامعه از این مفاسد قائل است .

توصیه هاى عملى

چـون عـمـل خود ارضایى از جمله گناهان کبیره به شمار مى رود, فرد مبتلا به آن , ابتدا خود را تـطـهـیـر نماید, وضو بگیرد و دو رکعت نماز به جا آورد ودرباره گناهان گذشته خود از پیشگاه خـداونـد طلب آمرزش کند و از او بخواهد

که وى را در راه ترک این عادت شوم یارى دهد, سپس نکته هاى زیر را دقیقا به مرحله اجرا در آورد و عمل نماید:.

1 ـ خود را از محیطها و موقعیتهاى تحریک آمیز دور نگه دارد و از خلوت گزینى اجتناب ورزد.

2 ـ از پـوشیدن لباسهاى تنگ و چسبنده خوددارى ورزیده و از تماس و لمس نمودن اعضاى بدن خود یا دیگران شدیدا دورى گزیند.

3 ـ از نگاه به نامحرم و چشم چرانى خوددارى ورزد.

4 ـ تـخـیـلات و تـفکرات خود را کنترل کند و بداند هر آنچه که به ذهن و اندیشه اش مى گذرد, خـداونـد بـه آن , آگـاه اسـت و در این زمینه مسوولیت داردو باید تنها به آنچه که عقل و قوانین شـرعـى تـاییدمى کنند بیندیشد تا رستگار شود, زیرا تخیل و تصور درباره مسائل جنسى و شهوت آلود منجر به تحریکهاى مداوم گردیده و نیروى حیات را از بین برده و انسان را از مسائل حقیقى و واقعى زندگى بازمى دارد

5 ـ با توجه به این که دوران جوانى , دوران پرشور و حساس عمر به حساب مى آید, شایسته است که جـوان بـا بـرنـامـه ریـزى دقیق براى اوقات شبانه روزى به یارى کار و تلاش مداوم در زمینه هاى تـحـصـیـلـى و عـلـمـى و مـطـالـعـاتـى و کـارهـاى ذوقـى و تفریحى , حداقل زمان لازم را به خوابیدن اختصاص دهد و زمانى به بستر رود که خواب بر او مستولى شده , تا زود به خواب رود.

6 ـ بـا اشـتغال به مطالعه کتب سودمند و مراجعه به کتابخانه ها در اوقات فراغت , زمینه موفقیت تحصیلى آینده خود را فراهم سازد.

7 ـ در تیمها و گروه هاى ورزشى شرکت فعال داشته باشد و نیز در فعالیتهاى تربیتى , فرهنگى و مـذهـبـى شرکت نماید, زیرا این اشتغالات در افزایش ایمان و توفیق در ترک معاصى به وى کمک مى نماید.

فعالیتهاى سالم و جهت دار سودمند, مقدار فراوانى ازانرژیهاى جوان را به خود اختصاص مى دهد و از تـحـریـکهاى جنسى و شهوت انگیز جلوگیرى مى نماید, چرا که مبتلایان به این عادت زشت , بیشتر میل به گوشه گیرى دارند.شرکت در فعالیتهاى تربیتى و اجتماعى و گروههاى قرآن در مساجد و کتابخانه ها و تماس با افراد مومن و پاک درتقویت روحیه و ایمان این گونه جوانان بسیار موثر است .

8 ـ در برنامه غذایى خود دقت کند و از مداومت در مصرف بعضى از خوردنیهاى محرک و مقوى شـهـوت کـه اصطلاحا گرم گفته مى شود, مثل :گردو, خرما, کشمش , پسته , گز [خربزه , پیاز, شـیـریـنى جات ] خوددارى ورزد و یا کمتر, میل نماید و بیشتر به غذاهایى که اصطلاحا سرد است روى آورد.

9 ـ قبل از خواب حتما دستشوئی بروید و مثانه را تخلیه کنید و حتی المقدور خود را با آب سرد بشوئید.

10- تاکید بر آن است هنگام تحریک شدن یک دوش آب سر بگیرید

11- خیلی ها اهال نمازو روزه گرفتن نیستند اما خواندن نماز خود باعث می شود تا عمل خودارضایی کم شود چرا که اگر اهل نماز باشید باید بعد از هر بار خودارضایی غسل کنید پس این عمل را کمتر انجام میدهید تا کمتر مجبور به غسل کردن شوید به هر حال هر رزو که نمیتوانید به حمام بروید و بریا خودارضایی غسل کنید.

13 ـ هـمـواره و در هـر حال با ذکر و یاد خدا انس و الفت داشته باشد, چرا که در قرآن آمده است : آگاه باشید که تنها با یاد خدا قلبها آرامش مى یابد ونیز هر کس از یاد خدا فاصله گیرد, زندگانى براو سخت و دشوار خواهد گشت

.

امـا کسانى که پس ازترک این عادت شوم نجات یافته اند, بایدقدرجوانى و پاکى خود را بدانند و در حـفـظ و نگهدارى آن نهایت مراقبت را بنمایند وخود را از معرض هرگونه تحریکها و وسوسه هاى شـهـوانـى دور کـنـند و به هیچ قیمت , دیگر حاضر نشوند در محیطهاى آلوده و با افراد منحرف وبى بندوبار مجالست و ارتباط داشته باشد.البته در این راه گاهى ممکن است خللى در تصمیم آنان پدید آید, ولى باید استقامت و پشتکار را از دست ندهند و با ایمانى کامل به یارى خدا امیدداشته باشند تا در حفظ این پاکى موفق بمانند.

* قال رسول اللّه (ص ): ما من شئ احب الى اللّه من شاب تائب پـیـامـبـر اکـرمر فرمود: محبوبتر از هر چیز نزد خداوند, جوانى است که از گناه توبه مى کند و از پیشگاه الهى طلب آمرزش مى نماید.

ارسال مقاله از آقای رحمان عطائی تاریخ قرارگیری مطلب بعدی : 2/5/86

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر