تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

پژوهشگران هشدار دادند كه استرس مادر در هنگام بارداري براي كودك وي مضر است.

پژوهشگران هشدار دادند كه استرس مادر در هنگام بارداري براي كودك وي مضر است.

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

پژوهشگران هشدار دادند كه استرس مادر در هنگام بارداري براي كودك وي مضر است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، نتايج يك تحقيق نشان داده است؛ نوزادان مادراني كه در دوران بارداري با استرس و تنش زياد مواجه هستند، بيشتر در معرض ابتلا به اختلالات مغزي از قبيل شيزوفرني (جنون جواني) قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه منچستر اطلاعات لازم براي اين تحقيق را از 38/1 ميليون مورد تولد در دانمارك بين سال‌هاي 1973 تا 1995 بدست آوردند.

اين متخصصان دريافتند كه خطر ابتلا به شيزوفرني كه يك اختلال مزمن، شديد و مختل كننده مغزي است و بيماريهاي مربوط به آن در كودكاني كه مادران آنها حين 3 ماه آخر حاملگي يكي از بستگانشان را از دست مي‌دهند 67 درصد افزايش مي‌يابد.

البته اين تاثير منفي در ساير ماه‌هاي بارداري يا 6 ماه قبل از بارداري مشاهده نشده است.

اين بيماري مي‌تواند باعث شود كه بيمار از مردم و فعاليت‌هاي دنياي اطراف خود جدا شود و به دنياي هذيان پس رفت كند يا از واقعيت دور شود.

جنون جواني نوعي از جنون است كه يك اختلال تفكر محسوب مي‌شود و در آن تفسير واقعيت غيرطبيعي است.

جنون نشانه‌اي از يك مغز آسيب ديده است. اين بيماري حدود يك درصد از جمعيت دنيا را مبتلا مي‌كند. شايع‌ترين سن ظهور آن بين 13 تا 25 سالگي است و در مردان زودتر از زنان بروز مي‌كند.

غالباً درمان قطعي براي اين بيماري وجود ندارد، اما با كار مداوم با يك روانپزشك يا ساير كارشناسان بهداشت رواني خصوصاً زماني كه زود تشخيص داده شود اين بيماري با موفقيت قابل كنترل است.

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1082567&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر