تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

18 نکته خانه را آرام كنیم


آگوست 9, 2009 روی 1:40 ب.ظ · طبقه بندی شده زیر آموزش همسرداری
توصیه های تربیتی به مردها در منزل1 – در مقابل همسر خویش ، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نكنید.2 – هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می كند ؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هرچند كوچك خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم كنید.
3 – چنانچه كمبودی در منزل مشاهده می شود ، باكمال محبت و خوشرویی تذكر دهید.
4 – در حضور همسر خود ، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نكنید و توانایی های آنها را به رخ وی نكشید.
5 – به بستگان همسر خود مانند : پدر و مادر و سایراقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود قبل از همسر خود اقدام كنید.
6 – هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نكنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.
7 – با بستگان خود نزد همسرتان درگوشی و نجوا نكنید.
8 – هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نكنید؛ توهین و بی احترامی به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می كاهد.
9 – هیچ گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نكنید. سعی كنید ” من ” و ” تو ” در زندگی زناشویی نباشد كلمه ” ما ” زندگی را گرم و لذتبخش می كند.
10 وقتی كه همسر شما عصبانی است او را با مهر و محبتآرام كنید.
11 – برای رفتن به مهمانی و گردش سعی كنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت كار و خستگی رد نكنید.
12 – امتیازات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و … فامیل خود را در صورتی كه باهمسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نكنید.
13 – كارهای همسر خود ، هرچند كوچك را تحسین كنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی كه دارد كلید كامیابی در زندگی زناشویی است.
14 – در قبال همسر خود ، در امور مختلف قدرت نمایی نكنید.
15 – زحمات و هزینه هایی را كه برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می كنید ، هیچ گاه بر زبان نیاورید.
16 – همسر خود را در خانه محصور و محدود نكنید و وی را از دستیابی به شادی ها محروم نسازید.
17 – شادی و خنده های خود را در محل كار خود جا نگذارید و فراموش نكنید كه همسر شما درخانه هم نیازمند شادی و خنده های شماست.
18 – كمك كردن در انجام كارهای منزل را فراموش نكنید و بدانید همان مقدار كه شما در خارج از منزل خسته می شوید ، زن هم درمنزل از كارهای منزل خسته می شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر