تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

سوالاتی در مورد پرده بکارت۲

چهارشنبه 2 بهمن 1387

سوالاتی در مورد پرده بکارت۲

سوالاتی در مورد پرده بکارت۲

دکتر رهام صادقی

خواهش می کنم از اندازه پرده بکارت از جنس اون وآیا استمنا تاثیری روی آن دارد یا نه؟؟؟؟و عکسی از ان متشکرم

پرده بکارت یا Hymen بر خلاف تصور عموم در خارج از واژن قرار گرفته و قسمتی از دستگاه تناسلی خارجی زنان به حساب می آید . پرده بکارت از جنس همان بافت ورودی واژن بوده و دورتادور ورودی واژن را گرفته است . ( بد نیست بدانیم نام این قسمت از یک خدای یونانی به نام Hymenaeus که خدای ازدواج و عروسی بوده گرفته شده است ) .
این پرده انواع مختلفی دارد :

* در تصویر بالا: مورد دوم از سمت راست نوع حلقوی و مورد دوم از سمت چپ دو قسمتی نام دارند.
این غشا در اثر ایجاد صدمه به شکلهای مختلف ممکن است در جاهایی دچار زخم و پارگی شود و دیگر ترمیم نشود . این پرده ممکن است به طور مادرزادی در افرادی وجود نداشته باشد ( اگرچه در اکثریت خانم ها هست ) و نیز ممکن است به طور مادرزادی کل ورودی واژن توسط این غشا پوشیده شده و سوراخی در آن وجود نداشته باشد .
حالا به هر نحوی ( ورزشهای مختلف ( چرخ سواری ، ژیمناستیک ، اسب سواری) ، استمنا و ... )به این پرده صدمه ای وارد شود باعث پارگی آن می شود.
پس به نظر می رسد بودن یا نبودن این پرده دلیلی قطعی بر باکره بودن یا نبودن فرد ندارد

--------------------


فاصله اولین نقطه ورود آلت تاپرده بکارت چقدر است؟


سلام ،
برای فهم بهتر لطفا به تصویر زیر توجه کنید (نمای شماتیک از دستگاه تناسلی زنانه):




در هنگام نزدیکی، آلت مردانه وارد واژن می شود (ناحیه صورتی). بالطبع برای رسیدن به ناحیه صورتی ابتدا می بایست از خطوط قرمز (پرده بکارت) رد شد و با توجه به اینکه قطر آلت مرد در هنگام نعوظ بیش از قطر ورودی واژن در هنگام وجود پرده بکارت هست، به دنبال ورود آلت به واژن این لایه نازک دچار پارگی می شود. پس برای «ورود» آلت، اولین نقطه عبور از پرده بکارت می باشد.

---------------------

آیا ممکن است با ورود آلت باز هم به پرده آسیبی نرسد؟و یا اگر پاره شد در د بسیار خفیف داشته باشد و هیچ خونریزی نداشته باشد؟


بله ، همانطور که در بالا هم دیده می شود، برخی از انواع پرده بکارت حالت حلقوی و ارتجاعی داشته و در هنگام ورود آلت مرد یا دچار پارگی نمی شوند و یا درحدی نیست که فرد متوجه آن شود . که البته تشخیص نوع پرده نیازمند تجربه بوده و معمولا متخصصین زنان در این زمینه تبحر دارند.

-----------------------


اقای دکتر من 20 سالمه و قبلا استمنا داشتم ولی مدتیه به خاطر ترس از پارگی پرده بکارتم از استمنا دست کشیدم ولی قبلا که خود ارضایی داشتم چون اطلاع زیادی در مورد پرده ی بکارت نداشتم و استمنایم با انگشت نبوده احتمال می دهم به پرده ی بکارتم اسیبی رسیده باشه البته هیچ خونریزی ودردی وجود نداشته خواهش می کنم کمکم کنید
چه طور می تونم از پارگی یا سالم بودن پرده ی بکارتم اطمینان حاصل کنم؟من جرئت مراجعه به متخصص زنان برای معاینه رو ندارم البته به خاطر نگرانی از سالم بودن پرده ی بکارتم و با وجود نیاز شدیدی که به رابطه جنسی احساس می کنم تمام موقعیتهایی رو که برای اشنایی و ازدواج پیش می یاد رد می کنم


سلام،
راهی نیست که «خودتان» این مساله را متوجه شوید و معاینه می بایست توسط فرد ماهر و متخصص انجام شود.
نقل قول: انتخاب باز
و اگه پرده ی بکارتم اسیب دیده باشه چی کار کنم؟خانوادم شدیدا تاکید به ازدواجم دارن من باید چی کار کنم؟اونا ادمی نیستن که اگه پرده ی بکارتم اسیبی دیده باشه قبولم کنن
خواهش می کنم جوابمو کامل بدین




متاسفانه پارگی پرده بکارت خودبخود ترمیم نخواهد شد. افرادی هستند که عمل ترمیم پرده بکارت را انجام می دهند ولی این کار غیر قانونی بوده و عواقب خاص خود را دارد.

-----------------------


برای پارگی پرده ی بکارتم حتما باید خونریزی و درد اتفاق بیفته؟یعنی چون خونریزی اتفاق نیفتاده می تونم به سالم بودنش امیدوار باشم؟


حتما خونریزی به آن صورتی که انتظار می رود همیشه وجود ندارد و بسته به نوع پرده و خونرسانی ناحیه دارد و ممکن است تنها به صورت چند لکه کوچک باشد. شاید هم پارگی کامل به وجود نیامده باشد و تنها آثاری از ورود جسم خارجی در لبه های پرده دیده شود که تمام اینها باید توسط فرد متخصص و در وضعیت معاینه مناسب دیده شود. همیشه امید هست.


2)اگر پرده ی بکارت اسیب دیده باشد مرد هنگام نزدیکی غیر از خونریزی از روش دیگری می تونه متوجه بشه؟


خونریزی همانطور که در بالا هم گفته شد ، ملاک مناسبی برای وجد یا عدم وجود پرده بکارت نیست. اما چون قطر ورودی پرده بکارت از قطر آلت کمتر است معمولا مرد به دنبال اولین نزدیکی با مانعی در سر راه ورود آلت به داخل واژن مواجه خواهد شد. که این هم به نوع پرده و جثه زن نیز مربوط می شود.

نقل قول: انتخاب
3)فاصله ی پرده ی بکارت تا بیرون الت چقدره؟تو مطالب قبلی فاصله از وازن و رحم رو گفته بودین ولی به این مورد اشاره ای نشده بود


پرده بکارت اولین قسمتی است که در زیر لب بزرگ و کوچک قرار دارد، پس اگر از خارج به داخل در نظر بگیریم به این ترتیب خواهد شد: لب بزرگ- لب کوچک - پرده بکارت - واژن و رحم. که در صورتی که لب بزرگ و کوچک کنار زنده شوند اولین چیز بعد از آنها پرده بکارت یا دهانه ورودی واژن خواهد بود.


4)و حداقل قطر لازم برای پارگیه پرده ی بکارت چقدره؟


چیز ثابت و استانداردی وجود ندارد و به چثه و خصوصیات بدنی مربوط می شود ولی معمولا قطر آلت در حالت نعوظ از سوراخی که در پرده بکارت وجود دارد بیشتر خواهد بود

----------------------------

ایا باز کردن زیاد پاها و یا ارگاسم به هایمن اسیب میزند؟


خیر، با توجه به موقعیت آناتومیک پرده با باز کردن پاها در شرایط عادی هیچگونه آسیبی به پرده بکارت نمی رسد اما در برخی ورزشها مثل ژیمناستیک (که حرکات پا بیش از حد معمول و مکرر است) یا اسب سواری (که ضربات مکرر به ناحیه تناسلی در حالتی که پاها بازتر حد معمول هستند، وارد می شود) ممکن است به پرده آسیب برسد. .

ایا با زور زدن (مثل زمان دفع)میتوان سوراخ پرده بکارت را دید؟

خیر، می بایست معاینه در وضعیت مخصوص و توسط معاینه کننده متبحر انجام شود.

-------------------
جناب دکتر من سال گذشته جهت معاینه بکارت به دکتر مراجعه نمودم، دکتر پس از معاینه تشخیص دادند که از نوع کنگره ای می باشد. خواهشمند است در خصوص نوع و سختی این نوع بکارت توضیحی بفرمائید.


نوع پرده با توجه به شکل ظاهری آن تقسیم بندی می شود و نشاندهنده سختی و ضخامت پرده نیست. ضخامت پرده هم در افراد مختلف تفاوت می باشد ولی در هر صورت اگر جسمی دارای قطری بیش از قطر سوراخ موجود در پرده ، وارد واژن شود (بجز موارد خاص) باعث آسیب به پرده خواهد شد.

و سؤال دیگر اینکه من حدود به 1 سال هست که نامزد هستم و هنگام ارضا شدن گاهی دردی را در ناحیه آلت احساس می کنم و همین باعث می شود که کناره گیری کنم، چاره کار چیست و آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟؟


علل مختلفی باعث آمیزش دردناک می شود که اینجا به طور کامل بحث شده است.


و سؤال آخر آیا در روز آخر پریود امکان حاملگی وجود دارد؟؟؟ با تشکر از راهنماییهای شما.


خیر، حاملگی با احتمال بالا در حوالی روزهای تخمک گذاری (میان دوره قاعدگی) رخ می دهد.

-------------------------------

دختری هستم20 ساله و مجرد بی نظمی در زمان پریود (گاهی 28 وگاهی تا40روز) وجود ترشحات شفاف و رقیق و بی بو وخروج خون همراه ادرار در زمان پریود نشانه چیست آیا پرده بکارتم سالم است و چکار باید بکنم؟ با تشکر


ترشحاتی که ذکر کردید، معمولا در همه زنان وجود دارد و ترشحات طبیعی دستگاه تناسلی است. (مقدار این ترشحات در افراد مختلف متفاوت می باشد) خروج خون همراه ادرار در زمان خونریزیهای ماهیانه معمولا به دلیل خونریزی در دستگاه ادراری نیست و بیشتر ناشی از همان خونریزیهای ماهیانه می باشد. اگر پس از قطع خونریزیها باز هم خون مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید.
پرده بکارت خودبخود آسیب نمی بیند. اگر کاری که باعث آسیب به ناحیه تناسلی شده و یا نزدیکی و رابطه جنسی نداشته اید، پرده شما سالم خواهد بود.

---------------------

به نظر شما پزشکان قانونی نسبت به پزشکان زنان ارجحیت دارند برای مراجعه و معاینه و گواهی و ... ؟؟؟


تنها مرجع قابل استناد در این مورد پزشکی قانونی است.

شما که می گوئید با ورزش بکارت پاره می شه آیا با ورزشهائی مثل ایروبیک شنا یا ورزشهای دیگر احتمال پارگی برای همه وجود دارد یا نه ؟ لطفاً در این باره بیشتر توضیح دهید


قطعا و لزوما با انجام ورزش آسیب به پرده بکارت وارد نمی شود، بلکه ممکن است در ورزشهایی که پاها زیاد از هم باز می شوند (کاراته ، ژیمناستیک) و یا ناحیه نشیمنگاه در معرض آسیبهای جزئی و مکرر (اسب سواری) است، به پرده بکارت آسیب وارد شود ؛ البته تشخیص و افتراق آسیب به این صورت و ناشی از نزدیکی توسط مراجع قانونی امکانپذیر است.

---------------------------

ببخشید میخواستم بدونم بغیر از خودارضایی و نزدیکی چه عاملی می تونه باعث پارگی پرده بکارت بشه؟


وارد کردن هر چیزی به داخل واژن می تواند باعث آسیب رساندن و یا پارگی کامل پرده بکارت گردد
همچنین در بعضی مواقع ضربات شدید نیز میتوانند پدید آورنده این ضایعه باشند

میخواستم بدونم تعداد نزدیکیها در تشخیص بکارت اولیه توسط پزشک اثر میگذاره.
یعنی اگه تعداد نزدیکیها زیاد بوده باشه میتونه طوری باعث تغییر شکل بکارت شده باشه که تشخیص نوع اولیه غیر ممکن شده باشه در
حالی که حدود 1 سال از آخرین نزدیکی گذشته باشه.




بله این احتمال وجود دارد.

بنده تازه عضو سایت شما شده ام وتقریبا 3 سالی است که پرده بکارتم را ازدست داده ام ولی الان تصمیم به ازدواج گرفته وبه دکتری هم مراجعه کرده وپس از معاینه دکتر از من خواست که قبل از شب عروسی به یک یا 2 روز برای ترمیم پرده بکارتم به ایشون مراجعه کنم

میخواستم بدونم که ایا بعد از عمل جراحی میتون با خیال راحت شب عروسی را بگذرانم
لطفا جواب منو بدهید در ضمن من ساکن ایران نیستم ودر اروپا به دکتر رفته ام

ترمیم پرده بکارت برای گول زدن همسر اخلاقاً کار درستی نیست ولی در هر صورت وقتی ترمیم کنید مشکلتان حل میشود البته بهتر اینه که چند روز جلوتر این کار را انجام دهید
در ضمن پرده ترمیم شده توسط پزشک قابل تشخیص است

----------------------------------

در صورت پاره شدن پرده چه تغیراتی در دوره پریودی بوجود میاد؟

سلام،
هیچ تغییری ایجاد نمی کند.

دیگه اینکه فاصله ابتدای وازن تا پرده بکارت به چند سانت می رسه؟؟؟؟


هیچ فاصله ای وجود ندارد، ابتدای واژن پرده بکارت قرار دارد

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه همراه با درد و خونریزی است؟

خیر
3) آیا آب و شنا کردن در استخر یا دریا ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود؟

خیر

4) آیا خودارضایی ممکن است منجر به پاره شدن پرده بکارت شود؟

بله

5) آیا فشار آب در دستشویی می تواند به پرده بکارت آسیبی برساند یا منجر به پارگی آن شود؟


خیر

----------------------------

دکتر رهام صادقی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر