تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

آرایش زنان

جمعه 20 مرداد 1385

آرایش زنان

آرایش زنان

ناخن

به دلیل اینکه ناخن دائماً در حال رشد است بعد از مدتها باعث بوجود آمدن فاصله بین ناخن اصلى و ناخن کاشته شده مى شود که مرتباً باید تعویض شود تا فرم آن به صورت درستى حفظ شود.وى معتقداست ناخن هاى مصنوعى به دلیل اینکه روى ناخن طبیعى گذاشته مى شوند توسط چسبهاى خاصى محکم مى شوند، دائماً باید تعویض شوند که همین امر مى تواند باعث دردناک شدن ناخن ها و حتى باقى مانده روى ناخن باعث جدا شدن ناخن ها شوند.وى درباره عوارض اینگونه ناخن ها و کاشت آنها مى گوید: درماتیت (اگزماى تماسى) که به دلیل تحریک و آلرژیک در پوست دور ناخن و در قسمتهاى مختلف بدن ایجاد مى شود از مهمترین عوارضى است که دراثر استفاده از ناخن ها بوجود مى آید؛ همچنین براساس گزارشات به دست آمده افراد آرایشگرى که کار کاشت ناخن را انجام مى دهند به علت آزاد شدن سم سیانید و بخار ناشى از آن دچار مسمومیت مى شوند.

وى مى گوید: همچنین در اثر استفاده از این ناخن ها انیکولایزیس که در واقع کندگى لبه آزاد ناخن از بستر است ایجاد مى شود، ناصافى، تغییر ناخن، خط خط شدن آن، شکنندگى و خرد شدن ناخن نیز در اثر استفاده از ناخن هاى مصنوعى به وجود مى آید؛ حتى بعضى از مواقع ناخن به طور کامل از بین مى رود و تغییراتى در رنگ ناخن ها بوجود مى آید.

التهاب حاشیه ناخن، و بروز عفونتهاى معمولى یا قارچى نیز از دیگر عوارض آن است. در ادامه دکتر «داوود مسعودى» متخصص پوست ومو نیز معتقد است: اصولاً ناخن هاى مصنوعى به دلیل اینکه به ناخن ها زیبایى و تنوع داده و عیوب ناخن هاى بیمار و تغییر شکل داده شده را مى پوشاند مورد تقاضاى زنان قرار مى گیرد.

وى مى گوید: ناخنهاى مصنوعى به چند حالت در بازار موجود است و مورد استفاده زنان قرار مى گیرد. بعضى از آنها که به شکل آماده موجودند، روى ناخن ریخته شده و سپس شکل مى گیرند، این نوع از ناخن هاى مصنوعى بى رنگ بوده و افراد بنا به دلخواه خود مى توانند از انواع لاکها براى زیباتر کردن آنها استفاده کنند و نیاز به چسب ندارند. وى مى گوید: ناخن هاى مصنوعى که توسط چسب هاى مخصوص روى ناخن قرار مى گیرد باعث بروز عوارضى همچون انواع آلرژى هاى پوستى مى شود که با عوارض قرمزى، التهاب، پوسته ریزى و خارش ظاهر مى شوند؛ همین بعضى از انواع این نوع از ناخن ها ممکن است پس از چندبار استفاده حساسیتى در فرد ایجاد نکند ولى پس از استفاده مکرر این حساسیتها بروز مى کند که در این صورت ناخن دچار آسیب وتغییر شکل مى شود؛ همچنین در این موارد صفحه ناخن تغییر رنگ مى دهد که این مسأله به صورت موقت و گاهى طولانى مدت روى ناخن تظاهر مى کند.

وى معتقد است؛ آلرژى به چسبهایى که براى قرار گرفتن ناخن هاى مصنوعى روى ناخن مورد استفاده قرار مى گیرد در زنان بیشتر مشاهده مى شود. در صورت عوارض مذکور زنان باید از داروهاى ضدحساسیت که اکثراً کورتونهاى موضعى هستند براى بهبودى استفاده نمایند. دکتر «غلامحسین غفارپور» متخصص پوست و مو معتقد است چسبهایى که براى استحکام ناخن هاى مصنوعى به کار مى روند بعد از مدتها باعث عوارضى براى مصرف کنندگان مى شود که از این عوارض مى توان به خالى شدن ناخن هاى طبیعى ، سوراخ شدن ، چروکیده و شکنندگى و بد رنگ شدن آنها اشاره کرد که امکان باقى ماندن آن تا آخر عمر روى ناخنفرد وجود دارد.البته باید گفت این عوارض در افراد به صورت متفاوت بروز مى کند. وى مى گوید: بهترین روش براى جدا کردن ناخن هاى مصنوعى استفاده از آب ولرم است که در این حالت ناخن ها خود به خود جدا مى شوند؛ زنان مى توانند براى بهبودى عوارض چسب ناخن از کرم هاى مرطوب کننده مانند «اوسرین» استفاده نمایند.

« لیلا روانبخش» آرایشگر معتقد است: در صورتى که عمل کاشت ناخن به طور بهداشتى و مناسب انجام نشود عفونتهاى قارچى را در افراد افزایش مى دهد و همچنین به دلیل اینکه پوست کناره ناخن در بعضى ازمواقع دچار خونریزى مى شود و وسایل متناسب با این کار را آلوده مى کند در صورت عدم رعایت بهداشت و آلودگى، احتمال انتقال بیماریهاى ویروسى همچون ایدز و هپاتیت را افزایش مى دهد. وى مى گوید: ناخن هاى مصنوعى به خودى خود باعث عوارض نمى شود بلکه چسب آن باعث عدم رسیدن هوا به ناخن ها شده و به مرور زمان ناخنها از حالت طبیعى خود خارج و خشک مى شوند و حتى رنگ آنها به صورت نارنجى کمرنگ در مى آید.

«عاطفه محمودى» کارشناس بهداشت پوست نیز معتقد است ؛ زنانى که از مانیکور و کاشت ناخن براى زیباتر جلوه دادن ناخن ها استفاده مى کنند التهاب پوست دور آن افزایش مى یابد. وى مى گوید: براى چسباندن ناخن از حلالهاى مختلفى استفاده مى شود بنابراین به دلیل حل شدن لایه محافظ ناخن در ناخن مصنوعى، ناخن ها حالت استحکام و محافظ خود را از دست مى دهند و حالت نرمى شکل پیدا مى کنند و آسیب پذیرتر مى شوند و میکروبها خصوصاً عفونتهاى قارچى به راحتى وارد لایه زیرین ناخن مى شود همچنین براى ترمیم ناخن از مواد ضد قارچ استفاده مى شوند، که متأسفانه باعث سوزش پوست کنار ناخن مىشود.وى معتقد است: زنانى که براى زیبا شدن ناخن هاى خود از مانیکور وکاشت ناخن استفاده مى کنند در صورت خون آلود شدن دست و آلوده شدن قیچى و وسایل مورد استفاده باید رعایت احتیاط و مسائل بهداشتى را بکنند زیرا استفاده از این وسایل آلوده تا مدت ۲۰ دقیقه مى تواند عفونتهاى ایدز و هپاتیت را به فرددیگرى انتقال دهد. وى در پایان مى گوید: ناخن از ۷ قسمت تشکیل شده است، ماتریکس که باعث رشد ناخن ها مى شود؛ صفحه ناخن که سلولهاى آن شاخى شده و به حالت ضخیم درمى آید؛ فیتیکول ، لایه نازکى که روى ناخن قرار مى گیرد؛ بستر ناخن که زیر صفحه ناخن قرار مى گیرد و باعث چسبیدن ناخن به سطح زیرین مى شود؛ هلال ناخن ؛شیار ناخن که قابل رویت نیست؛ زیر ناخن (قسمتى از پوست که زیر لبه آزاد ناخن قرار گرفته و از بروز عفونت به داخل ناخن جلوگیرى و محافظت مى کند) بنابراین ناخن ها در اثر تغییرات طبیعى و غیرطبیعى ، بیماریهاى پوستى و دیگر بیماریهاى داخلى سیستم ایمنى مانند بیمارى هاى دریچه قلب، ریه، صدف (پسوریازیس) ، عروقى باعث تغییر شکل ناخن مى شوند و در این حالت آنها به شکل چخماقى و فرو رفته ، انحنا یافته ، ضخیم شدن، شیار شیار شدن و بوجود آمدن لکه هاى رنگى روى ناخن مى شوند.

۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝

آرایش چشم

سایه چشم:

چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آنها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمتان دارد.شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگهای روشن باعث درشتی و رنگهای تیره باعث کوچکتر شدن چشمتان میشود.هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، میکشیم. این سایه روشن رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان میشود.

نکته:
روزها، وقتی که عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید، همین.

پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانمها سایه چشم را میزنند. رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید.رنگ سوم را هم میتوانید بیفزایید. برای رنگ سوم از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید یک حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث میشود که چشم و خط ابروی شما برجسته تر نشان داده شود. سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد.چگونگی زدن سایه میتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در این است که سایه چشمتان را باید طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان.هرگز فراموش نکنید که قبل از آرایش پلکهای خود را آماده کنید. درست مانند موقعی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده میکنید. برای آماده سازی پلکها میتوانید از سابه مگنت Kayla استفاده کنید (توضیحات این محصول در بخش Kayla سایت آرایش موجود است). آن را روی کل سطح پلکهای خود بمالید و خوب پخش کنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز کنید. سایه مگنت باعث میشود که پلکهای شما برای آرایش آماده شده و دوام آرایش آنها زیاد شود.

نکته:
هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه میکنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند.افراد سن بالاتر میتوانند از سایه های هفترنگ استفاده کنند.اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

ریمل:

بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولی.روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند. برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل ، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت.هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید.وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.

نکته:
اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید.اگر میخواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث میشود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:

بازار خط چشم بسیار بازار شلوغی است، چون شرکتهای مختلف انواع مختلف این محصول را به بازار داده اند که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادی، مایع و پودری وجود دارد .اگر از مداد خط چشم استفاده میکنید، دقت کنید که نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلکهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش کردن است که احتیاج به تمرین و مهارت نسبتا زیادی دارد.مداد خط چشم مجبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسانتر است و شما میتوانید به راحتی حالتی را که میخواهید به چشمانتان بدهید.Kayla به زودی خط چشم های مایع خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پس برای اطلاع از زمان عرضه این کالا حتما مرتبا به قسمت Kayla در سایت آرایش مراجعه کنید.اگر میخواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تا کید کنید و اگر میخواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید. برای داشتن چشمان خمار گوشه خارجی خط چشمتان را کمی به بالا متمایل کنید.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راختتر شده و نیازی نیست که پوست پلکتان را بکشید.تا جاییکه میتوانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.

نکات آرایش چشم:

* از سایه های سه رنگ Kayla استفاده کنید. چون هر سه رنگ متناسب با هم را دارند. (روشن، متوسط، تیره. هر سه در یک مجموعه) هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید که سایه تیره، چشم را کوچکتر و سایه روشن، چشم را درشتتر نشان میدهد.

* رنگ روشن سایه را رو ی کل پلک بکشید.

* رنگ متوسط را روی پایین پلک بکشید.

* رنگ تیره را روی گوشه خارجی بکشید تا به نگاهتان عمق بدهید.

* خط چشم را به آرامی با کششهای کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشید.

* ریمل به نگاهتان جلا میبخشد. ریمل آبی نیلی Kayla را آزمایش کنید، متحیرتان میکند.

توجه داشته باشید که سایه چشمتان را هنگام آرایش خوب روی هم پخش کنید. چونکه شما نمیخواهید سایه تان در سه رنگ جلوه کند.همچنین دقت کنید که ریمل کمتری روی مژه های پایین بمالید.اگر مژه های به هم چسبیده دارید، با شانه مژه آنها را شانه کنید.اگر زیر چشمانتان مشکلی از قبیل پف، لکه یا... دارید، توجه داشته باشید که زدن ریمل به مژه های زیرین توصیه نمیشود، چون این کار پف و یا لکه ها را برجسته تر جلوه میدهد.اگر دور چشمتان کبودی دارد میتوانید با سایه مگنت این کبودی را به حد اقل برسانید و بعد چشمانتان را آرایش کنید

۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝

برداشتن و مرتب کردن ابرو

مقدمه:
زیبا ساختن ابروان میتواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا میتواند باشد. اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد.


قبل از شروع، نکات زیر را بیاموزید:

ابروان شما از کجا باید آغاز شوند؟مداد را در کنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترین نقطه ابرو باید کجا باشد؟

مدادی را در کنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میکند.

نقطه پایانی ابرو کجاست؟

مدادی را طوری نگهدارید که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.

شکل درست ابرو را پیدا کنید؟

وقتی به ابروی خودتان نگاه میکنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یکی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازک شود.

نکته:
اگر تا کنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شکل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید که همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از کنده شدن مو را کم میکند.

چگونه ابروانتان را بردارید؟

ابروانتان را به سمت بالا برس بکشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافه آن را قیچی کنید. سپس، روی شکل و کمان ابرویتان کار کنید. به یاد داشته باشید که فاصله بین ابروان شما باید به اندازه پهنای چشمتان باشد. و بخش داخلی ابرو باید از بالای سوراخ بینی آغاز شود. برای اینکه این نقطه به راحتی مشخص شود، مدادی را در کنار بینیتان به سمت بالا به صورت عمودی نگه دارید تا نقطه ابتدای ابرو مشخص شود. برای اینکه طول ابرویتان مشخص شود، مداد را از کنار ابرو طوری نگهدارید تا امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد و به ابرویتان برسد. به این ترتیب نقطه پایانی ابرو مشخص میشود. سپس، باید مشخص کنید که بالاترین نقطه ابرو یا کحاست. برای این کار مداد را در کنار بینی قرار هید تا امتداد آن از کنار قسمت خارجی عنبیه چشم بگذرد و به ابرو برسد.

قواعد برداشتن ابرو:

توجه: این کار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون آثار سرخی آن چندان زیبا نیست.

قاعده اول: ابروانتان را با یک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبیعی برس بکشید.

قاعده دوم: یک پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بکشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.

قاعده سوم: زیر ابرو را زیاد برندارید چون ظاهر عجیبی پیدا میکنید.

قاعده چهارم: ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون به شما چهره متعجب میدهد.

قاعده پنحم: از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازک و کیپ استفاده کنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند. این کار ممکن است باعث عفونت شود.

قاعده ششم: موها را یک به یک بچینید. آنها را محکم و در جهت رویش مو بکشید.

قاعده هفتم: ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع کنید تا به درد آن عادت کنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت کمتری دارد.

قاعده هشتم: اگر درد این کار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار حالت بیحسی به پوست میدهد.

قاعده نهم: برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.

قاعده دهم: هماهنگی ابروهایتان را در آینه چک کنید و در پایان یک پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را کاهش دهد.

نکته: اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را کمی بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیکتر باشند.

به یاد داشته باشید:

طبیعی بودن همیشه بهتر است. هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید.

وقتی شکل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شکل آسان است.

ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد.

کمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.


درست کردن ابروی نازک و پراکنده:

قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازک و یا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنید.سپس، با یک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده اید کارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به کمان ابرویتان نزدیکتر میشوید خطوط را نازکتر کنید.

چگونه بهترین کمان ابرو را ایجاد کنیم:

ترجیحا، کمان ابرو باید از ابتدای شروع کره چشم آغاز شود. برای مشخص کردن آن از یک گوش پاک کن استفاده کنید، آن را در کنار بینی خود قرار دهید و یر روی پلک بالایی چشم خم کنید. محل طلاقی گوش پاک کن و ابرو بالاترین نقطه کمان ابرو را مشخص میکند. اصولا ابرو باید یک سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت کمی سربالا به پایان برسد.

چگونه کمان ابرو بالاتر ببریم؟

برای این کار بهتر است که زیر بالاترین قسمت کمان ابرو را نازکتر کنید تا کمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.

چه موچینی بهتر است؟

برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر کچ استفاده کنید.ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید.بهترین موچینها، موچینهای نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند. هر دو یا سه سال، وقتی نوک موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض کنید.همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به کمک یک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل نوک آن را تمیز کنید. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثار سرخی از اطراف ابرو محو شود.

چه رنگ مداد ابرو برای شما مناسب است؟

همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگهای تندتر استفاده کنید.اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروها است.
چند سایه چشم را انتخاب کنید تا رنگ متناسب را پیدا کنید. کسانی که میخواهند آرایششان بینقص باشد، میتوانند یک یا دو رنگ را با هم استفاده کنند تا آرایش چشمانشان جلوه بخصوصی پیدا کند.قبل از هر استفاده نوک مداد ابرویتان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده میکنید، هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش میکند.

منبع : amizeshirani تاریخ قرارگیری مطلب بعدی: 25/5/1385


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر