تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

سقط جنین در تجاوز جنسی جایز است

با سلام

استفتائاتی که در این وبلاگ در رابطه با سقط جنین در تجاوز مشاهده می فرمایید تو سط اینجانب از مجتهدین گرفته شده است که با توجه به ممنوعیت سقط جنین در تجاوز دارای اهمیت فراوانی میباشد


استفتائات فقها در مورد سقط جنین در تجاوز جنسی

سوال:چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن جنين نسبت به سقط آن اقدام كرد؟



بسمه تعالی

ج - اگر زنى از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط كند; ليكن اگر قبل از چهارماهگى براى جلوگيرى از تضييع آبرو و حيثيّت سقط كند، نمى توان گفت حرام است; بلكه به جهت رفع حَرَج و مشكل تضييع آبرو، مخصوصاً با فرض توبه، جايز است.

دفتر استفتائات آيت الله العظمي صانعي www.Saanei.org


بسمه تعالی

در مسئله 2572 توضیح المسائل ذکر شده که نمی تواند بچه را سقط کند. ولی با توجه به رعایت اهم در مقابل مهم اگر کاری اهم از حفظ جان بچه باشد می توان به لحاظ رعایت آن اهم بچه را سقط کرد. والله العالم بحقائق احکامه

www.m-rahmati.com آیت الله العظمی محمد رحمتي


جواب: در چنين فرضى با كل خصوصيات مذكوره جايز است.

15/ رجب الأصب/ 1428هـ

http://shirazi.ir/ آیت الله العظمی سید صادق شیرازی


اگر ضرر مهم جسمی یا روحی برای مادر دارد تا قبل از دمیده شدن روح در جنین می توانید آن

را سقط کنید . در غیر این صورت جایز نیست

آيت الله العظمي مکارم شيرازي


استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مرد سقط جنین

استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مورد سقط جنین ناشي از تجاوز

http://www.istefta.net/index.php


آية الله العظمى شاهرودي دام ظله

بسمه تعالى
اسقاط جنين حتي اگر روح در آن دميده نشده
باشد جايز نيست ولي اگر مجبور به
اينکار شد مثلا براي حفظ جان مادر لازم
است که ديه انرا با تفصيلات مذکور در
رساله عمليه پرداخت نمايد >
بخش استفتاء - دفتر آية الله العظمى
شاهرودي دام ظله
شماره استفتاء11130
istefta@shahroudi.net
www.shahroudi.net


نظر آیت الله العظمی سیستانی در رابطه باسقط جنین

(جمعه ۱۲ رجب ۱۴۲۸)

نظر آیت الله العظمی سیستانی  در رابطه باسقط جنین

www.sistani.org


نظر آیت الله اردبیلی


بسمه تعالی
در هر موردی که بقاء جنین موجب مشقت و حرج شدید باشد اسقاط جایز است قبل از ولوج روح (4 ماه تمام) فقط باید دیه آن پرداخت شود. (به سائر ورثه جنین). مقدار دیه را در رساله توضیح المسائل مسئله شماره 3135 صفحه 682 ذکر کرده ام.
والسلام

توجه توجه
استفتائات سقط جنين در تجاوز جنسي به دليل اينكه در قوانين جمهوري اسلامي ايران فقط سقط جنين درماني از نظر قانون جايز است . فقط براي آگاهي شما در اين وبلاگ گذاشته شده و قابليت اجرايي قانوني تا زماني كه مجلس اين قانون را تصويب نكند ندارد.(مسلما تشخيص و افتراق بين بارداري ناشي از تجاوز جنسي و غيره نيز - در صورت تصويب اين قانون- بر عهده سيستم قضايي و نه پزشك معالج مي باشد)
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1387 ساعت 13:9 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
بسمه تعالی
در هر موردی که بقاء جنین موجب مشقت و حرج شدید باشد اسقاط جایز است قبل از
ولوج روح (4 ماه تمام) فقط باید دیه آن پرداخت شود. (به سائر ورثه جنین). مقدار دیه
را در رساله توضیح المسائل مسئله شماره 3135 صفحه 682 ذکر کرده ام.
والسلام
این استفتاء توسط اینجانب گرفته شده است
جهت دیدن بقیه استفتائات فقهی در مورد سقط جنین در تجاوز
اینجا را کلیک کنید
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در سه شنبه بیستم شهریور 1386 ساعت 12:58 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
نظر آیت الله اردبیلی

این استفتاء امروز به email من رسیده است .

متاسفانه انجام سقط جنین در تجاوز جنسی در ایران ممنوع است که امیدوارم با این استفتائاتی که توسط اینجانب جمع آوری شده در این قانون تجدید نظر شود.

نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در جمعه شانزدهم شهریور 1386 ساعت 15:20 | لینک ثابت | آرشیو نظرات

آنچنان از اين استفتائات خوشحالم كه قادر به نوشتن نيستم و دست اين فقها را مي بوسم اگر شما هم به مصائبي كه عدم سقط جنين در تجاوز جنسي به بار مي آورد بنگريد و اگر بدانيد استفتاء جديد به اين راحتي نيست و شايد تابو شكني باشد قدر و منزلت اين كار مجتهدين براي شما مشخص مي شودو از خداوند آرزوي توفيق روز افزون براي ايشان خواستارم.

نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در پنجشنبه یکم شهریور 1386 ساعت 20:45 | لینک ثابت | آرشیو نظرات

نظر آیت الله العظمی سیستانی در رابطه باسقط جنین

(جمعه ۱۲ رجب ۱۴۲۸)

که امروز به ایمیل من رسید

نظر آيت الله العظمي سيستاني در رابطه با سقط جنين در تجاوز جنسي

( اگر واقعا قوانین ما بر پایه اسلام است لازم است در قوانین مربوط به سقط جنین با این نظر مجتهدین تجدید نظر شود)

(من به تمام خانمهای ایرانی تبریک می گویم چون سقط جنین مشروط را از حقوق الهی زنان می دانم و مجتهدین عظام نیز با فتاوی خود این را تایید نمودند ان شاء الله با جمع آوری اسناد مربوطه نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را نیز اخذ می نماییم و مطمئنا قانونی نمودن سقط جنین در تجاوز ان شاءالله نزدیک خواهد بود)


ادامه مطلب
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در پنجشنبه یکم شهریور 1386 ساعت 15:35 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
با سلام

استفتائاتی که در این وبلاگ در رابطه با سقط جنین در تجاوز مشاهده می فرمایید تو سط اینجانب از مجتهدین گرفته شده است که با توجه به حرام بودن سقط جنین در گذشته دارای اهمیت فراوانی میباشد

استفتائات فقها در مورد سقط جنین در تجاوز جنسی

سوال:چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن جنين نسبت به سقط آن اقدام كرد؟

بسمه تعالی

ج - اگر زنى از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط كند; ليكن اگر قبل از چهارماهگى براى جلوگيرى از تضييع آبرو و حيثيّت سقط كند، نمى توان گفت حرام است; بلكه به جهت رفع حَرَج و مشكل تضييع آبرو، مخصوصاً با فرض توبه، جايز است.

دفتر استفتائات آيت الله العظمي صانعي www.Saanei.org

بسمه تعالی

در مسئله 2572 توضیح المسائل ذکر شده که نمی تواند بچه را سقط کند. ولی با توجه به رعایت اهم در مقابل مهم اگر کاری اهم از حفظ جان بچه باشد می توان به لحاظ رعایت آن اهم بچه را سقط کرد. والله العالم بحقائق احکامه

www.m-rahmati.com آیت الله العظمی محمد رحمتي

جواب: در چنين فرضى با كل خصوصيات مذكوره جايز است.

15/ رجب الأصب/ 1428هـ

http://shirazi.ir/ آیت الله العظمی سید صادق شیرازی

اگر ضرر مهم جسمی یا روحی برای مادر دارد تا قبل از دمیده شدن روح در جنین می توانید آن را

سقط کنید . در غیر این صورت جایز نیست

آيت الله العظمي مکارم شيرازي

استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مرد سقط جنین

استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مورد سقط جنین ناشي از تجاوز

http://www.istefta.net/index.php

آية الله العظمى شاهرودي دام ظله

بسمه تعالى
اسقاط جنين حتي اگر روح در آن دميده نشده
باشد جايز نيست ولي اگر مجبور به
اينکار شد مثلا براي حفظ جان مادر لازم
است که ديه انرا با تفصيلات مذکور در
رساله عمليه پرداخت نمايد >
بخش استفتاء - دفتر آية الله العظمى
شاهرودي دام ظله
شماره استفتاء11130
istefta@shahroudi.net
www.shahroudi.net

نظر آیت الله العظمی سیستانی در رابطه باسقط جنین

(جمعه ۱۲ رجب ۱۴۲۸)

نظر آیت الله العظمی سیستانی  در رابطه باسقط جنین

www.sistani.org

نظر آیت الله اردبیلی

بسمه تعالی
در هر موردی که بقاء جنین موجب مشقت و حرج شدید باشد اسقاط جایز است قبل از ولوج روح (4 ماه تمام) فقط باید دیه آن پرداخت شود. (به سائر ورثه جنین). مقدار دیه را در رساله توضیح المسائل مسئله شماره 3135 صفحه 682 ذکر کرده ام.
والسلام
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در چهارشنبه بیست و چهارم مرداد 1386 ساعت 3:31 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
استفتا از آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی


ادامه مطلب
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در چهارشنبه بیست و چهارم مرداد 1386 ساعت 3:19 | لینک ثابت | آرشیو نظرات

استفتا’ از آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مورد سقط جنین در تجاوز جنسی

استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مرد سقط جنین


ادامه مطلب
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در سه شنبه شانزدهم مرداد 1386 ساعت 23:31 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
سوال:چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن جنين نسبت به سقط آن اقدام كرد؟

بسمه تعالی

ج - اگر زنى از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط كند; ليكن اگر قبل از چهارماهگى براى جلوگيرى از تضييع آبرو و حيثيّت سقط كند، نمى توان گفت حرام است; بلكه به جهت رفع حَرَج و مشكل تضييع آبرو، مخصوصاً با فرض توبه، جايز است.

دفتر استفتائات آيت الله العظمي صانعي www.Saanei.org

نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در یکشنبه چهاردهم مرداد 1386 ساعت 11:48 | لینک ثابت | آرشیو نظرات


چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن آن نسبت به سقط آن اقدام كرد؟

بسمه تعالی

در مسئله 2572 توضیح المسائل ذکر شده که نمی تواند بچه را سقط کند. ولی با توجه به رعایت اهم در مقابل مهم اگر کاری اهم از حفظ جان بچه باشد می توان به لحاظ رعایت آن اهم بچه را سقط کرد. والله العالم بحقائق احکامه.


www.m-rahmati.com

نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در شنبه سیزدهم مرداد 1386 ساعت 1:4 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن جنين نسبت به سقط آن اقدام كرد؟
جواب: در چنين فرضى با كل خصوصيات مذكوره جايز است.
15/ رجب الأصب/ 1428هـ
نوشته شده توسط دکتر مهدی چوقادی در شنبه سیزدهم مرداد 1386 ساعت 0:52 | لینک ثابت | آرشیو نظرات
سوال :چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن آن نسبت به سقط آن اقدام كرد؟شماره 64304

جواب: اگر ضرر مهم جسمی یا روحی برای مادر دارد تا قبل از دمیده شدن روح در جنین می توانید آن را سقط کنید . در غیر این صورت جایز نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر