استفتائاتی که در این وبلاگ در رابطه با سقط جنین در تجاوز مشاهده می فرمایید تو سط اینجانب از مجتهدین گرفته شده است که با توجه به ممنوعیت سقط جنین در تجاوز دارای اهمیت فراوانی میباشد
استفتائات فقها در مورد سقط جنین در تجاوز جنسی
سوال:چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن جنين نسبت به سقط آن اقدام كرد؟
بسمه تعالی
ج - اگر زنى از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط كند; ليكن اگر قبل از چهارماهگى براى جلوگيرى از تضييع آبرو و حيثيّت سقط كند، نمى توان گفت حرام است; بلكه به جهت رفع حَرَج و مشكل تضييع آبرو، مخصوصاً با فرض توبه، جايز است.
دفتر استفتائات آيت الله العظمي صانعي www.Saanei.org
بسمه تعالی
در مسئله 2572 توضیح المسائل ذکر شده که نمی تواند بچه را سقط کند. ولی با توجه به رعایت اهم در مقابل مهم اگر کاری اهم از حفظ جان بچه باشد می توان به لحاظ رعایت آن اهم بچه را سقط کرد. والله العالم بحقائق احکامه
www.m-rahmati.com آیت الله العظمی محمد رحمتي
جواب: در چنين فرضى با كل خصوصيات مذكوره جايز است.
15/ رجب الأصب/ 1428هـ
http://shirazi.ir/ آیت الله العظمی سید صادق شیرازی
اگر ضرر مهم جسمی یا روحی برای مادر دارد تا قبل از دمیده شدن روح در جنین می توانید آن
را سقط کنید . در غیر این صورت جایز نیست
استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مورد سقط جنین ناشي از تجاوز
http://www.istefta.net/index.php
آية الله العظمى شاهرودي دام ظله
بسمه تعالى
اسقاط جنين حتي اگر روح در آن دميده نشده
باشد جايز نيست ولي اگر مجبور به
اينکار شد مثلا براي حفظ جان مادر لازم
است که ديه انرا با تفصيلات مذکور در
رساله عمليه پرداخت نمايد >
بخش استفتاء - دفتر آية الله العظمى
شاهرودي دام ظله
شماره استفتاء11130
istefta@shahroudi.net
www.shahroudi.net
نظر آیت الله العظمی سیستانی در رابطه باسقط جنین
(جمعه ۱۲ رجب ۱۴۲۸)

این استفتاء امروز به email من رسیده است .
متاسفانه انجام سقط جنین در تجاوز جنسی در ایران ممنوع است که امیدوارم با این استفتائاتی که توسط اینجانب جمع آوری شده در این قانون تجدید نظر شود.
آنچنان از اين استفتائات خوشحالم كه قادر به نوشتن نيستم و دست اين فقها را مي بوسم اگر شما هم به مصائبي كه عدم سقط جنين در تجاوز جنسي به بار مي آورد بنگريد و اگر بدانيد استفتاء جديد به اين راحتي نيست و شايد تابو شكني باشد قدر و منزلت اين كار مجتهدين براي شما مشخص مي شودو از خداوند آرزوي توفيق روز افزون براي ايشان خواستارم.
نظر آیت الله العظمی سیستانی در رابطه باسقط جنین
(جمعه ۱۲ رجب ۱۴۲۸)
که امروز به ایمیل من رسید
( اگر واقعا قوانین ما بر پایه اسلام است لازم است در قوانین مربوط به سقط جنین با این نظر مجتهدین تجدید نظر شود)
(من به تمام خانمهای ایرانی تبریک می گویم چون سقط جنین مشروط را از حقوق الهی زنان می دانم و مجتهدین عظام نیز با فتاوی خود این را تایید نمودند ان شاء الله با جمع آوری اسناد مربوطه نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را نیز اخذ می نماییم و مطمئنا قانونی نمودن سقط جنین در تجاوز ان شاءالله نزدیک خواهد بود)
ادامه مطلب
استفتائاتی که در این وبلاگ در رابطه با سقط جنین در تجاوز مشاهده می فرمایید تو سط اینجانب از مجتهدین گرفته شده است که با توجه به حرام بودن سقط جنین در گذشته دارای اهمیت فراوانی میباشد
استفتائات فقها در مورد سقط جنین در تجاوز جنسی
سوال:چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن جنين نسبت به سقط آن اقدام كرد؟
بسمه تعالی
ج - اگر زنى از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط كند; ليكن اگر قبل از چهارماهگى براى جلوگيرى از تضييع آبرو و حيثيّت سقط كند، نمى توان گفت حرام است; بلكه به جهت رفع حَرَج و مشكل تضييع آبرو، مخصوصاً با فرض توبه، جايز است.
دفتر استفتائات آيت الله العظمي صانعي www.Saanei.org
بسمه تعالی
در مسئله 2572 توضیح المسائل ذکر شده که نمی تواند بچه را سقط کند. ولی با توجه به رعایت اهم در مقابل مهم اگر کاری اهم از حفظ جان بچه باشد می توان به لحاظ رعایت آن اهم بچه را سقط کرد. والله العالم بحقائق احکامه
www.m-rahmati.com آیت الله العظمی محمد رحمتي
جواب: در چنين فرضى با كل خصوصيات مذكوره جايز است.
15/ رجب الأصب/ 1428هـ
http://shirazi.ir/ آیت الله العظمی سید صادق شیرازی
اگر ضرر مهم جسمی یا روحی برای مادر دارد تا قبل از دمیده شدن روح در جنین می توانید آن را
سقط کنید . در غیر این صورت جایز نیست
استفتا’آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در مورد سقط جنین ناشي از تجاوز
http://www.istefta.net/index.php
آية الله العظمى شاهرودي دام ظله
بسمه تعالى
اسقاط جنين حتي اگر روح در آن دميده نشده
باشد جايز نيست ولي اگر مجبور به
اينکار شد مثلا براي حفظ جان مادر لازم
است که ديه انرا با تفصيلات مذکور در
رساله عمليه پرداخت نمايد >
بخش استفتاء - دفتر آية الله العظمى
شاهرودي دام ظله
شماره استفتاء11130
istefta@shahroudi.net
www.shahroudi.net
نظر آیت الله العظمی سیستانی در رابطه باسقط جنین
(جمعه ۱۲ رجب ۱۴۲۸)
ادامه مطلب
بسمه تعالی
ج - اگر زنى از زنا آبستن شود، جايز نيست بچه اش را سقط كند; ليكن اگر قبل از چهارماهگى براى جلوگيرى از تضييع آبرو و حيثيّت سقط كند، نمى توان گفت حرام است; بلكه به جهت رفع حَرَج و مشكل تضييع آبرو، مخصوصاً با فرض توبه، جايز است.
دفتر استفتائات آيت الله العظمي صانعي www.Saanei.org
چند سالي است كه سقط درماني در موارد خاص از نظر شرع و قانون پذيرفته شده و انجام مي شود و از افتخارات فقه تشيع است كه مي تواند جوابگوي مسائل روز جامعه باشد .سوال من اين است كه در مورد خانمي كه تحت هتك ناموس يا تجاوز به عنف قرار گرفته و باردار شده است و با علم اينكه ادامه بارداري و زايمان و حضور اين طفل نامشروع در جامعه هم از لحاظ روحي رواني و اجتماعي و مشكلات خانوادگي از جمله طلاق براي آن خانم و همچنين مشكلاتي كه ممكن است براي جامعه و بار مالي كه براي بيت المال پيش بيايد و فساد هاي ديگري كه ناشي از تولد اين طفل نامشروع و حضور او در جامعه مي شود آيا جايز است قبل از حلول روح در بدن آن نسبت به سقط آن اقدام كرد؟
بسمه تعالی
در مسئله 2572 توضیح المسائل ذکر شده که نمی تواند بچه را سقط کند. ولی با توجه به رعایت اهم در مقابل مهم اگر کاری اهم از حفظ جان بچه باشد می توان به لحاظ رعایت آن اهم بچه را سقط کرد. والله العالم بحقائق احکامه.
جواب: اگر ضرر مهم جسمی یا روحی برای مادر دارد تا قبل از دمیده شدن روح در جنین می توانید آن را سقط کنید . در غیر این صورت جایز نیست.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر