تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

زنان در مراحل اوليه بارداري، بايد از تاثير خطرات سفر بر جنين خود آگاه باشند

زنان در مراحل اوليه بارداري، بايد از تاثير خطرات سفر بر جنين خود آگاه باشند

متخصص طب مسافرت در خصوص خطرات احتمالي متعاقب سفر روي جنين در زنان باردار هشدار داد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت درمان» ايسنا واحد علوم پزشكي ايران، دكتر «رابرت اسميت» از واشنگتن، در «كنگره طب مسافرت» كه چندي پيش در ايتاليا برگزار شد، در خصوص تاثير مسافرت بر سلامت جنين، آورده است: كليه زنان بارداري كه قصد سفر به خارج از كشور (چه از طريق‌‌‌‌هوايي و چه زميني) را دارند، بايد در مقابل عوامل ميكروبي احتمالي واكسينه شوند.
وي‌ادامه مي‌دهد: خوشبختانه انجام واكسيناسيون، در بيشتر موارد هيچ خطري را متوجه سلامت جنين نمي‌كند و شخص مي تواند در مقابل ميكروب‌هايي از قبيل مالاريا، وبا، تيفوئيد و ساير بيماري‌هاي خطرناك ايمن شود.
دكتر اسميت خطرات محيطي را از جمله موارد تهديد كننده در دوران بارداري ذكر كرده و خاطرنشان مي‌كند: گرما و سرماي بيش از حد محيط ، قرارگرفتن در مناطق مرتفع كه فشار اكسيژن پاييني دارند و رطوبت بسيار بالا از جمله عواملي هستند كه مي‌توانند سلامت جنين را با مشكل روبرو ‌سازند.
اين متخصص طب مسافرت در نهايت نتيجه‌گيري مي‌كند: هر فرد بارداربايد قبل از اقدام به سفر خصوصا در ماه‌هاي ابتدايي، با يك پزشك متخصص مشورت كند و در صورت لزوم، پيشگيري‌هايي از جمله واكسيناسيون در مورد او انجام شود. www.medisna.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر