تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

مركز تحقيقات بهداشت باروري و مراقبت هاي پرستاري راه اندازي مي شود

مركز تحقيقات بهداشت باروري و مراقبت هاي پرستاري راه اندازي مي شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: پژوهشي

دانشگاه علوم پزشكي ايران، مركز تحقيقات بهداشت باروري و مراقبت هاي پرستاري را به زودي راه‌اندازي مي كند.

دكتر سيده فاطمه اسكويي، رييس دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي ايران با اعلام اين مطلب به خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشكي ايران گفت: از سال 1378 به منظور راه اندازي مركز تحقيقات بهداشت باروري و مراقبت هاي پرستاري اقداماتي صورت گرفت و در اين راستا هيات موسس مشخص و كار كارشناسي جهت تهيه اساس‌نامه و دستورالعمل مركز تحقيقات آغاز شد تا اينكه اين طرح جهت طي كردن مراحل قانوني به شوراي گسترش دانشگاه علوم پزشكي ايران ارائه شد.

وي با اشاره به اينكه پس از ارسال مدارك و اسناد مورد نياز، اين طرح به دانشگاه و سپس ارسال آن توسط دانشگاه به وزارت بهداشت و نهايتا موافقت اصولي راه اندازي مركز تحقيقات بهداشت باروري و مراقبت هاي پرستاري از سوي معاونت تحقيقات و فن آوري وزارت بهداشت به دانشگاه ابلاغ شد، افزود: همزمان از سال 78 كه مراحل قانوني ارائه طرح به مراجع ذي صلاح آغاز شده، جلسات هفتگي هيات موسس مركز تحقيقات در دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي نيز تشكيل مي شود تا درباره طرح بحث و گفت‌وگوي كارشناسي انجام شود.

دكتر اسكويي ادامه داد: اكنون مركز تحقيقات بهداشت باروري و مراقبت هاي پرستاري در انتظار موافقت اصولي شوراي گسترش دانشگاه علوم پزشكي ايران است تا رسما كار خود را آغاز كند.

وي با اشاره به اينكه آغاز به كار اين مركز تحقيقات نتايج مطلوبي را براي كشور به همراه خواهد داشت، افزود: هدف از تشكيل و راه‌اندازي چنين مركز تحقيقاتي ارائه خدمات مطلوب به مددجويان و ارتقاء خدمات پرستاري و مامائي مبتني بر شواهد و استانداردهاي علمي است.

دكتر اسكويي رسالت و چشم انداز مركز تحقيقات بهداشت باروري مراقبت هاي پرستاري را روشن و مشخص دانسته و تصريح كرد: تحقيق در امر مراقبت‌هاي ويژه ( قلب، سوختگي و دياليز)، بهداشت باروري و انجام تحقيقات مشترك با دانشگاه هاي داخلي و خارجي از مهم ترين برنامه هاي اين مركز خواهد بود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: اين مركز تحقيقاتي همچنين تربيت پژوهشگر در حوزه پرستاري و بهداشت باروري را رسالت مهم خود مي داند.

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-923334&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر