تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

مادران درباره پسرانشان بدانند


آگوست 9, 2009 روی 1:49 ب.ظ · طبقه بندی شده زیر مادران
دلواپس نباشید… آنان برخلاف ظاهرشان آن قدرها هم خشن نیستند!
بسیاری از مادران كه می كوشند رفتار پسرشان را درك كنند، می پرسند: « پسرها را چه شده است؟ » آنان به حكم غریزه می دانند كه در ذهن یك دختر چه می گذرد. اما در سر پسرها چه می گذرد؟
هورمون های مردانه از دوران بلوغ به بعد بر رشد عاطفی و جسمانی پسرها اثر می گذارند و مجموعه ای از رفتارهای پسران را كه « رمز پسر» نام نهاده شده ، تشكیل می دهند. در واقع « رمز پسر» طوری رشد می كند كه مردان جوان اندیشه ها و احساس های خود را بر زبان جاری سازند و این امر مادران را شگفت زده می كند. از همین رو پی بردن به چگونگی اندیشه و رفتار پسران باعث می شود برخورد با آنان مناسب و آسانتر شود. ذیلاً برخی ویژگی های پسرها را برای اطمینان خاطر مجدد مادران حیران و سر در گم آورده ایم.خشن و ناآرام اندكدام مادری است كه از نیرو ( انرژی ) پسرانه پسرش همچون دویدن، پریدن و فریاد كشیدن حیرت كند؟ اما موقعی كه همان پسر پرخاشگر می شود، چطور؟ وقتی مادری اسم اولین پسرش را كه هفت ساله بود، در كلاس ورزش نوشت، مشتاقانه منتظر بود كه هنگام بازی تشویقش كند ولی توقع نداشت بازیكنان همدیگر را بزنند و بیندازند و یا حریفانشان را نقش زمین كنند. حتی پسرش میان آن همه بچه، از همه پر جنب و جوش تر بود. او می گوید: « همیشه با خودم فكر می كردم كه این بچه ام آرام تر و عاقل تر است ولی بازی خشنش باعث شد كه آن روی او را نیز ببینم.»بیشتر پسرها بازی خشونت آمیز را دوست دارند، ولی این بدان معنا نیست كه در آینده آدم های خشنی می شوند. به واقع در این بازی های رقابتی و جسمانی فواید مشخصی نهفته اند. پسران از محدودیت های پرخاشجویی خبردار می شوند و پی می برند كه چقدر پیش بروند تا ایمن مانده و دور از گزند باشند و چگونه از احساسات دیگران آگاه شوند.تخیلات خشونت باری دارندپرخاشگری پسران ، مادران را آشفته می كند. آنان با مطالعه گزارش های رسانه ها از مدارس، هراسان گشته و به حكم غریزه بر آن می شوند كه تفنگ های اسباب بازی، بازی های ویدیویی و فیلم های نگران كننده را از دسترس پسران دور نگه دارند تا مبادا وسوسه شوند و به رفتار ناهنجاری دست بزنند مادرها درمی یابند كه تخیلات پسرانشان جایگزین آن وسایل می شود. پدر و مادری تصمیم گرفتند كه به پسرهایشان هیچ گونه اسباب بازی ندهند و حتی لباس دخترانه به آنها بپوشانند آنها امیدوار بودند كه تربیت بدون در نظر گرفتن جنسیت، تأثیر خوشایندی داشته باشد.
به آسانی احساساتشان را بروز نمی دهنددختر خشمگین یا آشفته اغلب به آغوش مادر پناه می برد ولی پسر معمولاً سعی می كند مشكلش را به تنهایی حل كند و نمی خواهد « بچه ننه » به نظر بیاید. اگر می خواهید با پسرتان در زمینه مشكلی كه او را ناراحت كرده به گفتگو بپردازید ، سعی كنید غیر مستقیم و زمانی كه سرگرم انجام كاری هستید ، سر صحبت را با او باز كنید.هنگامی كه دو خانم می خواهند در زمینه ی موضوع خصوصی سخن بگویند احتمال دارد رو به روی هم بنشینند و بپرسند: ( تو چه احساسی داری؟ ) ولی مردها غالباً بدون این كه به هم بنگرند، صحبت می كنند. اگر دقت كنید، دو مرد به طور مثال در حین تماشای بازی فوتبال ، با هم حرف می زنند و در عین حال خصوصی ترین مطالبشان را كم كم بیان می كند و هیچ وقت نگاهی نگران كننده هم به یكدیگر نمی اندازند.
مادری كه در تعمیر دوچرخه به پسرش كمك می كند، ممكن است در حین گفتگوهای خودمانی ، متوجه چیزهای بیشتری درباره فرزندش شود تا این كه بخواهد سر میز شام رودررو، وی را به صحبت وادارد.دوست دارند معامله كنندمردها طرفدار عدل و انصاف هستند و دوست دارند راجع به هر چیزی بحث كنند و از این بابت هم مهارت دارند. و می خواهند مطلبی را مو به مو توضیح دهند و معامله ای منصفانه كنند و بعد از این كه به توافق می رسند، اغلب می شنوید كه می گویند: « قول می دهی؟ قول می دهی؟»مادران می دانند كه معامله كردن فقط نصف جنگ است. پسرها پایبندی به عهد و پیمان را سخت می دانند. نق زدن نیز اثر نمی كند، بنابراین راهبردها و تدابیر دیگر مؤثراند. پسر خانواده ای موافقت كرده بود از بازی های پر سر و صدا روی كاناپه ی اتاق نشیمن خودداری كند، اما به علت نشاط و سرزندگی طبیعی اش قولش را از یاد می برد. از همین رو مادرش راهی یافت كه عهدش را به او یادآوری كند. او یادداشتی به این مضمون نوشت و به كاناپه سنجاق كرد: پسر عزیز، فكر می كردم كه با من دوستی؛ ولی اهمیتی برای من قائل نمی شوی. به من لطمه می زنی، آنقدر محكم می نشینی كه فنری شكسته به پشتم فرو می رود. بین ما هر چه بوده تمام شده، دوست سابق تو« كاناپه». او با خواندن این یادداشت خنده ای سرداد و قولش را به یاد آورد.
علیرغم تمام نگرانی ها، دردسرها و غم و رنج ها، پیوند میان مادران و پسران واقعی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر