تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

20 نکته مهم برای همسران خانه


آگوست 9, 2009 روی 1:51 ب.ظ · طبقه بندی شده زیر آموزش همسرداری
1- زندگی سالمآیا میدانید سه ركن اصلی زندگی سالم، رشد اخلاقی، رشد اجتماعی و رشد عاطفی است و دو مهارت اساسی برای این منظور هنر گوش دادن موثر و صداقت در بیان هستند2- بی انضباطیمرد یا زنی كه اساس رفتار خود را بر بی انضباطی قرار دهد ، مورد اعتراض همسر خود قرار می گیرد. گاه بی انضباطی منجر به بی اعتمادی می شود و گرمی و شادمانی را از خانواده می گیرد. مردی كه شب دیر به خانه می آید و زمانی را برای تفریح ، مسافرت و معاشرت با زن و فرزندان خود در نظر نمی گیرد، موجبات نارضایتی خانواده خود را فراهم می آورد.3- خودبینی و تحقیر دیگریخودبینی یا تصویر ذهنی هر كس از شخصیت خویش، از مجموع تصورهای او درباره توانایی ها، احساس ها ، اندیشه ها ، آرزوها ، داوری ها ، و كوشش های وی تشكیل می شود.معمولاً كسانی كه خود كم بین هستند، گرفتار عقده حقارت اند، و خود را كمتر، بی مقدارتر و زبون تر از دیگران احساس می كنند، افرادی كه دچار خود بزرگ بینی هستند؛ مبتلا به تكبر، نخوت، خودستایی و جاه طلبی‌اند؛ چنین افرادی سعی می كنند با تحقیر دیگران، بزرگ نمایی كنند. زن یا شوهری كه بخواهد همسر خود را تحقیر كند، و خود را بالاتر احساس كند و خوبی های خود را به رخ دیگری بكشد، با دست خود تیشه به ریشه زندگی زناشویی خویش می زند.

4- لجاجتاز دیگر عوامل بنیان كن در خانواده لجاجت است. این حالت بین زن و مرد زیاد دیده می شود و گاه به جایی می رسد؛ كه حركات لجوجانه به شكستن وسایل خانه منتهی می گردد. چنانچه این حالت، وضعیت افراطی به خود بگیرد ، چه بسا به طلاق و از هم پاشیدگی خانواده منتهی گردد.

5 – پنهان كاریپنهان كاری عبارت از آن است كه یكی از زوجین بدون نظر و اطلاع همسر خود و در غیاب او مبادرت به انجام اعمالی بنماید و این اعمال را چه خوب و چه بد از همسر خود پنهان دارد. چنین رفتاری ولو به نفع خانواده باشد، اعتماد را از بین می برد. گاه این گونه رفتارها در جهتی است كه فرد به نفع خود و یا خویشاوندان نسبی و به ضرر همسر و زندگی مشترك انجام می دهد. این گونه اعمال بتدریج بنیان خانواده را به هم می ریزد، هر یك از زوجین را نسبت به رفتار دیگری بدبین و ناراحت می نماید و به عكس العمل واداشته، رفتارهای نامتناسبی را ایجاد می‌كند كه مشكلات بعدی را ایجاد می‌كنند.

6- دروغفرد دو رو كسی است كه تظاهر به نیكوكاری و پاكدامنی می كند ولی در باطن طور دیگری می باشد؛ امّا دروغگو كسی است كه هر جا مصلحت و نفع خود را بسنجد واقعیت را تحریف می كند و بنا به میل خود كردار و رفتارش را تنظیم می نماید. دروغ نیز مانند دورویی بنیان خانواده را متزلزل می كند و اعتماد را از بین می برد.

7- دوروییزن و مردی كه با دو شخصیت با هم مواجه شوند و در ظاهر و باطن یك رنگ نباشند؛ زندگی مطلوبی نخواهند داشت. زندگی ای كه در آن صداقت و صمیمیت نباشد؛ اعتماد و اطمینان از آن رخت بر خواهد بست و اضطراب و تزلزل روانی بر آن حاكم خواهد بود.
8 – عصبانیت و بی‌احترامیزن یا مرد عصبانی زندگی را بر دیگری دشوار می سازد. حساسیت های بی مورد و پرخاش و توهین و بی احترامی صفات مذمومی هستند كه علاوه بر آن كه طرف مقابل را ناراحت می كنند، به خود شخص نیز زیان می رسانند. در چنین مواقعی باید آرامش خود را حفظ كرد، آنگاه خشم همسر را آرام و توجه او را به امور دیگری جلب نمود و برای پالایش روانی او گفتگویی دو نفره انجام داد تا وی با بیان ناراحتی ها آرام گیرد.

- خسّت ؛در این مورد سه حالت اتفاق می افتد؛ نخست وضعیتی كه زن و مرد هر دو خسیس هستند كه در این حالت مشكل روانی ندارند؛ ولی زندگی مرفهی نخواهند داشت. دو حالت دیگر آن است كه زن یا مرد خسیس باشند. در این دو حالت زندگی هم از نظر روانی و هم از نظر رفاهی برای دو طرف شرایط سختی خواهد داشت.10- برای این كه از این پس نسبت به همسر خود خشونت به خرج ندهید، به خاطر بسپارید…
1- آنچه بر خود می پسندید ، بر همسرتان نیز بپسندید.
2- در ذهن خود تكرار كنید كه در هیچ موقعی و با هیچ دلیلی حق ندارید نسبت به همسرتان با خشونت رفتار كنید .
3- اگر رفتار پرخاشگرانه را یاد گرفته‌اید و به نوعی گرفتار شده‌اید، باور كنید كافیست بخواهید تغییر كنید و با یك متخصص همكاری كنید. موفقیت برای شما خواهد بود.11- بخش خطر آفرین پرخاشگری در زوجین
بخش خطرآفرین رفتارها و یا كلمات پرخاشگرانه این است كه افراد دیگری هم كه شاهد این رفتارها هستند، پس از آن به خود اجازه می دهند به همسرتان بی احترامی كنند، یا این كه دیگر برای او احترامی قائل نمی شوند. و دیگر این كه فرزندان شما نیز این روش را خواهند آموخت و هر زمان كه احساس ناراحتی كنند، براحتی به دیگران پرخاش می كنند.

- تربیت بچه ها 16وقتی همسرتان به تربیت بچه ها می‌پردازد از بچه ها طرفداری نكنید. تفاوت لحن شما و وی مانعی ندارد اما آنچه مهم است هم نظر و هم هدف بودن همسران در امر تربیت كودكان است.

- گذشته های تلخ 17گذشته های تلخ و … را فراموش كنید و هرگز در درگیری‌های جدید، از ابتدا همه مسایل و مشكلاتی را كه در روند زندگی اتفاق افتاده را مرور نكنید، زیرا به محض زنده كردن خاطرات قدیمی فضای حل مساله جدید مخدوش می‌شود و لاجرم مشكل فعلی نیز به پرونده مشكلات قدیمی افزوده می‌شود، بدون اینكه حل شود یا كدورتی كاهش یابد.

18- ( مهم )اختلاف داشتن در زندگی از بدیهیات است چرا كه از عجایب خلقت خداوند،‌ متفاوت بودن ما انسانهاست. پس بر اساس این تفاوت در ساختار وجودی ما،‌ وجود اختلاف نظر و … تایید می‌شود،‌بنابراین آنچه مهم است نحوه برخورد ما در هنگام بروز اختلافات است.

19- خانمها، آقایان،‌ توجه كنید!!!خود را همیشه برای همسرتان بیارایید و بهترین و تمیزترین لباس خود را در مقابل وی بپوشید،‌ در مقابل همسر خود با حالت افسرده و اخمو حاضر نشوید و در موقع ملاقات یكدیگر و رسیدن به خانه با لبخندی، پیغام‌آور آرامش و لذت بخشی و لذت جویی، حاضر شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر