تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

نکات آموزنده مسائل جنسی برای خانمهای میانسال

یکشنبه 5 آبان 1387

نکات آموزنده مسائل جنسی برای خانمهای میانسال


نکات آموزنده مسائل جنسی برای خانمهای میانسال



اگر میانسال هستید و مجرد، ممکن است سوالات زیادی در رابطه با بدن خود و وضعیت جنسیتان داشته باشید—سوالهایی که کاملاً با سوالات دخترهای 20 ساله فرق می کند. دکتر مری جین مینکین متخصص زنان و زایمان و پروفسور دانشگاه ییل و همچنین دکتر مانی الوارز رئیس بخش زنان و زایمان دانشگاه پزشکی هاکن استاک به سوالات متداولی که در این زمینه وجود دارد و می تواند سوال خود شما باشد پاسخ می دهند و به شما می گویند که چطور می توانید روابط جنسی سالم و کاملاً رضایت بخشی داشته باشید.



پرسش: در زنان بالای 50 سال چه تغییرات جنسی به وجود می آید؟

پاسخ-- دکتر مینکین: معمولاً در خانم های میانسال تغییراتی مثل خشک شدن مجرای تناسلی (واژن) اتفاق می افتد که لذت فعالیت جنسی را مختل می کند. این مسئله به خاطر تغییرات هورمونی است که با نزدیک شدن یائسگی در افراد ایجاد می شود. وقتی سطح هورمون استروژن در بدن پایین می آید، رطوبت مجرای تناسلی از بین می رود. برای ب



دکتر الوارز: اگر می خواهید سطح استروژن را بدنتان همچنان بالا نگه دارید تا رطوبت مجرای تناسلی در شما کاهش نیابد و بتوانید از سکس به اندازه کافی لذت ببرید، می توانید از مواد غذایی حاوی سویا استفاده کنید که استروژن را در بدن تحریک می کند. کاهش قند های تصفیه شده و آرد سفید از رژیم غذاییتان نیز می تواند کمک کننده باشد. انجام تمرینات ورزشی کگل(Kegel) هم بسیار مهم است چون این تمرینات جریان خون را در آن نواحی افزایش می دهد و عملکرد کلی سلولها را ارتقاء می بخشد.



دکتر مینکین: اگر متوجه شدید که مایعات روان ساز موجود در بازار و درمان های طبیعی مثمر ثمر نبود، حتماً با پزشکتان در این رابطه مشورت کنید تا برایتان مکمل استروژن تجویز کند. این مکمل ها خیلی مفید هستند.



پرسش: زنان میانسال چطور باید با تغییرات ایجاد شده در میل جنسی خود برخورد کنند؟



پاسخ--دکتر مینکین: برخی تحقیقات نشان می دهد که وقتی تولید استروژن و تستوسترون در بدن زن پایین می آید، میل جنسی نیز کاهش پیدا میکند. اما حتی در این صورت هم هنوز می توانید روابط جنسی کاملاً رضایت بخشی داشته باشید. اگر مشکلتان فقدان یا کاهش میل جنسی است، حتی باوجود داشتن بهترین و جذاب ترین شریک جنسی برای خودتان، باید با پزشک خود درمورد هورمون درمانی مشورت کنید و درمورد فواید و خطرات احتمالی آن سوال کنید.



این مسئله را نیز به خاطر داشته باشید که ذهن مهمترین و موثرترین اندام جنسی شماست و این مسئله به خصوص در سنین میانسالی اهمیت بیشتری پیدا می کند. خیلی از خانم های میانسال زندگی جنسی بسیار خوب و رضایت بخشی دارند و از آن لذت می برند. نگران حامله شدن یا داشتن فرزندان کوچک خود که نیاز به مراقبت دارند نیستند و این مسئله می تواند محرک خوبی برای میل جنسی باشد. وقتی از ذهنتان برای کمک به تقویت میل جنسی خود استفاده کنید، مطمئن باشید که معجزه می کند.



پرسش: خانم ها چه اطلاعاتی باید درمورد بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند، داشته باشند؟



پاسخ—دکتر مینکین: مراقب باشید. فقط به خاطر اینکه مردی یا زنی سنش بالای 50 است دلیل بر این نیست که از بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند در امان هستند. اما خبر خوب برای شما این است که این نوع بیماری ها کمتر در زنان میانسال اتفاق می افتد به خصوص بیماری کلامیدیا. استثنای آن تبخال است. شیوع این بیماری در زنان میانسال تقریباً به همان اندازه خانم های جوان است. به همین دلیل اگر وارد رابطه جدیدی شده اید، باید حتماً از کاندوم استفاده کنید و اصلاً هم از اینکه از طرفتان بخواهید آزمایش HIV انجام دهد خجالت نکشید.



پرسش: چه توصیه ای برای خانم های میانسالی دارید که می خواهد حس کنند جذاب هستند اما نمی توانند؟



پاسخ—دکتر مینکین: رمز کار داشتن رفتار و برخوردی سالم نسبت به سکس و زیبایی و جذابیت ظاهری خود است. این نکته را به یاد بیاورید که جوانی و جذابیت جنسی دست در دست هم جلو می روند. متاسفانه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که جوانان تحسین می شوند اما واقعاً کیست که نخواهد زنی زیبا و جذاب مثل سوفیا لورن باشد؟ برای خیلی از مردها، هوش و ذکاوت، اعتماد به نفس و آگاهی از خود بسیار مهمتر از زیبایی فیزیکی است.



دکتر الوارز: خانم های میانسال خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کنند روی خود و زیبایی جنسی خود کنترل دارند. خانم های میانسالی که مجرد هستند و وارد رابطه های جدید می شوند باید همیشه این نکته را به یاد داشته باشند و آنرا در احساسات، طرز تفکر و اعمال خود پیاده کنند. چرا نباید لباس زیرهای سکسی یا پیراهن های شب زیبا و زیبا برای خود بخرند؟ با این کارها می توانند حس جذاب بودن را در خودشان تقویت کنند و مطمئناً روابط جنسی بهتر و لذت بخشتری داشته باشند.
رطرف کردن این مشکل می توانید از مایعات روان ساز که در بازار موجود است استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر