تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

رژیم گرفتن در هنگام بارداری خطر مرده زایی و زایمان زودرس را افزایش می دهد

سه شنبه 25 دی 1386

رژیم گرفتن در هنگام بارداری خطر مرده زایی و زایمان زودرس ...

رژیم گرفتن در هنگام بارداری خطر مرده زایی و زایمان زودرس را افزایش می دهد

محققان ایرلندی هشدار دادند که خطر مرده زایی، زایمان زودرس و همچنین افزایش فشار خون در زنان بارداری که در دوران بارداری رژیم می گیرند، افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایسنا، در این مقاله که در مجله بریتیش مدیکال به چاپ رسیده است، محققان توصیه کرده اند که زنان باید سعی کنند یک وزن سالم و یکنواختی را قبل، در حین و بعد از بارداری حفظ کنند.
متخصصان کالج ترینیتی بیمارستان زنان کومبه می گویند: رژیم گرفتن می تواند به تدریج توانایی بدن را برای حفظ یک ذخیره مناسب از مواد مغذی برای حمایت از رشد و سلامت جنین تحلیل ببرد.
بر اساس پژوهش محققان سوئدی بر روی بیش از ۲۰۰ هزار زن معلوم شد که افزایش شاخص توده بدنی تا یک یا دو واحد در حین بارداری به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به دیابت و تولد نوزاد مبتلا به اضافه وزن را افزایش می دهد.
از سوی دیگر، در مطالعات گروه دوم که سال گذشته منتشر شد، معلوم شد زنانی که در حین بارداری ۵ واحد یا بیشتر کاهش شاخص توده بدنی داشته اند، با خطر زایمان زودرس و پیش از موعد مواجه هستند.

نوزادان پسر آسیب پذیرترند

پسران نسبت به دختران در مواجهه با خطرات محیط زیست و آلودگی هوا آسیب پذیرتر بوده و نسبت به سموم و آلودگی های زیست محیطی واکنش های منفی تری نشان می دهند.
محققان کانادایی دریافته اند که پسران به ویژه در سنین پایین به طرز محسوسی به واسطه آلاینده های زیست محیطی در معرض ابتلا به تنگی نفس، سرطان، اختلالات مغزی و کاهش قدرت یادگیری و حافظه هستند چرا که در جنس مذکر هورمون های مختلفی ترشح می شود که با جنس مونث متفاوت بوده و این گوناگونی هورمونی و اختلاف فیزیولوژیکی به تشدید این امر کمک می کند.
به گفته دکتر لین مارشال؛ «آسیب های جسمی ناشی از آلودگی هوا بیشتر در رحم مادر، نوزادان پسر را تهدید می کند چرا که این مرحله زمان رشد و شکل گیری سلول ها، ارگان ها و بافت های جنین بوده و بعضاً به دلیل حساسیت بالای جنین پسرها، غلظت های پایین سموم و آلاینده ها نیز معضلات و خطرات جدی را برای نوزادان به دنبال خواهد داشت. به طوری که آثار سوء این مواد در طولانی مدت خطرآفرین خواهد بود.»
وی در ادامه افزود؛ «مقداری از این مواد به صورت مستقیم از راه هوا، آب یا غذای آلوده کودکان و نوزادان را مسموم می سازد اما در پاره یی از موارد والدین به ویژه پدران اطفال نیز در این مورد به طور غیرمستقیم دخالت دارند. والدین کودکانی که ساعات طولانی در محیط های آلوده نظیر کارخانجات صنایع شیمیایی، هوای آزاد و آلوده شهرها یا محیط های کاری آغشته به سرب، آزبست و... مشغول به کار هستند، در مراجعت به منزل و تماس با فرزندان به ویژه کودکان و اطفال که غالباً به آغوش کشیده شده و بوسیده می شوند آنها را در معرض مواد سمی و آلاینده موجود در الیاف، لباس و موهای سر و صورت خود قرار داده و بیمار می کنند.» بنابراین توصیه می شود که والدین به محض ورود به منزل با شست وشوی دست و صورت و تعویض لباس های بیرون و محل کار سلامت خود و فرزندان شان را به مخاطره نیندازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر