تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۹, دوشنبه

ارگاسم طبیعی زنان و مشکلات مربوطه

شنبه 3 فروردین 1387

ارگاسم طبیعی زنان و مشکلات مربوطه

ارگاسم طبیعی زنان و مشکلات مربوطه

با تشکر از دکتر حمید سجاد مدیر پایگاه ایران سلامت

گزارش آمار

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ارگاسم نرسیدن زنان را 5/23 تا 43 درصد و نرسیدن به فاز تحریک را 7/14 درصد اعلام کرده است. درحالی که تحقیقات در شمال و شرق تهران نشان میدهد که میزان به ارگاسم نرسیدن در جامعه از حداقل 8/62 درصد تا 5/85 درصد در تغییر است.

ارگاسم یعنی چی؟

ارگاسم یعنی بدن از لحاظ احساسی و بدنی به اوج فعالیت میرسد. وقتی زنی یا مردی به عناوین مختلف تحریک جنسی میشود به تدریج تمام بدن چها ز نظر فیزیو لژی و چه از نظر احساسی به حالتی میرسد که هرلحظه در حال افزایش است.در مردان:آلت نعوظ پیدا کرده و مجرای ادرار به طور مکرر منقبض میگردد.کیسه بیضه ضخیم شده بالا می آید.نبض و فشار خون بالا میرود که به تدریج هم بیشتر میشود.تنفس افزایش پیدا میکند.در زنان:سینه ها سفت میشود.آرئول ها بزرگ شده..لبهای مهبل بزرگتر میشود.کلیتوریس بزرگتر میشود...مجرای رحم نرم شدهبزرگ گردیده و اتساع پیدا میکند.گاهی مجرای رحم منقبض میگردد.خود رحم هم منقبض شده وبیشتر بالا می آید.ضربان و فشار خون کمی بالا می آید..تنفس افزایش پیدا میکند..

علایم پاسخ جنسی در بانوان

تحریک اولیه:
سفت شدن نوک پستانها( در برخی), تورم سر کلیتوریس, نرم شدن دهانه رحم, بزرگی و گشاد شدن دو سوم دهانه رحم, بالاآمدن تنه و دهانه گردن رحم, کمی افزایش ضربان و فشار خون

با ادامه تحریک:
بزرگی آرئول و بزرگی سینه, بزرگ شدن لابیا ها, کوچک شدن سر کلیتوریس,تورم دو سوم خارجی وا تساع بیشتر دوسوم داخلی, بالاآمدن بیشتر رحم, افزایش بیشتر ضربان و فشار خون, افزایش تعداد تنفس

در مرحله ارگاسم:
سینه ها بدون تغییر , کلیتوریس بدون تغییر, لابیا ها بدون تغییر, دهانه رحم انقباض یک سوم خارجی, رحم (انقباضات), ضربان و فشار خون ادامه افزایش , تنفس افزایش بیشتر

در مرحله فروکش:
سینه ها بازگشت به حالت نرمال, لابیاها بازگشت به حالت نرمال, کلیتوریس بازگشت به حالت نرمال, واژن بازگشت به حالت نرمال, رحم برگشت به حالت نرمال, ضربان و فشار خون برگشت به حالت نرمال, تنفس برگشت به حالت نرمال

برای مشاهده ادامه مطلــب روی اینــجا کلیـــک کنیــد

ادامــــه مطـــلب

ارگاسم مهار شده زنان

این حالت شایع است هرچند اغلب زنان با تحریک کلیتوریس به ارگاسم میرسند. دیده شده که یک چهارم زنان در اولین سال پس از ازدواج اصلا ارگاسم را تجربه نکرده اند. علل آن ممکن است ناشی از ظرفیت پایین مرد در تحریک زن یا عدم توجه به احساساتش باشد. گاه زنی که با استمناء به ارگاسم میرسد ممکن است در حین مقاربت به این حالت نرسد. علل دیگر , خستگی اختلال افسردگی, بیماری فیزیکی و عوارض داروها ست. درمان در جهت رفع علل زمینه ای است. در صورت عدم وجود این امر , تشویق زن به بیان احساساتش به مرد,وپاسخ به آنها( مثل درمان جنسی میباشد). در صورت روابط ضعیف دوزوج درمان زناشویی مفید است.

فقدان ارگاسم در زنان :
حدود پانزده درصد زنان امریکا تحت هیچ روشی به ارگاسم نمی رسند و حدود بیست درصد بندرت ارگاسم را درحین نزدیکی تجربه کرده اند اما به روش های دیگر ممکن است به ارگاسم برسند .

دلایل روانشناسی شامل :
تصور گناه بودن ارتباط جنسی ، حیا و شرم از ازتباط جنسی ، استمنا ، نزدیکی دردناک ، سابقه سواستفاده جنسی وغیره

درمان :
در درمان این افراد باید بیشتر به فاکتورهای احساسی توجه شود درمان شامل دادن اطلاعات و تکنیک های مخصوص جهت تمرین در منزل در این مرحله پزشک کمک می کند تا اضطراب و یا هیجان کاهش پیدا کند همچنین برای کشف احساساتی که در به ارگاسم رسیدن برای زن خوشایند است یک برنامه منحصر بفرد طراحی می نماید

تصور غلط – هر چه آلت تناسلی مرد بزرگتر باشد، لذت جنس مخالف بیشتر میشود

حقیقت – از قدیم گفته اند که "سایز مهم نیست، بلکه نحوه استفاده از آن است که اهمیت دارد." اندازه آلت تناسلی مرد بر روی ارضای زن هیچ گونه تاثیر خاصی ندارد. هم آلت کوچک و هم آلت بزرگ می توانند به یک اندازه به خانم ها لذت برسانند. دلیل علمی این مطلب آن است که هر چه به سمت قسمت های انتهایی واژن پیش رویم، تعداد سلول های عصبی به تدریج کاهش پیدا می کنند و نتیجتا سایز آلت مرد هیچ نقش خاصی را در آن منطقه ایفا نمی کند. نقطه قابل تحریک اکثر خانم ها دو سانتی متر داخل واژن قرار گرفته که یک مرد با سایز معمولی هم می تواند به راحتی آن نقطه را تحریک کند .

سوالات شما

سوال:
یک خانمی از مشاور گله کرده که چرا خیلی کم به ارگاسم میرسه؟

جواب:
مشکل شما دوست عزیز یعنی عدم رسیدن به ارگاسم مشکلی بسیاری از زنان است که بیشتر علل روانی دارد. ناگفته نماند بی احساسی و عدم مهارت مرد در معاشقه قبل از دخول و شیطنت و نوازش و حرفهای تحریک آمیز زدن قبل از سکس بسیار موثر میباشد.این که شما ارگاسم نمی شوید ممکن است در اثر کم کاری شوهرتان باشد که با توجه به مشغله فراوان ایشان بعید نیست که کم حوصله شده باشند. از سووی دیگر حرفی که به شما زده اند اگر واقعیت داشته بیشتر نشانه آن است که ایشان بیشتر به ارضای خود توجه دارند تا شما...از سوویی دیگر این گفته ایشان استرسی نا خود آگاه در شما ایجاد نموده تا نتوانید به ارگاسم برسید. زنان جوان ارز این حیث بیشتر دچار مشکل هستند و در این زمینه همکاری صد در صد مردان را میطبد. البته مشاهده فیلمهای سکسی نیز می تواند تحریک بیشتری را در شما ایجاد نموده و سریعتر ارگاسم شوید. در تحقیقی که در یکی از مجلات اروپایی به طبع رسیده (1995) معاشقه قبل از دخول-خستگی-مشغولیت با افکار غیر جنسی-انزال زودرس شوهر تعارض و کشمکش میان همسران -و ..از مهم ترین عوامل موثر در این امر بر شمرده شده اند


سمیرا - ه ، ورامین : من در طول 6 سالی که ازدواج کرده ام هیچ وقت در هنگام رابطه جنسی بطور کامل ارضاء نشده‌ام. آیا این وضعیت غیرطبیعی است و مشکل و بیماری محسوب می‌شود؟
باید گفت که تعداد قابل توجهی از خانم‌ها اگر چه از رابطه‌ جنسی خود لذت می‌برند اما هیچگاه به ارگاسم (یا همان اوج لذت جنسی) نمی‌رسند. در اصل در این خانم گاهی لذت جنسی در تمام طول مدت برقراری رابطه جسمانی از سطوح تقریبا یکسانی برخوردار است و هیچگاه به حد اعلای خود نمی‌رسد.بدین ترتیب در صورتی که این روابطه به اندازه کافی لذت بخش است احتیاج به درمان یا مداخله طبی ندارد. اما اگر رابطه جنسی بدون لذت جنسی باشد و زن را ارضاء نکند، غیر طبیعی است و می‌تواند با عوارض ناخوشایندی در سطح خانواده همراه باشد. این خانم‌ها به تدریج از این رابط دل سرد شده و تمایل به آن نشان نمی‌دهند. همین امر در نهایت باعث دور شدن و سرد شدن زوجین شده صمیمیت لازم بین زوجین را از بین می‌برد. در این موارد حتما به درمان روانپزشکی حتی در صورت لزوم، به درمان طبی نیاز است.

مریم . ط، تهران: زنی هستم 33 ساله که دیر به ارگاسم می‌رسم و این امر باعث ناهماهنگی در روابط جنسی با همسرم می‌شود. البته چند بار این مسئله را با متخصصان زنان مطرح کرده‌ام ولی پاسخی نگرفتم. آیا دارویی وجود دارد که رسیدن به ارگاسم در خانم‌ها را تسریع کند؟
طبیعت بدن خانم‌ها طوری است که نسبت به آقایان دیرتر به اوج لذت جنسی می‌رسند. بنابراین وجود این حالت در شما غیرطبیعی نیست. تنها باید برخی مسائل را رعایت کنید. اولا نباید خیلی سریع و مستقیم یک رابطه جنسی را آغاز کنید. بدن زنان احتیاج دارد که قبل از روابطه جنسی اندکی آماده شود. این کار باید توسط همسر شما انجام شود. مسائل روانی و صحبت‌هایی که در این فاصله زمانی بین شما و همسرتان ردوبدل می‌شود در تسریع تحریک جنسی شما موثر خواهد بود. به هر حال سعی کنید که قبل از شروع رابطه مستقیم جنسی حتما با ارتباط جسمی با همسرتان خودتان را به سطحی از تحریک برسانید. در ضمن از همسرتان بخواهید که طول مدت رابطه جنسی را افزایش دهد تا شما هم به ارگاسم برسید. در صورتی که همسر شما نزدیک رسیدن به حالت ارگاسم می‌شود می‌توان با تنظیم حرکات، شرایط ارگاسم او را به تاخیر انداخت. هر چه طول مدت رابطه شما بیشتر باشد احتمال رسیدن شما به ارگاسم هم بیشتر می‌شود. با همین اقدامات طبیعی می‌توانید رضایت کافی از روابط جنسی خود را به دست آورید و نیاز به مصرف هیچ‌گونه داروی خاصی ندارید.

با تشکر از دکتر حمید سجاد مدیر پایگاه ایران سلامت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر