تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

علم آرایش

چهارشنبه 15 شهریور 1385

علم آرایش

انواع ماسکها:

ماسکهابرای هرنوع پوستی قابل استفاده اندچون اثرآنهادرفاصله زمان کوتاهی قابل رویت است وموردتوجه بسیارخانمهااست برای هرپوستی وهراشکالی ماسک مخصوص وجودداردازاینروتعدادآنهابسیارزیاداست.

1- ماسک پودری 2-ماسک کرمی 3-ماسک خمیری 4- ماسک جامد 5-ماسک ژله ای 6-ماسک میوه ای و طبیعی .

طرزمصرف ماسکها : همه ماسکها بایدبصورت لایه ای یکنواخت بر روی تمامی نواحی صورت از محل رویش مو در پیشانی مالیده شود .

ماسکها معمولا باید به مدت 20 دقیقه برروی پوست باقی بماند سپس ماسک را به آرامی ازروی پوست پاک کرده وصورت را با آب ولرم بشویید.

انواع ماسکهایی که ذکر شد میتوان به صورت آماده تهیه کرد ولی ماسکهای میوه ای را در منزل ودر هر فصل خود ما می توانیم تهیه واستفاده کنیم وحال توضیح میدهیم انواع ماسکهای میوه ای و طبیعی را برای پوستهای مختلف.

ماسک برای پوستهای خشک

1- هلو راله کرده چند دقیقه برروی پوست می گذاریم این ماسک تقویتی و آبرسان است.

2- یک قاشق سوپخوری عسل را با یک زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده آنرا برروی صورت و گردن بمالید نیم ساعت بعد با آب بشویید.

3- گرد نارگیل را درشیر حل کرده خوب بهم بزنید تا خمیری شکل شود آنرا برروی صورت مالیده بگذارید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.

4- آب خیاررا با خامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را برروی صورت بگذارید این ماسک خاصیت آبرسانی دارد.

5- یک زرده تخم مرغ را خوب زده با آب هویچ خوب مخلوط کنید وآنرا برروی صورت و گردن مالیده بعداز 15 دقیقه با آب ولرم بشویید وکرم رطوبت به پوست بزنید.

ماسک برای پوستهای چرب

1- مقداری کدو حلوایی رسیده را له کرده بصورت ماسک برای متعادل ساختن چدبی پوست صورت استفاده کنید . یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید پس از کف کردن به آن آب نصف لیموترش را مخلوط کرده به هم بزنید وروی تمام پوست صورت مالیده پس از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

2- دو عدد گوجه فرنگی را در آب داغ فرو کنید سپس پوست آنرا بگیرید وگوجه فرنگی را له کرده روی پوست بخوابانید صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید.

3- پنج عدد توت فرنگی رسیده را خوب له کنید یا یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا کف کند و چند قطره گلاب به آن اضافه کرده روی پوست بمالید بعد از 30 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

4- دو قاشق آب پرتقال یک قاشق آب لیمو ترش را خوب مخلوط کرده به صورت بمالید بعداز 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

5- خیاررا پخته له کنید به صورت ماسک روی صورت بگذارید وپس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک برای پوستهای نرمال

1- مقداری نعناع تازه را له کرده ویک قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر درآیدبعدروی تمام صورت قرار داده پس از نیم ساعت با آب ولرم شسته وبعد کمی گلاب به صورت بمالید سپس از کرم تقویتی استفاده کنید .

2- گیلاس حاوی ویتامینهای زیادی است و آن را به تنهایی له کرده روی تمام پوست به مدت نیم ساعت قرار دهید سپس با آب ولرم شسته و کمی گلاب به پوست بزنید .

3- دو عدد زردآلوی رسیده را پوست کنده با مقداری کوبیده جوانه گندم ویک قاشق عسل مخلوط کرده خوب به هم بزنید تا به شکل خمیر درآید وروی تمام صورت بخوابانید پس از نیم ساعت شسته و کرم مرطوب به پوست بزنید.

یک ماسک دیگر برای شادابی صورت:

یک قاشق عسل-کمی جوش شیرین-یک قاشق شیر-یک قاشق چایخوری لانولین.

مواد بالا را باهم مخلوط کرده به هم بزنید تا خوب حل شود سپس روی صورت بگذارید وپس از 15 دقیقه بشویید.

ماسک برای پوست خشک و چروک:

سیب تازه را خوب رنده کنید تا به صورت پوره درآید یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید خوب مخلوط کرده به صورت وگردن بمالید بعداز 20 دقیقه با شیر پاک کنید وبا آب ولرم بشویید.

برای از بین بردن چروک زیر چشم هر شب دور چشمها را با روغن کرچک چرب کنید.

برای داشتن مژه های پرپشت وحالت دار هر شب چشمها را با چایی پررنگ کمپرس کنید وماساژ دهید.

برای پاک کردن آرایش چشم نیز میتوانید از چایی استفاده کنید.

برای لطافت پوست:

چند عدد توت فرنگی کاملا رسیده را له کنید وروی پوست قراردهید وبعداز نیم ساعت با آب نیم گرم بشویید .برای درخشندگی پوست یک خیاررا ورقه ورقه کرده روی صورت بگذارید ویک ربع ساعت دراز بکشید بعد با آب نیم گرم بشویید .

برای چین و چروک وناصافی های پوست:

یک عدد گوجه فرنگی رسیده را آب بگیرید وبا یک قطعه پنبه تمیز به صورت بمالید وبعداز 15 دقیقه آنرا با آب نیم گرم بشویید. بعداز چند بار تکرار چین و چروکها تقریبا برطرف میشود.

ماسک عسل ومیوه برای تقویت صورت:

یک قاشق مربا خوری عسل با مقداری توت فرنگی یا هلورسیده یا گلابی رسیده مخلوط کرده وروی صورت بمالید .مدت مکث 20 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک برای پوست چرب:

یک قاشق غذا خوری آرد سیب زمینی یک قاشق چایخوری آب اکسیژنه10%مخلوط نموده روی صورت بگذارید. مدت مکث 20 دقیقه بعد با آب ولرم بشویید وکرم تقویتی بزنید.

ماسک شیر باسیب:

برای برطرف نمودن خشکی صورت یک سیب رنده شده را در مقداری شیر بجوشانید بعداز اینکه شیر کاملا پخت بطور نیم گرم برروی پوست صورت وگردن بمالید وبعداز یک ربع صورت را باآب ولرم شسته وبا گلاب ماساژ دهید .

ماسک گوشت:

برای از بین بردن چروک صورت و صورتهای بی طراوت.

100 گرم گوشت گوسفند را خوب کوبیده یا چرخ کنید 10 گرم روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید ویک عدد سفیده تخم مرغ را نیز به آن بیفزایید وخوب مخلوط کنید این ماسک را مدت یک ساعت روی پوست صورت نگاهداریدوبعداز یک ساعت با آب سرد صورت را بشویید.

ماسک برای پوستهایی که منافذ زیاددارند:

چند عدد زرد آلوی رسیده را له کنید چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید خوب مخلوط کرده 20 دقیقه برروی صورت بگذارید سپس با آب نیم گرم بشویید وبا گلاب ماساژ دهید.

بستن منافذ پوست:

برای بستن منفذهای باز که روی پوست صورت پیدا میشود به اندازه مساوی تخم خیار تخم کدو وتخم خربزه را به صورت پودر درآورده ودر شیر یا خامه تازه حل نموده نیم ساعت برروی پوست بگذارید بعدا پوست را شسته با گلاب ماساژدهید.

ماسک برطرف کننده جوش صورت:

صورتهایی که جوش می زند یک قاشق گل بابونه ویک قاشق گل ختمی را بایک لیوان آب بجوشانید واز یک صافی رد کنید خوب که صاف شد یک تکه پنبه را درآن خیس نموده وکاملا صورت را باین ماسک آغشته کنید ومدت 20 دقیقه مکث کنید وبعد بشویید.

برای برطرف کردن جوش صورت یک قاشق مربا خوری نشاسته را با کمی آب مخلوط کرده روی چراغ بگذارید تا یک جوش کوچکی بزند وحالت فرنی پیدا کند آنرا نیم گرم روی صورت بگذارید مدت یکربع روی پوست بماند وبعد با آب نیم گرم یا شیر خوراکی بشویید.

برای جوشهای سیاه:

گل ریواس وگل بابونه وگل بنفشه را بجوشانید بخار که کرد صورت را بخور بدهید وبعد یک قاشق روغن زیتون ویک زرده تخم مرغ که قبلا مخلوط کرده ایم بصورت ماسک برروی صورت بگذارید بعد از شستن ماسک ادوکلن را با پنبه به صورت بمالید تا ضدعفونی شود برای پوستهای کوپروزدار:خربزه را له کرده برروی پوست صورت بگذارید وپس از 20 دقیقه بشویید –یک عدد سیب زمینی را پخته در شیر حل کنید بروی صورت بگذارید وپس از 20 دقیقه بشویید ازاین ماسک برای پوستهای زبر وکم آب هم میتوانید استفاده کنید.

ماسک ریواس:

ریواس له شده را با مقداری سرکه مخلوط کرده برروی تمام صورت بگذارید این ماسک برای از بین بردن کک مک و جوشهای چرکی واز بین بردن جای جوش و آثار آن بسیار مفید است.

ماسک سیب زمینی:

سیب زمینی خام را رنده کرده مقداری شیروگلاب به آن اضافه نموده جهت نرمی ولطیفی پوست صورت مصرف کنید.

ماسک موم:

پرده ای از موم عسل را به عنوان ماسک زیبایی برروی صورت کشیده بعد از 15 دقیقه آنرا با آب ولرم شسته جهت ازبین بردن چین و چروک پوست صورت مفید می باشد.

ماسک عسل وسرکه:

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کرده به روی لکه های صورت بمالید . این ماسک برای از بین بردن حالت کبودی زیر چشم مصرف میشود.

ماسک زیبایی:

قبل از آرایش دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون ویک قاشق روغن بادام ویک قاشق آ لیمو خوب مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه روی صورت بگذارید پس از آن با آب شسته و آرایش را شروع کنید.

برای زیبایی فوری در یک شب مهمانی:

مقداری مخمر آب جو+گلاب+آب لیمورا مخلوط کنید .

این فرمول زیبایی آنی بخشیده برای چند ساعت چروکهارا از بین میبرد . پنبه را به محلول آغشته کرده به پوست صورت بمالید وبگذارید روی صورت خشک شود سپس صورت را با آب ولرم بشویید و آرایش نمایید.

نویسنده اشرف بیاتی تاریخ قرارگیری مطلب بعدی : 20/6/85

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر