تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

اخبار روز ماما

اخبار روز ماما

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با ارسال پيامي به مناسبت روز جهاني ماما، بر توانمندسازي ماماها در جهت ارتقاي كيفيت زندگي مادران تاكيد كرد.


به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،در بخشي از پيام دكتر باقري لنكراني آمده است:« خوشبختانه امروزه در كشور شاهد دستاوردهاي ارزشمندي در زمينه شاخص‌هاي سلامت زنان و كودكان هستيم و آنچه كه براي ارتقاء بيشتر مورد نياز است وجود نظامي مي‌باشد كه از درون خانه و خانواده و از سطح جامعه شروع و زنان را به زنجيره خدمات و مراقبت‌هاي بهداشتي متصل كند.


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين پيام با تاكيد بر جايگاه ماماها كه به عنوان حلقه مهم ارتباطي و هماهنك كننده بين اعضاي خانواده و اعضاي تيم بهداشتي درماني نقش بسيار مهمي در تامين سلامت زنان ايفا مي‌كنند، افزوده است: ارائه مراقبت‌هاي مامايي با كيفيت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن، عامل بالقوه‌اي در كاهش مرگ و مير و ابتلاي مادران خواهد بود كه ماماها با اخذ آموزش‌هاي لازم، قادر به كسب مهارت‌هاي باليني و مديريت به منظور نيل به هدف بهبود مداوم كيفي خدمات براي ترويج مادري ايمن خواهند بود.


به گزارش ايسنا و به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در بخش ديگري از پيام دكتر لنكراني ابلاغ آيين نامه آموزش مداوم جامعه مامايي، تصويب دوره phD بهداشت باروري، پيگيري براي برگزاري دوره‌هاي كوتاه مدت آموزشي در زمينه مهارت‌هاي نوين مامايي، راه اندازي 9 مركز براي آموزش و ارائه خدمات استاندارد زايمان طبيعي با روش‌هاي كاهش درد و تشكيل هسته آموزشي از اعضاي هيات علمي مامايي براي آموزش روش‌هاي كاهش درد زايمان به مربيان سراسر كشور، از جمله اقداماتي است كه براي توانمندسازي ماماها انجام شده است.»
http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-917890&Lang=P
رييس شوراي عالي سازمان نظام پزشكي كشور با اعلام اين كه هر ساله، 136 ميليون نوزاد در دنيا متولد مي‌شود، بر لزوم تعريف جايگاه ماما در نظام سلامت كشور تاكيد كرد و گفت: متاسفانه هنوز جايگاه اين قشر در نظام سلامت كشور مشخص نشده است.


به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» ايسنا، دكتر سيادتي، صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز جهاني ماما با ابراز نارضايتي از تعداد زياد زايمان سزارين در كشور و با بيان اينكه سزارين فقط بايد در موارد خاص انجام گيرد، گفت: متاسفانه بسياري از نوزاداني كه با سزارين به دنيا مي‌آيند دچار مشكلات جسمي و به ويژه مشكلات تنفسي مي‌شوند كه اين موضوع ميزان مرگ و مير را در اين نوزادان افزايش داده است.


وي با اعلام اين كه در دنيا سزارين بسيار كم انجام مي‌شود به دستمزد 4 برابري زايمان طبيعي نسبت به سزارين در بسياري از كشورها اشاره كرد و گفت: به كار بردن چنين روش‌هايي مي‌تواند در كشور ما نيز در كاهش سزارين موثر باشد.


رييس شوراي عالي نظام پزشكي با اشاره به مشكلات جامعه مامايي و به ويژه مشكل بيكاري اين قشر در كشور پيشنهاد داد: افزايش جذب ماما به عنوان طرح نزديك برد و كاهش پذيرش در رشته مامايي در دانشگاه‌ها به عنوان دور برد از سوي مسوولان تصميم گيرنده، دنبال شود.


سيادتي با بيان اينكه برخي از فارغ التحصيلان رشته مامايي در طول تحصيل زايمان طبيعي انجام نداده‌اند، از اساتيد و مسئولان دانشگاه‌ها خواست تا در آموزش و ارائه تجربه به دانشجويان توجه بيشتري اعمال كنند.

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-917800&Lang=P
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

عضو شوراي عالي سازمان نظام پزشكي، با بيان اينكه 60 درصد زايمان‌ها در صورت حضور ماما به طور طبيعي و تنها 20 درصد در صورت وجود متخصص زنان و زايمان به شكل طبيعي انجام مي‌گيرد، گفت: سلامت دو سوم از افراد كشور در ارتباط مستقيم با ماماها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، دكتر زنده زبان در مراسم بزرگداشت ماما يكي از دلايل افزايش سزارين در كشور را كمرنگ شدن نقش ماما دانست و گفت: بسياري از عمل‌هاي سزارين در كشور بر اساس استاندارد انجام نمي‌گيرد.

وي با اشاره به اين كه از 47 هزار ماما در حدود 14 هزار نفر در بخش‌هاي خصوصي و دولتي مشغول به كار هستند، 3 هزار و 700 نفر نيز در طرح پزشك خانواده به كار گرفته شده‌اند، بيكاري را يكي از اساسي ترين مشكلات اين قشر از جامعه پزشكي عنوان كرد.

عضو شوراي عالي نظام پزشكي با ابراز نارضايتي از شركت نكردن مسئولان وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكي در مراسم بزرگداشت روز جهاني ماما، اين عمل را نشانه بي توجهي مسوولان به مشكلات ماماها عنوان و اظهار كرد: سال گذشته در حالي كه سعي در طرح و حل مشكلات جامعه مامايي مي‌شد، دفتر مامايي وزارتخانه منحل شد كه اين امر مشكلات بيشتري را براي ماماهاي كشور به وجود آورد.

زنده زبان عمده مشكلات ماماهاي كشور را عدم عقد قرارداد شركت‌هاي بيمه گر، نبود پست‌هاي مديريتي براي آنها، متزلزل بودن جايگاه اين قشر از جامعه، عدم وجود امنيت شغلي و عدم برخورداري از سختي كار عنوان و ابراز كرد: كارايي ماماها در حالي تخمين زده مي‌شود كه امكانات كم و محدوديتهاي بسيار، آنها را در انجام وظيفه با مشكل روبرو مي‌كند.

زنده بان در ادامه با بحران ساز دانستن حذف اداره مامايي از وزارت بهداشت و درمان خواستار ابقاي مديريت مستقل مامايي در وزارتخانه شد.

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-917867&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر