تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

عوارض استرس مادر در ماههاي مياني بارداري


عوارض استرس مادر در ماههاي مياني بارداري



تاريخ: يكشنبه، 28 تير، 1383
موضوع: بهداشت باروری


محققان اعلام كردند كودكاني كه مادران آنها در ماههاي مياني دوره بارداري استرس شديد دارند، پس از تولد و در سال‌هاي بعد دچار مشكلات رفتاري مي‌شوند.
به نقل از خبرگزاري رويتر، پژوهشگران به تازگي دريافته‌اند در ميان زنان بارداري كه در هفته‌هاي دوازدهم و بيست و دوم حاملگي دچار نگراني و تشويش زياد مي‌شوند، معمولا احتمال به دنيا آمدن كودكان نگران و داراي علايم اختلال نقص دقتي و بيش فعالي افزايش مي‌يابد؛ اما همين نگراني در ماههاي آخر بارداري هيچ‌گونه تاثير سوء بر رفتار كودكان ندارد.


اين محققان مي گويند زناني كه زياد نگران هستند، اغلب براي مقابله با استرس‌ها و فشارهاي روحي روزانه در طول زندگي طبيعي خود با مشكل روبرو مي‌شوند.
به علاوه نگراني و ترس مادران باردار از اين كه تشويش آنها براي چند لحظه تاثير نامطلوبي بر روي كودكشان خواهد گذاشت، خود مي‌تواند بر اضطراب مادر بيفزايد و مشكل ايجاد كند.
اين محققان تاكيد كردند اين تصور اشتباه است كه هر استرس كوچك و نگراني لحظه‌اي به كودك آسيب مي‌رساند؛ بلكه تاثير طولاني مدت و ممتد اين حالت نامطلبوب‌تر است و رها شدن از اين تصور غلط خود باعث ايجاد آرامش براي مادر مي‌شود.
از سوي ديگر استرس يك مشكل فردي نيست، بلكه همسر و خانواده نيز مي‌تواند وظيفه خود را در كاهش وضعيت استرس‌زا براي زن باردار به انجام رسانند.
از سوي ديگر دوستان و خانواده نيز بايد تلاش كنند تا با همكاري يكديگر محيطي آرام براي وي فراهم كنند.
از جمله مشكلاتي كه استرس دوران بارداري مي‌تواند براي كودكان ايجاد كند عبارت از بروز بيش‌فعالي، مشكلات احساسي و اختلال در تغذيه و خواب است.
نتايج اين بررسي‌ها در نشريه «رشد كودك» منتشر شده است.



منبع ابن مطلب -::IranHealers.com * Health Information,Complementary and Alternative Medicine - Metaphysicse::-
http://www.iranhealers.com

لينك متن:
http://www.iranhealers.com/modules.php?name=News&file=article&sid=383

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر