تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

قبل از اقدام به بارداري وزن خود را تعديل نماييد

قبل از اقدام به بارداري وزن خود را تعديل نماييد


به گفته رييس انجمن تغذيه ايران و بر مبناي يافته هاي دانشمندان، چاقي مادر در دوران بارداري، سبب اختلال عملکرد دستگاه هاي مختلف بدن از جمله مغز و اعصاب و غدد در آينده کودک مي گردد.

دکتر«ضياء الدين مظهري»، در
گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: بسياري از بيماري هاي دوران بزرگسالي ناشي از تغذيه نادرست مادر در دوران بارداري، چاقي مادر و تغذيه نادرست در زمان کودکي است.
وي با اعلام اين مطلب که بر اساس يافته هاي دانشمندان چاقي مادر در دوران بارداري باعث افزايش انتقال مواد مغذي از طريق جفت به جنين مي شود عنوان کرد: بر خلاف تصور برخي افراد که اين موضوع را مثبت مي دانند اما بايد گفت برخي از اين مواد مغذي مضراتي دارند که در سوخت و ساز بدن تاثير منفي گذارده و باعث ايجاد اختلال در عملکرد دستگاه هاي مختلف بدن از جمله مغز و اعصاب و غدد مي گردد.
اين متخصص در پايان خطاب به مادران داراي اضافه وزن توصيه کرد: چنانچه قصد بارداري داريد بهتر است ابتدا در يک فرصت مناسب و با بکارگيري يک رژيم غذايي علمي و متعادل که در برگيرنده کليه عناصر حياتي باشد به تعديل وزن خود اقدام نماييد تا از دوران جنيني، کودک خود را به سوي ابتلا به بيماري هاي مختلف سوق ندهيد.
http://medisna.ir/viewNewsDetail.asp?id=5651

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر