تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

کاندوم مردانه چیست و چگونه باید استفاده کرد؟

کاندوم مردانه چیست و چگونه باید استفاده کرد؟

کاندوم غلافی کشایند است که از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد با مخاط طرف مقابل جلوگیری می‌کند و اجازه تبادل ترشحات جنسی را نمی‌دهد. بدین لحاظ از بسیاری از بیماریهای آمیزشی و حاملگی ناخواسته پیشگیری می‌کند. کاندوم را برخی به نام‌های کاپوت و غلاف می‌شناسند. برای جلوگیری از انتقال ویروسهایی مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت نوع ب و ث جنس کاندوم باید لاتکس یا پلی‌یورتان باشد. کاندوم دو نوع اصلی دارد: زنانه و مردانه. کاندوم زنانه به ویژه برای زنانی مناسب است که نمی‌توانند شوهر (یا شریک جنسی) خود را متقاعد به پوشیدن کاندوم مردانه بکنند. کاندوم زنانه بیشتر برای پیشگیری از حاملگی کارآیند است و برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های آمیزشی مانند کاندوم مردانه موثر نیست. کاندوم مردانه پوششی است که روی آلت راست شده مرد کشیده می‌شود. این نوع کاندوم در کشور ما رایج است. کاندوم اگر صحیح استفاده شود ۸۰-۹۰[نیازمند منبع] درصد از بارداری و نیز انتقال اچ.آی.وی و بیماریهای آمیزشی دیگر جلوگیری می‌کند. از مزایای کاندوم آن است که نقش بسزایی در درمان انزال زودرس مردان دارد و قدرت نعوظ را در افراد مسن یا کم توان، حفظ می‌کند.[نیازمند منبع]

بطورکلی می‌شود گفت که موثرترین روش هم برای پیشگیری از بارداری و هم برای مقابله با شیوع بیماری‌های آمیزشی، استفاده از کاندوم مردانه‌است.

فهرست مندرجات

[نهفتن]

[ویرایش] استفاده


چگونگی استفاده از کاندوم
  • پیش از شروع نزدیکی، باید کاندوم را بر روی آلت در حال نعوظ (راست شده) کشید زیرا ترشحاتی که مردان پیش از انزال کامل دارند، ممکن است حاوی ویروس باشد و باعث سرایت شود.
  • باید کاندوم را طوری استفاده کرد که فضای خالی کوچکی در انتهای آن باقی بماند تا مایع منی در آن جمع شود.
  • کاندوم باید تمامی طول آلت مردانه را تا ته بپوشاند.
  • بلافاصله پس از انزال، در حالی که هنوز در حالت نعوظ قرار دارد، باید نزدیکی را خاتمه داد و کاندوم را درآورد.
  • خروج بایستی با گرفتن لبه کاندوم صورت گیرد تا از سر خوردن کاندوم و نشت منی جلوگیری شود.

[ویرایش] نکات مهم در استفاده از کاندوم

  • هر کاندوم را باید یکبار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد .
  • دقت کنید که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود .
  • قبل از استفاده از کاندوم به تاریخ پایان مصرف آن توجه کنید و از کاندومهای شکننده و چسبناک که احتمال پاره شدن دارند، استفاده نکنید .
  • کاندوم را از حرارت ،نور و رطوبت دور نگه دارید، زیرا این عوامل احتمال پارگی یا سوراخ شدن آن را افزایش می‌دهد .
  • در صورت پاره شدن کاندوم در حین مقاربت، مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمایید. ضمنا در این صورت لازم است که بلا فاصله از روشهای اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده شود.
  • از آغشتن کاندوم با مواد چرب (مانند وازلین) جداً پرهیز کنید چون باعث صدمه به آن و از بین رفتن خاصیت پیشگیری از انتقال بیماریها را به‌دنبال دارد. برای لیز کردن کاندوم از آب تمیز (نه آب دهان) یا ژل‌های لوبریکانت مبتنی بر آب که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند استفاده کنید.

[ویرایش] تهیه کاندوم

کاندوم را می‌توان در خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی – درمانی روستایی و شهری، درمانگاه‌های دولتی و کلینیک‌های مشاوره بیماریهای رفتاری بصورت رایگان دریافت کرد.[نیازمند منبع] همچنین تمام داروخانه‌ها موظفند بدون پرس و جو کاندوم را به هر خریدار، حتی نوجوان، بفروشند.[نیازمند منبع] برخی فروشگاه‌های لوازم بهداشتی نیز کاندوم عرضه می‌کنند. در برخی شهرهای ایران امکان سفارش اینترنتی آن نیز وجود دارد که با پیک تحویل می‌گردد.

[ویرایش] کاربرد در روسپی‌گری

به علت نگرانی از گسترش بیماری‌های آمیزشی، روسپی‌خانه‌ها و روسپی‌ها یکی از هدف‌های اصلی برای مصرف کاندوم می‌باشند در کشور چین در شهرهایی که میزان روسپی‌گری بالا است، دستگاه‌های خودکار فروش کاندوم در خیابان‌ها برای استفاده از افراد مرتبط با روسپی‌گری درچین قرار داده شده‌است.[۱] در کشور کامبوج نیز پس از آغاز برنامه گسترش استفاده از کاندوم، نرخ حاملان ویروس اچ آی وی از ۳٫۷ در صد به ۰٫۹ کاهش یافت. اگرچه این برنامه‌ها، از تلاش‌های دولت برای برخورد خشونت‌آمیز با روسپی‌گری ضربه خورد.[۲]

کاندوم استفاده شده که در خیابان انداخته اند.

با این وجود برخی از مشتریان روسپی‌ها، از کاربرد کاندوم خودداری می‌کنند در کشور آفریقای جنوبی ٪۴۷ در صد کامیوندارانی که با فاحشه‌ها رابطه جنسی دارند از کاندوم به طور همیشگی استفاده نمی‌کنند. ۱۳٪ نیز اصلاً از آن استفاده نمی‌کنند. ٪۶۶ این افراد نیز اعلام کردند که نشانه‌های بیماری‌های آمیزشی را در بدن خود مشاهده کردند.[۳] در کشورهای همچون نیوزلند جریمه‌های تا دوهزار دلار برای افرادی که از کاندوم در ارتباط جنسی خود با روسپیان استفاده نکنند درنظر گرفته می‌شود.[۴]

[ویرایش] منابع

  1. Condom vending machines a hit گزارش از رویترز
  2. Cambodia faces new HIV threat as 'condom campaign at risk' وبگاه یاهونیوز، گزارش از خبرگزاری فرانسه
  3. Rare Condoms, Deadly Odds For Truck-Stop Prostitutes وبگاه نیویورک تایمز
  4. NZ court fines man for unsafe sex وبگاه بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر