تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

moonde3

http://www.asheghi4u.blogsky.com/category/cat-6/page/25/

احساس درد در زمان رابطه جنسی.


دانستنی هایی در باره سقط جنین

شنبه 7 مرداد 1385

دانستنی هایی در باره سقط جنین

دانستنی هایی در باره سقط جنین

آشنایی با واژگان

1- سقط (Abortion): به مرگ جنین در داخل رحم در سه ماه اول حاملگی گفته می شود.

2- کروموزوم ( Chromosome ) : کروموزوم یکی از اجزاءداخل سلولی است که وظیفه انتقال ژنها را بر عهده دارد.

3- دیابت شیرین( Diabete Mellitus ): بیماری است که در ان قند خون به علت نبودن هورمون مربوطه بالا می رود.

4- پروژسترون( Progestron ): یکی از هورمونهای جنسی زنانه است که توسط تخمدانها ترشح می شود .

5- پلاکت( Platelet ) : یکی از اجزاء خون است که در لخته شدن خون تاثیر دارد.

»»» انواع سقط بر اساس علائم بالینی چیست ؟

1) سقط غیر قابل اجتناب

زمانی سقط غیر قابل اجتناب است که ادامه حاملگی غیر ممکن باشد . معمولا در این موارد خونریزی کاملا واضح و گاهی زیاد است دردهای زیر دل آزاردهنده است به عبارتی زایمانی زودتر از موعد در حال صورت گرفتن است ولی درد دفع جنین سقط شده به همان نسبت که جنین کوچک تر است با درد زمان زایمان جنین رسیده متفاوت است .ممکن است پرده های جنینی پاره شده باشد و مایع درون کیسه اب خارج شود آن چیزی که بیشتر مادر را مضطرب می کند کار نیمه تمامی است که با عشق آن را دنبال می کرد.

علائم و نشانه های سقط غیر قابل اجتناب :

خون ریزی متوسط تا شدید مشهود است.

دهانه رحم حداقل 1 سانتی متر باز است .

جفت و جنین در داخل رحم هستند .

انقباضات در ناحیه زیر دل و دردهای کمر به میزان متوسط تا شدید حس می شود.

تحت شرایط بالا سقط قریب الوقوع است در صورت تایید سقط درمان خارج کردن محصولات حاملگی به وسیله کورتاژ است

2) سقط کامل و سقط ناقص :

بر حسب میزان خروج جنین / جفت و پرده های جنینی سقط کامل و سقط ناقص را تعریف می کنیم .

الف ) سقط کامل : معمولا قبل از هفته 8 حاملگی رخ می دهد .جنین و پرده ها کاملا خارج می شوند .خونریزی بعد از خروج کامل محصولات بارداری به تدریج کم می شود .دردهای زیر دل بهبودی می یابند .در معاینه دهانه رحم ممکن است باز و یا بسته باشد نکته مهم این است که حتما باید از خروج کامل محصولات بارداری مطمئن شویم .

ب ) سقط ناقص

معمولا بعد از هفته 10 بارداری رخ می دهد قسمتی از جفت یا پرده ها در رحم باقی می ماند و بقیه محصولات بارداری دفع می شود.خون ریزی شدید یا متوسط است ولی تا قبل از خروج کامل محصولات حاملگی ادامه دارد.در معاینه دهانه رحم باز است..بایستی به وسیله کورتاژ باقیمانده جفت و پرده ها را خارج نمود .

»»» سقط در بدن چگونه رخ می دهد ؟

اکثر سقطهای خودبخودی بین هفته 8- 12 بارداری رخ می دهد. این زمان زمانی است که هورمون جفتی به سطح بالای کافی برای حفاظت از جنین نرسیده است . در حالی که در این زمان سطح پروژسترون مترشحه از جسم زرد رو به کاهش است .تحت اثر علتهای مختلف سقط رخ می دهد .مثلا ممکن است سن بالای پدر یا مادر موجب به وجود آمدن جنین ناقص الخلقه ای شود که امکان ادامه حیات ندارد و سقط می شود. ویا مصرف دارویی خاص و ناهنجاری زا با عث مرگ جنین سالم می شود.به هر صورت مرگ بافتها و قسمتهایی که تغذیه جنین را به عهده دارند موجب مرگ جنین می شود و جنین جداشده به عنوان جسم خارجی در رحم عمل می کند در نتیجه رحم دچار انقباض و درد می شود ( مشابه زمان قاعدگی ) به دنبال آن خونریزی و دفع جنین صورت می گیرد . علایم بالینی در افراد مختلف متفاوت است و همین تفاوت درمان خاص خود را می طلبد .

»»» چه مدت بعد از سقط تخمک گذاری انجام می شود و خطر بارداری وجود دارد ؟

حدود 2 هفته بعد از سقط تخمک گذاری رخ می دهد . بنا بر این بلافاصله بعد از سقط بایستی به فکر روش پیشگیری مناسب بود . و حداقل بارداری را باید به 3 ماه آینده موکول کرد.

 

»»»تعریف سقط مکرر چیست؟

سقط مکرر به بروز سه یا بیشتر سقط ، قبل از نیمه اول بارداری، اطلاق می شود و در هر 300 بارداری یک مورد حادث می شود.سقط خود به خودی شایع ترین عارضه بارداری است وبرای زوجینی که تمایل به داشتن فرزند دارند ، استرسهای روحی فراوانی ایجاد می کند.حدود 15 درصد بارداریهایی که از نظر کلینیکی تشخیص داده می شوند در نیمه اول بارداری سقط می شوند.

»»»بررسی بالینی برای تعیین علت سقط چه زمانی انجام می شود؟

بررسی های بالینی برای مشخص نمودن علت سقط وقتی لازم است که دو سقط خود به خودی متوالی ایجاد شود . به خصوص وقتی که ضربان قلب جنین ، قبل از بروز سقط تشخیص داده شده باشد ، سن مادر بیش از 35 سال ویا زوجین به سختی باردار شده باشند.

»»»چه عللی سبب سقط مکرر می شوند ؟

حالات غیر طبیعی کروموزومی والدین تنها علت غیر قابل بحث سقط مکرر است . چنین حالات غیر طبیعی کروموزومی در 5 درصد زوجین که دچار سقط مکرر می شوند حادث می شود . سایر علل عبارتند از : حالات غیر طبیعی آناتومیکی ( تشریحی) رحم که 12 درصد موارد را تشکیل می دهد. مشکلات هورمونی 17 درصد و عفونتها 5 درصد علل ، فاکتورهای ایمنی 50 درصد وعلل متفرقه دیگر حدود 10 درصد علت سقط مکرر را تشکیل می دهد . بعد از ارزیابی واقعی در 60 درصد موارد علت سقط مکرر غیر قابل توجیه باقی می ماند .

»»»چه علائمی احتمال وجود عامل ژنتیکی را مطرح می کند؟

سابقه به دنیا آوردن فرزند سالم وزنده ونداشتن نسبت فامیلی برای رد حالات غیر طبیعی کروموزومهای والدین کافی نیستند ولی سابقه سقط مکرر ومرگ داخل رحمی وتولد جنین با بیماریهای مادرزادی جنینی ممکن است با حالات غیر طبیعی کروموزومی همراه باشد.

»»»چه علل تشریحی (آناتومیکی) باعث سقط مکرر می شوند؟

این علل ممکن است مادرزادی یا اکتسابی باشد . این حالات غیر طبیعی تشریحی ممکن است به ایجاد دیواره یا پرده ای داخل رحم منجر شود . این اختلال می تواند در صورت استفاده مادر از بعضی هورمونها در دوران بارداری در جنین مونث ایجاد شود . حالات غیر طبیعی دهانه رحم ونارسایی دهانه رحم از علل تشریحی دیگر سقط مکرر هستند . دیواره داخل رحمی ممکن است با 60 درصد خطر سقط خود به خودی همراه باشد. سقط سه ماهه دوم شایع ترین فرم سقط در این اختلال تکاملی رحمی است ولی در صورتیکه سلول تخم روی دیواره جایگزین شود ممکن است سقط سه ماهه اول نیز ایجاد شود.از علل اکتسابی وتشریحی که به سقط مکرر منجر می شود چسبندگیهای داخل رحمی وفیبروم رحمی است که با به هدر ریختن خون داخل رحمی می تواند باعث سقط مکرر شود.

»»»عوامل هورمونی که باعث سقط مکرر می شوند کدامند؟

اختلالات هورمونی که به سقط مکرر منجر میشوند عبارتند از: اختلالات وضعف تخمدان ، دیابت شیرین وبیماریهای تیروئیدی.تداوم حاملگی در خلال دو ماه اول بارداری وابسته به تولید پروژسترون از تخمدان می باشد که اگر به مقدار کافی تولید نشوند سلولهای جفتی رشد کافی نخوهند داشت وبه سقط خود به خود منجر میشود . علت سقط در دیابت شیرین ممکن است اختلال در جریان خون رحمی باشد .کم کاری تیروئید بیماری هورمونی دیگری است که باعث سقط مکرر می شود واین به دلیل تاثیر روی تخمک گذاری و اختلال عملکرد تخمدانها ایجاد می شود.

»»»آیا علل عفونی نیز به عنوان علت سقط مکرر مطرح می شود ؟

بله ، همراهی عفونتها با سقط مکرر از علل سقط محسوب می شود . عفونتهای دستگاه تناسلی زنان با عوامل میکروبی، ویروسها وقارچها به عنوان علت سقط مطرح شده است . از نظر تئوری به نظر می رسد که فعالیت سیستم ایمنی در مقابل این عفونتها باعث سقط در مراحل اولیه میشود، اما مدارک زیادی نقش این عوامل بیماری زا را در سقط مراحل دیرتر بارداری، مرگ داخل رحمی ، پارگی زودرس کیسه آب و زایمان زودرس نشان می دهد .

»»»عوامل ایمنی چگونه می تواند سبب سقط مکرر شوند ؟

در این نوع سقط مکرر موادی در خون ایجاد می شود که باعث چسبندگی پلاکت ها واختلالات عروقی جفت وسقط می شود . گاهی در این نوع سقطها موادی بر ضد سلولهای جفتی یا اسپرم ساخته می شود که به سقط در مراحل اولیه منجر می شود.

»»»عواملی که به سقط مکرر منجر می شوند چه نام دارند؟

سایر عوامل موثر در سقط عبارتند از : سموم محیطی ، به خصوص سموم فلزات سنگین ، داروهای شیمی درمانی ، استنشاق دارو های بیهوشی ، اعتیاد وسیگار ، اشعه های یونیزه وبیماریهای مزمن . این عوامل باعث اختلال جریان خون رحمی می شوند و می توانند در ایجاد سقط مکرر نقش داشته باشند . دلایلی نشا ن ندارد که نشان دهد ورزش در حد متوسط همراه با سقط مکرر است.

»»»برای تعیین علت سقط خودبه خودی چه بررسی هایی را باید قبل از بارداری انجام داد؟

با سوالاتی که از بیمار می شود میتوان اطلاعاتی را کسب کرد .این سولات عبارتند از :

1- وضعیت وخصوصیات سقطهای قبلی و سن حاملگی در زمان سقط

2-پرسش در مورد تماس با سموم وداروهای محیطی

3- عفونتهای زنانگی ومامایی

4- سوال در مورد آزمایشهایی که نشان دهنده سقط ایمنی است .

5- سوال در مورد نسبت فامیلی باهم

6- پرسش در مورد سابقه سقطهای مکرر در فامیل

7- پرسش در مورد تستها وآزمایشهای تشخیصی قبلی ودرمانهای انجام شده

8- سوال در مورد بررسی آسیب شناسی وکروموزومی جنین سقط شده

تقریبا 60 درصد حاملگیهای سقط شده قبل از 8 هفته بارداری یک اختلال کروموزومی را نشان می دهد ، به خصوص این حالات در حاملگی های سقط شده فاقد جنین پیش می آید.

»»»چه بررسی های آزمایشگاهی در مورد سقط خود به خودی صورت می گیرد؟

باید بررسی کروموزومی بیمار و همسر به عمل آید. باید بررسی تشریحی رحم با میکروسکوپ انجام شود . نمونه برداری رحمی نزدیک به عادت ماهیانه پریود ، برای بررسی وضعیت هورمونی تخمدان کمک کننده است . اندازه گیری های هورمونی از خون باید به عمل آید. باید پلاکت ها شمارش شود. وموادی که در سقطهای ایمنی در خون ایجاد می شوند بررسی شوند . همچنین بررسی میکروبی از دهانه رحم برای عفونتها لازم است.

»»»بعد از بارداری چه مراقبتها وبررسی هایی باید در این بیماران انجام شود ؟

بعد از بارداری مراقبت شدید تحکیم روانی وقطعی کردن سلامتی داخل رحمی جنین لازم است . شیوع حاملگی خارج از رحم وحاملگی مولار (بچه خوره) در زنان با سابقه سقط خود به خودی مکرر افزایش می یابد.اندازه گیری هورمون جفتی در خون (HCG ) قبل از انجام سونوگرافی کمک کننده است . سپس در شرایطی که این هورمون به اندازه lu 1500 رسید باید بررسی سونوگرافی انجام شود وتا دو هفته بعد از سن حاملگی که سقطهای قبلی در آن اتفاق افتاده است ادامه یابد.

»»»سقط خود به خودی چگونه درمان می شود؟

درمان سقط مکرر بر اساس علتی که باعث سقط مکرر می شود صورت می گیرد.

 

»»»قوانین سقط در ایران چگونه است ؟

در هر صورت ما با یک حقیقت روبرو هستیم و آن اینکه در هر شرایطی سقطهای غیرقانونی در تمام جوامع وجود دارند . اسدی معاون دادگاه خانواده یک در مورد اینکه چرا سقط جنین به طور کلی مجاز نیست ؟ می گوید : قاعده حرمت دم در حقوق اسلام مورد پذیرش قرار گرفته است و بالاترین ارزش همانا جان انسانهاست که باید مورد حمایت قانون قرار گیرد . زن و مردی که عامل ایجاد طفلی هستند نباید بتوانند آزادانه نسبت به سلب حیات از طفل اقدام کنند . سپردن سرنوشت حیات جنین بدون هیچ قید و شرطی به مادر یا پدر خلاف قاعده حرمت خون و جان است . وی در خصوص اینکه در چه شرایطی افراد در ایران می توانند اقدام به سقط جنین کنند ؟ اظهار می کند : قبل از انقلاب اسلامی ماده 17 نظام نامه پزشکی شرایط سقط جنین که با مجوز قانون صورت می گیرد را روشن کرده بود و سقط جنین که به صورت غیر مجاز صورت می گرفت دارای مجازات حبس بود که این مجازات در قانون مجازات عمومی مصوب 1304 برای مباشر جرم ( اعم از مادر یا پزشک و ماما ) و همچنین برای معاون جرم ( کسی که مادر را راهنمایی به سقط جنین می کرد یا وسایل سقط را در اختیار او قرار می داد ) در نظر گرفته شده بود . پس از انقلاب اسلامی شورای نگهبان ماده 17 نظام نامه پزشکی را خلاف شرع اعلام کرد و تنها وقتی سقط جنین مجاز شناخته شده که قبل از حلول روح در جنین باشد و در صورت بارداری خطر مرگ برای مادر وجود داشته باشد . بر این اساس قانون تعزیرات مصوب 1362 در سه ماده به جرم انگاری سقط جنین پرداخت . جالب توجه اینکه مجازات مباشر در سقط جنین وقتی روح در جنین دمیده شد قصاص تعیین شده بود یعنی حیات جنین که حیاتی وابسته به غیر مستقل و غیر وابسته است مساوی و محترم شده بود . در حالی که در قصاص مماثله و تساوی شرط است در حال حاضر قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 در مواد 622 ، 623 ، 624 به سقط جنین عمدی و مجازات مباشر و معاون آن اختصاص دارد . مطابق ماده 622 که موضوع سقط جنین همراه با اذیت و آزار است هر کس عالماً و عامداً به واسطه ضرب و جراحت وارده به زن حامله ، موجب سقط جنین وی شود علاوه بر اینکه باید دیه ضرب و جراحت وارده به زن را بپردازد یا نسبت به آن قصاص شود از بابت سقط جنین به حبس از یک تا سه سال محکووم می شود . ماده 623 مربوط به مجازات افراد غیر متخصص است که وسیله سقط را در اختیار زن حامله قرار می دهند که مجازات شش ماه تا یک سال حبس برای وی در نظر گرفته شده است ماده 624 قانون مجازات اسلامی مربوط به مجازات افراد متخصص مثل طبیب ، ماما یا داروفروش است که مباشرت به اسقاط جنین می کنند یا وسایل سقط جنین را در اختیار زن حامله قرار می دهند . مجازات این افراد به لحاظ اینکه در حرفه مقدس پزشکی و ... فعالیت دارند و مسؤولیت اخلاقی بیشتری نسبت به حفظ قانون دارند بیشتر در نظر گرفته شده است . ( حبس از دو تا پنج سال ) نکته قابل توجه این است که مقنن در ماده 623 به افراد غیر متخصص این فرصت را داده که با اثبات این امر که سقط جنین برای حفظ حیات مادر ضروری بوده است از مجازات معاف شوند اما در ماده 624 چنین دفاعی را برای افراد متخصص قرار نداده است که این تفکیک جای سؤال دارد . چگونه یک فرد غیر متخصص می تواند ضرورت سقط را تشخیص دهد اما فرد متخصص چنین حقی ندارد . در تمامی موارد فوق مباشر جرم محکوم به پرداخت دیه جنین به اولیای دم طبق ماده 478 قانون مجازات اسلامی می باشد . دیه جنین قبل از حلول روح به حسب مرحله ای که در آن به سر می برد از بیست دینار تا صددینار است که با توجه به نرخ دیه در سال جاری پنج میلیون ریال است و دیه جنینی که روح در آن دمیده باشد دیه فرد کامل است که براساس جنسیت جنین پرداخته می شود .

اسدی در مورد اینکه مجازات مادر برای سقط جنین چیست می گوید : چنانچه مادر مباشر جرم سقط جنین باشد مشمول هیچ یک از مواد 622 ، 623 ، 624 قانون مجازات اسلامی نمی تواند قرار بگیرد چون نحوه نگارش این مواد به گونه ای است که مادر را شامل نمی شود و با توجه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها و اصل تفسیر مضیق ( تنگنا ) قوانین اجرایی می توان گفت برای مادر ساقط کننده جنین مجازات تعزیری در نظر گرفته نشده است اما پرداخت دیه در ماده 487 قانون مجازات اسلامی به ولی دم جنین ( پدر ) باید توسط مادر صورت بگیرد . همچنین مطابق ماده 489 اگر زنی جنین خود را سقط کند دیه آن را در هر مرحله ای که باشد باید بپردازد و خود از آن دیه سهمی نمی برد . همچنین زنی که از مباشر جرم سقط جنین تمکین می نماید و از وی می خواهد که جنین او را سقط کند به عنوان تسهیل کننده جرم سقط جنین ( معاون جرم ) محسوب گردد اما همچنان که ذکر شد مشمول مجازاتهای تعزیری مندرج در مواد 622 الی 624 قرار نمی گیرد . در خصوص مجازات پدر جنین چنانچه وی صرفاً رضایت به سقط جنین داده باشد نظر به اینکه مباشرتی در عمل سقط نداشته و داشتن رضایت هم از مصادیق معاونت در جرم نمی باشد مجازاتی برای او نیست اما اگر یکی از اعمال معاونت را انجام داده باشد مثلا زن را تحریک یا تهدید به انجام سقط کرده باشد یا وسایل سقط جنین را برای او فراهم کند مشمول مجازات مندرج در ماده 623 خواهد شد . لازم به ذکر است که در سال 83 آیین نامه ای در خصوص سقط جنین تدوین شد که به احصاء موارد و بیماریهایی که با وجود این بیماریها سقط جنین قانونی محسوب می شود پرداخته شد بنابراین در حال حاضر موارد و جهاتی که اجازه سقط جنین به طور قانونی داده می شود توسعه یافته است . به نظر این جانب با عنایت به اینکه آمار سیاه جرم سقط جنین ( سقط جنین هایی که کشف نشده و در فرآیند کیفری وارد نمی شوند ) تقریباً صد در صد است یعنی اکثریت قریب به اتفاق سقط جنین های صورت گرفته به طور غیر قانونی ، کشف نمی شوند و مورد تعقیب قرار نمی گیرد و با توجه به اینکه سقطهای جنین غیرقانونی در شرایط بهداشتی بسیار بد و خطرناک صورت می گیرند بهتر است به این مقوله و اصلاح قوانین و مقررات مربوط بیشتر توجه شود .

منبع :

دکتر فاطمه قائم مقامی

متخصص زنان وزایمان ، فوق تخصص سرطانهای زنان

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تاریخ قرارگیری مطلب بعدی: 10/5/85

بهداشت جنسی خانم ها ( نقل از دکتر سمانه علیمرادی)

سه شنبه 17 مرداد 1385

بهداشت جنسی خانم ها ( نقل از دکتر سمانه علیمرادی)


بهداشت جنسی خانم ها

( نقل از دکتر سمانه علیمرادی)


با رعایت برخی نکات بهداشتی میتوانید به میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی جـلوگـیری بعمل آورید. تــرشحات طبیعی مهبل برای سلامت مهبل ضروری میباشد. در مهبل باکتریهای غیر بیماری زای طبیعی وجود دارنـد کـه وجـودشـان از بـروز عفونتهای باکتریایی و قارچی ممانعت بعمل می آورد. ترشحات طبیعی مهبل شفاف و یا سفید،رقیق و یا غلیظ بوده اما بی بو و ایجاد سوزش و خارش نمیکند. عفونتهای باکتریایی، قارچی، انگلی و عفونتهای ادراری معمولا در زنان شایع است بطور مختصر با با علایم این بیماریها در ادامه مطلب آشنا شوید:


1) عفونت قارچی(کلامیدیا): ترشحات سفید و پنیری شکل مهبل-تورم و درد در نواحی تناسلی-خارش شدید-مقاربت دردناک.


2) عفونت باکتریایی:ترشحات سفید، خاکستری و زرد-بوی نامطبوع ماهی-خارش و سوزش-التهاب و تورم خفیف مهبل.


3) عفونت انگلی(تریکومونا): خارش، سوزش و تورم شدید مهبل-ترشحات کف آلود خاکستری، زرد و یا سبز-بوی نامطبوع ماهی-درد حین ادرار و یا مقاربت جنسی.


4) عفونت مجاری ادرار: احساس سوزش حین ادرار-وجود خون در ادرار-ادرار با بوی تند و تیره رنگ-اضطرار فراوان برای ادرار کردن حتی زمانی که مثانه نیمه پر باشد-قطره قطره آمدن ادرار-تکرار ادرار.


نکات بهداشتی ویژه دختران و زنان:

1) پس از ادرار کردن و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو بطرف عقب خود را بشویید. این کار از رانده شدن باکتریهای نواحی مقعد به مهبل جلوگیری میکند.


2) در طی روز لباسهای زیر با جنس الیاف نخی بتن کنید. از پوشیدن لباسهای بدون تهویه مانند لباسهای نایلونی و ساخته شده ازسایر الیاف مصنوعی خودداری کنید. تا آنجا که ممکن است شبها بدون لباس زیر بخوابید تا مهبل با جریان هوا در تماس باشد.

3) از پوشیدن لباسهای تنگ مانند شلوار جین، جوراب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنید. لباسهای گشاد و راحت بتن کنید.


4) برای شستشوی لباسهای زیر خود از شوینده های غیر معطر و ملایم استفاده کنید.


5) از وان آب داغ و جکوزی استفاده نکنید.


6) کاندومها و دیافراگمهای از جنس لاتکس و ژلهای اسپرم کش در برخی از زنان ایجاد تحریک میکنند که باید از سایر روشهای جلوگیری از باردار استفاده گردد.


7) حین مقاربت جنسی از لغزنده کننده های (لوبریکیشن) پایه آب (محلول در آب) و غیر معطر استفاده کنید. از وازلین و لوبریکیشنهای حاوی سیلیکون استفاده نکنید.

8) لباسهای زیر خود را حداقل هر دو روز در میان عوض کنید.


9) حتما قبل و پس از آمیزش جنسی ادرار کنید.


10) از پودر تالک در اطراف مهبل استفاده نکنید زیرا که پودر تالک رطوبت را در خود نگه میدارد.


11) در صورتی که از تامپون در دوران قاعدگی استفاده میکنید حداکثر آن را هر 4-3 ساعت یکبار عوض کنید. پیش از گذاشتن تامپون دستهای خود را کاملا بشویید. در طی خواب شبانه هیچگاه از تامپون استفاده نکنید و جای آن از پد های بهداشتی استفاده کنید.


12) نوار بهداشتی (پد) را میبایست هر 6-4 ساعت یکبار (حداکثر 8 ساعت) عوض کرد. پیش از گذاشتن پد نیز دستهای خود را با آب و صابون بشویید.


13) از تامپون، نوارهای بهداشتی و دستمال توالت معطر استفاده نکنید.


14) همیشه مهبل و اطراف آن را خشک و تمیز نگه دارید. رطوبت رشد میکروبها و قارچها را سرعت میبخشد.


15) بطور منظم سطح خارجی مهبل را با آب ولرم شستشو دهید. برای شستن مهبل نیازی به استفاده از صابون نمیباشد.


16) حین استحمام از صابون و شامپوهای غیر معطر و ملایم استقاده کنید. از وان کف صابون نیز استفاده نکنید.


17) هیچگاه لباسهای خیس و مرطوب را بتن نکنید. چنانچه لباسهایتان خیس شد فورا آن را عوض کنید.


18) هنگام شامپو کردن و آب کشیدن موها حین استحمام سر خود را بسمت جلو خم کنید تا شامپو با مهبل و ناحیه تناسلی تماس نیابد.


19) پس از استحمام با یک حوله نرم ناحیه تناسلی را به ملایمت خشک کنید. برای این کار میتوانید از سشوار (با درجه باد سرد ) نیز استفاده کنید.


20) هیچگاه ادرار خود را نگه ندارید.

21) از دوش مهبل استفاده نکنید. چراکه این عمل ترشحات و باکتریهای طبیعی و محافظ مهبل را میشوید.


22) پس از استحمام ادرار کنید.


23) از روابط جنسی پر خطر اجتناب کنید.

24) در طی روز آب فراوان بنوشید. استرس و وزن خود را نیز کاهش دهید.


25) مصرف روزانه ماست از بروز عفونتهای قارچی مهبل جلوگیری میکند.


26) مصرف بی رویه و سر خود آنتی بیوتیکها میکروبهای مفید و طبیعی مهبل را از میان برده و زمینه ابتلا به عفونتهای قارچی را افزایش میدهد.



27) خانمهای که در دوران حاملگی، شیر دهی ویائسگی میباشند و همچنین خانمهایی که از قرصهای ضد بارداری استفاده میکنند از آنجایی که سطوح هورمونهای بدن آنها دستخوش تغییر میشود میبایست بیشتر بهداشت فردی خود را رعایت کنند.

منبع از : amizeshirani تاریخ قرارگیری مطلب بعدی: 21/5/1385

آرایش زنان

جمعه 20 مرداد 1385

آرایش زنان

آرایش زنان

ناخن

به دلیل اینکه ناخن دائماً در حال رشد است بعد از مدتها باعث بوجود آمدن فاصله بین ناخن اصلى و ناخن کاشته شده مى شود که مرتباً باید تعویض شود تا فرم آن به صورت درستى حفظ شود.وى معتقداست ناخن هاى مصنوعى به دلیل اینکه روى ناخن طبیعى گذاشته مى شوند توسط چسبهاى خاصى محکم مى شوند، دائماً باید تعویض شوند که همین امر مى تواند باعث دردناک شدن ناخن ها و حتى باقى مانده روى ناخن باعث جدا شدن ناخن ها شوند.وى درباره عوارض اینگونه ناخن ها و کاشت آنها مى گوید: درماتیت (اگزماى تماسى) که به دلیل تحریک و آلرژیک در پوست دور ناخن و در قسمتهاى مختلف بدن ایجاد مى شود از مهمترین عوارضى است که دراثر استفاده از ناخن ها بوجود مى آید؛ همچنین براساس گزارشات به دست آمده افراد آرایشگرى که کار کاشت ناخن را انجام مى دهند به علت آزاد شدن سم سیانید و بخار ناشى از آن دچار مسمومیت مى شوند.

وى مى گوید: همچنین در اثر استفاده از این ناخن ها انیکولایزیس که در واقع کندگى لبه آزاد ناخن از بستر است ایجاد مى شود، ناصافى، تغییر ناخن، خط خط شدن آن، شکنندگى و خرد شدن ناخن نیز در اثر استفاده از ناخن هاى مصنوعى به وجود مى آید؛ حتى بعضى از مواقع ناخن به طور کامل از بین مى رود و تغییراتى در رنگ ناخن ها بوجود مى آید.

التهاب حاشیه ناخن، و بروز عفونتهاى معمولى یا قارچى نیز از دیگر عوارض آن است. در ادامه دکتر «داوود مسعودى» متخصص پوست ومو نیز معتقد است: اصولاً ناخن هاى مصنوعى به دلیل اینکه به ناخن ها زیبایى و تنوع داده و عیوب ناخن هاى بیمار و تغییر شکل داده شده را مى پوشاند مورد تقاضاى زنان قرار مى گیرد.

وى مى گوید: ناخنهاى مصنوعى به چند حالت در بازار موجود است و مورد استفاده زنان قرار مى گیرد. بعضى از آنها که به شکل آماده موجودند، روى ناخن ریخته شده و سپس شکل مى گیرند، این نوع از ناخن هاى مصنوعى بى رنگ بوده و افراد بنا به دلخواه خود مى توانند از انواع لاکها براى زیباتر کردن آنها استفاده کنند و نیاز به چسب ندارند. وى مى گوید: ناخن هاى مصنوعى که توسط چسب هاى مخصوص روى ناخن قرار مى گیرد باعث بروز عوارضى همچون انواع آلرژى هاى پوستى مى شود که با عوارض قرمزى، التهاب، پوسته ریزى و خارش ظاهر مى شوند؛ همین بعضى از انواع این نوع از ناخن ها ممکن است پس از چندبار استفاده حساسیتى در فرد ایجاد نکند ولى پس از استفاده مکرر این حساسیتها بروز مى کند که در این صورت ناخن دچار آسیب وتغییر شکل مى شود؛ همچنین در این موارد صفحه ناخن تغییر رنگ مى دهد که این مسأله به صورت موقت و گاهى طولانى مدت روى ناخن تظاهر مى کند.

وى معتقد است؛ آلرژى به چسبهایى که براى قرار گرفتن ناخن هاى مصنوعى روى ناخن مورد استفاده قرار مى گیرد در زنان بیشتر مشاهده مى شود. در صورت عوارض مذکور زنان باید از داروهاى ضدحساسیت که اکثراً کورتونهاى موضعى هستند براى بهبودى استفاده نمایند. دکتر «غلامحسین غفارپور» متخصص پوست و مو معتقد است چسبهایى که براى استحکام ناخن هاى مصنوعى به کار مى روند بعد از مدتها باعث عوارضى براى مصرف کنندگان مى شود که از این عوارض مى توان به خالى شدن ناخن هاى طبیعى ، سوراخ شدن ، چروکیده و شکنندگى و بد رنگ شدن آنها اشاره کرد که امکان باقى ماندن آن تا آخر عمر روى ناخنفرد وجود دارد.البته باید گفت این عوارض در افراد به صورت متفاوت بروز مى کند. وى مى گوید: بهترین روش براى جدا کردن ناخن هاى مصنوعى استفاده از آب ولرم است که در این حالت ناخن ها خود به خود جدا مى شوند؛ زنان مى توانند براى بهبودى عوارض چسب ناخن از کرم هاى مرطوب کننده مانند «اوسرین» استفاده نمایند.

« لیلا روانبخش» آرایشگر معتقد است: در صورتى که عمل کاشت ناخن به طور بهداشتى و مناسب انجام نشود عفونتهاى قارچى را در افراد افزایش مى دهد و همچنین به دلیل اینکه پوست کناره ناخن در بعضى ازمواقع دچار خونریزى مى شود و وسایل متناسب با این کار را آلوده مى کند در صورت عدم رعایت بهداشت و آلودگى، احتمال انتقال بیماریهاى ویروسى همچون ایدز و هپاتیت را افزایش مى دهد. وى مى گوید: ناخن هاى مصنوعى به خودى خود باعث عوارض نمى شود بلکه چسب آن باعث عدم رسیدن هوا به ناخن ها شده و به مرور زمان ناخنها از حالت طبیعى خود خارج و خشک مى شوند و حتى رنگ آنها به صورت نارنجى کمرنگ در مى آید.

«عاطفه محمودى» کارشناس بهداشت پوست نیز معتقد است ؛ زنانى که از مانیکور و کاشت ناخن براى زیباتر جلوه دادن ناخن ها استفاده مى کنند التهاب پوست دور آن افزایش مى یابد. وى مى گوید: براى چسباندن ناخن از حلالهاى مختلفى استفاده مى شود بنابراین به دلیل حل شدن لایه محافظ ناخن در ناخن مصنوعى، ناخن ها حالت استحکام و محافظ خود را از دست مى دهند و حالت نرمى شکل پیدا مى کنند و آسیب پذیرتر مى شوند و میکروبها خصوصاً عفونتهاى قارچى به راحتى وارد لایه زیرین ناخن مى شود همچنین براى ترمیم ناخن از مواد ضد قارچ استفاده مى شوند، که متأسفانه باعث سوزش پوست کنار ناخن مىشود.وى معتقد است: زنانى که براى زیبا شدن ناخن هاى خود از مانیکور وکاشت ناخن استفاده مى کنند در صورت خون آلود شدن دست و آلوده شدن قیچى و وسایل مورد استفاده باید رعایت احتیاط و مسائل بهداشتى را بکنند زیرا استفاده از این وسایل آلوده تا مدت ۲۰ دقیقه مى تواند عفونتهاى ایدز و هپاتیت را به فرددیگرى انتقال دهد. وى در پایان مى گوید: ناخن از ۷ قسمت تشکیل شده است، ماتریکس که باعث رشد ناخن ها مى شود؛ صفحه ناخن که سلولهاى آن شاخى شده و به حالت ضخیم درمى آید؛ فیتیکول ، لایه نازکى که روى ناخن قرار مى گیرد؛ بستر ناخن که زیر صفحه ناخن قرار مى گیرد و باعث چسبیدن ناخن به سطح زیرین مى شود؛ هلال ناخن ؛شیار ناخن که قابل رویت نیست؛ زیر ناخن (قسمتى از پوست که زیر لبه آزاد ناخن قرار گرفته و از بروز عفونت به داخل ناخن جلوگیرى و محافظت مى کند) بنابراین ناخن ها در اثر تغییرات طبیعى و غیرطبیعى ، بیماریهاى پوستى و دیگر بیماریهاى داخلى سیستم ایمنى مانند بیمارى هاى دریچه قلب، ریه، صدف (پسوریازیس) ، عروقى باعث تغییر شکل ناخن مى شوند و در این حالت آنها به شکل چخماقى و فرو رفته ، انحنا یافته ، ضخیم شدن، شیار شیار شدن و بوجود آمدن لکه هاى رنگى روى ناخن مى شوند.

۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝

آرایش چشم

سایه چشم:

چشمان شما نقاط اصلی و کانونی چهره شما هستند و آرایش آنها و انتخاب رنگ این آرایش بستگی مستقیم به حالت و رنگ چشمتان دارد.شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگهای روشن باعث درشتی و رنگهای تیره باعث کوچکتر شدن چشمتان میشود.هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، میکشیم. این سایه روشن رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان میشود.

نکته:
روزها، وقتی که عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید، همین.

پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانمها سایه چشم را میزنند. رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید.رنگ سوم را هم میتوانید بیفزایید. برای رنگ سوم از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید یک حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث میشود که چشم و خط ابروی شما برجسته تر نشان داده شود. سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد.چگونگی زدن سایه میتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در این است که سایه چشمتان را باید طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان.هرگز فراموش نکنید که قبل از آرایش پلکهای خود را آماده کنید. درست مانند موقعی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده میکنید. برای آماده سازی پلکها میتوانید از سابه مگنت Kayla استفاده کنید (توضیحات این محصول در بخش Kayla سایت آرایش موجود است). آن را روی کل سطح پلکهای خود بمالید و خوب پخش کنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز کنید. سایه مگنت باعث میشود که پلکهای شما برای آرایش آماده شده و دوام آرایش آنها زیاد شود.

نکته:
هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه میکنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند.افراد سن بالاتر میتوانند از سایه های هفترنگ استفاده کنند.اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

ریمل:

بعد از رژ لب، ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولی.روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند. برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل ، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت.هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید.وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.

نکته:
اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید.اگر میخواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث میشود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

خط چشم:

بازار خط چشم بسیار بازار شلوغی است، چون شرکتهای مختلف انواع مختلف این محصول را به بازار داده اند که باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد. خط چشم در انواع، مدادی، مایع و پودری وجود دارد .اگر از مداد خط چشم استفاده میکنید، دقت کنید که نوک آن نرم باشد تا به راحتی بتوانید خط چشمتان را بکشید. این موضوع بسیار مهم است چون پوست پلکهای شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. کشیدن خط چشم بخشی از هنر آرایش کردن است که احتیاج به تمرین و مهارت نسبتا زیادی دارد.مداد خط چشم مجبوبیت زیادی دارد چون کشیدن خط چشم با آن آسانتر است و شما میتوانید به راحتی حالتی را که میخواهید به چشمانتان بدهید.Kayla به زودی خط چشم های مایع خود را به بازار عرضه خواهد کرد. پس برای اطلاع از زمان عرضه این کالا حتما مرتبا به قسمت Kayla در سایت آرایش مراجعه کنید.اگر میخواهید فاصله چشمانتان را بیشتر جلوه دهید، هنگام کشیدن خط چشم روی گوشه داخلی چشم بیشتر تا کید کنید و اگر میخواهید این فاصله را کمتر جلوه دهید، روی گوشه خارجی چشم بیشتر تاکید کنید و گوشه داخلی را روشن تر نگه دارید. برای داشتن چشمان خمار گوشه خارجی خط چشمتان را کمی به بالا متمایل کنید.

نکته:
هنگام استفاه از مداد خط چشم، دهانتان را کمی باز نگهدارید تا عضلات چشمتان شل شوند. به این ترتیب کشیدن خط چشم راختتر شده و نیازی نیست که پوست پلکتان را بکشید.تا جاییکه میتوانید خط چشمتان را نزدیک به مژه هایتان بکشید تا از به وجود آمدن خط سفید بین مژه و خط چشم جلوگیری کنید.

نکات آرایش چشم:

* از سایه های سه رنگ Kayla استفاده کنید. چون هر سه رنگ متناسب با هم را دارند. (روشن، متوسط، تیره. هر سه در یک مجموعه) هنگام زدن سایه چشم توجه داشته باشید که سایه تیره، چشم را کوچکتر و سایه روشن، چشم را درشتتر نشان میدهد.

* رنگ روشن سایه را رو ی کل پلک بکشید.

* رنگ متوسط را روی پایین پلک بکشید.

* رنگ تیره را روی گوشه خارجی بکشید تا به نگاهتان عمق بدهید.

* خط چشم را به آرامی با کششهای کوتاه، از داخل به خارج چشم بکشید.

* ریمل به نگاهتان جلا میبخشد. ریمل آبی نیلی Kayla را آزمایش کنید، متحیرتان میکند.

توجه داشته باشید که سایه چشمتان را هنگام آرایش خوب روی هم پخش کنید. چونکه شما نمیخواهید سایه تان در سه رنگ جلوه کند.همچنین دقت کنید که ریمل کمتری روی مژه های پایین بمالید.اگر مژه های به هم چسبیده دارید، با شانه مژه آنها را شانه کنید.اگر زیر چشمانتان مشکلی از قبیل پف، لکه یا... دارید، توجه داشته باشید که زدن ریمل به مژه های زیرین توصیه نمیشود، چون این کار پف و یا لکه ها را برجسته تر جلوه میدهد.اگر دور چشمتان کبودی دارد میتوانید با سایه مگنت این کبودی را به حد اقل برسانید و بعد چشمانتان را آرایش کنید

۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝۩۞۩۝

برداشتن و مرتب کردن ابرو

مقدمه:
زیبا ساختن ابروان میتواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا میتواند باشد. اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد.


قبل از شروع، نکات زیر را بیاموزید:

ابروان شما از کجا باید آغاز شوند؟مداد را در کنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترین نقطه ابرو باید کجا باشد؟

مدادی را در کنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میکند.

نقطه پایانی ابرو کجاست؟

مدادی را طوری نگهدارید که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.

شکل درست ابرو را پیدا کنید؟

وقتی به ابروی خودتان نگاه میکنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یکی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازک شود.

نکته:
اگر تا کنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شکل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید که همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از کنده شدن مو را کم میکند.

چگونه ابروانتان را بردارید؟

ابروانتان را به سمت بالا برس بکشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافه آن را قیچی کنید. سپس، روی شکل و کمان ابرویتان کار کنید. به یاد داشته باشید که فاصله بین ابروان شما باید به اندازه پهنای چشمتان باشد. و بخش داخلی ابرو باید از بالای سوراخ بینی آغاز شود. برای اینکه این نقطه به راحتی مشخص شود، مدادی را در کنار بینیتان به سمت بالا به صورت عمودی نگه دارید تا نقطه ابتدای ابرو مشخص شود. برای اینکه طول ابرویتان مشخص شود، مداد را از کنار ابرو طوری نگهدارید تا امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد و به ابرویتان برسد. به این ترتیب نقطه پایانی ابرو مشخص میشود. سپس، باید مشخص کنید که بالاترین نقطه ابرو یا کحاست. برای این کار مداد را در کنار بینی قرار هید تا امتداد آن از کنار قسمت خارجی عنبیه چشم بگذرد و به ابرو برسد.

قواعد برداشتن ابرو:

توجه: این کار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون آثار سرخی آن چندان زیبا نیست.

قاعده اول: ابروانتان را با یک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبیعی برس بکشید.

قاعده دوم: یک پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بکشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.

قاعده سوم: زیر ابرو را زیاد برندارید چون ظاهر عجیبی پیدا میکنید.

قاعده چهارم: ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون به شما چهره متعجب میدهد.

قاعده پنحم: از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازک و کیپ استفاده کنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند. این کار ممکن است باعث عفونت شود.

قاعده ششم: موها را یک به یک بچینید. آنها را محکم و در جهت رویش مو بکشید.

قاعده هفتم: ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع کنید تا به درد آن عادت کنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت کمتری دارد.

قاعده هشتم: اگر درد این کار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار حالت بیحسی به پوست میدهد.

قاعده نهم: برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.

قاعده دهم: هماهنگی ابروهایتان را در آینه چک کنید و در پایان یک پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را کاهش دهد.

نکته: اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را کمی بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیکتر باشند.

به یاد داشته باشید:

طبیعی بودن همیشه بهتر است. هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید.

وقتی شکل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شکل آسان است.

ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد.

کمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.


درست کردن ابروی نازک و پراکنده:

قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازک و یا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنید.سپس، با یک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده اید کارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به کمان ابرویتان نزدیکتر میشوید خطوط را نازکتر کنید.

چگونه بهترین کمان ابرو را ایجاد کنیم:

ترجیحا، کمان ابرو باید از ابتدای شروع کره چشم آغاز شود. برای مشخص کردن آن از یک گوش پاک کن استفاده کنید، آن را در کنار بینی خود قرار دهید و یر روی پلک بالایی چشم خم کنید. محل طلاقی گوش پاک کن و ابرو بالاترین نقطه کمان ابرو را مشخص میکند. اصولا ابرو باید یک سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت کمی سربالا به پایان برسد.

چگونه کمان ابرو بالاتر ببریم؟

برای این کار بهتر است که زیر بالاترین قسمت کمان ابرو را نازکتر کنید تا کمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.

چه موچینی بهتر است؟

برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر کچ استفاده کنید.ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید.بهترین موچینها، موچینهای نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند. هر دو یا سه سال، وقتی نوک موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض کنید.همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به کمک یک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل نوک آن را تمیز کنید. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثار سرخی از اطراف ابرو محو شود.

چه رنگ مداد ابرو برای شما مناسب است؟

همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگهای تندتر استفاده کنید.اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروها است.
چند سایه چشم را انتخاب کنید تا رنگ متناسب را پیدا کنید. کسانی که میخواهند آرایششان بینقص باشد، میتوانند یک یا دو رنگ را با هم استفاده کنند تا آرایش چشمانشان جلوه بخصوصی پیدا کند.قبل از هر استفاده نوک مداد ابرویتان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده میکنید، هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش میکند.

منبع : amizeshirani تاریخ قرارگیری مطلب بعدی: 25/5/1385