تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۳, جمعه

ناتوانی جنسی مردان

یکشنبه 17 آذر 1387

ناتوانی جنسی مردان

ناتوانی جنسی مردان

ناتوانی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن، اصطلاحاً ناتوانی جنسی نامیده می‌شود. اغلب می‌توان این بیماری را با موفقیت به وسیله دارو درمان کرد. درمان‌هایی که بیشترین تأثیر را دارند آنهایی هستند که در همان زمانی که به نعوظ نیاز اسـت به مصـرف می‌شـوند. بـرای مثـال سیلـدنافیـل (ویاگرا) از جمله این داروهاست که یک داروی خوراکی است. انواع دیگر داروها یا توسط خود فرد مستقیماً به داخل آلت تزریق می‌شوند یا آنکه به صورت ژل‌هایی هستند که می‌توان آنها را داخل پیشابراه وارد کرد. از آنجایی که تأثیر این داروها به خاطر اثر بر رگ‌های خونی است در صورت ابتلا به مشکلات قلبی ـ عروقی ممکن است داروهای مناسبی نباشند. در صورتی که امکان استفاده از این داروها وجود ندارد، وسایل کمکی فیزیکی می‌توانند مفید واقع شوند. این وسایل دارای یک بخش ایجادکننده خلأ هستند که قبل از شروع مقاربت، روی آلت قرار داده می‌شود تا باعث افزایش جریان خون به داخل آلت شود سپس با بستن یک بند محکم به دور ریشه آلت، نعوظ ایجاد شده حفظ می‌شود. روش دیگر این است که وسایل کاشتنی انعطاف پذیری را از طریق جراحی درون آلـت قـرار مـی‌دهنـد کـه نعـوظ را امـکان پذیر شود. ) .

چگونه احتمال بارداری را زیاد کنید؟

از هر10 ‌زوجی که خواهان فرزند هستند، یکی دچار مشکل باروری است. در بسیاری از موارد، علتی برای این امر یافت نمی‌شود. ناتوانی در باردار شدن، ممکن است به خاطر مشکل یک طرف یا گاهی هر دوی آنها باشد. این نمودار فقط به آن دسته از مشکلاتی می پردازد که مردان را گرفتار می‌کنند. دو علت عمده ناباروری در مردان عبارت است از:

1- عدم تولید کافی اسپرم.

2- بسته بودن لوله‌های خروج منی(مجاری منتقل‌کننده اسپرم به آلت در طی انزال

در صورت تمایل به بچه‌دار شدن، باید شما و همسرتان به پزشک مراجعه کنید تا درباره برنامه‌ریزی برای یک بارداری سالم با وی گفتگو کنید. چند اقدام کمک‌کننده ساده و واضح نیز وجود دارد که می‌توان از آنها برای به حداکثر رساندن احتمال بارداری کمک گرفت. رژیم غذایی سالم، غذاهای تازه و پر از ویتامین،‌ استراحت کافی و عدم مصرف الکل، همگی در افزایش احتمال باردار شدن کمک‌کننده هستند. مقاربت منظم ( به طور مطلوب حداقل سه بار در هفته) نیز مفید واقع می‌شود. در صورتی که مقاربت به دفعات کمتری انجام شود، ممکن است روزهای باروری زن رد شود و فرصت تا چرخه بعدی از دست برود. روزهای باروری زن معمولاً حول‌وحوش وسط چرخه قاعدگی است. در صورتی که مقاربت در این دوران انجام شود، احتمال باردارشدن بیشتر از بقیه اوقات است. بعد از مقاربت، زن باید10 ‌تا 15 ‌دقیقه دراز بکشد. این کار اجازه می‌دهد تا حداکثر تعداد اسپرم وارد رحم شوند. علاوه بر آن، مرد باید از پوشیدن شلوار یا لباس زیر تنگ بپرهیزد، چون لباس‌های این چنین، باعث افزایش دمای کیسه بیضه می‌شوند و تولید اسپرم را کم می‌کنند.

2-3-3) آزمایش منی :

هرگاه زوجی دارای مشکل باروری باشند، آزمایش منی معمولاً از اولین آزمایش‌هایی است که انجام می‌شود. از مرد خواسته می‌شود که به داخل ظرف تمیزی انزال کند (منی جمع شده از کاندوم مناسب آزمایش نیست). سپس باید نمونه را در دمایی معادل دمای بدن نگه داشت و ظرف2 ‌ساعت بررسی کرد. حجم منی اندازه گیری می‌شود و سپس نمونه‌ای از آن زیر میکروسکوپ بررسی می شود تا مشکل و میزان فعالیت اسپرم‌ها مشخص شود و تعداد آنها شمارش شود. هر میلی‌لیتر از مایع منی، حاوی حدوداً 50 میلیون اسپرم است که اکثر آنها سالم هستند. بنا به تعریف، هر گاه شمارش اسپرم کمتر از20 ‌میلیون باشد، تعداد آن کم محسوب می‌شود. در صورت مشاهده هرگونه مورد غیرطبیعی، آزمایش مجدداً‌ تکرار می‌شود.

مشکلات بیضه و کیسه بیضه مردان:

مشکلات بیضه : همه مردان باید به صورت منظم بیضه‌های خود را معاینه کنند چون احتمال کمی وجود دارد که برخی تغییرات ایجاد شده در بیضه نشانه‌ای از سرطان باشند که در صورت تشخیصِ به موقع احتمال درمان موفقیت‌آمیز آن زیاد است. در صورتی که دچار درد هستید یا متوجه توده یا تورمی در داخل یا اطراف بیضه‌ها یا هر جای دیگری داخل کیسه بیضه شده‌اید، از این نمودار استفاده کنید تا مشخص شود که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. در برخی موارد لازم است که برای حفظ باروری، درمان سریع و صحیح انجام شود:

معاینه بیضه: همه مردان باید به طور منظم بیضه‌های خود را برای جستجوی انواع توده‌ها یا تورم‌ها معاینه کنند چون درمان سرطان بیضه، در صورت شناسایی سریع و به موقع، بسیار آسان است. معاینه را بعد از دوش آب گرم انجام دهید، چون کیسه بیضه در این حالت کاملاً شل شده است. تومورهای سرطانی بیضه ممکن است در مراحل اولیه به صورت توده‌ای سفت بر سطح بیضه لمس شوند. چنانچه هرگونه تغییری در هر یک از بیضه‌ها یا کیسه بیضه مشاهده کردید، هر چه سریعتر به پزشک خود مراجعه کنید.

توجه: در صورت پیدایش توده یا تورم در داخل کیسه بیضه حتی در صورتی که بدون درد هم باشد ، به پزشک خود مراجعه کنید . سرطان بیضه به ویژه در مردان 20 تا 40 ساله همیشه جزء احتمالات ممکن است . این بیماری در صورت تشخیص به موقع به راحتی درمان می شود ولی در صورت غفلت ، کشنده خواهد بود.

مشکلات نعوظ :

بزرگ شدن آلت مردان را " نعوظ " ‌گویند. در صورت ابتلا به نعوظ دردناک، به ‌مشکلات آلت تناسلی مراجعه کنید. هر از چندگاهی، اکثر مردان دچار مشکلاتی در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن می‌شوند. هرچند این موضوع ناخوشایند است، اما مشکلات گاهگاهی نعوظ طبیعی هستند و معمولاً به علت استرس، خستگی، اضطراب یا مصرف الکل ایجاد می‌شوند. در صورتی که دایماً در رسیدن به نعوظ مشکل دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. در حال حاضر درمان‌های مؤثری برای ناتوانی جنسی وجود دارد.

مشکلات انزال :

در صورت ناتوانی در رسیدن به نعوظ، به ‌مشکلات نعوظ مراجعه کنید. در صورتی که انزال (لحظـه‌ای در اوج لذت جنسی که مایع منی خارج می‌شود) زودتر از آن چه که شما یا همسرتان می‌خواهید اتفاق می‌افتد یا آن که علی‌رغم نعوظ طبیعی، انزال رخ نمی‌دهد یا با تأخیر رخ می دهد، از این نمودار استفاده کنید. مشکلات انزال شایع هستند و به علت ایجاد اضطراب، خود می‌توانند باعث بدتر شدن مشکل شوند. گفتگو با همسرتان در مورد نیازهای جنسی می‌تواند بسیاری از این مشکلات را تسکین دهد. انزال زودرس به ندرت دارای علت جسمی یا عاطفی داشته باشد. رسیدن به اوج لذت جنسی بدون آن که انزال اتفاق بیفتد، معمولاً نتیجه جراحی پروستات در گذشته است.

روش فشردن آلت برای عقب انداختن انزال :

این روش برای پیشگیری از انزال زودرس به کاربرده می شود و هم مرد و هم همسروی می‌توانند آن را انجام دهند.درست قبل از آن که انزال روی دهد، تنه آلت را درست در ناحیه زیر سرآلت محکم بین انگشت شست و انگشت اشاره فشار دهید.این امر باعث میشود که بخشی از نعوظ ایجاد شده از دست برود و موقتاً از انزال جلوگیری شود. با تمرین مرتب این روش، فرد می‌تواند کنترل بیشتری بر انزال خود به دست بیاورد. در نهایت، دیگر استفاده از روش فشردن لزومی نخواهد داشت.

مقاربت دردناک در مردان :

علل مختلف و احتمالی دردناک بودن مقاربت ،‌ می تواند به ایجاد مشکلات نعوظ و انزال هم منتهی شود . علل مختلفی برای دردناک بودن مقاربت در مردان وجود دارد از جمله بیماریهای سطح آلت ، تنگی پوست سر آلت ،‌عفونت ها و عدم لغزنده گی کافی.

درمان انزال جنسی زود رس چیست؟

هنگام نزدیکی با شریک جنسیتان هنگامی که فکر می کنید موقع انزال نزدیک است الت تناسلی خود را بیرون اورده و خود یا شریک جنسی شما باید ان را شدیدا از ناحیه سر الت فشار دهد تا احساس درد کنید همین احساس در باعث خواهد شد که شما انزالتان به عقب بیفتد.

اعتماد به نفس داشته باشید چون این مشکل خیلی شایع است اگر بتوانید به طریقی شریکتان را زودتر و بیشتر تحریک کنید مساله حل خواهد شد چون در تعریف انزال زود رس امده است که به طور پیا پی از شریک خود زود تر ارضا می شود بنابرین قبل از نزدیکی از طرق دیگر ناحیه تناسلی شریکتان را تحریک کنید تا او زود تر ارضا شود معمولا اقایان پس از بار اول که ارضا می شوند به مدت چندین دقیقه دیگر ارضا نخواهند شد پس برای ارضا شریک جنسی خود به یک بار ارتباط جنسی قانع نشوید و پس از ارضا اول خود او را ارضا کنید یعنی پس از یک بار سکس که خود ارضا شدید ولی شریکتان ارضا نشده است پس از یک مدت کوتاه دوباره با وی نزدیکی کنید ،‌مطمئن باشید که در مرتبه دوم ارضا خواهد شد ،اگر شما و شریک جنسیتان از سکستان لذت ببرید و هر دو ارضا شوید این مدت طبیعی است ولی اگر احساس رضایت ندارید و نمی توانید شریکتان را ارضا کنید ممکن است که دچار انزال زود رس باشید ،یک مثال مردی را در نظر بگیرید که پس از یک دقیقه ارضا می شود و شریکش هم در همین مدت یک دقیقه ارضا می گردد ، وی دچار انزال زود رس نمی باشد ، حال فرد دومی را در نظر بگیرید که پس از چهار دقیقه ارضا می شود و تاکنون نتوانسته است که شریک جنسیش را ارضا کند ، وی ممکن است که دچار انزال زود رس باشد ، البته ممکنه که طرف مقابل مشکل داشته باشد و باید بررسی کرد که چرا زود ارضا نمی شود این مساله خیلی خیلیی شایع است ، وبعضی از افراد برای درمان انزال زود رس از دارو استفاده می کنند و گروهی هم به مواد مخدر رو می اورند و ممکن است که این مساله ساده که با رفتار درمانی به سادگی قابل رفع بوده است سر اغاز اعتیاد باشد احمد سوال کرده است که از چه دارو هایی جهت طولانی کردن مدت انزال می توان استفاده کرد.

دوست گرامی اگر شما دچار انزال زود رس هستید باید این مشکل را با رفتار درمانی درمان کرد نه با دارو، برای این کار باید هنگام نزدیکی با شریک جنسیتان هنگامی که حس می کنید که به زمان انزال نزدیک شده اید ، سر الت تناسلی خود را توسط خودتان یا شریکتان به شدت فشار دهید تا احساس درد کنید ، سپس پنج ثانیه صبر می نمایید و دوباره مشغول سکس می گردید این کار را چندین بار انجام می دهید ، تا ارضا گردید پس از دو الی سه هفته خواهید دید که مشکلتان حل شده است ، از ان جا که این مشکل اغلب جنبه اعتماد به نفس و روانی دارد و اگر در یک الی دو هم اغوشی انزال زود رس اتفاق نیفتد معمولا دیگر این مساله پیش نخواهد امد ، و از انجا که مدت زمان انزال در مرد به علت دوره نهفتگی در دفعات نزدیکی دوم به بعد طولانی تر است ، توصیه می گردد که پس ازاولین بار نزدیکی ، برای بار دوم نزدیکی(به فاصله پنج الی ده دقیقه بعد) تکرار گردد تا طول مدت انزال در بار دوم طولانی گردد.

یک دلیل انزال زود رس یا ، دیر ارگاسم رسیدن همسر است ، بنابرین شما می توانید قبل از انکه به سکس مشغول شوید ، همسر خود را پنج الی ده دقیقه تحریک کنید ?بدون انکه الت تناسلی خودتان تحریک گردد ? ، نحوه تحریک را خود باید پیدا کنید ، چون این گونه مسایل به فانتزی طرفین و تمایلات انها بستگی دارد ، پس از انکه وی را تحریک کردید ، حس کردید که به خوبی تحریک شده است ? در این حالت الت تناسلی خانمها خیس می گردد ، ورم می کند و از چهره شان هم معلوم است ? مشغول سکس شوید ، اگر در این حالت او ارضا شود و شما هم حتی پس از یک دقیقه ارضا گردید ، دیگر مبتلا به انزال زودرس نیستید چون بر اساس تعریف کسی مبتلا به انزال زودرس است که مرتبا زودتر از شریک جنسی خود ارضا گردد ، برای به تعویق انداختن انزال خود از یک کلک دیگر هم می توانید استفاده کنید ، پس از سکس اول که شما ارضا شدید کمی دست نگاه دارید تا الت تناسلی شما از حالت عدم تحریک خارج گردد ، مثلا پنج دقیقه صبر نمایید ، در این پنج دقیقه شما باید الت تناسلی همسرتان را تحریک نمایید ، سپس برای بار دوم نزدیکی کنید ، مطمئن باشید که همواره انزال دوم در مرد طولانی تر از انزال اول است ، مثلا اگر بار اول شما پس از دو دقیقه سکس ارضا می شوید برای بار دوم پس از شش الی هفت دقیقه ارضا خواهید شد ، در این روش دوم در واقع شما پس از یک بار انزال جنسی در اصل با همسرتان نزدیکی می کنید و چون این مدت طولانی تر است به احتمال خیلی زیاد همسرتان به ارگاسم خواهد رسید ، توجه داشته باشید در هر کدام از این روشها باید همه روشها را با هم به کار ببرید ، یعنی روش تحریک همسر را باید همزمان با روش انزال دوم همراه کنید ، حتی اگر با این روش ها روش فشار دادن الت را هم بکار ببرید خوب است ، ولی فعلا همان دو روش تحریک همسر قبل از نزدیکی را با روش انزال دوم همراه کنید ، اگر پس از یک ماه باز هم مشکل شما برطرف نشد باز هم مراجعه کنید تا از روش دارویی استفاده نماییم ، چون روش دارویی دارای اثرات جانبی است به عنوان مرحله اخر به کار می رود ، از این که این قدر بی پرده توضیح دادم ببخشید ، در درمان مشکلات جنسی باید خجالت را کنار گذاشت تا بیمار بدون خجالت مشکل خود را ذکر کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر