تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

آیا او مرد ایدال شماست

آیا او مرد ایدال شماست

آیا می خواهید مطمئن شوید که نامزد فعلی تان مرد ایده آلی برای شروع یک زندگی مشترک به حساب می آید؟ در این قسمت پاسخ مناسب را به برخی از جدی ترین سوال هایی که هر کس در این زمینه باید از خود بپرسد، را برایتان تشریح می كنيم. پاسخ ها کاملا صادقانه هستند؛ این هم 7 سوال برای شروع:

1- آیا او تصور می کند مرد خوش شانسی است؟

خانم ها بدشان نمی آید که مرد زندگیشان به درستی درک کرده باشد که نیمی از زندگی بر طبق شانس و نیمه دیگر آن بر اساس سخت کوشی پیش می رود، و هر دوی این عوامل تا حدی می تواند زندگی را تحت الشعاع قرار دهد. مردی که خود را خوش شانس فرض می کند به راحتی انرژی مثبت از خود ساطع می کند، و جزء افراد قدردان به شمار می رود، همین عوامل باعث می شوند تا فضای شاد و خوشی را برای خود و اطرافیانش ایجاد کنند. تمام این موارد جزء نکات مثبت یک مرد به حساب می آیند. اما از تمام این حرف ها که بگذریم مطلبی که واقعا اهمیت دارد این است که او حداقل مردی باشد که از داشتن شما احساس خوش شانسی و خوش اقبالی کند. هیچ شکی وجود نخواهد داشت که مردی که چنین احساسی داشته باشد شما را از صمصیم قلب دوست می دارد؛ و این خود نشان دهنده خوش شانس بودن اوست.

2- آیا می توانید اشتباهات او را نادیده بگیرید؟

به هر حال هر کسی دارای یک سری خصوصیات ناپسند می باشد. آیا او مایعات را با پاکت سر می کشد؟ و یا روزنامه های باطله را انبار می کند؟ تا همین حد کافی است. همیشه آقایون عادات بدی دارند که می تواند خانم ها را به راحتی دیوانه کرده، از خانه فراریشان داده و باعث شود سر به بیابان بزنند. اما اشتباهات کوچک از قبیل مواردی که ذکر شد، شیرینی زندگی هستند و به راحتی قابل چشم پوشی می باشند. شما باید در این حالت تصاویر بزرگتری را در ذهن خود مجسم کنید: اجازه ندهید عادات بدی مانند جویدن یخ داخل لیوان، دید شما را نسبت به مردی که با اهمیت، مؤدب، صادق و دوست داشتنی است، تغییر داده و تیره و تار کند. همچنین نباید هیچ وقت فراموش کنید که خودتان هم عادت دارید پوست پایتان را بکنید و فنجان های نیمه کاره چای و قهوه را در همه جای خانه جا بگذارید.

3- آیا می توانید اعضایی از بدنتان را که در نظر او زیباترین هستند، نام ببرید؟

اگر همین حالا و بدون اینکه خودتان از او سوال کنید، بدانید که او کمرتان را دوست دارد، و یا وقتی به پهلو می خوابید از برآمدگی شکمتان خوشش می آید و یا اینکه به شما گفته لپ هایتان لطیف ترین قسمت صوررتان هستند، به طور حتم این مطالب را بیش از یک بار تکرار کرده که به یاد شما مانده است. و این مسئله زیباست.

4- آیا او تا آخرین قطره شیر را خودش می خورد؟

اگر مردی بیخوابی کشیده باشد، کارش دیر شده باشد، نتواند کراوات مورد علاقه اش را پیدا کند، اما با وجود تمام این مسائل و مشکلات هنگام مصرف شیر، مقداری از آنرا برای شما باقی بگذارد، نشان می دهد که مرد با ملاحظه ای است. اما اگر فقط حرفش را بزند و برای مثال بگوید: “من به تو فکر می کنم” و در عمل چیزی از او مشاهده نکنید، باید کمی دقیقتر بر روی انتخاب خود فکر کنید.

5- آیا او راز دار است؟

همه ما می دانیم که تمام رازها مثل هم نیستند. برخی از افراد حرف هایی را به ما می زنند و از ما انتظار دارند که آنها را در همان نقطه خاک کنیم. اگر مرد مورد نظر شما زمانیکه بیش از اندازه نوشیده باشید، رازهای شما را به راحتی به صورت یک داستان مسخره برای دیگران تعریف کنید، باید کمی محتاط تر نسبت به او عمل کنید. به عنوان مثال اگر شما دارای بیماری آمیزشی باشید، شاید این موضوع جزء یکی از آن رازهایی باشد که دلتان بخواهد طرف مقابل آنرا تا ابد در قلب خود مخفی نگه دارد. چیزی که خیلی اهمیت دارد، این است که هر دوی شما رازهایتان را به شیوه مشابه برای یکدیگر دسته بندی کنید، حال چه کوچک باشند، چه بزرگ.

6- آیا از دارایی های او آگاه هستید؟

منظور ما تا آخرین قران نیست، بلکه یک حساب سر انگشتی کفایت می کند. او باید خودش صادقانه و با روی باز در مورد این مسئله با شما صحبت کند، نه اینکه شما زمانیکه او در اتاقش نیست، فایل های کامپیوترش را زیر و رو کنید.

7- آیا تا به حال شما را در بدترین حالت دیده است؟

منظور ما چیزی بدتر از زمانی است که هیچ آرایشی نداشته اید و یا موهایتان ژولیده بوده است. ما در حقیقت در مورد روی شیطانی شما صحبت می کنیم؛ وقتی افسردگی شدیدی دارید، بیش از اندازه تند خوی شده اید، و به بالاترین حد بی ادبی رسیده اید! رویی که هیچ کس تحمل آنرا ندارد؛ شما می دانید ما در مورد کدام بخش از وجودتان صحبت می کنیم. بله درست است همانی که حدسش را می زنید! اگر او شما را در آن وضعیت دیده و بدون اینکه با 110 تماس بگیرد، موقعیت را تحت کنترل خود در آورده باشد، بنابراین یک محافظ واقعی است

شایع ترین نشانه های افسرده گی در زنان


اعتماد به نفس اندك،

اندیشه ی خودكشی،

بی میلی به تلاش های معمولاً دلپذیر،

خستگی،

تغییر اشتها،

آشفتگی خواب،

بی احساسی و مشكلات جنسی مشتمل بر كاهش تمایل به آن.

خانم ها جهت داشتن شكمی صاف


قطع مصرف هله هوله
دكـتر ‘’لزلي بونسي’’ از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشكي اظــهار مي دارد: ‘’بسياري از آبنبات ها و اسنك ها شامل گـليسـيرين و شــكر بالايي هسـتند. در معده به طور كامل هضم نمي شوند و اين امر سبب مي شود كه شكم شما نفخ كند.’’

*بدويد (در حدود 2 كيلومتر)
دكتر ‘’ديانا تيلور’’ از دانشگاه كاليفرنيا، ايالت سنفرانسيسكو، بخش حفظ سلامتي معتقد است كه: ‘’ورزش هاي سنگين، فشار و تنش فراواني را بر روي بدن شما وارد مي آورند و همين امر موجب مي شود كه عضلات براي مدت زمان طولاني نرم و سست باقي بمانند. اما نرمش ملايم و متعادل (مثل يوگا و پياده روي) به آب شدن چربي ها سرعت مي دهد و مشكل شما را در مدت زمان كمتري حل مي كند.’’

*در مصرف نمك و ادويه زياده روي نكنيد
مصرف بيش از حد ادويه جات و نمك ها باعث مي شود كه شكم شما نفخ كند. يك چهارم فنجان سس كچاپ سه برابر مقدار سديمي كه بدن شما در طول روز نياز دارد، را فراهم مي سازد. يك قاشق سوپخوري سس سويا جايگزين مناسبي براي آن خواهد بود.

*پتاسيم مصرف كنيد
اين ماده طبيعي ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمك را از بين مي برد. مي توانيد آنرا در گوجه فرنگي، موز، ماهي قزل آلا، بادام و گيلاس پيدا كنيد.

*H2Oبيشتري مصرف كنيد
نوشيدن آب به ميزان لازم، باعث مي شود تا آبي كه در بدن شما به دليل وجود نمك جمع شده به آساني خارج شود و نفخ شكمتان از بين برود.

4 حركت شكم كه معجزه مي كند!
1-دراز نشست استاندارد….. 2-دوچرخه…..3- دراز نشست عمودي … 4- ورزش پهلوها

6 تصور غلط كه باعث افتادگي شكم مي شود

1- براي سفت شدن شكم يايد حركات مربوط به آن را هر روز انجام دهيد
دليل: عضلات شكم نياز به استراحت و بهبودي دارند. در طول زمان استراحت است كه ماهيچه ساخته مي شود. ‘’كتي كيلر’’ مربي و نويسنده كتاب ‘’ تمرين هاي كتي براي هنر پيشگان’’ اظهار مي دارد كه: ‘’انجام تمرين هاي شكمي براي 3 تا 5 روز در هفته موجب مي شود شما عضلات سفت، و شكم صافي پيدا كنيد.’’

2- تمرين كامل شكم نيم ساعت طول مي كشد
دليل: كيلر معتقد است. ‘’اگر نيم ساعت طول بكشد تا شما احساس كنيد عضلات شكمتان در تحرك هستند، پس احتمالا حركات را اشتباه انجام مي دهيد. …نحوه انجام دادن حركات را مجددا بازبيني نماييد و بر روي مدت زمان تمركز نكنيد. هميشه كيفيت مهم تر از كميت است.

3- دراز نشست خيلي آرام، عضلات را محكم تر مي كند
دليل: آنقدر كه روند معمولي دراز نشست شما را لاغز مي كند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربي ها كمك نمي كند. در حقيقت كندي در انجام حركات اصلا سودمند نيست. تمرينات بايد به شما در هر حالتي كمك كنند: چه بخواهيد وارد ورزش كيك بوكس شويد چه بخواهيد يك چمدان را از روي زمين بلند كنيد. در هر دو حالت ذكر شده شما كارهاي خود را كه در حالت اسلو موشن(slow motion) كه انجام نميدهيد.

4- بهترين زمان براي انجام حركات شكمي، آخر تمرين ها مي باشد
دليل: ‘’گيلبرت ويلت’’ محقق، فيزيوتراپيست و استاد دانشگاه نبراكسا، دانشكده علوم پزشكي مي گويد: ‘’هيچ فرقي نمي كند شما چه زمان ورزش هاي شكمي را انجام دهيد، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرينات است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.’’ بنابراين بهترين زمان وقتي است كه احساس كنيد مي خواهيد تمرينات را انجام دهيد. اما اگر مي خواهيد در ابتداي تمرينات حركات مربوط به شكم را انجام دهيد، اول بايد خودتان را حسابي گرم كنيد. هنگاميكه خون در گردش باشد، مي توان به آساني از بروز بسياري از آسيب ديدگي ها جلوگيري كرد.

5- با انجام حركات پايليت (Pilates ) نمي توانيد شكم خود را 6 تكه كنيد
دليل: ‘’كيمبرلي ليون’’ يك مربي خصوصي در لوس آنجلس معتقد است كه: ‘’اين حركات بيشترين تاثير را بر روي شكم شما مي گذارند و اگر آنها را به همراه يك رژيم غذايي سالم انجام دهيد، به طور حتم مي توانيد لايه هاي مورد نظر خود را بر روي شكم به وجود آوريد. شكل شكم، قد و بلندي نيم تنه بالايي شما، جزء اموري هستند كه به ژن هايتان ارتباط پيدا مي كند.’’

6- بدون وزنه و دستگاه نمي توانيد شكم خود را آب كنيد
دليل: شما به هيچ وجه به وزنه نيازي نداريد، البته بسياري از ورزشكاران براي اينكه توانايي و قدرت خود را افزايش دهند از وزنه استفاده مي كنند. ليون مي گويد: ‘’بسياري از دستگاهها و وزنه ها براي استفاده خانم ها طراحي نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگيريد، ممكن است فشار به قسمت هاي كه نبايد، وارد شود. او براي ما يك نصيحت ديگر هم دارد: به زمين بچسبيد كه هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جايي به راحتي مي توانيد پيدا كنيد.

نتيجه بيشتر در زمان كمتر
‘’ليو جردن’’، مربي تناسب اندام در مجموعه ورزشي اكينوكس در شهر نيويورك رازها را براي ما فاش مي كند:

حركات را كمي آرام تر انجام دهيد: با چهار شماره بالا بياييد و با 4 شماره به حالت اول باز گرديد.
5 تا 10 ثانيه در دشوارترين حالت دراز نشست باقي بمانيد.
حركات خود را كم كم انجام دهيد: اين كار باعث مي شود تا عضلات شكم از ساير ماهيچه ها جدا شده و تاثير تمرينات مستقيما بر روي شكم وارد شود.

شكم خود را صاف كنيد
انجام اين حركت به شما كمك مي كند تا شكمتان را لاغر تر كنيد. در حالي كه صورتتان در مقابل زمين قرار دارد، بر روي شكم دراز بكشيد. وزنتان را بر روي كمر و شكم بدهيد و سعي كنيد دست ها و پاها را از روي زمين بلند كنيد. براي چند ثانيه در اين وضعيت باقي بمانيد. سپس به موقعيت اوليه باز گرديد و يك مرتبه ديگر اين حركت را تكرار كنيد

جنبه اي ديگر از دنياي “زنانه “


يكي از سرگرمي هاي مردم در جاهاي مختلف، تماشاي برنامه هاي تلويزيوني با موضوعات مرتبط با خانه و خانواده است. هدف اين برنامه ها هم همفكري و همدردي با مسائلي است كه ساكنان يك خانه شهري احتمالا با آن روبرو هستند: كمك به حل مجادلات خانوادگي با راهنمايي روانشناس برنامه، نگاهي به وقايع روزمره كوچه و بازار براي تاكيد بيشتر بر حس نوعدوستي و شهروندي، … و البته بخش ثابت و پرطرفدار همه آنها ارائه ابتكارات تازه در زمينه هنر خانه داري است.

مهارت زن خانواده در خانه داري و به طور كلي همه هنرهاي منسوب به اين بخش از زندگي او (آشپزي، كاردستي، نظافت …) نسل هاست كه موضوع شيرين و گاه بسيار تلخ هر خانه ايراني بوده.

فرزانه، ساكن كرج است و يك آرايشگاه دارد: “كار خانه روحيه من را ارضاء نمي كند. نمي توانم بپذيرم كه تمام روزم را فقط صرف كار خانه كنم. وقتي بچه ها كوچك بودند و كار نمي كردم، از خانه داري زجر مي كشيدم. از اين كه هر روز ساك سنگين خريد را بكشم، متنفر بودم. اما حالا كه فعاليت ديگري هم دارم، كار خانه را با علاقه بيشتري انجام مي دهم. شايد مادرانمان با خانه داري خوش بودند اما امروز، خانم ها، هم به خاطر استقلال مالي و هم براي بودن در اجتماع مي خواهند كه شاغل باشند.”

هر زني، چه شاغل باشد و چه نباشد، چه تحصيلات عاليه را پشت سرگذاشته باشد چه نه، به رقابت براي كسب مهارتهاي خانه داري دعوت شده؛ دعوتي كه رد آن ساده نيست. اهميت اين موضوع در چهره مجري زن برنامه هاي خانوادگي هم مشهود است؛ اين كه چطور او با دقت، تمام توجه خود را معطوف مهمان بخش آشپزي و كاردستي مي كند. چون شايد همه مهمان هاي برنامه مهم باشند اما اين جا موضوع شخصي تر شده است: او به عنوان يك زن نبايد از فراگيري اين مهارت ها شانه خالي كند.

فرزانه در اين مورد مي گويد: “اين برنامه ها و يادگيري كاردستي زماني كه فقط خانه دار هستي خوبه. من كاردستي زياد درست مي كردم، همه جور. اما بعد از مدتي آن را عبث ديدم. چون خيلي از چيزهايي كه درست مي كنيم، معمولا چند ماه بعد مي اندازيم دور. من فكر مي كنم اگر خانمي، مثلا گل چيني را ماهرانه درست مي كند، بهتر است از او بخرم تا اين كه ساعتها وقت بگذارم و آخر هم يك گل چيني ناهنجار درست كنم. اينطوري هم به تجارت آن خانم كمك كرده ام هم وقتم را براي كاري گذاشته ام كه من را ارضاء مي كند.”

كاهش فعاليت هاي منفي مغزي در زنان


مطالعه نخستين بررسي علمي و روانشناختي واكنش هاي نورولوژيكي به تماس بدني در شرايط هشدار دهنده است و در عين حال نخستين مطالعه صورت گرقته در زمينه بررسي رابطه تاثير روابط اجتماعي نزديك بر سلامت مغز با استفاده از تكنيك MRI است.

جيمز كوهن از دانشگاه ويرجينيا در اين بررسي علمي با مطالعه نتايج MRI شوك هاي ملايم وارد شده به مغز 16 زن ازدواج كرده كه برخي دستان شوهر و برخي دستان يك فرد غريبه را در دست داشتند، نشان داد مغز زناني كه دست شوهرانشان را در دست داشته اند كاهش قابل توجهي در زمينه پاسخ هاي مغزي به تهديدات داشته است.

اين بررسي نشان داد مغز زناني كه دست افراد غريبه را در دست داشته و يا اصلا دستي در دستشان نبوده، پاسخ بيشتري به تهديدات نشان داده است.
وي همچنين با بررسي رضايت چندين زوج از ازدواجشان دريافت كه برگزاري مراسم يك ازدواج شاد در كاهش فعاليت هاي مغزي منفي موثر است.

بر اساس گزارش لايو ساينس، نتايج اين بررسي در نشريه علوم روانشناسي به چاپ رسيده است.

چرا زنان ، احساسی تر هستند


” دكتر جغتايي:چون زنان بيشتر از نيمكره راست مغز خود استفاده مي كنند ” دكتر جغتايي:چون زنان بيشتر از نيمكره راست مغز خود استفاده مي كنند ،احساسي تر هستند و به همين دليل هم بيشتر به مسائلي روي مي آورند كه با منطق ،توجيه پذير نيست … “

و به همين دليل هم بيشتر به مسائلي روي مي آورند كه با منطق ،توجيه پذير نيست … “

چطور پستانک را از كودك بگيريم ؟


گرچه پستانك به آرام‌كردن كودك و ارضاي بازتاب مكيدن در او كمك مي‌كند، هنگامي كه كودكان بزرگ مي‌شوند و دندان‌هاي‌‌شان شروع به رشد مي‌كنند، پستانك ممكن است باعث آسيب دندان‌ها شود.
براي گرفتن پستانك از كودك اين نكات را رعايت كنيد:

سعي كنيد زمان دسترسي به پستانك را كاهش دهيد و به شب‌ها و زمان خواب محدود كنيد، سپس به تدريج كودك را قانع كنيد كه تا بدون آن بخوابد.
كودكتان را واداريد كه پستانك را با يك بازي، كتاب يا اسباب‌بازي كه لذتبخش‌تر و خلاق‌تر است معاوضه كند.
كودك را واداريد كه وقتش را با ديگر كودكاني بگذراند كه ديگر از پستانك استفاده كنيد.
به كودك توضيح دهيد كه پستانك مربوط به دوران بچگي است و اكنون كه او بزرگتر شده است ديگر به ان نيازي ندارد.
به كودك براي زماني كه بدون پستانك گذرانده است، با دادن اسباب‌‌بازي و مانند آن پاداش دهيد.
آرام بمانيد و به كودك اطمينان بدهيد، اما از تلاش براي ترك دادن كودك از پستانك دست نكشيد.
كودك را بارها در آغوش بگيريد

علاقه زنان به فال و فالگيری


اين جامعه شناس در خصوص گرايش بيشتر زنان به فال و فالگيري نسبت به مردان مي گويد :به طور معمول زنان احساسي تر از مردان هستند و بيشتر به مسائل شهودي علاقه نشان مي دهند در حالي كه مردان بيشتر منطقي و خشن هستند و اين موضوع خود به كاركردهاي دو نيمكره مغز بستگي دارد .چون زنان بيشتر از نيمكره راست مغز خود استفاده مي كنند ،احساسي تر هستند و به همين دليل هم بيشتر به مسائلي روي مي آورند كه با منطق ،توجيه پذير نيست ، اما مردان بيشتر از نميكره چپ مغز استفاده
مي كنند .

آينده خيالی در يک فنجان خالی !


پیرمرد با لباسی مندرس در گوشه ای از میدان راه آهن نشسته و رمل و اسطرلابی بر زمین گذاشته تا شاید زن و یا مردی در جوارش بنشیند و او از باز شدن گره کارشان بگوید و نوید آینده ای خوب بدهد …..دختر کولی بزور دست زنی را می گیرد تا با نگاه به چهره زن و سر و وضع ظاهری اش از خیانت شوهرش بگوید یا همسری خوب و مهربان که به زودی با ماشینی آخرین مدل از راه می رسد ….زن روی مبل نشسته و نگاهی به باقیمانده قهوه داخل فنجان می کند تا هم از گذشته بگوید و هم از آینده ….اما آیا به راستی آینده آدمی در فنجانی قهوه یا با رمل و اسطرلاب رقم می خورد ؟!

نگاه به چهره زن و سر و وضع ظاهري اش از خيانت شوهرش بگويد يا همسري خوب و مهربان كه به زودي با ماشيني آخرين مدل از راه مي رسد ….زن روي مبل نشسته و نگاهي به باقيمانده قهوه داخل فنجان مي كند تا هم از گذشته بگويد و هم از آينده ….اما آيا به راستي آينده آدمي در فنجاني قهوه يا با رمل و اسطرلاب رقم مي خورد ؟!

دكتر جغتايي،جامعه شناس ، با اشاره به ريشه تاريخي اين موضوع مي گويد: فال و فالگيري نتيجه اعتقادات خرافي است و افراد داراي اعتقادات خرافي بيشتر به اين فرهنگ روي
مي آورند.هر چند اين موضوع در فرهنگ گذشتگان بيشتر قابل مشاهده است بطوري كه اين فرهنگ در افراد قبيله نشين آفريقايي بيشتر از ساير جوامع دنيا مشهود است .

وي مي افزايد: فرهنگ و باورهاي مردم در كاركردهاي مغزي آنان تاثير مي گذارد و باورهاي آنان تبديل به نوعي رفتار
مي شود . محيط نيز يكي از عواملي است كه باعث بوجود آمدن رفتار خاصي

در افراد مي شود و به همين دليل در غرب شاهد رفتارهاي منطقي تر افراد و در مشرق زمين شاهد رفتار احساسي تر از سوي آنان هستيم.

با اين وجود مهم اين است كه بين كاركردهاي اين دو نيمه تعادل برقرار شود و يك انسان چه زن و چه مرد بتواند احساس و منطق را در كنار هم داشته باشد و يكي بر ديگري غلبه نداشته باشد .

جغتايي مي افزايد :بايد به اين نكته مهم مجددا تاكيد كنم كه تفكر حاكم بر يك محيط بر باورهاي فردي افراد تاثير مي گذارد و مي تواند ميزان گرايش و باور مردم به خرافات را كاهش و يا افزايش دهد . از سوي ديگر بشر در زمينه اعتقاد به خرافات ،سابقه اي به اندازه اي طول تاريخ دارد و اين در ذات بشر هم هست كه هرچند رو به آينده حركت مي كند اما گهگاهي به گذشته برگردد .

وي مي گويد: گاهي هم شكست و نااميدي و عدم اطمينان به آينده باعث مي شود افراد منطق را كنار بگذارند و براي

” دكتر قريي مقدم:در كشورهاي فقير كه افراد نمي توانند به اميال و خواسته هاي خود در حالت واقعي برسند و از سوي ديگر مسئولان نيز توانايي برآورده كردن خواسته هاي مردم را ندارند ،گرايش به خرافات ،فال و فالگيري بيشتر مي شود … “

فرار از وضعيت موجود به احساس و در نتيجه خرافات روي بياورند.

دكتر قرائي مقدم ،استاد دانشگاه و جامعه شناس ، نيز عوامل اجتماعي را در روي آوردن افراد به خرافات موثر مي داند و
مي گويد : وقتي كه افراد جامعه توانايي برآورده كردن نيازها و خواسته هايشان را از لحاظ فكري،اقتصادي و اجتماعي و يا خواسته هاي قلبي خود از قبيل ازدواج ،طلاق و …را ندارند به خرافات و فال و فالگيري روي مي آورند.

وي مي افزايد :در مشرق زمين و در كشورهاي فقير كه افراد نمي توانند به اميال و خواسته هاي خود در حالت واقعي برسند و از سوي ديگر مسئولان نيز توانايي برآورده كردن خواسته هاي مردم را ندارند ،گرايش به خرافات ،فال و فالگيري بيشتر
مي شود و هر چقدر مردم از طبقات پايين تر اجتماع باشند و فقير تر باشند بيشتر به رمل و اسطرلاب و فال نخود و ….روي مي آورند.

قرائي مقدم مي افزايد: البته فال گرفتن از يك جنبه مثبت است چون مدتي هر چند محدود، به افراد نوعي اميد و رضايت خاطر مي دهد اما جنبه منفي آن هم اين است كه افراد را به خرافه و خرافه پرستي بيشتر و پذيرش اين موضوع كه انسان موجودي منفعل و بلااراده است و در زندگي واقعي خود نقش چنداني ندارد ،سوق مي دهد .

وي تاكيد مي كند : خرافات البته متاثر از فرهنگ ما نيز هست و باورهاي سنتي ما ،خرافه پرستي را توجيه مي كند كما اين كه از گذشته دور شاهد اعتقاد ايرانيان به نيرويي مرموز به نام مانا هستيم كه معتقد بودند در برخي درختان ،جانوران و اشيا وجود دارد و مي تواند باعث نجات افراد و يا برآورده شدن حاجات شان شود .

وي مي افزايد: رواج خرافه گرايي كه متاسفانه برخي عناصر فرهنگي نيز آن را تائيد مي كنند براي جامعه مضر است و مردم را از واقعيات زندگي دور مي كند و باعث مي شود آنان براي حل مشكلات به رويا و توهم روي بياورند .
در اين جامعه كارايي افراد كاهش پيدا مي كند و نيروي انساني به هدر مي رود و در مجموع جامعه از حركت و پويايي باز مي ماند .

پریودهای نامنظم علل متفاوتی دارند


پریودهای نامنظم علل متفاوتی دارندمانند : عفونت رحمی ،استرسهای روحی ،ورزش های سنگین ،برخی بیماریهای جسمی مانند کم کاری یا پر کاری تیرئید و… ،کیستهای تخمدانی و…که بهتر است توسط پزشک بررسی شود ولی اکثر مواقع مشکل خاصی وجود ندارد .

هورمون پروژسترون در مورد تاخیر قاعدگی کمک کننده است وباعث شروع قاعدگی می شودولی بهتر است اول علت کاملا مشخص شود

5 نوع ازدواج شما جزء كدام گروه


5 نوع ازدواج – شما جزء كدام گروه هستيد؟

ازدواج انواع و اقسام مختلفي دارد. وقتي توانستيد نوع ازدواج خود را تشخيص دهيد، آنوقت بهتر مي توانيد تصميم بگيريد كه آيا از ازدواج خود راضي هستيد يا فكر مي كنيد بايد تغييراتي در آن ايجاد كنيد.

ازدواج يكنواخت

وقتي ازدواج كرده ايد، همسرتان را از ته قلب دوست مي داشته ايد. اما، با گذشت زمان و درگير شدن شما با مسائل و مشكلات روزمره، بچه ها و ساير فعاليت ها، از همديگر دور شده ايد. شما به ندرت همديگر را مي بينيد، اين اشكالي ندارد، اما آرزو داشتيد كه مي توانستيد زمان بيشتري را با هم گذرانده و چيزي بيشتر و فراتر از هزينه هاي خانه را با هم شريك مي شديد.

همانطور كه جدا شدن و دور شدن شما از يكديگر، زمان برده است، نزديك شدن دوباره به همديگر هم نيازمند گذشت زمان است. پس نترسيد و مطمئن باشيد كه اگر همه تلاشتان را به كار گيريد همه چيز مثل روز اول خواهد شد.

با پيدا كردن ساعاتي كه بتوانيد آن را در كنار همسرتان بگذرانيد شروع كنيد. بايد دوباره كشف كنيد كه همسرتان چقدر موجودي شگفت انگيز است و چقدر دوستش داريد. به چيزهاي مورد علاقه همسرتان، علاقه نشان دهيد، تا بتوانيد زماني را در كنار يكديگر به خوبي و خوشي بگذرانيد.

به دنبال موقعيت هايي باشيد كه بتوانيد در خلوت كنار همسرتان بگذرانيد تا دوباره از نزديك با خصوصيات عالي او آشنا شويد.

ازدواج سوء استفاده گرانه

اين ازدواج ازدواجي است كه در آن شما چه جسماً و چه روحاً مورد سوء استفاده طرف مقابلتان قرار مي گيريد. در بسياري از موارد، اين عادتي است كه از دوران كودكي در فرد ايجاد مي شود. ازاينرو، از بين بردن آن نيازمند عشق و مشاوره فراوان است.

هيچ كس نبايد تصور كند كه به چنين ازدواجي تعلق دارد، همه شايسته يك ازدواج و زندگي زناشويي عالي بدون هيچگونه سوء استفاده مي باشند.

بايد براي خودتان و فرد سوء استفاده گر از متخصص كمك بگيريد. اگر طرف مقابلتان تمايلي به انجام اينكار نشان نداد، آنگاه بايد از متخصص بخواهيد كه به شما كمك كند كه چطور با چنين موقعيتي كنار بياييد. بايد بدانيد كه اگر اين سوء استفاده و بدرفتاري ها ادامه پيدا كرد، آگاه تنها راه چاره شما ترك آن زندگي است.

ازدواج مقام و عنوان

البته مهم است كه با مردي ازدواج كنيد كه بتواند از عهده نيازهاي شما برآيد، اما اگر با كسي فقط به خاطر ثروت يا مقام او ازدواج مي كنيد . هيچ وجه اشتراكي با هم نداريد، خيلي زود متوجه خواهيد شد كه هميشه هم پول همه چيز نيست.

اگر ازدواج شما يكي از اين نوع ازدواج ها باشد، چه بايد بكنيد؟ مطمئن باشيد كه هيچوقت دير نيست و هميشه مي توانيد چيزهايي جديد درمورد همسرتان كشف كنيد كه بتواند او را در قلبتان جاي دهد. سعي كنيد به كارهاي مثبتي كه همسرتان براي شما و بچه ها انجام مي دهد فكر كنيد. از او به خاطر آن نقاط مثبت تشكر كنيد و سعي كنيد به چيزي فراي مقام يا وضعيت مالي او فكر كنيد.

براي شناختن همسرتان وقت بگذاريد و رابطه اي عميق تر با وي بسازيد.

ازدواج همسر غايب

در اينگونه ازدواج ها سر همسرتان آنقدر به كار و فعاليت هاي خارج خانه گرم است كه شما هيچوقت همديگر را نمي بينيد.

شغل هايي هست كه فرد مجبور است زمان زيادي را خارج از خانه و خانواده بگذراند. افرادي هم هستند كه براي كارشان بيشتر از خانواده شان وقت مي گذارند. اين مسئله ممكن است به خاطر حس منفي وفاداري به كارفرما باشد يا اينكه بخواهند در كارشان هميشه برتر و اول باشند.

بعلاوه، كارها و فعاليت هاي زيادي وجود دارد كه بتواند زمان و حواس افراد را از آنِ خود كند، اما اگر مي بينيد اين كارها به بهاي از دست دادن همسر و فرزنداتان تمام ميشود، مراقب باشيد چون ارزشش را ندارد.

دليل اين مشكل در زندگي شما هر چه كه باشد، ديگر زمانش رسيده است كه دست از آن برداريد و ببينيد براي كم كردن زماني كه خارج از منزل مي گذرانيد و اضافه كردن به زماني كه كنار همسر و خانواده تان مي گذرانيد چه بايد بكنيد. ممكن است ابتدا شكل قرباني كردن خودتان را داشته باشد. اما اگر همراه با همسرتان تصميم بگيريد كه براي رشد و توسعه ازدواج و زندگيتان چه مي توانيد بكنيد، مطمئن باشيد كه به لذت عميقي دست پيدا خواهيد كرد.

ازدواج بادوام

اينها ازدواج هايي هستند كه هر كسي روياي آن را در سر مي پروراند. پيرمرد و پيرزني را كه گاهي مي بينيد دست در دست همديگر لبخند زنان در خيابان قدم مي زنند چنين ازدواجي داشته اند.

اين ازدواج ها اتفاقي به وجود نمي آيند. آنها با تلاش هاي مداوم، روزانه و مثبت به وچود مي آيند. براي داشتن يك ازدواچ بادوام بايد تلاش كرد. ازدواجي كه دربرابر مشكلات مالي و اقتصادي، بيماري ها، مشكلات فرزندان، شكستن قلب ها و خيلي مسائل و مشكلات ديگر طاقت بياورد، ازدواجي بادوام است چون زوجين از تمام اين مشكلات با كمك و همكاري يكديگر گذشته اند. آنها براي گذشتن از سد مشكلات و موانع موجود بر سر راه خوشبختيشان دست در دست همديگر تلاش مي كنند. خنده هايشان، گريه هايشان، شادي ها و غصه ها و كارهايشان با هم و در كنار هم بوده است. آنها مي دانند كه هميشه مي توانند روي همديگر حساب كنند.

چنين ازدواجي براي تك تك ما امكانپذير است. فقط بايد بخواهيم و هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال براي به دست آوردن آن تلاش كنيم.
ازدواج شما كداميك ازاينهاست؟ آيا مي خواهيد همين وضعيت را حفظ كنيد؟ يادتان باشد كه هيچوقت دير نيست و اگر همديگر را دوست بداريد و تلاش كنيد، مي توانيد خوشبخت ترين زندگي را از آنِ خود كنيد.

چه طور يه زن خوب باشيم


يك ضرب المثل قديمي كه مادربزرگها خوب بلدن اينه كه زن خوب بايد در آن واحد كه كلفت و كدبانوي خوبيه ؛ تو رختخواب هم خوب سرويس بده. اين روزها اضافه كنيد بايد پول هم خوب در بياره. ولي هنوز مثل قديم ها نبايد زياد سوال و جواب كند.( آخه ميدونيد مردها خوششون نمياد). فكر ميكنيد چند درصد از مردم تو جامعه ما هنوز فكر ميكنن يه زن خوب بايد اين ويژگيها رو داشته باشه.

چند درصد از زنهاي ما هنوز همين ضرب المثل رو تكرار ميكنن و بهش اعتقاد دارن. اصلا چقدر از مردهاي ما تغيير كردن تو اين زمينه توي قرن اخير؟

زن و مرد هر دوشون صبح زود از خونه ميزنن بيرون. تو يه ساعتي برميگردن. آقا ميشينه پاي تلويزيون ( خدا نكنه برنامه ۹۰ يا يه چيزي تو اين مايه ها باشه). خانومه يه راست ميره تو آشپرخونه كه قرمه سبزي رو بپزه. غذا آماده ميشه آقا تشريف ميارن ميل ميكنن. بعدش خانم دوباره تو آشپزخونه ميشوره و ميسابه. آخر شب خسته و كوفته. آقا هه بدون اينكه ذره اي همكاري كرده باشه انتظار داره خانمه الان مثل يه مدل و يا هنرپيشه غربي ( سعي كردم خيلي مودب باشم ) كه همين چند ساعت پيش تو فيلم ديده خودشودرست كنه و همونطوري كه تو فيلم پورنوي ديشب ديده در خدمت باشه. چون در غير اين صورت پايه هاي مقدس زندگي زناشويي به هم ميريزه. كه در صورتي كه زنه قورمه سبزي نپزه و ظرفم نشوره قراره به هم بريزه. اين وسط هم حق نداري بپرسي مثلا قرار بود فلان ساعت بياي چرا يه ساعت دير كردي چون اقا بهشون بر ميخوره و فكر ميكنه كه داريد كنترلشون ميكنيد. اين جمله هم كه هيچوقت از دهنشون نميفته.
“بازم گير داديا”. بازم گير داديا براي همه چيز كاربرد داره. از خواستن اينكه شلخته نباشه تا اينكه وقتي قراري ميذاره سر وقت باشه. خلاصه يادمون باشه يه زن خوب باشيم.

ترديدهای زنانه


ترشح از واژن شكايتي است كه بسياري از خانم‌ها را به مطب پزشكان مي‌كشاند اما آيا همه اين ترشحات نشانه بيماري هستند؟

لا‌كتوباسيل‌ها كه به طور طبيعي در مخاط واژن حضور دارند، نه تنها مضر نيستند،‌بلكه فايده هم دارند.


‌‌‌‌ دكتر پريسا شباني
ترشح از واژن، علامت شايعي است. فرد گرفتار ممكن است مدتي تحمل كند و نگراني ناشي از اين كه آيا به بيماري مقاربتي مبتلا شده يا نه را به جان بخرد؛ يا اينكه ممكن است همين نگراني باعث مراجعه به اين پزشك و آن پزشك و حتي متخصص زنان يا متخصص ارولوژي شود. آيا هر نوع ترشح واژن نشانه بيماري است؟ چه موقع بايد نگران بود؟ اين ترشحات با چه مكانيسمي ايجاد مي‌شوند؟ مقاله زير به اين پرسش‌ها پاسخ مي‌دهد. اول از همه بايد دانست كه ترشحات واژن دو نوعند.

ترشحات طبيعي (فيزيولوژيك) و ترشحات غير طبيعي كه نياز به درمان دارند. اما كدام ترشحات طبيعي هستند و كدام غيرطبيعي؟
هر خانمي كيفيت طبيعي ترشحات خود را مي‌داند و در واقع مي‌داند كه چه ترشحاتي در وي قابل قبول است و كدام ترشحات بيش از حد طبيعي است. اما نكته اينجاست كه كيفيت و كميت ترشحات واژن در هر زن در طول زمان و حتي در طول يك دوره ماهانه مي‌تواند تغيير كند؛ مثلاً ترشحات قبل از بلوغ با ترشحات دوران بارداري و ترشحات پس از يائسگي متفاوت است. به همين ترتيب، هورمون‌ها تاثير مهمي روي ترشحات واژن دارند و در نتيجه بارداري يا مصرف قرص‌هاي ضدبارداري ترشحات واژن را تغيير مي‌دهد. در طول قاعدگي و دوره پس از زايمان هم كيفيت يا ميزان ترشحات ممكن است تغيير كند. حتي عواملي مثل ورود مني به داخل واژن يا عادات مربوط به بهداشت فردي هم روي اين ترشحات موِ‌ثر است.


بيش از حد دستكاري نكنيد
واژن به طور طبيعي يك محيط استريل نيست، يعني اين طور نيست كه از وجود هر گونه ميكروبي پاك باشد.

<لاكتوباسيل>ها باكتري‌هايي هستند كه به طور طبيعي در مخاط واژن حضور دارند و نه تنها مضر نيستند بلكه حداقل 2 فايده هم دارند: اول اين كه وجود آنها باعث مي‌شود جا براي رشد باكتري‌هاي ديگر تنگ شود. دوم اينكه كه آنها PH مخاط واژن را بين 3/8تا ( 4/4در حالت اسيدي) نگه مي‌دارند و همين جلوي رشد باكتري‌هاي بيماري‌زا را مي‌گيرد. بنابراين، اگر به هر دليلي (مثل شست‌وشوي بيش از حد داخل واژن يا اصطلاحاً دوش واژينال) تجمع لاكتوباسيل‌ها در واژن دچار مشكل شود، ميدان براي هنرنمايي ميكروب‌هاي بيماري‌زا باز شده است. در چنين حالتي است كه ترشحات واژن از حالت طبيعي خارج مي‌شود.


واژينوز باكتريايي
گاردنلا واژيناليس معروف‌ترين باكتري‌اي است كه وقتي PH واژن تغيير كرد، باعث دردسر مي‌شود.

آگهي

در اين حالت اصطلاحاً مي‌گويند واژينوزباكتريال ايجاد شده است و مهم ترين علت آن هم ترشحات بدبوي واژن است. البته در نيمي از موارد هم واژينوزباكتريال هيچ علامتي ندارد. اين بيماري اگر چه در زناني كه شركاي جنسي آنها به طور متناوب تغيير مي‌كند بيشتر ديده مي‌شود اما حتي در دختران و زناني كه هرگز تماس جنسي نداشته‌اند هم ديده مي‌شود و بنابراين نمي‌شود آن را صرفاً يك بيماري مقاربتي ناميد. در واقع علت اصلي ايجاد اين بيماري، به هم خوردن توازن طبيعي باكتري‌هاي واژن (به اصطلاح پزشكان، به هم خوردن فلورنرمال واژن) است.


عفونت كانديديايي
بيماري شايع ديگري كه گفته مي‌شود حدود 75 درصد زنان را در دوره‌اي از زندگيشان كه قابليت باروري دارند، مبتلا مي‌كند و نيمي از زنان حتي 2 بار يا بيشتر آن را تجربه مي‌كنند، عفونت با قارچي است كه عامل ايجاد برفك دهان نوزادان هم هست؛ قارچي موسوم به كانديدا. در اين بيماري هم ترشحات واژن افزايش مي‌يابد، اما شاه علامت اين بيماري، نه ترشح بلكه خارش واژن است. 5 درصد زنان، دچار كانديدياز راجعه مي‌شوند (طبق تعريف، وقوع 4 يا بيشتر از 4 حمله علامت‌دار بيماري در سال) كه در اين صورت اولاً بايد به دنبال علت زمينه‌اي مثل ديابت، مصرف دراز مدت كورتون يا مصرف مكرر آنتي‌بيوتيك‌ها گشت و ثانياً بايد توجه كرد كه ارتباط ميان آلرژي، مخصوصاً آلرژي‌هاي فصلي، با اين بيماري شناخته شده است و گاهي درمان حساسيت، به درمان اين بيماري هم كمك مي‌كند.

عوامل خطرزاي عفونت‌هاي آميزشي
اگر چه هر 2 اين بيماري‌ها واژينوز باكتريايي و كانديدياز واژينال، بيماري مقاربتي در نظر گرفته نمي‌شوند و حتي در دختران باكره هم ممكن است ديده شوند، اما به هر حال خطر ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي در افرادي كه دچار اين بيماري‌ها مي‌شوند، بيشتر از بقيه است. به طور كلي 8 عامل خطرزا براي عفونت‌هاي مقاربتي از نظر گرفته مي‌شود و كساني كه اين عوامل را دارند، بايد بيش از ديگران نسبت به تغيير در ترشحات واژن حساس باشند:
-1 سن زير 25 سال
-2 عدم استفاده از كاندوم
-3 ازدواج در 3 ماه گذشته
-4 تماس‌هاي متعدد جنسي
-5 علايمي مثل سوزش ادرار در همسر
-6 سابقه قبلي ابتلا به بيماري مقاربتي
-7 وجود علايمي مثل درد پايين شكم و درد تحريكي گردن رحم علاوه بر ترشح واژن
-8 رفتارهاي پرخطر همسر يا شريك جنسي


توصيه‌هايي براي بيماران
-1 يكي از درمان‌هاي رايج كانديدياز، كرم ميكونازول است. اين دارو اثر مخربي بر روي لاتكس كاندوم‌ها مي‌گذارد كه مي‌تواند منجر به شكست اين روش جلوگيري از بارداري شود. بنابراين هنگام استفاده از اين دارو بايد از روش پيشگيري ديگري استفاده كرد.
-2 در واژينوز باكتريايي نيازي به درمان همزمان همسر بيمار وجود ندارد اما در ساير بيماري‌هاي مقاربتي، همسر به طور همزمان بايد درمان شود.

-3 به طور كلي به همسران بيماران مبتلا به ترشح واژن توصيه مي‌شود كه از كاندوم استفاده كنند. استفاده از كاندوم خطر عود واژينوز باكتريايي را كاهش مي‌دهد.
-4 دوره‌هاي كوتاه مدت درمان اغلب باعث بهبود علايم مي‌شود اما عدم توازن باكتري‌ها در واژن ممكن است باقي بماند و همين باعث عود علايم پس از درمان است.
-5 زناني كه آي‌يودي دارند بيشتر به واژينوز باكتريايي مبتلا مي‌شوند.
-6 بعد از يائسگي، تغييرات واژن ممكن است بيماران را مستعد ابتلا به عفونت واژن كند. هورمون درماني جايگزين به صورت استروژن داخل واژن، باعث بهبود اين وضعيت مي‌شود

زنان و مردان هنکام مسافرت


محققان كانادايي مي‌گويند كه زنان هنگام مسافرت خوش‌پوش‌تر از مردان هستند.

به گزارش سرويس «زنان» ايسنا، در اين تحقيق زماني كه از مردان سوال شد كه چنانچه آخر هفته قصد مسافرت داشته باشند، چند دست لباس با خود مي‌برند در پاسخ گفتند كه بيش از يكي ـ دو دست نمي‌برند.

اين در حالي است كه تنها 15 درصد زنان به اين شكل هستند و 67 درصد آنان به هنگام مسافرت بيش از چهار دست لباس بيروني در ساك خود مي‌گذارند.

همچنين نزديك به 40 درصد زنان شركت‌كننده در اين تحقيق گفتند كه در مسافرت بيش از پنج جفت كفش مشكي با خود همراه مي‌برند، حال آنكه تنها 15 درصد مردان به وضعيت همان يك جفت كفش خود اهميت مي‌دهند.

نتايج اين بررسي از سويي ديگر نشان داد كه زنان در مسافرت به هيچ عنوان از لوازم آرايشي و بهداشتي غافل نمي‌شوند.

مردان هنگامي كه عازم سفر هستند به اندازه مايحتاج همان روز وسايل برمي‌دارند، اما زنان علاوه بر چيزهايي كه با خود همراه مي‌كنند، خريد ملزومات شخصي را از ياد نمي‌برند.

خانم ها چه خصايصی را دوست دارند


خيلي سخت است كه بتوان بر طبق خصوصيات اخلاقي كه جنس مخالف آنها را ميپسندد رفتار كرد. معمولاً هنگاميكه زمان قرارهاي ملاقات فرا مي رسد، خانم ها از هر نظر به خودشان مي رسند، اما در مقابل آقايون همان چهره خسته و عرق كرده باشگاه را ترجيح مي دهند. نكته مهمي كه آقايون نبايد هيچ گاه از نظر خود دور كنند اين است كه خانم ها هميشه آنطور كه وانمود مي كنند، نيستند و هيچ گاه حقيقت چيزهايي را كه دوست دارند در همسر خود ببينند را به زبان نمي آورند. شايد برخي از خانم ها نسبت به بعضي از خصوصيات اخلاقي همسرشان دل خوشي نداشته باشند و هميشه از او ايراد بگيرند و به او غر بزنند؛ اما بد نيست كه در اين قسمت از برخي خصوصياتي كه مي تواند يك خانم را همواره علاقمند به شوهرش نگه دارد نيز چيزهايي بدانيم. شايد خانم ظاهراً از تعدادي از رفتارهاي بخصوص آقا رضايت نداشته باشد، اما واقعيت اين است كه او در باطن خود، از زور خوشحالي در حال انفجار ميباشد. تعجب آور است؟!

اين مقاله را بخوانيد تا ببينيد كداميك از رفتارهاي “مردانه” تان حس علاقه همسرتان را بر مي انگيزد و براي تغيير آنها مجددا فكر كنيد.

1- مرد مردها

هر چند خانم ها ادعا مي كنند كه از مردهاي مرتب و تميز و شيك پوش خوششان مي آيد، اما گاهي اوقات اگر با لباس هاي ورزشي كج و كوله جلوي آنها ظاهر شويد، غذا را بدون رعايت آداب ويژه بخوريد، و در كوچه فوتبال بازي كنيد، شايد به نظر خانم ها خيلي جذاب تر هم جلوه كنيد. او بدش نمي آيد كه هر چند وقت يكبار براي نجاتش تلاش كنيد، و يا اگر از عهده تعمير برخي وسايل بر مي آييد اين كار را انجام دهيد، و يا حتي با دوستان خود گپ بزنيد. يك خانم با يك آقا قرار نمي گذارد تا بر سر اين موضوع كه كدامشان كفش ها و يا موهاي شيك تري دارند با او به رقابت بپردازد؛ بلكه اين تفاوت هاي موجود ميان شما دو نفر است كه منجر به اتصال هر چه بيشتر شما به هم مي شود. البته نبايد فراموش كنيد كه زمانيكه براي مشاهده تئاتر و يا صرف شام به بيرون مي رويد، او از شما انتظار دارد كه لباسهاي مناسب و آراسته اي به تن كنيد، اما در عين حال بايد در نظر داشته باشيد كه در بقيه ساعات بيشتر از حس مردانگي شما لذت مي برد – هر چند اين امكان وجود دارد كه هرگز به اين موضوع اعتراف نكند- هميشه لازم نيست شيك ترين لباس ها را به تن كنيد و درهاي مختلف را پيش از او برايش باز كنيد، فقط كافي است كه آروغ هاي بعد از نوشيدني را در زمان مناسب و هنگاميكه با دوستانتان هستيد بزنيد.

2- نه گفتن

شما بايد تصميماتي كه به ذهنتان را مي رسد را انجام دهيد و بر طبق آنچه عقلتان به شما دستور مي دهد، عمل كنيد؛ حتي اگر اين كار سبب عصباني شدن خانم شود. آقايون تصور مي كنند كه دخترخانم ها به دنبال نامزدهايي مي گردند كه او را بتوانند روي يك انگشت خود بچرخانند و هر چه كه مي گويند انجام دهد. اگر بخواهيد هميشه مطابق آنچه به شما ديكته مي شود، عمل كنيد، ديري نخواهد گذشت كه رابطه تان كسل كننده و ملال آور مي شود. خانم ها به دنبال مردي هستند كه چيزي براي ارائه كردن در دست داشته باشد و بتواند عقايد و ملاحظات شخصي خود را در بحث ها وارد كند. آنها به دنبال مردي هستند كه شخصيت منحصر بفردي داشته باشد. اگر تمام زندگي يك مرد را تنها “همسرش” تشكيل دهد، آنگاه ديگر چيزهاي زيادي براي گفتن ندارد و برايش سورپرايزهاي زيادي باقي نمي ماند كه بتواند در مواقع ضروري آنها را رو كند. حتي اگر همسر شما از آن دست خانم هايي باشد كه دوست دارند قدرت و كنترل خانواده را بدست بگيرند، باز هم بدش نمي آيد كه گه گاه با شما قدرت آزمايي و جدلي برابر داشته باشد. بنابراين اگر تا به حال تصور مي كرديد كه بايد كنترل تمام امور را به دست او بسپاريد، بهتر است از اين به بعد دست از اين كار برداريد؛ به منظور حفظ رابطه و نگه داشتن او حتماً نبايد خودتان را به يك خدمتكار خانگي دست آموز تبديل كنيد.

3داشتن شهوت جنسي شديد

كاملاً روشن است كه اگر يك رابطه، تنها به برقراري روابط جنسي محدود شود، طرف مقابل احساس مي كند كه مورد سوء استفاده قرار مي گيرد؛ اما از سوي ديگر بايد اين امر را نيز در نظر گرفت كه يك خانم زمانيكه مي بيند شوهرش در مقابل او كنترل خود را از دست ميدهد و ابزار علاقه مي كند انگار دنيا را به وي داده اند. اگر همسر شما شاغل است و شب هنگام پس از يك روز سخت كاري و سرو كله زدن با ارباب رجوع و همكاران او را در خانه مي بينيد هيچ چيز جز معاشقه نمي تواند او را خوشحال كند؛ اين امر سبب مي شود كه او خودش را در راس تمام شادي هاي جهان قرار دهد. اگر او شغل حساس و با ارزشي دارد و در سمت مهمي قرار دارد، بهتر است شما شروع كننده ارتباط جنسي باشيد. اين امر به او اجازه مي دهد كه با خيال راحت از رابطه خود لذت ببرد.

4- مستقل بودن

شايد هميشه خانم ها به اين دليل كه همسرشان ادعا مي كنند سرشان بيش از اندازه شلوغ است، به آنها توجه كافي مبذول نمي دارند، وقت زيادي را در محل كار خود سپري مي كنند و يا با دوست هاي خود خوش گذراني مي كنند، ناراحت مي شوند. بايد توجه داشت باشيد كه اگر مي خواهيد همسرتان در كنارتان باقي بماند، بايد مانند يك پرنسس با او رفتار كنيد؛ اما از طرف ديگر، همواره در نظر داشته باشيد كه اگر سرگرمي، تفريح و كارهاي ديگري براي انجام دادن نداشته باشيد، ممكن است خانم احساس كند كه در حال خفه شدن در رابطه است. همان اندازه كه شما در رابطه نياز به فضا داريد، خانم ها نيز از آزادي خود لذت مي برند و شديداً به آن محتاج هستند. يك مرد مستقل و متكي به نفس در نظر خانم ها از جذابيت بيشتري برخوردار مي باشد. يك مرد محتاج و بدون آرزو هاي بزرگ، براي بيشتر خانم ها هيچ گونه جذابيتي ندارد. بنابراين شما مجاز هستيد كه با دوستان مختلف خود قرار ملاقات بگذاريد و شغل و سرگرمي مخصوص به خودتان را داشته باشيد.

5 حسود بودن

حسادت يكي از احساسات قوي به شمار مي رود. هر چند انسان ها نمي توانند ميزان دقيق حسادت خود را كنترل نمايند، اما مقدار كمي حسد، آن هم به طور گاه گاه و اتفاقي، به راحتي مي تواند حس جاذبه شما را در نظر او افزايش دهد. اگر شما نسبت به مردهايي كه با اوصحبت مي كنند، هيچ گونه عكس العملي از خود نشان ندهيد، او تصور مي كند كه به هيچ وجه برايش ارزش قائل نيستيد، به همين دليل به دنبال كسي مي رود كه اين خلا را برايش پر كند. اگر او در مورد يك همكار مذكر خيلي صميمي و يا مربي اش بازخواست نماييد، شايد در ظاهر به شما غر بزند، اما در باطن لبخندي بر لب هايش نقش خواهد بست. توجه: زمانيكه نوبت به حسادت مي رسد، مقدار كمي از آن مي تواند مثمر ثمر واقع شود، پس در خرج كردن آن به شدت صرفه جويي كنيد. از قدرت فوق العاده آن با خبر شويد: او مي تواند عاشق مردي شود كه نسبت به دارايي هاي شخصي او حساس بوده و از آنها محافظت كند.

6آسيب پذيري گاه به گاه

هر انساني دوست دارد كه احساس كند ديگران به وجود او نيازمند هستند و از آنجايي كه كمتر اتفاق مي افتد يك خانم بتواند از شوهر خود محافظت كند، بد نيست كه به او اجازه دهيد اين كار را از طريق روش هاي ديگر به شما اثبات كند. براي مثال بد نيست كه به او اجازه دهيد تا به شما گوشزذ كند نياز به جوراب هاي بيشتري داريد، يا اينكه هميشه يادتان مي رود رخت ها را به خشك شويي ببريد، و براي بستن كروات خود به كمك او احتياج داريد. شايد احمقانه به نظر برسد اما گاهي اوقات همين موارد ساده و پيش پا افتاده سبب مي شود كه او احساس بهتري نسبت به خودش پيدا كند و بيش از پيش جذب شما شود. البته اين امر بدان معنا نيست كه سعي كنيد از او براي خود يك مادر بسازيد – هر چند او از اين كار بدش نمي آيد – اما اين امر شايد جزء آخرين چيزهايي باشد كه او انتظارش را از شما دارد؛ فقط زمانيكه نياز به كمك داشتيد و احساس مي كرديد كه او مي تواند به شما كمك كند، از او درخواست همكاري كنيد. با اين كار بدون شك به او احساس قدرت، سودمند واقع شدن، و مهم بودن دست خواهد داد. اغلب مردها تصور مي كنند كه براي كشاندن خانم ها به سمت خود بايد از خودشان يك قهرمان دست نيافتني بسازند، اما اين امر صحت ندارد. مقداري نيازمندي و كمك خواستن سبب مي شود كه شما در نظر او تا حدي آسيب پذير جلوه كنيد، و در چنين موقعيتي تمام خانم ها حاضر ايستاده اند تا به داخل رابطه شما آمده و به شما كمك كنند.

7پنهان كردن احساسات

شايد او هميشه اعتراض مي كند كه چرا نبايد بداند كه شما در حال فكر كردن به چه موضوعي هستيد. شايد دوست داشته باشد بداند كه در طول روز و در محل كار براي ما چه اتفاقاتي رخ داده، شايد هميشه از شما بخواهد تا در مورد همه چيز با او صحبت كنيد، و به اصطلاح سفره دلتان را براي او باز كنيد تا بتواند به عميق ترين نقطه از احساساتتان دسترسي پيدا كند. شما مي دانيد كه خانم ها با دوست هاي دختر در مورد جزييات تمام مسائل به خصوص در مورد نگراني هاي خود، صحبت مي كنند. به همين دليل اگر بخواهيد تمام احساست خود را در مقابل او بازگو كنيد، خيلي راحت مي تواند به شما نمره دهد. در برخي مواقع اگر كمي از او دوري كنيد و خود را كمي اسرار آميز جلوه دهيد، او علاقه بيشتري به شما پيدا خواهد كرد. نكته جالب اينجاست كه خودش به شخصه براي پيدا كردن حقيقت تلاش مي كند. خانم ها لذت مي برند تا بدون اينكه شما به آنها چيزي بگوييد، خودشان بتوانند از اسرار شما سر در بياورند. شايد آنقدرها هم كه شما تصور مي كنيد از اين كار متنفر نباشد.

8سرتاپاي او را وارسي كنيد

خانم ها به اندازه آقايون دوست دارند كه ديگران آنها را به خاطر توانايي هاي ذهني و عملي شان تحسين كنند، و زمانيكه كاري را درست انجام دادند مورد تشويق قرار بگيرند؛ آنها در چنين حالتي انتظار ترفيع رتبه و تشويقي نيز دارند. اگر يك خانم با حالت جذابي صحبت ميكند دلش مي خواهد مورد توجه قرار بگيرد. البته اين امر به شرايط و كسانيكه به او توجه مي كنند هم بستگي دارد. اما زمانيكه نوبت به مردي مي رسد كه خانم دوستش مي دارد، با كمال ميل به او اجازه مي دهد كه كليه متعلقاتش را چك كند. خانم ها هم مانند آقايون از تعريف و تمجيد لذت مي برند. اگر به او توجه كنيد او واقعا خوشحال مي شود و اين خوشحالي شما را به هر كجا كه بخواهيد خواهد رساند.

هميشه بهترين رفتارهايتان را رو نكنيد

هر چند خانم ها در بيشتر موارد، زماني كه غر زدن هايشان را شروع مي كنند كاملاً جدي هستند، (به ويژه زمانيكه آشغال غذاهاي خود را روي ميز بگذاريد و يا جوراب هايتان را برنداريد) اما بايد اين امر را هم در نظر داشته باشيد كه اگر بخواهيد هميشه با او موفقت كنيد و مطابق خواسته هايش رفتار كنيد، او دلش براي خود واقعي شما تنگ خواهد شد. اين دست رفتارها به دو قسمت تقسيم مي شوند: آنهايي كه خود واقعي شما را نمايان مي سازند و آن دسته اي كه شما را به او نشان مي دهند. از آنجايي كه ما كاملاً واقف هستيم كه خانم ها نيازمند توجه هستند و همين توجه باعث جذب خانمها به آقايون مي شود، اين احتمال وجود دارد كه برخي رفتارهاي منحصر بفرد شما باعث شود تا گل لبخند را بر روي لب هاي او بنشاند و در وجود او جذابيت بيشتري نسبت به شما ايجاد نمايد. بنابراين هيچ گاه نبايد به ظاهر صحبت هاي او توجه كنيد؛ در بيشتر مواقع او شما را فقط به خاطر وجود خودتان دوست مي دارد.

برای شوهرتان همسری کنید


1- در صورت بروز بیماری، ضمن پی‌گیری مناسب، از ابراز گله و شکایات مداوم، جداً بپرهیزید.

سعی کنید در طول زندگی، برای شوهرتان همسری کنید، هیچ لزومی ندارد برایش مادری کنید!
2- در صورت مطلع شدن از رفتار یا تصمیمی از جانب شوهرتان که برای شما خوشایند نیست، هرگز کاری نکنید که در دفعات بعدی، طوری رفتار کند که تا جایی که ممکن است شما مطلع نشوید. (اعتماد او را نسبت به ظرفیت خود نکاهید!)

3- این تفکر که هرگز نباید مشکلی وجود داشته باشد را فراموش کنید، بدانید در موقع بروز مشکلات، همکاری و صمیمیت زن و مرد، مشکلات را حل و روابط را نزدیک‌تر می‌کند.

4- تلاش کنید همیشه از همسرتان صبورتر باشید.

5- گذشت از مستحکم‌ترین پایه‌های ساختار یک زندگی ضد زلزله است.

6- در شرایطی که ممکن است پایتان به مشاجره‌ای بی حاصل باز شود، بیهوده پایداری نکنید.

7- بدانید از کاه، کوه ساختن هیچ کمکی به حل موضوع نمی‌کند.

8- به همسرتان فرصت دهید که به اعصابش مسلط شود.

9- ساده‌ترین شکل واکنش به خشم، نادیده گرفتن آن است.

10- در زمان خشم یا ناراحتی، هیچ تصمیمی نگیرید.

11- بدترین و بزرگترین اشتباه یک زن می‌تواند این باشد که خانه را به‌قصد قهر، ترک کند.

12- در بدترین شرایط، شما شروع کننده ی لجبازی و پرخاش نباشید. در صورت بروز، سعی کنید لااقل ادامه دهنده نباشید.

13- در مشاجرات، اگر نمی‌توانید، سخن خود را دردم ارزیابی کنید، بهتر است هیچ چیز نگویید.

14- در این مواقع، از واکنش‌های تأثیرگذار زنانه، به‌سرعت استفاده نکنید.

15- تکراری شدن واکنش‌ها،می‌تواند در بی اثر کردن آنها دخیل شود.

16- این عقیده که فقط یک شخص، در بروز مشکلات خطا کار است، هیچ گاه درست نیست.

17- در مواردی که تقصیر با شماست، مطمئن باشید، به عهده گرفتن تقصیر، از رویارویی با مشکلات بعدی راحت‌تر است.

18- ایجاد و پی‌گیری گفتگوی متعادل و منطقی، بدون اعمال حساسیت‌های بی‌مورد، در این مواقع می‌تواند مانع از آسیب روابط مطلوب همسران شود.

19- سعی کنید در طول زندگی، برای شوهرتان همسری کنید، هیچ لزومی ندارد برایش مادری کنید!

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

monde 8

http://takbanoo.wordpress.com/page/16/

فصل خوبي براي بچه‌دار شدن نيست



بهار فصل خوبي براي بچه‌دار شدن نيست
محققان مي‌گويند اين كه كودك شما متولد چه ماهي باشد، روي ميزان هوش او و موفقيت‌هاي تحصيلي‌اش در آينده تاثير مي‌گذارد.
اين را محققان دانشگاه اينديانا اعلام كرده‌اند كه با بررسي تاريخ تولد و همچنين وضعيت درسي بيش از يك ميليون و نيم كودك هندي، متوجه شدند آنها كه بين ماه مي‌و آوريل، زندگي جنيني خود را شروع كرده اند، از بقيه بچه‌ها كم‌هوش‌ترند و پيشرفت تحصيلي‌شان كندتر است.

رويترز گزارش داده اين نتايج هنوز از ديد مجريان اين طرح قابل توجيه نيست، اما يك توجيه آن اين است كه اين موضوع با بيشتر شدن حشرات و برخي عوامل محيطي مثل سموم و نيز نيترات‌ها در مواد غذايي و نيز بادهاي موسمي‌در فصل بهار مرتبط باشد.

اين يافته‌ها را همچنين مي‌توان با پاره‌اي مطالعات قبلي مربوط دانست؛ مطالعاتي كه تاثير برخي عوامل محيطي را روي بروز اختلالات هورموني در زنان مشخص كرده‌است.

نتايج يكي از اين مطالعات حاكي از آن است كه مواجهه با حشرات و نيز نيترات‌ها، باعث مي‌شود ميزان شيوع كم‌كاري غده تيروئيد در زنان باردار بيشتر شود.

از آنجا كه كم‌كاري غده تيروئيد مي‌تواند رشد دستگاه عصبي جنين را به تاخير بيندازد، محققان مي‌گويند ممكن است پايين آمدن ضريب هوشي اين بچه‌ها، به همين علت باشد.

نتايج اين مطالعه در نشست اخير انجمن طب اطفال ارائه شده‌است.

شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم میشود


نشاط، سرزندگی و خوشرویی شما اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، باعث می شود که شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم باشد. مردی كه خسته و كوفته از فشار محیط كار به خانه می آید، در پی مكان امنی است تا تجدید قوا كند.

6 – وقتی زن رنجیده می شود چه می كند؟

- به شوهرش بی احترامی می كند و دانسته یا ندانسته او را نزد دیگران تحقیر می كند.

- هیچ یك از كارهای اشتباه خویش را نمی بیند و منطق و انصافش را نسبت به شوهر از دست می دهد.

- به خواسته های شوهر ترتیب اثر نمی دهد و ناخودآگاه سعی می كند او را عصبانی كند.

- به حسودان و معاندان میدان می دهد تا از شوهرش انتقاد كنند.

- با كوچكترین چیزی جنجال به پا می كند، خانه را به خوبی اداره نمی كند، با مهمان ها بدرفتاری می كند و…

و با این شرایط روحی زن، فضای خانه متشنج و زندگی در آن برای همگان سخت می شود.

و اما راه چاره چیست؟ حتی زوج هایی كه عاشق یكدیگر هستند گاهی در برخورد با یكدیگر دچار رنجش می شوند، زیرا به طور طبیعی وقتی كسی را دوست داریم از او توقعاتی داریم و گاهی از او بیش از دیگران توقع داریم، هنگامی كه انتظارات مان برآورده نمی شود می رنجیم. البته رنجش امری طبیعی است اما باید مراقب باشیمهرگز و تحت هیچ شرایطی رنجش خود را از همسر پوشیده نداریم، زیرا:

«رنجش های كوچك همچون طاعون، عشق را نابود می كند.» (لئو.اف. بوسكالیا)

رنجش های كوچك در روحمان انباشته می شود و سرانجام به آستانه انفجار می رسیم. در این مرحله است كه جرقه ای می تواند آتش خشم بی پایان ما را شعله ور كند. داد و فریاد راه می اندازیم، بد و بیراه می گوییم، ناله و شیون سر می دهیم و ارتباط را خراب می كنیم.

در اینجا قصد داریم شما را با دو فن مهم آشنا كنیم:

1 – فن گفتگو: اوایل ازدواج همه كوتاه می آیند، اغماض می كنند، از یاد می برند، می بخشند و زود آشتی می كنند. اما پس از مدتی هیچ یك كوتاه نمی آیند، اغماض نمی كنند، از یاد نمی برند و نمی بخشند. همه چیز از زیر ذره بین رد می شود، زود می رنجند و می رنجانند. بعد هم می گویند چرا من برای آشتی پیشقدم شوم. متأسفانه این روند به مرحله ای می رسد كه زوج نتیجه می گیرند حرف زدن فایده ای ندارد. «او كه اصلاً به حرفم گوش نمی دهد، تا حالا چند بار امتحان كرده ام، او خودخواه است و حرف، حرف خودش است.»

ممكن است شما با هم صحبت نكنید اما زندگی مشترك همچنان ادامه دارد. ناگزیر برای شناخت طرف مقابل و خواسته های او به حدس و گمان متوسل می شوید و مشخص است كه این شناخت نمی تواند درونی و عمیق باشد.

همسر رنجیده می كوشد حقانیتش را ثابت كند. معتقد است رفتاری به دور از عدالت با او شده. اگر طرفین قدمی برای رفع رنجش خود برندارند مدام بر میزان آن افزوده می شود و كار به قهر می كشد. در تمامی مراحل فوق هم صحبت شدن می توانست درهای آشتی را بگشاید. گاه خجالت باعث می شود برای رفع دلخوری قدم پیش نگذاریم. گاه از واقعیت فرار می كنیم و مشكل را رها می سازیم، گاهی هم مایلیم دیگران را شبیه خود كنیم. اما باید دست از خودخواهی برداریم. باید بپذیریم یك رابطه مورد پسند بر حس احترام به عقیده و گفتار طرف مقابل استوار است.

«پیش از ازدواج چشم ها را خوب باز كنید و بعد از آن، كمی آنها را روی هم بگذارید.» (فرانكلین)

باید همسرمان را همان طور كه هست قبول كنیم. برای این كه به خواسته های منطقی مان توجه كند باید به خواسته اش احترام بگذاریم. باید به شیوه پسندیده ای با او حرف بزنیم. اگر با او حرف نزنیم از كجا بداند كه ما چه خواسته ای داریم. آنها كه معتقدند از گفتگو نتیجه ای نمی گیرند باید بدانند با شیوه حرف زدن، آشنایی كافی ندارند.

وقتی با همسر خود درددل كردیم و كدورت ها رفع شد آنگاه به این نكته پی می بریم كه:

«آنچه استحقاق نگرانی و تشویش را داشته باشد، هرگز وجود ندارد.» ( پلاتو)

2 – فن رفع دلخوری: در زندگی زناشویی دلخوری ها، شكایات و مشاجره ها فراوان است، اگر چنین نباشد باید نگران بود زیرا به یقین رابطه زوج به سردی می گراید، نسبت به همسر بی اعتنا می شوند و یکدیگر را دوست ندارند زیرا از هم نمی رنجند. هر گفتگویی شیوه ای دارد كه اگر به همه نكاتش توجه شود پایانی خوش خواهد داشت.اكنون راه های گله گذاری خوب را شرح می دهیم تا بتوانید این مرحله حساس را درست طی كنید:

- پیش از صحبت سعی كنید خود را جای همسرتان بگذارید. با این كار بهتر به مشكلات او پی می برید.

- پیش از صحبت با همسر، هرگز موضوع را با دیگران مطرح نكنید، زیرا ممكن است گفته هایتان را به او تحویل دهند و او را علیه شما بشورانند.

- در ابتدای صحبت تأكید كنید قصد شما از مطرح كردن رنجش، رفع سوءتفاهم است. زیرا قهرهای طولانی و جدال بیهوده است و راه به جایی نمی برد.

- سعی كنید از نكات مثبت كارهای اخیر او یا آنچه از او پسندیده اید ذكری به میان آورید تا فضای مذاكره صمیمی شود.

- تأكید كنید ممكن است مقصر این ماجرا خودتان باشید. بنابراین محض رفع دلخوری اقدام به صحبت كرده اید. اگر تقصیری داشته اید حتماً آن را به زبان آورید و از همسرتان پوزش بخواهید. این كارتان جو گفتگو را بهبود می بخشد و همسرتان فكر نمی كند محاكمه ای در كار است. در ضمن او نیز آماده پذیرفتن اشتباهاتش می شود.

- ضمن حل مسائل سعی كنید حرفهایتان را با زخم زبان، كنایه، تحقیر و تمسخر بیان نكنید. زیرا وضع از آنچه هست بدتر می شود.

- هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نكنید و مزایای آنها را به رخش نكشید. اگر می خواهید مقایسه ای در كار باشد سعی كنید او را با خودش، یعنی خطای احتمالی اش را با رفتار خوب خودش در موقعیتی دیگر مقایسه كنید.

- از دلخوری ها و رنجش های كوچك شروع كنید و از گذشته های دور یاد نكنید. پس از رفع دلخوری او را وادار نكنید به گناهش اعتراف كند و از شما عذر بخواهد. این امر غرورش را از بین می برد و جری اش خواهد كرد.

- از یكدندگی بپرهیزید و لجبازی نكنید. اگر موردی در آن جلسه حل نشد، گفتگو را به بعد موكول كنید.

- هنگام گفتگو اگر همسرتان خواست حرفی بزند مانعش نشوید و سراپا گوش باشید. فرصت دهید تا اظهار نظر كند. با این رفتارتان ثابت می كنید او نیز دارای حق و حقوقی است. از طرفی همسر شما با حرف زدن تخلیه روانی می شود. وقتی گفته هایش تمام شد آرامش و راحتی زیادی احساس خواهد كرد و پیش خود خواهد گفت: «من هم حرفم را زدم» به این ترتیب امكان آشتی و رسیدن به تفاهم فراهم می شود.

- به هر شكل كه می توانید رفع دلخوری را جشن بگیرید- با هدیه دادن شاخه گلی یا هر چیز جزئی مورد نیاز طرف مقابل- خانم می تواند كیك یا شیرینی بپزد، آقا می تواند دعوت به عصرانه یا شامی در بیرون از منزل كند و…

همیشه به یاد داشته باشید كه آشتی های اجباری كه در آن هیچ كدام از طرفین در خود تغییری نمی دهند بنیانی سست دارد.

«بعد از یك سال زندگی زناشویی دیگر زن و مرد به فكر زیبایی صورت هم نمی افتند و برعكس فقط متوجه خلق و خو و رفتار یكدیگر می شوند.» (ساموئل اسمایلز)

7 – مراقب حساسیت های شوهرتان باشید

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید، سخنش را قطع نكنید. اگر در محافل احترام لازم را به او نگذارید نباید انتظار داشته باشید دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در كنار شوهرتان باشید نه در مقابل او؛ اگر چنین كردید باید تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر كسی بی احترامی ببیند به كسانی رو می آورد كه تحسین و تشویقش می كنند.

اگر در مجالس كسی به شوخی شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت كنید. در مهمانی ها مراقب شیطنت های اطرافیان باشید؛ معمولاً بی غرض نیستند. زندگی سعادت بار، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند مایلند مورد محبت و احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید به دام آدم های حسود و دو به هم زن نیفتید كه رهایی از شر آنها آسان نیست.

اگر همسرتان عیبی دارد مواظب باشید در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی باید به دست خودتان بچرخد، آن را به دست دیگران ندهید كه در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند.»

8 – سنگ صبور شوهر باشید

نشاط، سرزندگی و خوشرویی شما اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، باعث می شود شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم باشد. مردی كه خسته و كوفته از فشار محیط كار به خانه می آید پی مكان امنی است تا تجدید قوا كند.

سعی كنید غمخوار شوهر باشید و در ناراحتی هایش شریك باشید. وقتی از سختی ها و مشكلات می گوید فقط گوش كنید، او در این لحظه محتاج پند و اندرز نیست. هیچ گاه از اشتباهات یا اعتراف هایش چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من كه گفته بودم این كار را نكن» نشوید. پس ملكه ذهن خود كنید كه شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید كاری كنید كه از شما فاصله بگیرد.

«خداوند شایستگی زن را در قلب او قرار داده است.» ( لاما رتین)

9 – شكم مرد، دروازه قلب اوست

مردها دو گروه هستند: گروه اول مردهایی هستند كه خیلی كم غذا می خورند اما به كیفیت آن و نحوه چیدن میز بسیار اهمیت می دهند. این دسته از مردها معمولاً یكی – دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهرتان ابراز غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این كار به او می گویید: « تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت قرار دارد. به خاطر توست كه غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم.»

گروه دوم مردان شكم پرست هستند و دوست دارند غذاهای چرب و سرخ كرده بخورند. حتی اگر با شوهرتان قهر هستید، باز هم از شكم او نزنید. اما اگر شوهر اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت چه باید بكنید؟

اگر می بینید غذای چرب و سرخ كرده سلامتی او را به خطر می اندازد از آن صرف نظر كنید و به تدریج به غذاهای رژیمی روی بیاورید. زیرا سلامتی شوهرتان از هر چیز دیگری مهمتر است. ولی برای این كه سروصدای شوهر شكم پرست تان در نیاید به او وعده بدهید هفته ای یكی- دوبار غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت. مطمئن باشید دلخوری همسرتان موقتی خواهد بود زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می كند. ممكن است در ظاهر حرفی نزند اما وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید در باطن شما را ستایش می كند.

10 – چگونه مرد را در انجام كارهای خانه شركت بدهید

بیشتر مردانی كه از زیر بار كار خانه، شانه خالی می كنند مدعی هستند همسرشان كار آنها را قبول ندارد و مدام ایراد می گیرد. «هر وقت می خوای كمك كنی كار منو زیادتر می كنی» ،«بلندشو برو پی كارت، تو بلد نیستی سبزی پاك كنی»، «مزاحم نشو. تو كار نكنی بهتر است» و بعد همین خانم پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و كمكم نمی كند.» بنابراین خانم های محترم چاره ای ندارند جز انتخاب راه هایی كه امكان همكاری مردان را در خانه بیشتر می كند.نكات زیر شما را در این مهم یاری می دهد:

- به مرد فرصت دهید كارهایی را انجام دهد كه به آنها علاقه مند است.

- غـُرغـُر كردن و نالیدن از فشار كار، چاره درد نیست. ببینید چگونه می توانید شوهرتان را به كار تشویق كنید.

- اگر شوهرتان كاری را ناشیانه انجام داد ملامتش نكنید وگرنه قهر می كند و دیگر دست به سیاه و سفید نمی زند. هر كار خوب او را تحسین كنید تا به انجام باقی كارها ترغیب شود.

- به تدریج شوهرتان را متوجه كنید به كمكش نیاز دارید و این كمك، وظیفه اوست.

- برای مرد تكلیف تعیین نكنید که كدام كار وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قید و بند در آیند. بگذارید به میل خود سهمی از كار خانه را به عهده بگیرند. به شوهرتان فرصت دهید وظیفه اش را انجام دهد، اگر آن را از یاد بُرد یا تنبلی كرد جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرح دهید. «اگر به عشق اجازه دهید آزادانه جاری می شود و بر هر مانعی غالب خواهد شد»

همدلی و همراهی با شوهر


نقش های زن نسبت به شوهر

نقش هایی نیز وجود دارد كه از طرف زن بایستی مورد توجه خاص قرار گیرد . در صورتی كه زن نسبت به این نقش ها توجه داشته باشد و آنها را انجام دهد ،به ایجاد استحكام در خانواده كمك كرده است. این نقش ها عبارت است از :

1- 3:احترام و تكریم شوهر ـ با توجه به این كه در زندگی زناشویی نقش محبت و اظهار عواطف بیشتر مناسب ساختار روانی و جسمی زن است و احساس دلگرمی و اطمینان خاطر را شوهر باید در فضای خانواده ایجاد كند ، زن بایستی دقت داشته باشد كه احترام او نسبت به شوهر هم یك نیاز روانی و عامل علاقه و محبت بیشتر شوهر نسبت به اوست .

2- 3 :همدلی و همراهی با شوهر ـ زن بایستی در مسائل و مشكلاتی كه شوهر در اداره زندگی در پیش روی خود دارد با او همدلی كند و این همدلی را به صورت های مختلف ابراز نماید . احساس همدلی كه شوهر در همسر خود مشاهده می كند ، جرئت و شهامت برای مقابله با سختی ها و نیروی روانی او را افزایش می دهد .

3- 3 :شاكر بودن و قناعت پیشگی ـ معمولاً تأمین زندگی به عهده مرد است و گاه اتفاق می افتد كه كمبودها و نارسایی هایی از این نظر در زندگیبهوجودآید . این كه زن در ضمن همراهی با شوهر،برای بهبود وضع زندگی ، روحیه شكر ، قناعت و سپاسگزاری داشته باشد ، در بنای خانواده ای صمیمی و مستحكم بسیار مؤثر خواهد بود .

4- 3 :پرهیز از عیب جوییـ زن و شوهر در عین حال كه بایستی عیوب و نارسایی های یكدیگر را شناسایی كرده به یكدیگر تذكر دهند و برای رفع آنها تلاش مشترك داشته باشند ، بایستی مراقب باشند روحیه عیب جویی نسبت به یكدیگر را پیدا نكنند . این حالت به ویژه برای زن در مقابل شوهر بایستی مد نظر باشد .زیرا زن ممكن است به واسطهیمحدودیت هایی كه در زندگی خانوادگیدارد ، گاه به صورت عیب و ایراد گرفتن از شوهر عكس العمل نشان دهد . چنین روشی باعث ایجاد تنش و كشمكش مستمر در زندگی خانواده و تزلزل در بنیان آن خواهد شد .

5- 3 :عفت و چشم پوشی از غیر ـ یكی از وظایف اساسی زن، كه هم از نظر حساسیت و نیاز روحی شوهر حائز اهمیت است و هم با توجه به موازین شرعی و اجتماعی بایستی آن را رعایت كرد عفت زن ، حفظ خویش در مقابل افراد نامحرم و وفاداری كامل نسبت به شوهر است . در زندگی خانوادگی ، كمال روحی شوهر غیرت،و كمال روحی زن، عفت است و این دو صفت در كنار یكدیگر،خانواده را در درون به سوی وحدت روحی ، صمیمیت و عشقدو جانبه سوق می دهد و از آلودگی های اخلاقی خانواده و جامعه جلوگیری می كند . وظیفه اساسی خویشتنداری و عفت به عهده زن است و بایستی در زندگی مشترك ، حتی در روابط معمول با آشنایان و افراد فامیل كه نامحرم هستند ، مورد توجه باشد .

6- 3 :مدیریت و تدبیر امور خانه ـ مدیریت و اداره خانواده بیشتر به عهده زن است . این مدیریت،هم در جنبه عاطفی و روانی است و هم در اداره امور جاری منزل . هر چند شوهر نیز در هر دو جنبه باید شریك و سهیم باشد ، لیكن ابتكار عمل و تدبیر اساسی را باید زن به عهده گیرد. زن باید برای ایجاد فضای مناسب عاطفی و روانی و نیز ایجاد محیط زیبا و نشاط بخش در خانه ، برنامه ریزی كند و حتی در صورت نیاز ، آموزش های لازم را ببیند تا بهتر بتواند در خانه یك” مدیر” خوب و موفق باشد

وجود همسرتان را عادی تلقی نکنید


اگر همسر شما برای تان عادی شود، صددرصد تضمین می کنم که در روابط شما اثری معکوس می گذارد. هرگز و هیچوقت کسی را ملاقات نکرده ام که بخواهد عادی تلقی شود و به طور کلی عده قلیلی با این شکل تلقی در درازمدت کنار می آیند.

به وضوح یکی از غیر محترمانه ترین و نابود کننده ترین رفتارهایی که با همسر خود (یا هر کس دیگری) می توانیم داشته باشیم، عادی و پیش پا افتاده تلقی کردن اوست. این کار مانند این است که به او بگوییم: «وظیفه تو است که زندگی را آسان تر کنی و من باید از تو توقع داشته باشم».

وجود همسر و کار وی برای ما به انحاء مختلف عادی فرض می شود. به چند نمونه توجه کنید؛ ما نقش های خود را از نقش های آنان مهم تر فرض می کنیم. تصور می کنیم مهم ترین سهم را در زندگی داریم و شریک ما «خوش شانس ترین افراد» است. بسیاری از ما ادای کلمات «لطفاً» و «متشکرم» را فراموش کرده ایم و برخی از ما اصلاً چنین کاری نمی کنیم. ما فکر نمی کنیم که خودمان چقدر خوش شانس هستیم یا زندگی بدون همسرمان چقدر برایمان ناراحت کننده و دشوار است. گاهی از همسر خود متوقع می شویم و رفتارمان با او کاملاً با رفتار ما با دوستمان تفاوت دارد. گاهی به جای همسرمان حرف می زنیم، و گاهی در باره او در حضور دیگران، به شیوه ای غیر محترمانه صحبت می کنیم. عده ای از ما تصور می کنیم که می دانیم همسرمان در چه مورد فکر می کند، در نتیجه برای او تصمیم می گیریم. سپس بنا به اشتباهی معمول، توقعات بروز می کنند: خانه ای تمیز یا غذایی گرم، یا مبلغی برای پرداخت قبوض، یا چمن های باغچه که باید کوتاه شود؛ بالاخره آنان همسر ما هستند. آنها باید این کارها را انجام دهند. در حالی که فقط عده کمی از ما حقیقتاً به حرف های همسرمان گوش فرا می دهیم یا در احساسات و هیجانات او شریک می شویم، البته مگر آنکه سخن او با آنچه برای ما جالب است همخوانی داشته باشد. می توان همینطور به موارد مختلف اشاره کرد اما مطمئنم نکته را دریافته اید.
تعجبی ندارد که بسیاری از ازدواج ها به طلاق منجر می شوند و بقیه نیز سخت و کسالت آور هستند و چندان رضایت بخش نیستند. این مطلب امری بسیار بدیهی است، اما ما بنا به دلایلی به اشتباه خود ادامه می دهیم و شریک زندگی خود را بی ارزش می انگاریم.
نقطه مقابل این قضیه نیز صادق است؛ تقریباً هیچ چیز به اندازه احساس تقدیر و با ارزش بودن به فرد حس خوبی نمی دهد. به یاد بیاورید نخستین دفعه ای که همسرتان یا افراد مهم دیگر را ملاقات کردید چه احساس خوبی داشتید. عامل اصلی که در این احساس عشق و محبت دخیل بود، قدرشناسی حقیقی شما از یکدیگر بود. از جملاتی شبیه به این استفاده می کردید «خوشحالم که صدایت را می شنوم»، «از تماس تلفنی تو متشکرم» شما تشکر خود را به طریقی بیان می کردید (از یک تعریف ساده گرفته تا یک هدیه کوچک، کارت یا ظاهری مهربان). از هر فرصتی برای بیان تشکر خود بهره می بردید و عشق خود را امری بدیهی و عادی تلقی نمی کردید.

بسیاری از افراد معتقدند که از دست دادن حس قدرشناسی نسبت به یکدیگر در زندگی زناشویی امری اجتناب ناپذیر است؛ اما اینطور نیست! شما بر قدرشناسی و تشکر صد درصد کنترل دارید. اگر تصمیم بگیرید که تشکر و قدرشناسی خود را ابراز نمایید، چنین خواهید کرد. هر چه بیشتر به این کار مبادرت ورزید بیشتر متوجه موارد قابل سپاسگزاری و تشکر خواهید شد و این عادتی بسیار ارضاء کننده است.

همسر من از قدرشناس ترین افرادی است که تاکنون شناخته ام. او مرتباً به من ابراز علاقه می کند و می گوید چقدر خوش شانس است که با من ازدواج کرده است. من نیز سعی می کنم یادم باشد همین مطلب را به او بگویم چون دقیقاً این احساس را دارم. هر بار که او قدرشناسی خود را نسبت به من ابراز می دارد، عشق من نسبت به او افزایش می یابد و او نیز به من اطمینان می دهد که متقابلاً همین احساس را دارد. ما این کار را برای دریافت عشق نمی کنیم بلکه انجام این کار از این روست که از با هم بودن به عنوان دوست یا شریک زندگی احساس خوشحالی می کنیم.

مثلاً هنگامی که برای اجرای سخنرانی مدتی از خانه دور هستم، او پیامی زیبا برای من می فرستد که بسیار سپاسگزار است که من این چنین سخت برای خانواده تلاش می کنم. همزمان با آن من نیز پیامی برای او ارسال می کنم، که من نیز خیلی متشکرم که او می خواهد و می تواند در غیاب من در خانه با بچه ها باشد و از لحاظ عاطفی عشق مورد نیاز آنها را که سزاوار آن هستند بر آنها نثار کند. هر دو نفر ما صادقانه حس می کنیم در یک جبهه هستیم و دیگری متقابلاً فداکاری می کند. سپس هنگامی که او در خارج از خانه و من در خانه هستم، شکل تعریف متفاوت می شود. او از من ممنون است که می خواهم و قادرم در خانه باشم و در مقابل من نیز از او متشکرم که با وجود دور بودن از خانه، به نحوی سهمی در خانواده ایفا می نماید.

من و همسرم بیش از 15 سال است که با یکدیگر زندگی می کنیم و یکدیگر را بیش از پیش دوست می داریم. من مطمئنم این تصمیم که هیچوقت برای هم عادی و پیش پا افتاده نشویم یکی از دلایل مهم محقق شدن عشق ماست. مطمئن هستم با تجربه کردن این روش از قدرت آن مبهوت می مانید. فراموش کنید که چه «می گیرید»، صرفاً بر این تمرکز کنید که چه «می دهید». من معتقدم اگر مصمم شوید که شریک خود را بی ارزش تلقی نکنید، او نیز متقابلاً همین کار را خواهد کرد. سپاسگزاری حس خوبی به فرد می دهد. آن را امتحان کنید و مطمئن باشید از آن نتیجه می گیرید.

منبع: کتاب از کاه کوه نسازید

ترجمه سهیلا موسوی رضوی

6 راه ساده جهت انتخاب هديه برای آقايون




معمولاً خريـدن كادو براي آقـايـون كــار ساده اي نيست؛اما همچـنان كه تعطيلات نزديك مي شـود و زمان تهيه كـادو فــرا مي رسد (چه آنرا دوست داشته بــاشيم چه نداشته باشيم) بايد به اين فكر باشيم كه معماي “چه چـيز مي تـوانـم بـه او هـديـه بـدهـم كـه دوسـت داشته باشد؟” را به هر نحوي كه شده حل نماييم.

اگر همسري داريد كه هر چيزي كه فكرش را مي كنيد، دارد (البته بجز يك لامبورگيني نيم ميليون دلاري)، يا يك برادر كه هر روز سرگرمي هايش را تغيير مي دهد، و يا پدري كه به شما مي گويد هيچ چيز نمي خواهد برايش بخريد – به ويژه چيزهايي كه خيلي دوست مي دارد – بنابراين در اين شرايط، تهيه كادوي مورد علاقه هر يك از افراد مذكور، كار واقعاً چالش آميزي است.

هر چند هيچ هديه مناسبي وجود ندارد كه به وسيله آن بتوان تمام آقايون را راضي نگه داشت، اما اين 6 نكته شما را با ذهنيت خريد هديه آشنا مي كند و به شما كمك ميكند هديه اي را برايشان انتخاب كنيد كه از ته دل آنرا دوست بدارند.

1- به كارايي فكر كنيد نه به احساستي كه القا مي كنند

پروفسور “مارگارت راكر” داراي دكتراي روانشناسي و متخصص در امورد هدايا، معتقد است كه: “در روابط ميان جنس هاي مخالف، بايد به اين نكته توجه داشت كه آقايون تصور مي كنند كادو تنها يك مبادله اقتصادي است.”

در حالي كه ممكن است يك خانم از خانه اي پر از گل رز حيرت زده شود، يك مرد، بيشتر از هديه اي خوشش مي آيد كه بتواند آنرا نگهداري كرده و از آن استفاده كند. حالا به نظرتان چوب هاي بيلياردي كه ستاره هاي زيبا روي آن نقاشي شده باشند، و يا يك جفت دمپايي رو فرشي جديد چطور است.

2- ببينيد چه مي خواهد

همانطور كه مي دانيد خانم ها زماني كه كادويي را مي خواهند معمولاً در لفافه به آن اشاره مي كنند و سعي مي كنند با اشاره غير مستقيم توجه آقايون را به سمت آن جلب كنند، اما آقايون هيچ علاقه اي به انجام اين كار ندارند، آنها دقيقاً چيزي را كه ميخواهند، به زبان مي آورند. به جاي اينكه وقت خود را تلف كنيد و به دنبال يك “سورپرايز” براي آنها باشيد، فقط چيزي كه آنها مي خواهند را برايشان تهيه كنيد و خواهيد ديد كه اين مطلب آنها را بيش از پيش خوشحال مي كند.

نكته اصلي در اينحا اين است كه ببينيد او چه مي خواهد و همان را برايش تهيه كنيد، نه چيزي كه خودتان دوست داريد را بخريد. (يا چيزي كه فكر مي كنيد برايش مناسب است)

3- به علايق او توجه كنيد

ما به دنبال خريد كادويي كاربردي براي آقايون هستيم به همين دليل بايد مطمئن شويم كه او به آن علاقه دارد. اگر احساس مي كنيد به ورزش علاقه دارد، مي توانيد برايش بليت هاي يك مسابقه ورزشي را كه ديگر در بازار موجود نيستند را خريداري كنيد و يا وسايل ورزشي خاطره آميز (مثلا توپ فوتبالي كه عكس تيم قهرمان مورد علاقه اش روي آن حك شده باشد) را برايش تهيه كنيد. مردي كه باغباني را دوست داشته باشد، يك وسيله باغباني و يا يگ گياه كمياب، او را بيش از پيش خوشحال خواهد كرد. آيا او به تماشاي فيلم علاقمند است؟ شايد يك DVD Player و يا سيستم صوتي دالبي و يا حتي چند تا CD و DVD برايش جالب تر از هر وسيله ي ديگري باشد.

4- از هداياي معمولي پرهيز كنيد

اين قانون همانطور كه براي خانم ها كاربرد دارد، در مورد آقايون نيز صحت دارد. بيشتر مردم، از جمله آقايون، هيچ ارزشي براي كادوهاي رايج و پيش پا افتاده قائل نيستند.

اين قبيل هدايا، مانند: جوراب و لباس زير كه هر سال به او مي دهيد به عنوان كادوهايي ” كم ارزش” شناخته مي شوند و طرف مقابل احساس مي كند كه شما براي تهيه آنها هيچ تلاشي نكرده و هيچ زحمتي به خودتان نداده ايد؛ به گفته “راكر” همه اين نوع كادوها به يك چشم ديده مي شوند.

راكر مي گويد: “اگر هديه مورد نظر شما، همان كادويي باشد كه در جا رختي نگهداري مي كنيد، مي توانيد آنرا به هر كسي كه مي خواهيد بدهيد و ارزش خاصي نخواهد داشت.”

5- چيز جالبي در آن وجود داشته باشد

هر چند تعداد بسيار زيادي از آقايون براي يك كادوي كاربردي ارزش بسيار زيادي قائل مي شوند (يك دست لباس كار جديد، لوله آبياري، و …) اما اگر بخواهيم كلي صحبت كنيم، آقايون بيشتر كادويي را دوست مي دارند كه برايشان جالب باشد.

(البته اينجا يك استثنا هم وجود دارد و مربوط مي شود به كسانيكه داراي درآمد ثابتي هستند و سن و سالي از آنها گذشته؛ كه در اين مورد آنها بيشتر چيزي كه در حال حاضر به آن نياز دارند را ترجيح مي دهند.)

بايد چيزي را پيدا كنيد كه آقايون از آن استفاده كنند، اما در عين حال استفاده كردن از آن نيز برايشان جالب باشد. هديه شما نبايد چيزي باشد كه تنها به درد كار بخورد؛ براي مثال اگر براي يك مرد، يك ست كامل جعبه ابزار بخريد، مثل اين است كه براي يك خانم جارو برقي بخريد، مگر اينكه آقا عاشق مكانيكي باشد و شما هم همان جعبه ابزاري را برايش تهيه كنيد كه مدتها به دنبالش بوده.

6- از عقلتان هم كمي استفاده كنيد

آقايون هم بدشان نمي آيد كه احساس دوست داشته شدن بكنند؛ يك هديه متفكرانه به راحتي مي تواند در آنها احساس عشق و پشتيباني را بيدار كند. اما به راستي چه چيز باعث مي شود يك كادو متفكرانه جلوه كند؟ پيدا كردن چيزي كه او دوست مي دارد و به آن علاقمند است.

هر چند وقت يكبار هم مي توانيد كادويي به او هديه دهيد كه خودتان برايش درست كرده باشيد، مثل تابلويي كه بر روي آن تصوير مورد علاقه اش را نقاشي كرده ايد، و يا يك جعبه پر از شيريني هاي خانگي كه دوست مي دارد.

با گذشته همسرتان چگونه برخورد كنيد ؟


زوج هايي كه قبل از ازدواج رابطه ي جنسي داشته اند، در زندگي زناشويي خود دچار مشكل خواهند شد.”

اين جمله از زبان يك كارشناس ازدواج و رئيس موسسه ي پويايي شناسي خانواده خطاب به شنوندگان كثيري از افراد متاهل مي باشد. از طريق كارهاي موسسه ي پوياشناسي خانواده روي هزاران زوج، متوجه شده ايم كه نتايج احساسي روابط جنسي پيش از ازدواج، در اكثر موارد، روي بيشتر جنبه هاي زندگي زناشويي افراد تاثير منفي مي گذارد.

بيش از نيمي از افرادي كه امروزه ازدواج مي كنند، سابقه ي روابط جنسي خود را وارد زندگي زناشويي خود مي كنند. و به نظر من فقط با صحبت كردن درمورد اين مشكلات كاري از پيش برده نمي شود، و مشكلات اين ازدواج ها حل نخواهد شد.

پس با اين مشكلات چه بايد كرد؟ دراينجا توصيه هايي براي شما زوج هاي عزيز آورده ايم، كه به زوج هاي بسياري كمك كرده است. اين مقاله را با ما دنبال كنيد، شايد با كمك گرفتن از اين راهنمايي ها، مشكلات شما نيز برطرف شود.

1. اعتراف كنيد
اعتراف كردن نه تنها براي روح، بلكه براي ازدواجتان هم خوب است. اگر همسرتان نداند كه شما قبل از ازدواج با او، با كس ديگري نيز رابطه ي جنسي داشته ايد، مطمئن باشيد كه دوست دارد بداند. او همچنين بايد بداند كه آيا همين مسئله دليل كشمكش هاي موجود در روابط جنسي خودش با شماست، يا خير. اگر شما خواهان صميميتي واقعي با او هستيد، پس بايد همه چيز دررابطه با خودتان را با او در ميان بگذاريد.

همسرتان احتمالاً با شنيدن اين مسئله خيلي ناراحت و رنجيده خاطر خواهد شد. من نگفتم كار ساده اي است و او راحت با آن كنار خواهد آمد. مطمئناً مشكلات و درگيري هايي بينتان ايجاد خواهد شد. اما اگر بخواهيد مشكلات مربوط به صميميت در روابط جنسي خود را برطرف كنيد، بايد اسرار مربوط به گذشته تان را با همسرتان در ميان بگذاريد. البته منظورم اين نيست كه همه ي جزئيات مربوط به گذشته ي خود را پيش او بريزيد، فقط گفتن مسائل اصلي كفايت مي كند. فقط به اندازه اي كه خودش ميخواهد بداند، با او در ميان بگذاريد. با اينكار به او نشان خواهيد داد كه هيچ چيز را از او مخفي نكرده ايد.

زندگي زناشويي كه در هيچ رازي در آن وجود نداشته باشد، مي تواند از پسِ همه ي موانع و مشكلات برآيد. پس اولين قدم براي غلبه بر گذشته ي جنسيتان، اين است كه همسرتان را از آن مطلع كنيد. البته بايد از همسرتان هم همين توقع را داشته باشيد، چون اين مسئله كاملاً دوطرفه است.

2. تفاوت ايجاد كنيد
گاهي افراد درحالي ازدواج مي كنند كه در گذشته با افراد ديگري رابطه ي جنسي داشته اند. حتي اگر بدانيد كه همسر شما نيز مثل خودتان در گذشته چنين عملي را مرتكب شده است، باز هم مقابله با اين احساس گناه و خيانت بسيار دشوار است.

دليل اينكه با شنيدن اين مسئله ناراحت و رنجيده خاطر مي شويم، به خاطر حسي است كه خداوند در همه ي ما قرار داده—اينكه مي خواهيم طرف مورد نظر تمام و كمال متعلق به ما باشد. همه ي ما مي خواهيم كه خصوصي ترين لخظات زندگي همسرمان با ما گذشته باشد و تجربياتي را با ما بگذراند كه از هر لحاظ متفاوت باشد و به هيچ وجه شبيه به تجربياتي كه با ديگران گذرانده نباشد.

زماني كه متوجه مي شويم فرد ديگري عميق ترين و پنهان ترين قسمت وجودي همسرمان را تجربه كرده است، احساس ميكنيم به ما خيانت شده است. احساس مي كنيم كسي چيزي را كه فقط متعلق به ما بوده از ما دزديده است. و به هيچ وجه دوست نداريم همسرمان را با كسي شريك شويم، حتي اگر جريان به سالها قبل برگردد.

بنابراين، بايد اين حق امتياز را به همسرمان هم بدهيم. بايد سعي كنيم لحظاتي را با او بگذرانيم كه هيچ كس ديگري قبلاً با او تجربه نكرده است.

به اين بينديشيد كه چرا بين اين همه نفر، همسرتان را براي ازدواج انتخاب كرده ايد و چه چيز باعث مي شود كه ازدواج شما خاص و منحصر به فرد باشد. به دنبل چيزهايي باشيد كه براي اولين بار براي هر دوي شما اتفاق مي افتد كه تابحال هيچكدام از شما آن تجربه را با فرد ديگري نگذرانده ايد.

3. به رابطه ي بين زندگي جنسي و سلامت احساسي خود دقت بيشتري داشته باشيد
زندگي جنسي شما نشانگر سلامت كلي شما در رابطه تان است. اگر با تصور رابطه جنسي با همسرتان احساس آرامش و راحتي مي كنيد، به اين معناست كه رابطه تان در وضعيت خوبي قرار دارد. اما اگر در اين رابطه تفكراتي منفي داشته باشيد، به استثناي مشكلات جسمي دوره اي، در اكثر موارد به اين معناست كه شما و همسرتان از نظر احساسي بسيار از هم فاصله داريد.

زماني كه رابطه ي شما در وضعيت خوبي قرار داشته باشد، ايجاد رابطه ي جنسي نتيجه ي آن خواهد بود. هر دوي شما احساس امنيت و آرامش خواهيد كرد و اين رابطه جنسي باعث بهبود وضعيت سلامتي روحي و احساسي شما خواهد شد. حتماً در همه ي موارد اهميت سلامت جنسي و احساسي خود و همسرتان را در نظر بگيريد و مطابق با آن رفتار كنيد.

با اينكه اين موارد نمي تواند بهبودي آني در روابط شما ايجاد كند، اما به عقيده ي من سريعترين راه حل هاست. زوج هاي زيادي از اين راهكارها استفاده كرده و موفق بوده اند. مطمئن هستم براي شما نيز اثر بخش خواهد بود. پس امتحان كنيد!

رفتارهای که مردها را خشنود و گرم ..


1) وقتي از سر كار مياد خونه خسته نباشيد گفتن شما از ته دل و البته هر چند وقت يكباري بوسيدن اون مي تونه خيلي روي مردان تاثير گذار باشد ( بعض دختران زماني كه دوست پسر دارند روزي صد بار آنها را مي بوسند اما در مورد همسر آينده خود كوتاهي ميكنند بعضي ها هم كه خجالت ميكشند )

2)به خريدهاي كه انجام داده گير ندهيد بگزاريد بعدا سروقت به شوهرتان تذكر دهيد مثلا زماني كه با او تنها نشستيد و همان ميوه هارا كه شوهرتان تهيه كرده درايد نوش جان مي كنيد بهترين موقعه ميباشد

3) اگر صاحب فرزند هستيد احترام هميديگر وجلوي فرزندان حفظ كنيد اصلا به هم توهين نكنيد

4) مردان دير اصلاح مي شوند كمي صبور باشيد

5) يادتان نرود هميشه براي شوهرتان زيبا ترين آرايش را انجام دهيد و تحريك آميز تيرن پوشش را در تن و ناز ترين رفتار را در برخورد خود اعمال كنيد

6) هر چند وقت يكبار زماني كه نشسته با رفتارهاي معكوس او را غافلگير كنيد مثلا موهاي او را بر هم بزنيد اين شيطنت شما به نوعي در ذهن همسر شما ماندگار مي شود البته اين يك مثال بود و قيد شده هر چند وقت يكبار مي دانيد كه مردان به موي سر حساس هستند البته اگر بعد از ازدواج شما موي سري براي او گذاشته باشيد

فعلا فكر مي كنم براي اين پست كافي باشه رو همين ها فكر كنيد همين مطالب رو هم كه عمل كنيد البته اگر تا به حال عمل نميك رديد خودش شما رو چند سالي جلو مي اندازد در ضمن اگر در برخي جاها تند برخورد شده قصد توهين و جسارت به كسي رو نداشتم و پوزش مي خوام

كاهش صدمات كانال زايمانی



كاهش صدمات كانال زايماني
زايمان در آب از موفق ترين روش هاي زايمان طبيعي است كه به عنوان يك روش غير تهاجمي و طبيعي همراه با كاهش چشمگير درد زايمان مطرح است .

دكتر طباطبايي متخصص زنان و زايمان افزود: ترس از درد بارداري طبيعي مهمترين علت امتناع زنان از زايمان طبيعي در كشورمان است كه باعث شده آمار سزارين سه برابر بيشتر از آمارهاي جهاني شود .
وي گفت: در زايمان درآب طول مدت زايمان كاهش چشمگيري پيدا مي كند و كاهش صدمات كانال زايماني از ديگر مزيت اين روش است .
وي تصريح كرد: آثار آرامش دهنده آب باعث كاهش اضطراب و ترس مادر مي شود كه اين خود باعث كاهش درد زايمان نيز است

مسیری که زنان را به اعتماد به نفس می رساند



ما با این اسلحه به دنیا نمی آییم بلکه باید خود درصدد دستیابی به آن باشیم. هر کسی همیشه این سلاح را در دست ندارد و تنها با صحبت کردن نمی توان آن را به دست آورد. بله از «اعتماد به نفس» صحبت می کنم ما خانم ها برای افزایش اعتماد به نفس در وجودمان با دشواری خاصی روبرو هستیم. اولین دلیل این دشواری این است که ما خانم ها به صورتی غریزی بیشتر از آنکه به خود توجه کنیم، بر مسایل اطرافیان متمرکز می شویم و طبیعی است که زمان کمتری برای پیشرفت و ارتقاء اعتماد به نفس در وجود خود می یابیم. دلیل دیگر این که دختران حتی از ابتدای تاریخ، بیش از آنکه به داشتن جسارت و اعتماد به نفس تشویق شوند. به بی ارادگی و انفعال ترغیب می شده اند.

اما همه روزه هنگامی که تلویزیون را روشن می کنیم و یا شروع به خواندن روزنامه می کنیم. با حجم وسیعی از اطلاعات و اخبار در مورد خانم های موفق و با اعتماد به نفس بالا برخورد می کنیم . چگونه این خانم ها به خودباوری رسیده اند؟ چطور آنها با وجود همه سختی ها و مشکلات موجود، به سعی و تلاش خود ادامه داده اند؟

اگر از آنها در مورد اعتماد به نفس شان بپرسید، حتماً چنین فرمولی به شما ارایه می دهند:
مسئولیتی را بر عهده بگیرید.
این نکته اولین و مهمترین جزء فرمول اعتماد به نفس است شما و تنها خود شما می توانید در زندگی خود تحولی به وجود آورید.

اگر منتظرید که موقعیت خوبی به شما پیشنهاد شود. لازم است زمان زیادی را صبر کنید. این نکته را بدانید مسیری که شما را به قله اعتماد به نفس می رساند همان جاده ای است که خود قدم در آن نهاده اید و مطمئناً شخص دیگری نمی تواند شما را به قله برساند.

تجربه های جدیدی را در زندگی امتحان کنید. هر چیز جدید و نوینی را امتحان کنید در کلاسی که در زمینه آن آشنایی چندانی ندارید، شرکت کنید.
امتحان و آزمایش توانایی ها و قابلیت ها در حیطه ای جدید، راهی شگفت انگیز برای آموختن اعتماد و اتکا بر خویش است.
ابتدا طرح یک عمل را بریزید و سپس آن را به انجام رسانید. یک زمینه خاص برای پیشرفت شخصی و حرفه ای خود انتخاب کنید و از قبل اقداماتی را که برای دستیابی به آن لازم است، مرحله بندی کنید و برای هر مرحله زمان خاصی را در نظر بگیرید. اکنون وقت آن رسیده است که هر مرحله ای را براساس طرحی که از قبل پیش بینی شده ، بدون هیچ عذر و بهانه ای به پایان برسانید.

هر قدم کوچکی در انجام این مراحل، گام بزرگی است به سوی اعتماد به نفس شما!
در انجام کارهایتان پافشاری کنید.
زمانی که در میدان چالشی جدید قرار می گیرید مقاومت به خرج دهید. اعتماد به نفس واقعی از این اعتماد ناشی می شود که شما می توانید با اتکا بر توان خویش و بدون در نظر گرفتن نتیجه کار با سعی و تلاش عملی را انجام دهید و با جسارت تمام آن را به پایان رسانید.

اگر زمانی که اعتماد به نفس انجام کاری را دارید، مسئولیت انجام آن عمل را به تعویق بیندازید، هرگز آن را انجام نخواهید داد ؛ اما در حیطه علم روان شناسی، به این نتیجه رسیده ایم که تغییر رفتار سبب ایجاد تغییراتی در احساسات انسان می شود. بنابراین اگر عهده دار انجام کاری می شوید و آن را با اعتماد به نفس صوری و ظاهری انجام می دهید، مطمئن باشید احساس اعتماد به نفس واقعی در درونتان ریشه می دواند.
از انسان های موفق کمک بخواهید.
آیا شخص قابل اعتمادی را می شناسید که بتواند یکی پس از دیگری مسئولیت کارهای جدید و همراه با ریسک را عهده دار شود؟ ببینید که او چطور این کار را انجام می دهد! به خود جرئت دهید و با این گونه افراد ملاقات کنید و دریابید که چطور آنها مسئولیت های خطیر را برعهده می گیرند.

انسان های مطمئن به خود از کمک کردن به افراد خوشحال می شوند و از این طریق تلاش ها و تشویق هایی را که سبب شده امروز به چنین موقعیتی برسند تداعی می کنند.

اگر فکر می کنید به ورزشکاری موفق غبطه می خورید و یا اگر در مورد زنی که در شصت سالگی به دانشگاه پزشکی راه یافته است در روزنامه مطلبی خوانده اید و آهی آرزومندانه کشیده اید ، بدانید که همین جا و همین حالا فرمول اعتماد به نفس را در دست دارید.

از عوامل مهم در بقای زندگی زناشويی


از عوامل مهم در بقاي زندگي زناشويي
ارائه مطلب زير تلاش براي جلوگيري از وقوع اختلافاتي است كه به سبب آن امروزه راهروهاي دادگاه خانواده مملو از جمعيت است . پس به اميد آنكه شما را هرگز در آنجا ملاقات نكنيم توجه شما را به چند نكته انساني كه حاصل بررسي مواد حقوقي و خلاصه مسائلي است كه معمولاً در دادگاه ها با آن روبرو هستيم ، جلب مي كنيم .

1- اگر از گذشت ، صبر و بردباري در خود نشاني داريد به سراغ ازدواج برويد . زماني براي شروع يك زندگي مشترك تصميم بگيريد كه از استقلال و توان كافي خود براي اداره يك خانواده جديد مطمئن هستيد .

2- زماني را براي جاري شدن صيغه عقد مطلوب بدانيد كه از خواست ها و نگرش هاي يكديگر باخبريد و مي دانيد كه هر دو هدفي مشترك را دنبال مي كنيد . براي رسيدن به اين شناخت ، مدتي به يكديگر فرصت دهيد .

3- در اين دنياي بزرگ هيچ دو نفري مانند هم نيستند . تفاوتهاي بارز ميان دو خواهر و يا دو برادر كه هر دو زاده يك مادر و پدر هستند ، خود گوياي اين مسئله است . بنابراين مبناي تفاهم را معيارهاي اصلي و اساسي برگزينيد . توقف و ايستادن بر اصول فرعي يكديگر چندان كمكي به بهبود روابط زناشويي نخواهد كرد.

4 – قبل از ازدواج به مسئله اعتياد به طور جدي بينديشيد و از عدم اعتياد همسرتان به هر گونه مواد مخدر ، اطمينان كامل حاصل كنيد . نگذاريد اميد به ترك كردن و يا ترك دادن سبب شروع يك زندگي پُرمشكل شود .

5- براي داشتن زندگي خوب و توأم با آرامش ، به شيوه زندگي انتخابي خود عشق بورزيد . چشم وهم چشمي ، حسادت و تجمل پرستي ، بار سنگين زندگي هاي امروز را از دوش هيچ زوج جواني بر نداشته است . به راستي كه كم كردن توقعات ، گنجينه اي بزرگ براي ساختن آينده يك زوج جوان است .
6- تجربه بارها و بارها ثابت كرده كه زوجي موفق و سربلند هستند كه در كشاكش زندگي در كنارهم ، يارهم هستند . در كنار هم در شادي ها مي خندند و در سختي و رنج ها با هم به جنگ مشكلات مي روند . اشتباهات يكديگر را مي بخشند و موفقيت هاي يكديگر را جشن مي گيرند ، براستي زن و شوهرهايي كه به جاي در كنار هم بودن ، مقابل يكديگر مي ايستند و زندگي مي كنند ، نه زندگي ، كه نبردي سخت مي كنند .

7- به ياد بسپاريد كه گفتن كلمات محبت آميز، ذكر محسنات يكديگر و يادآوري اينكه همسرتان را دوست مي داريد و به وجودش در كنارتان افتخار مي كنيد ، كلمات يا جملات مختص دوران آشنايي و اوايل ازدواج نيستند . انسانها نياز به شنيدن مهر يكديگر دارند ، آنچه در دل و ذهنتان مي گذرد را صادقانه به زبان آوريد كه خود يكي از عوامل مهم در بقاي زندگي زناشويي است.

8- بد نيست اگر بدانيم استفاده از تجربيات و نظريات ديگران مترادف با دخالت آنها در زندگي زناشويي ما نيست ؛ چه بهتر اگر تجربيات گذشتگانمان را سرمشق كنيم و خود كاشف شادي هاي ديگر باشيم .

9- اگر در برخي مسائل با يكديگر اختلاف نظر داريد هرگز فرزندانتان را از آن مطلع نكنيد . در مقابل فرزند ، پدر و مادر عنصري واحد و جدايي ناپذيرند كه حرفشان و قولشان يكي است.

10- دوستي سرلوحه بهترين نوع رابطه هاست كه نه در شناسنامه و نه در هيچ جاي ديگر ثبت نمي شود ، اما عميق و بي پيرايه است . بهترين والدين همانهايي هستند كه با فرزندانشان دوست و رفيق اند . بهترين زوجها نيز آناني هستند كه قبل از اين كه به يادشان بيايد كه زن و شوهر يكديگرند ، بدانند كه دوست هم هستند . رابطه صميمانه و خالصانه توأم با درك و حفظ احترام همديگر ، شايد يكي ديگر از عوامل مهم تضمين كننده بقاي يك زندگي است .

باید كسی را برای زندگی انتخاب كرد كه …


باید كسی را برای زندگی انتخاب كرد كه …اغلب به دختران و پسران می آموزند كه با فردی ازدواج كن كه پس از ازدواج شخصیت او را آن طور كه می خواهی تغییر بدهی. باید به این عده گفت شاید همسر شما دچار یك نوع ضعف اخلاقی باشد كه پس از ازدواج با دلگرم كردن او به زندگی خانوادگی بتوانید آن ضعف را در او از بین ببرید.

اما محال است بتوانید شخصیت فردی یك نفر را عوض كنید. زیرا از همان دوران كودكی تمامی دیده ها و شنیده ها و اندرزها در فرم دادن به شخصیت او نقش اساسی دارند. پس چطور ممكن است شما بتوانید كسی را مجبور كنید تمامی خاطرات ذهنی خود را كه در طول زندگی در ذهن او انباشته شده است از خود دور كند و از او شخص دیگری آنطور كه شما مایلید بسازد.

البته همانطور كه در ابتدا ذكر شد گاهی بعضی از اخلاق و رفتارهای غلط آدمی بر اثر عدم آگاهی است كه اگر نسبت به آن مسائل آگاهی و شناخت پیدا كند دیگر آن رفتارهای غلط را تكرار نمی كند. ضمناً فرد وقتی قادر است چنین تغییراتی در خود بدهد كه نیاز به تغییر را احساس كرده باشد. پس نباید فراموش كرد كه باید كسی را برای زندگی انتخاب كرد كه دور از عنوان های اجتماعی و تیپ ظاهر ، از نظر عقیدتی اشتراك زیادی با شما داشته باشد.

زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است


زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است
درباره ازدواج بسیار گفته و شنیده ایم. اما مطالبی كه در زیر می آید شاید برای شما تازگی داشته باشد.

از میان ضرب المثل های ملل مختلف و همین طور سخنان شخصیت های بزرگ جهان پیرامون ازدواج شصت مورد را انتخاب كرده ایم. بسیاری از این حرف ها جنبه شوخی و مزاح دارد اما تعداد دیگری از آنها شاید وصف حال من و شما باشد! همین طور قسمت دیگری از این گفته ها می تواند برای عده ای حكم كلید راهنما را داشته باشد.

1-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت كن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)

2- مردی كه به خاطر ” پول ” زن می گیرد، به نوكری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

3- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )

4- زنی سعادتمند است كه مطیع ” شوهر” باشد. ( ضرب المثل یونانی )

5- زن عاقل با داماد ” بی پول ” خوب می سازد. ( ضرب المثل انگلیسی )

6- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگلیسی )

7- زن و شوهر اگر یكدیگر را بخواهند در كلبه ی خرابه هم زندگی می كنند. ( ضرب المثل آلمانی )
8- داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت . ( ضرب المثل لهستانی )

9- دختر عاقل ، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. ( ضرب المثل ایتالیایی)

10-داماد كه نشدی از یك شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی )

11- دو نوع زن وجود دارد؛ با یكی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. ( ضرب المثل ایتالیایی )

12- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه كن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق كن . ( ضرب المثل آذربایجانی )

13- برا ی یافتن زن می ارزد كه یك كفش بیشتر پاره كنی . ( ضرب المثل چینی )

14- تاك را از خاك خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب كن . ( ضرب المثل چینی )

15- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شكمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

16- اگر زنی خواست كه تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج كن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل تركی )

17- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)

18- ازدواج مثل یك هندوانه است كه گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. ( ضرب المثل اسپانیایی )

19- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

20- ازدواج كردن وازدواج نكردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط )
21- ازدواج مثل اجرای یك نقشه جنگی است كه اگر در آن فقط یك اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممكن خواهد بود. ( بورنز )

22- ازدواجی كه به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. ( رولاند )

23- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است . ( ناپلئون )

24- اگر كسی در انتخاب همسرش دقت نكند، دو نفر را بدبخت كرده است . ( محمد حجازی)

25- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست ، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب كنیم . ( خانم پرل باك )

26- با زنی ازدواج كنید كه اگر ” مرد ” بود ، بهترین دوست شما می شد . ( بردون)

27- با همسر خود مثل یك كتاب رفتار كنید و فصل های خسته كننده او را اصلاً نخوانید . ( سونی اسمارت)

28- برای یك زندگی سعادتمندانه ، مرد باید ” كر ” باشد و زن ” لال ” . ( سروانتس )

29- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ ” شجاعت ” می خواهد. ( كریستین )

30- تا یك سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های یكدیگر را نمی بینند. ( اسمایلز )

31- پیش از ازدواج چشم هایتان را باز كنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. ( فرانكلین )

32- خانه بدون زن ، گورستان است . ( بالزاك )

33- تنها علاج عشق ، ازدواج است . ( آرت بوخوالد)

34- ازدواج پیوندی است كه از درختی به درخت دیگر بزنند ، اگر خوب گرفت هر دو ” زنده ” می شوند و اگر ” بد ” شد هر دو می میرند. ( سعید نفیسی )

35- ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی ، سه سال جنگ و سی سال تحمل! ( تن )

36- شوهر ” مغز” خانه است و زن ” قلب ” آن . ( سیریوس)

37- عشق ، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق . ( بالزاك )

38- قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم ، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم . ( لرد لوچستر)

39- مردانی كه می كوشند زن ها را درك كنند ، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج كنند. ( بن بیكر)

40- با ازدواج ، مرد روی گذشته اش خط می كشد و زن روی آینده اش . ( سینكالویس)

41- خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید . ( پاستور )

42- ازدواج كنید، به هر وسیله ای كه می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یك همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. ( سقراط)
43- قبل از رفتن به جنگ یكی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا كن . ( یكی از دانشمندان لهستانی )

44- مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد. ( كارول بیكر)

45- من تنها با مردی ازدواج می كنم كه عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم . ( آگاتا كریستی)

46- هر چه متأهلان بیشتر شوند ، جنایت ها كمتر خواهد شد. ( ولتر)

47- هیچ چیز غرور مرد را به اندازه ی شادی همسرش بالا نمی برد، چون همیشه آن را مربوط به خودش می داند . ( جانسون )

48- زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج كند كه زندگی خوبی نداشته باشد ، اما نمی تواند مردی را كه شنونده خوبی نیست ، تحمل كند. ( كینهابارد)

49- اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود كه آنها بر سر مسائل كوچك با هم مشكل پیدا می كنند. ( شاو)

50- وقتی برای عروسی ات خیلی هزینه كنی ، مهمان هایت را یك شب خوشحال می كنی و خودت را عمری ناراحت ! ( روزنامه نگار ایرلندی )

51 – هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی كند. ( ضرب المثل اسكاتلندی)

52 – با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی كن . ( ضرب المثل آلمانی )

53 – تا ازدواج نكرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر كنی . ( شارل بودلر )

54 – دوام ازدواج یك قسمت رویِ محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا . ( ضرب المثل اسكاتلندی )

55 – ازدواج پدیده ای است برای تكامل مرد. ( مثل سانسكریت )

56 – زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می كند . (ضرب المثل آلمانی )

57 – ازدواج قرارداد دو نفره ای است كه در همه دنیا اعتبار دارد. ( مارك تواین )

58 – ازدواج مجموعه ای ازمزه هاست هم تلخی و شوری دارد. هم تندی و ترشی و شیرینی و بی مزگی . (ولتر )

60 – تا ازدواج نكرده ای نمی توانی درباره آن اظهار نظر كنی. ( شارل بودلر )

انتظارات آقايون از خانمها


در حقیقت خیلی ساده است.

در اعماق قلب هر مردی این آرزو وجود دارد که همسرش با تمام وجود به او اعتماد داشته باشد. چند بار شده مردی را ببنید که به همسر خود می گوید: “فقط اگر به من اعتماد داشتی…”

بیشتر آقایون در عجب هستند که چرا انجام چنین کار ساده ای برای بیشتر خانم ها دشوار است. پاسخ این سوال در تفاوت های فیزیولوژیک موجود میان جنسیت های مختلف نهفته است.

این امر از همان آغاز تولد معنا پیدا می کند. پسر بچه ها دارای هورمون تستسترون هستند. مزیتی که دختر بچه ها فاقد آن می باشند. با توجه به دارا بودن تستسترون، آقایون می توانند به راحتی در برابر مشکلات از خود دفاع کنند و در صورت نیاز هنگام مواجهه با خطر پا به فرار بگذارند.

بیشتر دختر خانم ها دارای چنین توانایی نیستند. آنها نمی توانند از لحاظ بدنی در مواقع خطر از خود دفاع نمایند.

اگر پسرها به فردی اعتماد کنند که نهایتاً به آنها صدمه بزند، باز هم توانایی دفاع کردن از خودشان را دارند (و یا می توان گفت که از هیچ تلاشی در این زمینه مضایقه نمیکنند). از سوی دیگر دختر خانم ها در شرایط مشابه خلع سلاح شده و قدرت برخورد فیزکی را ندارند.

از آنجایی که اعتماد تنها از جایگاه قدرت ایجاد می شود، در آینده که این دختر بچه ها تبدیل به خانم های بالغ می شوند، بازهم جایگاه آسیب پذیر خود را حفظ می نمایند. زمانیکه احساس می کنند ممکن است از جایی به آنها آسیب برسد، ترجیح می دهند که به طرف مقابل اعتماد نکنند.

بنابراین آقایون باید بدانند زمانیکه از همسر دلخواه خود تقاضا می کنند تا به آنها “اعتماد” کند، نباید تصور کنند که آنها توانایی انجام چنین کاری را ندارند، بلکه باید درک کنید که بانوان قدری آسیب پذیرتر از آقایون هستند. اگر از او انتظار دارید که اعتمادش نسبت به شما جلب شود، باید کارهایی انجام دهید که به واسطه آن به ایجاد چنین حسی کمک کرده باشید.

البته ابزار و موقعیت هایی هستند که می توانید برای گسترش اعتماد، روی آنها “حساب کنید”. خوشبختانه اکثر خانم ها با چنین ابزار و موقعیت هايی آشنا هستند و به راحتی آنرا قبول می کنند. امری که سبب می شود خانم ها راحت تر به آقایون اعتماد کنند این است که آقایون بر طبق گفته هایشان عمل کنند. قول دادن در شرایطی که به آن عمل نکنید، برای خانم ها بی معناست.

یک خانم باید ببیند که همسرش به قول هایش عمل می کند، چراکه همیشه دیدن، تاثیر بیشتری نسبت به شنیدن از خود باقی می گذارد. اجازه دهید تا بیشتر برایتان توضیح دهم؛ به عنوان مثال تصور کنید کسی به شما می گوید که من بد جنس ترین آدمی هستم که آنها تا به حال دیده اند. برای ماهها تنها چیزی که به گوش شما میرسد این است که من تا چه اندازه با خانواده و دوستانم بدرفتاری می کنم.

یک روز با من قرار ملاقات می گذارید و در طی این جریان، متوجه می شوید که من آنقدرها هم که تصور می کردید، وحشتناک به نظر نمی رسم و در عین حال کمی خوش مشرب هم به نظر می رسم. آیا تنها یک ویزیت کافی است تا عقیده کلی شما نسبت به من تغییر پیدا کند؟ البته که نه!

اما اگر به طور مکرر با خوش رفتاری ها و فروتنی های من نسبت به خودتان آگاه شوید، کم کم نظرتان در مورد من شروع به تغییر پیدا کردن می کند.

مهربانی که شما در طی چند هفته آخر، از جانب من دریافت کرده اید با چیزهایی که قبلاً در مورد من شنیده بودید، مطابقت ندارد. تمام شایعاتی که در مورد بدجنسی من شنیده بودید، رفته رفته از ذهنتان محو می شود. با گذشت زمان از طریق اعمال من، افکار منفی شما در مورد شخصیت من عوض خواهد شد.

آقایون مطلع باشند که وقتی خانم ها ببینند رفتارتان دقیقاً مطابق با گفته هایتان است، آنوقت حس اعتماد، خود به خود رشد پیدا می کند. زمانیکه به گفته هایتان عمل نکنید، همسرتان از شما قدری بیمناک می شود.

او از دیدگاه خودش احساس می کند که شما را دوست می دارد و می خواهد به شما اعتماد پیدا کند. فقط نیازمند کمک است تا چیزی را که شما می خواهید نثارتان کند.

به جای انتقاد از دخترتان، برایش الگو باشید


به جای انتقاد از دخترتان، برایش الگو باشید

یک مطالعه جدید نشان می‌‌دهد انتقاد خانواده‌ها از وزن و یا عادات غذایی دختران، آثار ماندگاری بر عزّت نفس آنها می‌گذرد.

به گزارش رویترزهلث از نیویورک، محققان با مطالعه 455 دانشجوی دختر که از اندام خود ناراضی بودند، دریافتند بیش از 80 درصد آنها، والدین و یا خواهر و برادرانشان در دوران کودکی از ظاهر اندام آنها ایراد می‌گرفته‌اند.

بسیاری معتقدند این انتقادها نمایان‌گر فقدان عشق و علاقه و حمایت در خانواده است. و حتّی نمایانگر بدرفتاری عاطفی است بطوری که برخی در بین خانواده آنها را «زشت»، «خنگ» و «تنبل» می‌نامیدند.

در عین حال در پاره‌ای از موارد والدین و یا خواهر و برادران فقط گاهی در مورد وزن و اندام آنها نظر منفی خود را ابراز می‌کردند نویسنده این مطالعه در مجله «PEDIATRICS گزارش داد:« این اطّلاعات نشان می‌‌دهد حتّی چند مورد انتقاد هم می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد.» این محقّقان که دکتر «سی. بارتیلوا» از مرکز پزشکی «استنفورد» در «کالیفرنیا» ریاست آنها را بر عهده داشت، می‌گویند: در خانواده‌های حمایتگر فقط چند بار انتقاد، تاثیر به ویژه مخرّبی بر دختران می‌گذارد.
از این رووالدین باید بدانند کلام آنها می‌تواند براحساس دختران در مورد خودشان تأثیر ماندگاری داشته باشد.
در آغاز این مطالعه، این زنان مجموعه‌ای پرسشنامه را پر کردند. از جمله در یکی از این پرسشنامه‌ها درباره اظهار نظرهای منفی که در دوران کودکی آنها می‌شد و میزان عزّت نفس آنها پرسیده شده بود.
بیشتر این زنان گفتند اعضای خانواده اظهار نظر منفی در مورد شکل اندام آنها می‌کردند.

براساس گزارش‌های آنها، بیش از نیمی از مادران و تقریباً 40درصد از پدران و 40درصد خواهران و برادران چنین نظراتی داده‌اند.

در این مطالعه دیده شد، زنانی که پدر و مادرشان چنین جملاتی به آنها گفته بودند از عزّت نفس کمتری برخوردار بودند و فقدان حمایت خانواده را احساس می‌کردند.

به گفته تیلور و همکارانش، والدینی که درباره وزن و سلامت دختران خود نگران هستند باید بدون اینکه به انتقاد از آنها بپردازند، راه‌هایی را برای ارائه «توصیّه ی سازنده» درباره غذا خوردن سالم و ورزش بیابند.

به گفته ی این محققان، الگو بودن والدین در رعایت رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خودداری از ایراد گرفتن از اندام خودشان در این زمینه با اهمیّت است.

شیوه های فرزندپروری


بسياري از افراد در جامعه ما تربيت فرزند را وظيفه مادر مي دانند. گويا اين تنها مادر است كه بايد خانه داري كند، وسايل راحتي افراد خانواده را فراهم كند و در برخي موارد حتي بيرون از منزل مشغول به كار باشد و پدر با يك يا دو شيفت كار كردن، منزل را محل استراحت خود تلقي كرده و مي انگارد ورود به منزل به معناي رزرو يك اتاق در هتل است. در اين گونه موارد كدبانوي خانه است كه با وجود كار و مشغله فراوان مجبور است فشار بي اماني را تحمل كند. اين گونه روابط ( كه اين روزها در بسياري از خانواده ها مرسوم شده است ) از دو جهت به تربيت صحيح و اصولي فرزندان لطمه وارد مي كند. اول اين كه كودك هيچ يك از والدين را به اندازه كافي نمي بيند و محبت لازمه را دريافت نمي كند و در نتيجه ي اين كمبود محبت، در بزرگسالي دچار عقده هاي رواني شده و نمي تواند محبت خود را به ديگران ابراز دارد. ثانياً مادر در اثر تحمل فشارهاي بي امان زندگي ممكن است شكيبايي خود را از دست داده و در برابر شيطنت هاي كودكان حركات نادرستي از خود بروز دهد ؛ حتي بازي بچه ها را با فريادهاي رعدگونه بر هم زده و با تمام اين رفتارها، تنها پرخاشگري را به كودكان خود بياموزد.

( علاوه بر اين كودك، رفتارهاي پدر را الگو قرار داده و در بزرگسالي براي زن و فرزند احترامي قائل نخواهد شد. در نظر او جنس مؤنث تنها براي ايجاد رفاه حال مذكران آفريده شده، همانطور كه مادرش بود ) از تمام اينها گذشته، شايد بتوان از كمي ساعات حضور پدر در منزل در دوران كودكي چشم پوشي كرد ؛ اما وقتي فرزند به سن نوجواني رسيد ديگر حضور مادر كافي نيست. در اين بُرهه، احتياج عاطفي به حضور پدر كاملاً مشهود است. البته واكنش دختران و پسران به عدم حضور پدر متفاوت است. دختران در سن بلوغ به جنس مخالف گرايش پيدا مي كنند. آنها چون نياز به محبت پدرانه را در خانه دريافت نكرده اند، سعي مي كنند چنين محبتي را بيرون از منزل به دست آورند. پسران نيز ممكن است الگوهاي نادرستي را براي خود ملاك رفتار مردانه قرار داده و رفتارهاي ناسازگارانه اي از خود بروز دهند. فردي كه از كودكي مورد بي مهري والدين و اطرافيان قرار گيرد الگويي براي ابراز محبت به ديگران را نمي آموزد و نمي تواند عواطف و احساسات خود را به ديگران منتقل كند. حال پسركي را در نظر بگيريد كه در محيط منزل به هر شكلي از عواطف و احساسات پدر محروم است ( پدر حضور فيزيكي و يا عاطفي كمتري در منزل دارد ). او براي جلب محبت ديگران خصوصاً پدر دست به هر كاري مي زند و چون مي بيند تنها هنگامي كه مرتكب كار خطايي مي شود مورد توجه قرار مي گيرد، پس شروع مي كند به واكنش هاي منفي، لجاجت، پرخاشگري، بد دهني و در نوجواني بزهكاري. اين ناسازگاري ها زماني به اوج خود مي رسد كه نوجوان اسير باندهاي بزهكارانه شده و با اندكي محبت از طرف آنها، جذب شخصيت دروغينشان شده، كم كم از پرخاشگري كلامي به قتل، دزدي، اعتياد و ديگر مفاسد اجتماعي كشيده مي شود. زيرا انحرافات اخلاقي مثل دايره اي، تسلسل وار هستند. دزدي به دنبال نياز، گاه نياز در اثر احتياج به پول براي تهيه مواد مخدر، اعتياد در اثر دوستي با دوستان ناباب و….

جامعه
محيط اجتماعي در حد قابل توجهي در چگونگي تكوين شخصيت و زندگي انسان تأثير دارد ؛ چنانچه كودك در محيط نامناسبي پرورش پيدا كند، جايي كه پرخاشگري، اولين و آخرين راه حل هر كاري است. كودك روش زندگي خود را از محيط مي آموزد و ياد مي گيرد چگونه رفتار كند. كودكي كه در محيطي نامناسب رشد كند ياد مي گيرد براي رسيدن به مقصود، پرخاشگرانه رفتار كند. پس در كودكي تير و كمان را به عنوان وسيله دفاعي با خود حمل مي كند و در نوجواني چاقو و يا ديگر آلات در دسترس ( اسلحه سرد ). زيرا محيط زندگي خود را، محيطي ناامن تلقي مي كند و طبيعي است به نوعي از خود دفاع كند و از آنجا كه دفاع منطقي را نياموخته از همان روش معمول بهره مي جويد كه ديگران ( اطرافياني كه رفتار آنها را براي خود الگو قرار داده ) استفاده مي كرده اند.

مسئله وراثت و محيط
بعضي از محققان معتقدند بزهكاري هاي نوجوانان و حتي بزرگسالان تنها در اثر زيستن در شرايط نامساعد نيست. بلكه تا حدي زمينه ارثي در بروز اين مشكلات وجود دارند. اين تفكر از فرهنگ هاي باستاني شروع شده وتا به امروز ادامه يافته است.
آنچه امروزه در يك ديد واقع بينانه به اثبات رسيده آن است كه توارث، عامل مهمي در تعيين چگونگي واكنش شخص در مقابل محيط است، اما عامل اصلي نيست.

چند توصيه
اصلاح وضعيت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خانواده ها گامي است مهم در جهت پيشگيري از بروز اعمال شنيع و جنايتكارانه در افراد جامعه. جامعه شناسان جنايي لوح ضمير كودك را همچون آئينه اي پاك و شفاف مي دانند كه هر گونه نقش نيك و بد را در خود مي پذيرد. از آنجا كه خانواده به عنوان ابتدايي ترين محيط رشد و تكامل و والدين اولين الگوهاي رفتاري كودك به حساب مي آيند و مي توانند تأثير شگرفي در نحوه زندگي و افكار و عقايد فرد به جا بگذارند، لذا رفتار صحيح خانواده و توجه به شناخت نيازها، علائق و خواسته هاي كودك، بسيار اساسي به نظر مي رسد. اين اصلاح موقعيت خانواده در درجه اول با آموزش، ميسّر مي شود. بسيار مفيد است كه براي مادران باردار قبل از تولد نوزاد كلاس هاي آموزشي جهت رفتار با كودك تشكيل شود. زماني كه دختران قبل از ازدواج، آموزش شيريني پزي و آشپزي را به عنوان نكته اي مثبت براي زندگي مي دانند، آيا تربيت فرزند كه بسيار اساسي تر و حساس تر از اين امور است كلاس آموزشي نمي طلبد ؟ معمولاً مراكز بهداشت و تنظيم خانواده در بيمارستان ها، خصوصيات ظاهري، قد، وزن و بيماري هاي كودكان را كنترل مي كنند ؛ چه خوب است اگر در كنار اين مراكز بهداشت جسمي، مكان هايي نيز جهت بهداشت رواني افراد خانواده تشكيل شود تا هرگاه مادران با مشكل تربيتي مواجه شدند از طريق اين مكان ها رهنمودهاي لازم را دريافت كنند.

پرورش نونهالان و آموزش چگونه واكنش نشان دادن نسبت به موقعيت هاي مختلف در جامعه، از اهميتي به مراتب بالاتر برخوردار است. آموزگاران به عنوان مربياني كه ساعات زيادي را در مدرسه صرف تربيت نوجوانان مي كنند بيش از هركس ديگر قادرند انحرافات اخلاقي را در نوجوانان تشخيص داده و در مراحل اوليه كنترل كنند. پس بياييد يك بار ديگر رسالت عظيم والدين و آموزگاران را به آنها يادآور شويم.