تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

قبل از ازدواج از سلامت جنسی یا اختلالات جنسی خود مطلع شویم

یکشنبه 15 دی 1387

قبل از ازدواج از سلامت جنسی یا اختلالات جنسی خود مطلع شویم

قبل از ازدواج از سلامت جنسی یا اختلالات جنسی خود مطلع شویم

مقاله از علی سلطانی مجد

پله های دادگاه را بالا و پایین میروند ، هنوز 6 ماه از عقد نگذشته با آشفتگی خاطر ، آبروی ریخته شده را چه کند ، اونطرف دختری که با صدها ارزو راهی خانه بخت شده گریه میکنه خودش رو مخفی میکنه تا مبادا یه اشنا اونو ببینه هنوز 6 ماه نشده اسم شوهر در شناسنامه درج شده تا همین چند روز پیش به فکر ساختن زندگی خود بودند غافل از اینکه شاید چیزی که به آن حتی یک درصد فکر نمیکردند اتفاق بیافتد .

روایت ذکر شده حقیقتیست تلخ که هر روز چندین زوج با این حقیقت روبرو می شوند و ما باز هم فکر میکنیم اینگونه اتفاقات برای ما روی نمیدهد و فقط بریای دیگران است همان تصوری که آن زوجها روزی در جایگاه شما داشته اند . پس شما بهتره خود را امروز در جایگاه اونا فقط تصور کنید برای لحظاتی کوتاه .

متاسفانه به علت ضعف اطلاع رسانی و عدم آگاهی عده کثیری از نوجوانان ، جوانان و والدین از اختلالات جنسی ، شاهد شکست در ازدواج جوانان هستیم .

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است

راههای اطلاع از سلامت جنسی و پیشگیری و درمان اختلالات جنسی

اولا اختلالات جنسی فقط جسمانی و هورمونی نیستند و افکار روانی نیز بر آنها تاثیر گذار است . در مورد آقایان توصیه می شود قبل از ازدواج حداقل هر 12 ماه ( یکسال ) یک مرتبه تستهای مربوط به میزان اسپرم ، نعوظ ، اندازه بیضه ها ، میزان غلظت منی ، انزال زودرس ، انزال دیرس ، تغییر رنگ منی ، خون در منی ، ادرار به میزان غالب در منی و بیماریهای همچون واریکسل و ... همچنین در مورد هپاتیت و تالاسمی و آزمایشات مخصوص را به انجام برسانند

همچنین در صورتی که تفکرات جنسی آنها یا فانتزیهای جنسی آنها با سایر همجنسان خود تفاوت زیادی دارد همانند انواع فتیش ، عدم ثبات جنسیتی ( مردانی که دوست دارند زن باشند یا برخی رفتراهای زنانه دارند) ، همجنسگرایی ، تفکرات جنسی محیطی ( در ذهن خود تصور میکنند فقط در محیط خاصی میتوانند رابطه جنسی را انجام دهند ) تفکران جنسی عملی ( در ذهن خود تصور میکنند فقط از یک نوع پوزیشن خاص در رابطه جنسی لذت میبرند) اینگونه افراد باید قبل از ازدواج با مراجعه به مشاوره جنسی سعی در برطرف ساختن و نرمال سازی تفکرات جنسی خود با توجه به جنسیتی که دارند داشته باشند .

در مورد خانمها اولا توصیه میشود دختر خانمها حتما پیش از ازدواج هر 4 ماه یکبار به متخصص زنان مراجعه و از سلامت دستگاه تناسلی خود ، نوع پرده بکارت ، ضخامت پرده بکارت ، سالم بودن پرده بکارت ، عدم عفونتهای دهانه رحم و واژن ، عدم چرخش دهانه رحم ، خشکی واژن ، سفت شدن ناگهانی و درد درناحیه پستانها ، عفونتهای زنانه ، تغییر در عادت ماهانه ( کم یا زیاد شدن تعدادد دفعات آن ) دردهای ناحیه دستگاه تناسلی و زیر شکم که متفاوت با درد دوران عادت ماهانست . و همینطور در مورد ارگاسم ، تفکرات جنسی ، عدم تحریک پذیری و سایر مواردی که در بالا بدان اشاره شده است اقدام کنند .

صحبت کردن راجع به مسایل جنسی

الزاما در دوران نامزدی قبل از عقد توصیه می شود هر دو طرف نیازهای جنسی و تمایلات جنسی خود را با هم در میان بگذارند اما این گفتگو نباید به گونه ای باشد که دنباله دار و تحریک آمیز باشد چنانچه دچار اختلالات جنسی هستید و تحت درمان میباشید این موضوع را نیز مطرح سازید و البته نکته مهم اگر به هر ترتیب قبلا رابطه جنسی را در هر حدی تجربه کرده اید نیازی به بازگو کردن آن نیست چرا که در صورت بازگو کردن این مطلب به صورت نا خود آگاه تاثیر منفی بر روی افکار جنسی طرف مقابل خود گذاشته اید و اون فرد در خلوت خود و در ذهن خود تصویری زا رابطه جنسی که شما از آن سخن گفته اید را بازسازی میکند .

نقش والدین

پدر ها و مادرها صحبت کردن در مورد مسایل جنسی به خصوص در زمانی که بحث ازدواج فرزندان به میان میاید امریست ضروری و وظیفه پدری هرپدر است که با پسر خود راحت و ازادانه راجع به مسایل جنسی و وظیفه مادری هر مادریست که با دختر خود راجع به آمیزش جنسی ، پرده بکارت ، شب زفاف و ... صحبت کند این بی حیایی نیست و این عین تربیت است و ضروری میباشد باید با فرزندان خود دوست باشید .

موفق و پایدار باشید

با تشکر از شما

علی سلطانی مجد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر