تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

استرس مادر در دوران بارداري عامل ابتلاي كودك به مشكلات رواني و رفتاري است

استرس مادر در دوران بارداري عامل ابتلاي كودك به مشكلات رواني و رفتاري است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

شواهد پزشكي حاكي از آن است كه استرس مادر در دوران بارداري باعث بروز مشكلات رواني و رفتاري در كودك پس از تولد مي‌شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) جديدترين پژوهش انجام گرفته در انگليس توسط پروفسورويوت گلدوراز كالج ايمپريال لندن نشان مي‌دهد: استرسي كه در حين بارداري بويژه از جانب همسر به مادر وارد مي‌شود در اين زمينه آسيب رسان و زيان آور است.

كارشناسان در اين باره معتقدند: مقادير بالاي هورمون استرس موسوم به كورتيزول مي‌تواند از جفت عبور كرده و به جنين برسد.

پروفسورگلووردرمطالعات خود دريافته است؛ وجود كورتيزول زياد در مايع آمينوتيكي كه جنين در داخل رحم در اين مايع نگهداري مي‌شود، با بروز اين آسيب‌هاي رواني هماهنگي دارد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد: كودكاني كه در طول مدت رشد جنيني در رحم مادر در تماس با هورمون كورتيزول زياد قرار داشته‌اند در 18 ماه نخست اول زندگي، ضريب هوشي پايين تري دارند.

اين استاد هم چنين در كنفرانسي با حضور روانشناسان كالج سلطنتي اظهار داشت: همين كودكان به علاوه بيشتر در معرض ابتلا به اختلالاتي چون اضطراب و نگراني و ترس زياد هستند.

وي در اين كنفرانس گفت: ما در اين پژوهش به اين موضوع پرداخته ايم كه چه نوع استرس‌هايي بيشتر آسيب مي‌رسانند و دريافتيم زناني كه همسران خشن و پرخاشگر دارند در طول دوران بارداري بيشترين استرس را به جنين خود منتقل مي‌كنند و به اين ترتيب بيشترين آسيب به روند رشد كودك در آينده وارد مي‌شود.

به گفته اين متخصص، روحيه و شخصيت همسر نقش بسيار مهمي در اين زمينه ايفا مي‌كند.

بر اساس آمار ارائه شده در اين كنفرانس، حدود يك ميليون كودك در انگليس مبتلا به مشكلات رشد عصبي هستند كه اضطراب و كندي درك از جمله آنهاست.

http://isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-867441&Lang=P

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر