تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

5 نوع ازدواج شما جزء كدام گروه


5 نوع ازدواج – شما جزء كدام گروه هستيد؟

ازدواج انواع و اقسام مختلفي دارد. وقتي توانستيد نوع ازدواج خود را تشخيص دهيد، آنوقت بهتر مي توانيد تصميم بگيريد كه آيا از ازدواج خود راضي هستيد يا فكر مي كنيد بايد تغييراتي در آن ايجاد كنيد.

ازدواج يكنواخت

وقتي ازدواج كرده ايد، همسرتان را از ته قلب دوست مي داشته ايد. اما، با گذشت زمان و درگير شدن شما با مسائل و مشكلات روزمره، بچه ها و ساير فعاليت ها، از همديگر دور شده ايد. شما به ندرت همديگر را مي بينيد، اين اشكالي ندارد، اما آرزو داشتيد كه مي توانستيد زمان بيشتري را با هم گذرانده و چيزي بيشتر و فراتر از هزينه هاي خانه را با هم شريك مي شديد.

همانطور كه جدا شدن و دور شدن شما از يكديگر، زمان برده است، نزديك شدن دوباره به همديگر هم نيازمند گذشت زمان است. پس نترسيد و مطمئن باشيد كه اگر همه تلاشتان را به كار گيريد همه چيز مثل روز اول خواهد شد.

با پيدا كردن ساعاتي كه بتوانيد آن را در كنار همسرتان بگذرانيد شروع كنيد. بايد دوباره كشف كنيد كه همسرتان چقدر موجودي شگفت انگيز است و چقدر دوستش داريد. به چيزهاي مورد علاقه همسرتان، علاقه نشان دهيد، تا بتوانيد زماني را در كنار يكديگر به خوبي و خوشي بگذرانيد.

به دنبال موقعيت هايي باشيد كه بتوانيد در خلوت كنار همسرتان بگذرانيد تا دوباره از نزديك با خصوصيات عالي او آشنا شويد.

ازدواج سوء استفاده گرانه

اين ازدواج ازدواجي است كه در آن شما چه جسماً و چه روحاً مورد سوء استفاده طرف مقابلتان قرار مي گيريد. در بسياري از موارد، اين عادتي است كه از دوران كودكي در فرد ايجاد مي شود. ازاينرو، از بين بردن آن نيازمند عشق و مشاوره فراوان است.

هيچ كس نبايد تصور كند كه به چنين ازدواجي تعلق دارد، همه شايسته يك ازدواج و زندگي زناشويي عالي بدون هيچگونه سوء استفاده مي باشند.

بايد براي خودتان و فرد سوء استفاده گر از متخصص كمك بگيريد. اگر طرف مقابلتان تمايلي به انجام اينكار نشان نداد، آنگاه بايد از متخصص بخواهيد كه به شما كمك كند كه چطور با چنين موقعيتي كنار بياييد. بايد بدانيد كه اگر اين سوء استفاده و بدرفتاري ها ادامه پيدا كرد، آگاه تنها راه چاره شما ترك آن زندگي است.

ازدواج مقام و عنوان

البته مهم است كه با مردي ازدواج كنيد كه بتواند از عهده نيازهاي شما برآيد، اما اگر با كسي فقط به خاطر ثروت يا مقام او ازدواج مي كنيد . هيچ وجه اشتراكي با هم نداريد، خيلي زود متوجه خواهيد شد كه هميشه هم پول همه چيز نيست.

اگر ازدواج شما يكي از اين نوع ازدواج ها باشد، چه بايد بكنيد؟ مطمئن باشيد كه هيچوقت دير نيست و هميشه مي توانيد چيزهايي جديد درمورد همسرتان كشف كنيد كه بتواند او را در قلبتان جاي دهد. سعي كنيد به كارهاي مثبتي كه همسرتان براي شما و بچه ها انجام مي دهد فكر كنيد. از او به خاطر آن نقاط مثبت تشكر كنيد و سعي كنيد به چيزي فراي مقام يا وضعيت مالي او فكر كنيد.

براي شناختن همسرتان وقت بگذاريد و رابطه اي عميق تر با وي بسازيد.

ازدواج همسر غايب

در اينگونه ازدواج ها سر همسرتان آنقدر به كار و فعاليت هاي خارج خانه گرم است كه شما هيچوقت همديگر را نمي بينيد.

شغل هايي هست كه فرد مجبور است زمان زيادي را خارج از خانه و خانواده بگذراند. افرادي هم هستند كه براي كارشان بيشتر از خانواده شان وقت مي گذارند. اين مسئله ممكن است به خاطر حس منفي وفاداري به كارفرما باشد يا اينكه بخواهند در كارشان هميشه برتر و اول باشند.

بعلاوه، كارها و فعاليت هاي زيادي وجود دارد كه بتواند زمان و حواس افراد را از آنِ خود كند، اما اگر مي بينيد اين كارها به بهاي از دست دادن همسر و فرزنداتان تمام ميشود، مراقب باشيد چون ارزشش را ندارد.

دليل اين مشكل در زندگي شما هر چه كه باشد، ديگر زمانش رسيده است كه دست از آن برداريد و ببينيد براي كم كردن زماني كه خارج از منزل مي گذرانيد و اضافه كردن به زماني كه كنار همسر و خانواده تان مي گذرانيد چه بايد بكنيد. ممكن است ابتدا شكل قرباني كردن خودتان را داشته باشد. اما اگر همراه با همسرتان تصميم بگيريد كه براي رشد و توسعه ازدواج و زندگيتان چه مي توانيد بكنيد، مطمئن باشيد كه به لذت عميقي دست پيدا خواهيد كرد.

ازدواج بادوام

اينها ازدواج هايي هستند كه هر كسي روياي آن را در سر مي پروراند. پيرمرد و پيرزني را كه گاهي مي بينيد دست در دست همديگر لبخند زنان در خيابان قدم مي زنند چنين ازدواجي داشته اند.

اين ازدواج ها اتفاقي به وجود نمي آيند. آنها با تلاش هاي مداوم، روزانه و مثبت به وچود مي آيند. براي داشتن يك ازدواچ بادوام بايد تلاش كرد. ازدواجي كه دربرابر مشكلات مالي و اقتصادي، بيماري ها، مشكلات فرزندان، شكستن قلب ها و خيلي مسائل و مشكلات ديگر طاقت بياورد، ازدواجي بادوام است چون زوجين از تمام اين مشكلات با كمك و همكاري يكديگر گذشته اند. آنها براي گذشتن از سد مشكلات و موانع موجود بر سر راه خوشبختيشان دست در دست همديگر تلاش مي كنند. خنده هايشان، گريه هايشان، شادي ها و غصه ها و كارهايشان با هم و در كنار هم بوده است. آنها مي دانند كه هميشه مي توانند روي همديگر حساب كنند.

چنين ازدواجي براي تك تك ما امكانپذير است. فقط بايد بخواهيم و هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال براي به دست آوردن آن تلاش كنيم.
ازدواج شما كداميك ازاينهاست؟ آيا مي خواهيد همين وضعيت را حفظ كنيد؟ يادتان باشد كه هيچوقت دير نيست و اگر همديگر را دوست بداريد و تلاش كنيد، مي توانيد خوشبخت ترين زندگي را از آنِ خود كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر