تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

دکوراسیون آبی – صورتی


دکوراسیون آبی – صورتی
در این سلسله مقالات چند اتاق نشیمن به شما معرفی می‌شود که عنصر رنگ در آرایش و چیدمان آن‌ها نقش اساسی دارد. برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید. چرخه ی رنگ کمک می‌کند که با پرهیز از حدس و گمان، در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به کار بردن رنگ‌های ناسازگار و نامطبوع در کنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه را- که بسیار هم آسان است- یاد بگیرید تا بتوانید در یک آن تشخیص دهید که چه رنگ‌هایی با یکدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره رنگ خواهیم داد.


استفاده از دو رنگ متضاد روشن در اتاقی بزرگ، تأثیر بصری شگرفی بر جای می‌گذارد، به نحوی که تا مدت‌ها و شاید هم هرگز، این طرح زیبا را فراموش نکنیم. طرح‌های مواج مدرن و دو رنگ زنده ی آبی و صورتی تند، منظره‌ای متفاوت و نو پدید آورده است. برای بیش‌ترین تأثیر ممکن، آبی و صورتی در مقادیر مساوی به کار گرفته شده‌اند. این دو رنگ نیز بر روی چرخه ی رنگ تقریباً روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند، اما تضادشان بسیار دلنشین است. روی دیوار صورتی رنگ کناری، با جابه‌جایی پرده، رنگ صورتی در طول پنجره ادامه پیدا می‌کند.

دایره‌های آبی و صورتی روی دیوار، گذشته از این که فضای یکدست آبی را می‌شکنند، بر تضاداین دو رنگ نیز تأکید می‌کنند.

استفاده از زمینه‌های رنگی تند برای مبلمان و اسباب و اثاثیه، طرح را جسورتر می‌کند و توجه بیش‌تری را به سمت شکل‌های فرم‌دار معطوف می‌نماید. منحنی‌های مدرن در مبل و کاناپه با فرمی غیرمتداول، قالب‌های سنتی طراحی مبلمان را می‌شکند. با افزودن یک قفسه ی چرخ‌دار، با قاب براق از جنس کروم، محیط کاملاً مدرن و امروزی شده است.

صورتی‌های زنده به کار رفته در کرکره غلتکی و پرده جمع شو چنان پنجره را قاب گرفته‌اند که در این نمایش رنگ‌ها، نقش در خور توجهی ایفا می‌کنند. پارچه ی‌ نازک پرده به نور طبیعی امکان ورود می‌‌دهد و اجازه نمی‌دهد رنگ‌های تند مانع از ورود نور و تاریکی بیش از حد اتاق شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر