تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

آیا برای خود هیچ ارزشی قائل نیستید ؟


متأسفانه گروهی از زنان هرگز قادر نیستند خودشان را به عنوان یك “فرد” به حساب آورند و برای عقاید و نظریات خود احترامی قایل شوند . این گونه افراد همواره احساس می كنند باید در پشت شخص دیگری پنهان شوند و ترجیح می دهند هیچ گاه نظریات و عقاید خود را به طور مستقل به زبان نیاورند ، بلكه همیشه زیر نفوذ عقیدتی دیگران زندگی می كنند حتی اگر هم امتحانی را با موفقیت بگذرانند باور آن برایشان مشكل است. اكثر این زنان با وجودی كه از هوش و استعداد طبیعی و توانایی بدنی خوبی برخوردارند اما به علت ضعف شخصیتی كه دارند قادر به استفاده كردن از هوش و قدرت بدنی خود نیستند- همواره فكر می كنند هیچ نقطه مثبتی در آنها وجود ندارد. اگر از آنها بپرسند “آیا قادر هستی این كار را انجام دهی؟” با دلهره و اضطراب جواب می دهند “نمی دانم می توانم یا نه ، اما فكر می كنم كه نتوانم چنین كاری را انجام دهم”. آنها حتماً اشتباه می كنند.

این زنان در مورد قبول مسئولیت های زندگی دائماً در شك و تردید به سر می برند و دائماً برای جلب ترحم دیگران نسبت به خودشان می كوشند؛ و هنگام برخورد با مشكلات زندگی به جای پیدا كردن راه حل منطقی ، شیون و زاری راه می اندازند.

در مقابلِ این گروه از زنان ، گروهی دیگر هستند كه همیشه خود را به عنوان یك فرد به حساب می آورند و به نظریات و عقاید خود احترام می گذارند و هیچ گاه خود را پشت عقاید و شخصیت كسی دیگر پنهان نمی كنند. اگر بخواهند اقدام به انجام كاری بكنند خود شرایط موجود اطراف خود را در نظر می گیرند و بعد اقدام به انجام آن كار می كنند و از قدرت بدنی ، هوش و استعداد طبیعی خود به نحو احسن استفاده می نمایند و هرگز اجازه نمی دهند زن بودن آنها جلوی موفقیت های آنها را بگیرد. مردان را موجوداتی معادل خود به حساب می آورند و همواره به عقاید اطرافیان خود احترام می گذارند و اگر مشكلی در زندگی زناشویی آنها پیش بیاید در یك محیط مملو از صمیمیت و محبت مشكل را با شوهرشان در میان می گذارند و همیشه از منطق و عقل خود پیروی می كنند و از اعتراف به اشتباهات خود پروایی ندارند. از كمك و مساعدت به دیگران دوری نمی كنند و به راحتی اشتباهات خود و دیگران را تشخیص می دهند. اگر شما جزء زنان گروه اول هستید و قادر نیستید همانند گروه دوم باشید با مشورت با یك دوست عاقل یا یك مشاور خانوادگی به راحتی می توانید خود را اصلاح كرده و جزء گروه دوم شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر