تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

قبل از اقدام به بارداری


برمبناي يافته هاي دانشمندان، چاقي مادر در دوران بارداري، سبب اختلال عملكرد دستگاه‌هاي مختلف بدن از جمله مغز و اعصاب و غدد در آينده كودك مي شود.
دكتر«ضياء الدين مظهري» در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشكي ايران، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بسياري از بيماري هاي دوران بزرگسالي ناشي از تغذيه نادرست مادر در دوران بارداري، چاقي مادر و تغذيه نادرست در زمان كودكي است.


وي با اعلام اين مطلب كه بر اساس يافته هاي دانشمندان چاقي مادر در دوران بارداري باعث افزايش انتقال مواد مغذي از طريق جفت به جنين مي شود، عنوان كرد: برخلاف تصور برخي از افراد كه اين موضوع را مثبت مي دانند بايد گفت برخي از اين مواد مغذي مضراتي دارند كه در سوخت و ساز بدن تاثير منفي گذاشته و باعث ايجاد اختلال در عملكرد دستگاه هاي مختلف بدن از جمله مغز و اعصاب و غدد مي‌شود.
اين متخصص در پايان به مادران داراي اضافه وزن توصيه كرد: چنانچه قصد بارداري داريد بهتر است ابتدا در يك فرصت مناسب و با به كارگيري يك رژيم غذايي علمي و متعادل كه در برگيرنده تمام عناصر حياتي باشد به تعديل وزن خود اقدام كنيد تا از دوران جنيني، كودك خود را به سوي ابتلا به بيماري‌هاي مختلف سوق ندهيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر