تبلیغات کلیکی و کسب در آمد لطفا کلیک کنید برای حمایت از ما

جستجو در کل مطالب این وبلاگ

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

با گذشته همسرتان چگونه برخورد كنيد ؟


زوج هايي كه قبل از ازدواج رابطه ي جنسي داشته اند، در زندگي زناشويي خود دچار مشكل خواهند شد.”

اين جمله از زبان يك كارشناس ازدواج و رئيس موسسه ي پويايي شناسي خانواده خطاب به شنوندگان كثيري از افراد متاهل مي باشد. از طريق كارهاي موسسه ي پوياشناسي خانواده روي هزاران زوج، متوجه شده ايم كه نتايج احساسي روابط جنسي پيش از ازدواج، در اكثر موارد، روي بيشتر جنبه هاي زندگي زناشويي افراد تاثير منفي مي گذارد.

بيش از نيمي از افرادي كه امروزه ازدواج مي كنند، سابقه ي روابط جنسي خود را وارد زندگي زناشويي خود مي كنند. و به نظر من فقط با صحبت كردن درمورد اين مشكلات كاري از پيش برده نمي شود، و مشكلات اين ازدواج ها حل نخواهد شد.

پس با اين مشكلات چه بايد كرد؟ دراينجا توصيه هايي براي شما زوج هاي عزيز آورده ايم، كه به زوج هاي بسياري كمك كرده است. اين مقاله را با ما دنبال كنيد، شايد با كمك گرفتن از اين راهنمايي ها، مشكلات شما نيز برطرف شود.

1. اعتراف كنيد
اعتراف كردن نه تنها براي روح، بلكه براي ازدواجتان هم خوب است. اگر همسرتان نداند كه شما قبل از ازدواج با او، با كس ديگري نيز رابطه ي جنسي داشته ايد، مطمئن باشيد كه دوست دارد بداند. او همچنين بايد بداند كه آيا همين مسئله دليل كشمكش هاي موجود در روابط جنسي خودش با شماست، يا خير. اگر شما خواهان صميميتي واقعي با او هستيد، پس بايد همه چيز دررابطه با خودتان را با او در ميان بگذاريد.

همسرتان احتمالاً با شنيدن اين مسئله خيلي ناراحت و رنجيده خاطر خواهد شد. من نگفتم كار ساده اي است و او راحت با آن كنار خواهد آمد. مطمئناً مشكلات و درگيري هايي بينتان ايجاد خواهد شد. اما اگر بخواهيد مشكلات مربوط به صميميت در روابط جنسي خود را برطرف كنيد، بايد اسرار مربوط به گذشته تان را با همسرتان در ميان بگذاريد. البته منظورم اين نيست كه همه ي جزئيات مربوط به گذشته ي خود را پيش او بريزيد، فقط گفتن مسائل اصلي كفايت مي كند. فقط به اندازه اي كه خودش ميخواهد بداند، با او در ميان بگذاريد. با اينكار به او نشان خواهيد داد كه هيچ چيز را از او مخفي نكرده ايد.

زندگي زناشويي كه در هيچ رازي در آن وجود نداشته باشد، مي تواند از پسِ همه ي موانع و مشكلات برآيد. پس اولين قدم براي غلبه بر گذشته ي جنسيتان، اين است كه همسرتان را از آن مطلع كنيد. البته بايد از همسرتان هم همين توقع را داشته باشيد، چون اين مسئله كاملاً دوطرفه است.

2. تفاوت ايجاد كنيد
گاهي افراد درحالي ازدواج مي كنند كه در گذشته با افراد ديگري رابطه ي جنسي داشته اند. حتي اگر بدانيد كه همسر شما نيز مثل خودتان در گذشته چنين عملي را مرتكب شده است، باز هم مقابله با اين احساس گناه و خيانت بسيار دشوار است.

دليل اينكه با شنيدن اين مسئله ناراحت و رنجيده خاطر مي شويم، به خاطر حسي است كه خداوند در همه ي ما قرار داده—اينكه مي خواهيم طرف مورد نظر تمام و كمال متعلق به ما باشد. همه ي ما مي خواهيم كه خصوصي ترين لخظات زندگي همسرمان با ما گذشته باشد و تجربياتي را با ما بگذراند كه از هر لحاظ متفاوت باشد و به هيچ وجه شبيه به تجربياتي كه با ديگران گذرانده نباشد.

زماني كه متوجه مي شويم فرد ديگري عميق ترين و پنهان ترين قسمت وجودي همسرمان را تجربه كرده است، احساس ميكنيم به ما خيانت شده است. احساس مي كنيم كسي چيزي را كه فقط متعلق به ما بوده از ما دزديده است. و به هيچ وجه دوست نداريم همسرمان را با كسي شريك شويم، حتي اگر جريان به سالها قبل برگردد.

بنابراين، بايد اين حق امتياز را به همسرمان هم بدهيم. بايد سعي كنيم لحظاتي را با او بگذرانيم كه هيچ كس ديگري قبلاً با او تجربه نكرده است.

به اين بينديشيد كه چرا بين اين همه نفر، همسرتان را براي ازدواج انتخاب كرده ايد و چه چيز باعث مي شود كه ازدواج شما خاص و منحصر به فرد باشد. به دنبل چيزهايي باشيد كه براي اولين بار براي هر دوي شما اتفاق مي افتد كه تابحال هيچكدام از شما آن تجربه را با فرد ديگري نگذرانده ايد.

3. به رابطه ي بين زندگي جنسي و سلامت احساسي خود دقت بيشتري داشته باشيد
زندگي جنسي شما نشانگر سلامت كلي شما در رابطه تان است. اگر با تصور رابطه جنسي با همسرتان احساس آرامش و راحتي مي كنيد، به اين معناست كه رابطه تان در وضعيت خوبي قرار دارد. اما اگر در اين رابطه تفكراتي منفي داشته باشيد، به استثناي مشكلات جسمي دوره اي، در اكثر موارد به اين معناست كه شما و همسرتان از نظر احساسي بسيار از هم فاصله داريد.

زماني كه رابطه ي شما در وضعيت خوبي قرار داشته باشد، ايجاد رابطه ي جنسي نتيجه ي آن خواهد بود. هر دوي شما احساس امنيت و آرامش خواهيد كرد و اين رابطه جنسي باعث بهبود وضعيت سلامتي روحي و احساسي شما خواهد شد. حتماً در همه ي موارد اهميت سلامت جنسي و احساسي خود و همسرتان را در نظر بگيريد و مطابق با آن رفتار كنيد.

با اينكه اين موارد نمي تواند بهبودي آني در روابط شما ايجاد كند، اما به عقيده ي من سريعترين راه حل هاست. زوج هاي زيادي از اين راهكارها استفاده كرده و موفق بوده اند. مطمئن هستم براي شما نيز اثر بخش خواهد بود. پس امتحان كنيد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر